Opgeven Ermelo 2012???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:32

_clau_1991 schreef:
Das wel een compliment dat ze je vragen! :j

Oef, dat klinkt idd als een draakje buiten! Vervelend zeg! Ga je meestal in je eentje een stukje naar buiten of met meerdere paarden? Misschien dat hij met al die andere haffies braver is? Omdat hij dan niet in zn eentje alle kabouters hoeft te bestrijden. Ik hoop het voor je! Hopelijk is daarna die drempel voor hem om naar buiten te gaan een stuk lager. Arlie is gelukkig aardig bomproof buiten. Tractoren, vrachtwagens.. Geen probleem! Maar een blauw touw op de grond! Engg :P In zn eentje was het eerst ook geen held hoor. Dus er is hoop!

Ja echt compliment hoor, maar dat van die nationale voel ik me wel rot over want ik heb gewoon geen lichtsterkte lens (Sigma 1958 euro of zo en Canon rond 2300) .
Ik kan dus niks in de Brabant hallen , dan moet ik met ingebouwde flits gaan werken (rode ogen) of de foto's zo terug halen naar licht dat je verschrikkelijke ruis krijgt, niks waard.

Ik ben dus druk bezig met een leuke lichtsterkte lens, 1tje met ook nog behoorlijke millimeters.

Naar het zandpad ga ik alleen, hij ziet dan de paarden nog wel hoor vanaf het pad maar als ik met anderen bijvoorbeeld gaan tja die gaan al hard en meestal flinke ritten en dat vertrouw ik dan niet zo omdat ik dan niet zo weer terug ben.
Ik bouw het langzaam op.

Met Anton wel eens naar buiten geweest maar dan uiteindelijk omgewisseld, Kim op As en ik op Anton.
Anton zet zoals de meeste hafs lekker zijn verstand op 0 en geniet.
Asra ging daarin tegen enorm op de rem om een wegwijs paddenstoel en bokte flink.

Qua tractoren/motoren/mini shovel moet ik wel opletten met hem.
Op zich ging het afgelopen week wel goed bij ons op stal maar ik moet zeggen dat ze nu ook wel rustig rijden als ik met Asra in 1 van de buitenbanen rij of in de longeerring ben.
Eergisteren ging ie nog als een razende door de wei heen omdat het waaide en de takken dan lawaai maken :')

Blauwe touwen hoef ik niet over te beginnen toch _O-
2 meiden van stal die er werken zijn al achter asra aan gegaan zoals waterskiën gaat :Y) Ik een tijd geleden ook omdat we langs het kleine shoveltje gingen en toen we daar langs waren zag ie ineens de sproeiers aan, ik zat er nog niet op en hij rende zo langs me heen en ik werd er achteraan gesleept, tot het einde van het stalpad goddank net niet gevallen en heb hem niet los gelaten, sindsdien gaan de sproeiers uit in de bakken als ik in 1 bak er naast wil rijden :=

Ach uiteindelijk heb ik zelf voor zo'n dier gekozen , ik wilde er 1 met wat pit en humor en die heb ik .
Heb hem al vanaf dat hij 1,5 jaar is en weg gaat ie zeker niet hoewel ik dus echt hoop dat hij na Ermelo ook z'n knop kan omdraaien :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:34

Bailey_4ever schreef:
Ik keek net even op de site maar daar stond dus dat ze de cross indelen op niveau, maar ik heb qua niveau niks aangegeven? Of wordt dat daar pas bekeken, beetje onduidelijk. En springschoenen voor en achter..lijkt me niet verplicht toch ga echt geen extra paar aanschaffen voor 1 keer.

Wat een ettertje buiten suus! Bails is gelukkig erg braaf, wel een miemeltje maar geen gekke fratsen ofzo :+

hmmm..ik rijd de laatste les maar heb dus geen lunch aangegeven, daar moet ik dan nog even op bedenken.

Ik heb geen idee Carlijn haha.

Die lunch misschien kun je daarvoor nog mailen?

Rij jij de buitenrit mee? Blijf je pittn?

Carliijn

Re: Opgeven Ermelo 2012???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:51

Ja misschien wel, maar ik denk dat ik gewoon wat mee neem. Minder gedoe :P

Ik doe de laatste crossless en ik blijf slapen ja. Op de slaapzaal want ik slaap niet goed in een tent (snel koud en rugpijn). Pap gaat naar huis en komt de volgende middag weer terug om op te halen.

Als afsluiting doen we beide de bbq op zaterdag.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:13

Iemand die misschien twee Z1-proefjes voor wil lezen? De 1e om 11:45 en de 2e om 12:15.
Erg vervelend, ik heb geen vaste voorlezer en als ik wedstrijden rij hier in de buurt heb ik altijd wel iemand, maar mee naar Ermelo wil niet iedereen helaas... Dus please, please, please áls er iemand is die kan/wil; dan hoor ik dat graag!

Als ik iemand voor moet lezen, is dat ook prima trouwens hoor. Elkaar maar een beetje helpen op zo'n gezellige dag!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:52

Ik wil het wel doen hoor, als je dat wilt natuurlijk :) Vervelend als je geen voorlezer zou hebben.

