Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:33

@ amazone : Ik ben ook wel echt gezegend met het relaxte karakter van mijn Haf, heerlijk. De hormoontjes worden eigenlijk alleen wakker als er hengstige dames in de buurt zijn of hij moet iets vreselijk eng vinden, zoals die pauw. Nou hij is al een beetje een opaatje met zijn 18 jaar, ondanks dat hij zo rustig is schatten veel mensen hem 10 jaar jonger en ik moet zeggen, hij ziet er in de 8 jaar dat ik hem heb nog steeds niet ouder uit ! :D Ik zeg wel eens, hij zit in zijn tweede jeugd. Ook omdat hij met rijden tegenwoordig veel actiever en voorwaartser is geworden dan vroeger. Eeuwige kleuters, die Haffies. :P

18-08 :
Vandaag vanwege het snertweer alleen een appeltje gegeven in de wei. Ik wilde zijn regendeken omdoen, maar hij zat onder de bagger en ik had geen borstel bij me, dus maar af gelaten. Hij was tenslotte toch al nat. Morgen vroeg erheen, lekker even een ritje maken want hij heeft al veel te veel kunnen luieren deze week... Gelukkig staat er niet meer zo veel gras in de wei !

Hebben jullie ook zo'n last van de muggen (zelf) ? Ik wel gek genoeg, ik woon in Noordwijk, normaal hier in huis nooit een mug te bekennen vanwege de zeewind en nu heb ik wel 5 muggenbulten tegelijk ! Ik ben er allergisch voor, dus het zijn van die joekels. M'n benen lijken wel een maanlandschap en ik word GEK van de jeuk..... Rotmuggen ! :(

Nathalie83

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:36

Hier idd ook erg veel muggen.. Buiten met rijden is het nog wel te doen, maar op stal wordt je echt lek gestoken..
Zelf zit ik op 2hoog in een flat, en heb eigenlijk vrijwel nooit muggen, maar heb de afgelopen dagen al meerdere vermoord die me uit m'n slaap halen...

Wespen zijn ook ernstig dit jaar...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:41

@ StillAngel, wat balen zeg hopelijk komt het snel goed!

@ Maxielover, zeker last van de muggen, laatst was op tv dat dat komt door de vele plassen water en toch de benauwdheid en warmte , ideale plek om zich voort te planten.

@ Nathalie, die zijn vreselijk irritant.

Vandaag, heb ik Asra 20 min gereden, niet zo zeer omdat ie super liep maar ineens dikke onweersbuien met enorme bliksemschichten , echt ernstig haha.
Dus ook de binnenbak maar niet ingegaan, hij is al zo'n zenuwpees met harde geluiden helemaal dus heb het er maar niet op gewaagd.

Ik heb moed verzameld en een topic gemaakt met foto's van ons concours in Lonneker 4 augustus waar we 3de en 4de werden.
[RIJ-ITP] Asra en ik tussen de prijzen in Lonneker.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:22

Rianne & Marena, 19 aug. 2011

Gistermiddag was ik vrij dus het ideale moment om even met Marena bezig te gaan! Ben dus maar weer even gaan rijden. Het ging alweer een stuk beter dan de les van maandag dus ik ben helemaal tevreden. :D Ook even filmpjes laten maken, kan ik mooi even kijken waar ik zelf aan moet gaan werken. Vooral m'n eigen houding is een aandachtspuntje: handen te ver uit elkaar, te dicht bij het zadel & m'n voeten als kapstokjes. Maar goed, weet ik weer waar ik aan moet gaan werken!

Na het rijden nog een heel klein blokje om geweest in het dorp. Was voor Marena geloof ik ook de eerste keer dat ze zonder andere paardjes een 'buitenritje' maakte. Vriendin/eigenaresse van stal mee met een halstertouw voor het geval dat en dan had Marena iig nog wat steun. Maar goed, ze was hartstikke braaf! <3 Schrok wel een keertje maar toen schoot ze wat vooruit en daarna bleef ze ook weer staan. Verder liep ze heeel erg twijfelachtig, maar ze reageerde niet gek op rare geluiden oid. Ben helemaal trots op dr. :D

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:38

mariska: super stoer van de galop! dan voel je je net een klein kind als het goed gegaan is he! maron heeft al veel mee gemaakt dan! en de witten strepen is haf eigen denk ik :D
Louise: super stoer!!! eerste boscross ervaringen :D
amazone77 : oeeehhhw dat is redelijk dicht bij ik zeg mini meeting :D kllinkt echt als de makkelijkste hengst ooit
Annemarie en Storm: lekker he op stal zijn en niets moeten lekker gezellig, jezelf toch niet in kunnen houden in de ruitershop :D
Sabrina: woow ze is knap!
Maxielover: lekker echt genieten is het dan! paard en kids en wandelen!
Rianne & Marena: lekker eerste buitenritje zonder andere paardjes en ging goed heeeerlijk

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:43

Eva:

even 2 dagen in 1 17-8-2011 was dieren tolk avond op stal heb niet mee gedaan maar wilde ook niet in de weg lopen dus klein blokje om gedaan en wat gedresuurt op een weitje in het bos! ze was erg druk maar kreeg haar aandacht er wel bij toen ik figuren ging rijden! toen ze lekker liep beloond en terug gestapt! reed er achter ons op een smal boeren weggetje een trekker met flinker vaart, herrie en zwaailampen. dus maar snel voor de trekker uti na stal gedraaft! brokjes gegeven en lekker in de weide gezet ( voor het eerst sinds 3 weken geniet ik weet van men paardje en word het geen biefstuk :D )

18-08-2011
gisteren na stal! kwam een vriendinnetje kijken die laatst verongelukt was met de eigen paardje! of ze niet bang zou zijn! tuurlijk niet van mijn my littel pownie :D de smile kwam er op en ze hebben heerlijk half uurtje staan kroelen! daarna na de les van ander vriendinnetje weeste kijken die hebben eindelijk gegalopt samen was zo trots op men dinnetje en der knol! toen men vriendje klaar was met werken hebben we de zadels verhuist :D die hebben een nieuwe stevige kast gekregen :D

vandaag rust voor terr en tiff morgen les met terra en Tiffke haar verzorgster komt dus die mag dan ook weer kroelen en wandelen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:51

Heerlijk om te lezen hoe het allemaal gaat Rianne :) En idd het was voor haar de eerste keer op pad zonder andere 4 voeters :) Super te lezen dat ook dat helemaal goed ging :)

Eva, als je vriendinnetje was verongelukt met haar paardje, had ze niet naar jou stal kunnen komen. (verongelukt betekent omgekomen dmv een ongeluk..)
Maar erg fijn dat ze de liefde voor paarden niet kwijt is geraakt..

Ik zo naar stal voor de laatste flinke wasbeurt voor de keuring van morgen. Heb er zin in!!
*\o/*

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:07

Marga:

Ik hou jullie niet bij hahahaha, maar van het weekend maak ik het goed met een dagboek verhaal en reacties :)

amigo01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:16

amigo en annemiek 19/8

Sorry even een paar dage niks geschreven.
Afgelopen woensdag is de veearts geweest voor de wond na te kijken.
De wond aan de buitenkant is oed geheeld en ziet er netjes uit.
Alleen aan de binnekant een stukje niet goed gehecht dus daar voel je ook een zacht plekje i.p.v
zijn spieren.
Dus Amigo nog zes weken op rust en de veearts geeft 30% van de 100% dat het dichtgroeit.
Doet het dit niet dan moet ie op dat stukje weer opengesneden worden en opnieuw gehecht worden.
Gelukkig mag ie nu in de losgooibak en vanaf morgen weer lekker de wei op want hij verveelde zich stierlijk op stal.
Ik mag hem gewoon rustig aan gaan longeren en zijn grondwerk oefeningen weer gaan doen om zijnn buikspieren weer te gaan versterken.
Dus daar ben ik wel blij mee. Alleen ik had gehoopt dat alles goed zou zijn maar helaas.
Dus nog even zes weken in afwachting van wat de veearts gaat zeggen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 12:04

@ Annemiek:
goed en slecht nieuws dus, wel fijn voor amigo dat ie nu lekker naar buiten mag. Ik hoop dat het helemaal goed dichtgaat.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 20:40

Marga:
19-8-2011
Heb vanaaf Azkaban gereden, hij was helemaal niet braaf. Misschien weet iemand van jullie een oplossing ?????????????????????????????

Alle paarden stonden buiten, wij rijden in de bak met nog een paard, Azzie ziet dus alle paarden gewoon buiten staan, het andere paard ging uit de bak want ze waren klaar met rijden en dan begint hij dus, hij ging rennen, niet meer te sturen en bokken, gelukkig was het draadje van de bak dicht en ving Sjaak hem op, weet niet of tie door de draad gegaan was maar dit doet ie dus iedere x als een ander paard weg gaat uit de bak.

Pfffffffffff heeft iemand anders dit ook al meegemaakt en hoe hebben jullie dit aangepakt???????????????