Welke proeven zijn het? Dan kan ik ze alvast een beetje oefenen, zo vaak lees ik geen Z proeven :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:01

Birmaantje schreef:
Jeetje wat gaan jullie hard!Pff
S_uus: gezellig, dat gaat leuk worden!Ga vanavond eens op starlijsten kijken
Ben net terug van de Gelderse (+Flevoland) kampioenschappen en zijn 4e geworden en mogen morgen terug om te strijden om de titel.
Ik ben super trots en was echt de enige haflinger dus dat was wel erg stoer tussen al die mooie KWPNers. Moest wel even slikken toen we het mega terrein op kwamen! Allemaal mooie paarden met super bewegingen. Vond het wel grappig. Ik viel in iedergeval op!hihi Ik ben super trots op Manchester en hij liep echt super en liet zich goed zien. :D

We hadden je al gemist in IJzerlo ;) Je had zeker een goede kans gemaakt op het kampioenschap. Nu doe je in Den Bosch zeker ook alleen nog maar mee met de gebruikersrubrieken, is het niet?
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat en morgen knallen hè!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:04

Bailey_4ever schreef:
Ja misschien wel, maar ik denk dat ik gewoon wat mee neem. Minder gedoe :P

Ik doe de laatste crossless en ik blijf slapen ja. Op de slaapzaal want ik slaap niet goed in een tent (snel koud en rugpijn). Pap gaat naar huis en komt de volgende middag weer terug om op te halen.

Als afsluiting doen we beide de bbq op zaterdag.

Gezellie :D
Ik heb me wel een tent gekocht en luchtbed enzo.
Dekbed neem ik zelf wel mee, beter dan zo'n krakende slaapzak :Y)

Z1 proef doe ik liever niet , heb het nog nooit voorgelezen dus ik zeg altijd dat ik tot M2 lees.
Z1 ken ik alle letters en hun plek nog niet van V en I geen idee :=

Maar ik zag dat Claudia zich aanbied :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:05

Ik heb weer zandpad gegaloppeerd net haha! Zo cool

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:21

Goed bezig! Steeds een stapje verder :)

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:36

Goed bezig Suuuuus!

Lita staat weer op ijzers :') papa doet er alles aan om Lita zo goed mogelijk te laten lopen met bestgaand. Die heeft het echt in z'n bol! Achja, wel fijnnnnn

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:44

Jaa hij was nu niet compleet in paniek, wilde alleen niet terug stappen verder het zandpad op.

Hij begon beetje moeilijk te doen richting de sloot, maar zodra ik eraf ga durft ie wel.
Dus daarna er weer weer op gegaan, hij deed niks op de tractoren uit die iets verderop aan het hooien waren echt PLUS punt voor As.

Daarna pakte ie het mooi aan met galop, alleen had ik hem duidelijk Wendy (Appeltje eitje fotografie) laten zien, en ik kom in galop op haar af, schrikt ie vloog ie opzij _O- kneus haha.

Ach leuk dagje gehad, en beiden een stuk minder gespannen op weg naar het pad. :j

Fijn Lian! :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:01

Wat fijn dat het zo goed ging Suus! Das weer een stap in de goede richting :D

Haha, LoveLita ooh dus dat is je geheim! Turbo-ijzers 8-)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:17

Turbo ijzers _O-
Asra heeft ook ijzers sinds kort, nu net zijn 2de paar.
Dit heb ik gedaan voor stiften maja dan moet ik er binnenkort wel een keer mee gaan rijden :Y)
Asra heeft break overs, niet zo zeer omdat hij problemen heeft maar deze rollen mooier af.

Ben er inderdaad heel blij mee,nu krijg ik stiekem wel meer zin i.p.v spanning voor de rit in Erm!
Ik heb net al via app 1 foto gezien van ons op het zandpad , achterlijk misschien maar ben er zooo blij mee ik lach en hij heeft zn oren erop ! Geweldig!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:55

Kijk ons nou :):)
Afbeelding
Echt stiekem wel trots op deze foto :D

Oké let niet op mijn hoofd maar ik had serieus echt eens lol!
Normaal lach ik nooit op foto's omdat ik een dikke kop krijg dan vooral met cap op :=
Morgen even topicje maken :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:56

Leuke foto!! :D Het plezier straalt er vanaf! Je zou idd zo niet zeggen dat het zo'n spook buiten is. (Enne.. Je bent niet de enige waarbij haar hoofd dik lijkt met een cap op haha!)

Heb ook een paar toffe foto's van mn les vandaag maar ik ben nu op de camping zonder laptop dus ik kan ze niet plaatsen. Voor mn gevoel ging de les niet heel goed maarmijn instructrice zei juist dat Arlie vandaag al begon met mooi van achter naar voor te lopen. Alleen mist hij de kracht nog om dat goed vol te houden. Maar hij doet zo zn best <3

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 07:41

Ah die foto is echt superleuk! Preciesop het goede moment genomen haha! Ik zie inderdaad een hoop lol :)

Ik rij ook niet superveel buiten maar de keren dat ik ga dan ga ik wel altijd met iemand samen (of mijn vader op de fiets ). Stalgenootje is vorig jaar met paard en al de sloot in gegaan, moet er dan niet aan denken dat je alleen bent...