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:06

Poeh lastig Marga!! Als je het mij vraagt lijkt het op of verlatingsangst (doet hij alleen op stal of wei dit ook?). Of het is een uitprobeerfase en heeft hij gewoon echt even straf nodig. Misschien kun je dit bewust een aantal keer laten gebeuren tijdens een les zodat iemand je tips kan geven?

Storm wordt vandaag door mijn verzorgster gedaan dus geen dagboek van mij. Morgen weer.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 22:26

@Annemarie: Ja ik denk wel dat het verlatingsangst is, hij kan absoluut niet alleen staan of als laatste ergens. Hij heeft dit van het begin of aan gedaan maar het wordt nu erger tijdens het rijden. en wat zo gek is hij ziet overal paarden staan buiten. Laatst was ik aan t rijden in de bak, super braaf, kwam een stalgenootje over een grasstrook naast een boomgaard voorbij, toen deed ie ook zo gek. maar gaat er 1 paard uit de paddock weg en staan er nog meer dan weer niet. Ik ben best geschrokken want hij bokte echt om me eraf te krijgen en zijn zin door te drijven.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:03

@ Sjemira : Wat lastig zeg, dat je paard zo lastig doet als een ander paard de bak verlaat ! Het klinkt idd behoorlijk gemeen wat hij doet, maar als hij idd verlatingsangst heeft doet hij het niet zomaar. Wel weer vreemd dat hij het in de paddock dan niet doet... Mss voelt hij zich dan meer op zijn gemak of minder onzeker, dat hij dan beter alleen kan zijn ? Wat Faringo zegt kan ook best wel eens helpen, eens keihard aanpakken of het tijdens de les een keer laten gebeuren zodat iemand die ziet wat er gebeurt je kan helpen. Lastige situatie.

Maxielover :
Vandaag vroeg naar stal, lekker uitgebreid gepoetst en samen met een stalgenootje een rit door de buurt gemaakt. De eerste helft van de rit alleen maar gestapt, want we zaten lekker te kletsen ! Kon voor Max ook geen kwaad, want die had een paar dagen niet zo veel gedaan. Toen we bij het stoplicht lang moesten wachten was het geduld van onze paardjes op, allebei klieren, niet stil willen staan ! Fijn. Gelijk maar een stukje gedraafd en later nog wat gedraafd en gegaloppeerd en weer lekker uit gaan stappen. Na het rijden lekker slobber gegeven en weer naar de wei gebracht.

Onderweg veel gekletst over een manege waar ik 4 jaar gereden heb voor Max van mij was (8 jaar geleden), zij en haar zoontje rijden daar. Ze vertelde dat mijn lievelingspaard uit die tijd overleden is... Dat was Dicky, een grote dikke bruine kwpn-er, een eigenwijze draak die nog wel eens kon bijten en bokken. Ik had een bijzondere band met dit paard, toen ik eenmaal niet meer bang voor hem was, waren we dikke vriendjes en deed hij me nooit wat, ik kon alles met hem. Hij was al rond de 20 toen ik er stopte met rijden, dus hij zal een jaar of 28 geworden zijn. Ik wist dat het eraan zat te komen, maar het komt toch hard aan als je oude maatje dan ineens echt weg is. Hij was echt versleten, dus hij is ingeslapen, zei ze. Jammer, maar voor hem was het klaar, dus het is beter zo.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:15

Leuk, ik doe ook mee.

Mijn Hafje heet Happy Girl en haar vader is Winxs of Felsberg uit een moeder van Liz. Amadeus.
Ze is nu twee jaar.
Volgend jaar willen we er mee naar de keuring voor stamboekopname.
Hoop dat ze nog wat groeit, ze meet nu 1.41 m.
Helaas heeft ze aanleg om dik te worden, dus staat ze vanaf deze zomer met een graaskorf in het land.

Foto:Afbeelding

Wij hebben Hap als gezelschap voor mijn Fries Meint, waar ik mee rijd. Hap is heel gemakkelijk in de omgang, maar heeft wel een pittig karakter. Echter, ik zit al 30 jaar in de Haflingers, dus ik weet wel hoe ze opgevoed moeten worden :D Hoe eerder je er mee begint, hoe beter.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:53

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 17:51

welkom Nadita, leuke haf

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:02

Annemarie en Storm

Las vanmorgen al op facebook dat mijn verzorgster gisteren 3 uur met Storm op pad was geweest dus heb het maar op een kleiner rondje gehouden vandaag. Niets van te merken dat hij gisteren 3 uur gelopen had haha, hij ging als de brandweer :-). Hij was echt weer superbraaf. Kon zelfs lekker in galop een visserstentje voorbij die aan de andere kant van het fietspad stond. Had zelf een hele brede berm dus wilde wel eens kijken hoe hij zou reageren in een hoger tempo. Retug op stal lekker wat te eten gegeven en terug in de wei gezet, waar ie gelijk ging liggen rollen.

Welkom Nadita!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:36

Heidi:
Zaterdag 20-08-2011
===================

Vanavond met heel mijn gezin naar Willem geweest :D
Omdat het nog zo warm was en ik geen fut meer had te gaan rijden heb ik Willem gelongeerd. :P
Zomaar een minuutje of 20,hij liep lekker ontspannen,fijn over de rug en kreeg een lekker schuimbekkie :D
Daarna meneertje grondig gewassen,want morgen hebben we wedstrijd in Rosmalen,het word bloedje heet en tussen de 2 proeven zit ook nog eens een half uur...dus word morgen lekker rustig aan doen. 8-)
Ben wel heel benieuwd hoe het zal gaan morgen,en of ik bekende bokkers tegen ga komen. :D

Morgen vroeg Willem nog netjes maken en hoefjes lakken,heb net mijn tuig nog gepoetst...
Ga zo naar bed,ben al vele uurtjes wakker,heb vannacht helemaal niet geslapen :o
Hadden een feestje van mijn vriend gisteren avond,hij is vandaag 36 jaar geworden :j
Was een erg leuk en gezellig feestje,maar helaas geen oog dicht gedaan,ik verwacht dat als ik zo mijn bedje aan raak ik nok zal gaan. :')
Ik laat morgen uiteraart weten hoe we het hebben gedaan op wedstrijd. :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:44

Wat een leuk idee en wat een prachtige hafjes! <3

Mijn haflinger heeft vandaag zijn bitloze hoofdstel kapot gemaakt.
Hij wou zich krabben, omdat hij gek werd van de vliegen. Teugel dus onder zijn hoef (ik stond er langs), hij trekt en hup. Neusriem kapot :') Nu ben ik dus aan zoeken voor een nieuw stuk :P

Vond hij het wel grappig zo een kapot hoofdstel en dan nog naar huis wandelen omdat je midden in een bos staat. Meneertje maar alles op aan eten in het bos en ik kreeg zijn hoofd niet omhoog :')
Haflingers hé :P

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:46

Marga:
Zaterdag 20-8-2011
============================
Heb over vandaag een goed gevoel, ik heb NH les gehad, ik deed dat al maar dan op een andere manier met een stick, dit is alleen met een leadrope en ik heb dit nog niet zo vaak met Azkaban gedaan. In het begin was meneer dominant en wilde alleen maar eten. Maar na een kwartiertje heeft meneertje het super goed gedaan. Ik ga dit meer doen dan rijden nu omdat ik een betere band wil kweken en meneertje nog erg moet wennen met rijden als er een ander paard uit de paddock of bak weg gaat.
Ik heb wat filmpjes gemaakt, hier alvast 2 filmpjes van toen we al even bezig waren.

http://www.youtube.com/watch?v=b8ypnl4KL_0
http://www.youtube.com/watch?v=JQi-SVPkRTk

Heidi: nog gefeliciteerd met je vriend en heel veel succes morgen, we lezen het weer graag.
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 20-08-11 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:48

@NessaX: welkom, wil je je ook even voorstellen en je haffie ook natuurlijk.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:53

Maxielover :

Gisteren had Max een vrije dag, alleen even op stal geweest om het testzadel op te halen en weer terug te brengen. Mijn nieuwe zadel is besteld : het wordt een zwarte Barefoot Cheyenne ! *D Hij moet deze week arriveren. Eindelijk een zadel dat goed past ! Nu eventjes geen zadel, dus ik ga straks lekker een eind met hem wandelen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:34

Daphne :
21-08-2011

Zo even weinig tijd gehad de laatste dagen..

Heb de laatste dagen ook enkel maar gelongeerd alsook vandaag :)
Misschien dat ik morgen ga rijden dat weet ik nog niet..
Heb nog steeds geen hoefsmid te pakken gekregen die deze week nog kan dus dat is vervelend ga na etenstijd nog eens wat hoefsmeden bellen want het is natuurlijk wel nodig..

Gisteren met mijn andere Haf en Shet gaan fietsen.. Daar is een filmpje van.

Nog een filmpje van gisteren, van mijn stoute shetlandpony die normaal altijd braaf op het gras gaat maar daar gister duidelijk geen zin in had.. Denk dat het gras te hoog stond..
Zet uw geluid uit..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:44

Daphne :

Nog een foto van vandaag.
Afbeelding