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:07

@suffie: ik doe ook mee met exterieur. Ben super trots en blij. Vrijdag was ik 4e op de voorselectie van de Geldersche met 195 punten bij jury C en 199 punten bij de jury bij H.
Gisteren zijn we 11e geworden met 187 en 190. Helemaal top en ging iets minder dan vrijdag maar toch dik tevreden. Weer een ervaring rijker. Waren wel 2 zware dagen. Manchester heeft zich er goed vanaf gebracht.
@S_uus: leuke foto en wat een mooi koppie

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:03

_clau_1991 schreef:
Leuke foto!! :D Het plezier straalt er vanaf! Je zou idd zo niet zeggen dat het zo'n spook buiten is. (Enne.. Je bent niet de enige waarbij haar hoofd dik lijkt met een cap op haha!)

Heb ook een paar toffe foto's van mn les vandaag maar ik ben nu op de camping zonder laptop dus ik kan ze niet plaatsen. Voor mn gevoel ging de les niet heel goed maarmijn instructrice zei juist dat Arlie vandaag al begon met mooi van achter naar voor te lopen. Alleen mist hij de kracht nog om dat goed vol te houden. Maar hij doet zo zn best <3

Nou gelukkig _O-
Had inderdaad plezier :j
Hij was best braaf joh! Wel cool maar is toch elke dag anders.

Ooh ben benieuwd!!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:05

Paulusjuh schreef:
Ah die foto is echt superleuk! Preciesop het goede moment genomen haha! Ik zie inderdaad een hoop lol :)

Ik rij ook niet superveel buiten maar de keren dat ik ga dan ga ik wel altijd met iemand samen (of mijn vader op de fiets ). Stalgenootje is vorig jaar met paard en al de sloot in gegaan, moet er dan niet aan denken dat je alleen bent...

Dank je :D

Nou indd, ik ga een hele rit ook niet alleen, maar het zandpad ligt achter/naast onze stal en er loopt dan iemand mee.
Asra wou gisteren niet verder het zandpad op , dan dreigt ie ook met de sloten zit dan geen water in maar toch.
Ze liggen wat verschuild achter het onkruid.

Ik had een keer bij mijn vorige stal vet lang geleden, dat een man die wij met zijn vrouw en paard oppikten ook vlak naast Asra ging fietsen, doooood eng vond ik dat :oo maar hij vond er niks engs aan :=

Birmaantje schreef:
@suffie: ik doe ook mee met exterieur. Ben super trots en blij. Vrijdag was ik 4e op de voorselectie van de Geldersche met 195 punten bij jury C en 199 punten bij de jury bij H.
Gisteren zijn we 11e geworden met 187 en 190. Helemaal top en ging iets minder dan vrijdag maar toch dik tevreden. Weer een ervaring rijker. Waren wel 2 zware dagen. Manchester heeft zich er goed vanaf gebracht.

Wouw goed jonge!!!!

Dank je :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:50

Serieus he, al vanaf april zijn Asra zijn manen gekort .
En nog steeds krijg ik reacties van 'aah zonde, zijn lange mooie manen' en dan vooral van mensen die hem nog nooit in het echt gezien hebben :\

Ondertussen kan ik allang weer hengstenvlechten leggen, en zijn ze veel dikker :)

Voorheen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door S_uus op 12-08-12 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:58

Birmaantje schreef:

Gefeliciteerd met deze mooie resultaten! Mooie voorbereiding voor vrijdag ;)

Met exterieur kun jij toch helemaal niet meedoen in Den Bosch. Manchester stond bij ons in het boekje als aanmelding voor stamboekopname. Alleen paarden die stamboek zijn mogen toch meedoen? Misschien stond het fout in ons boekje, dan mijn excuus, maar diverse paarden zijn alleen voor stamboekopname aangemeld om volgende week mee te kunnen doen in Den Bosch.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:19

Merel___ schreef:
Ik had trouwens een vraagje, bij de beschrijving van de crosstraining staat het volgende:
Citaat:
Voor het paard: springschoenen voor en achter, peeskappen, bandages (met tape vastgezet i.v.m. de waterbak).

Wat bedoelen ze nou met die bandages? Iemand enig idee? Ik snap het namelijk niet O:)

Iemand die dit weet? :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:49

Ik heb geen idee Merel, ik rij geen crossen
Ben al blij dat ik zandpad cross hahaha

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:06

Haha oke :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:07

Ze bedoelen daar mee dat áls je bandages gebruikt, je ze vast moet zetten met extra tape. Bandages gaan vaak afzakken nadat je in de waterbak bent geweest. Bij gebruik van peesbeschermers kun je dit ook doen, maar meestal is het niet nodig.
Ik doe alleen voor springschoenen om met peesbeschermers. Achter krijgt ze kogelbeschermers om.