Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:22

Mando schreef:
Ach ik lees momenteel toch ook meer mee dan dat ik post hoor.

Je bent niet de enigste :=

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:54

Goed gedaan liset! Dat zijn leuke dingen :)

Yvanka, fijn dat ze nu eindelijk verder gaan kijken. Wel spannend wat er nu uiteidelijk uitkomt. Hopelijk kunnen ze je snel helpen.

Pff zit nu in de metro en iemand schuin voor me zit ff een scheut deo te spuiten, niet te zuinig! Word compleet vergast hier, bah!

En ik heb zoooo hekel aan de metroooo.. Tralalal

Madeira_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:09

Welkom nieuwelingen :D

Lisette, netjes!! :D

Yvanka, hmm hopelijk halen ze meer info uit de volgende onderzoeken.. :(:)

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:28

Mijn verzorghaflinger is 30 en kan nog gewoon dressuur oefeningetjes uitvoeren
en natuurlijk lekker door het bos galloperen hii ..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:35

Zo lekker een avondje thuis op de bank. Ben ik wel aan toe na dat drukke weekend en de hele dag werken :-). Heb wel absoluut een schat van een vader. Had mijn kerstboom enz. nog staan omdat ik nog geen tijd had gehad om het ding op te ruimen. Kom ik net thuis zijn al mijn kerstspulletjes opgeruimd (behalve de stickertjes op ramen, die was ie vergeten :+ ) en is alles weer normale stand. Heeft allemaal opgeruimd voor me vandaag, gestofzuigt en de afwas gedaan. Best handig zo'n vader die met pensioen is en alle tijd van de wereld heeft.

Wel goed hoor Yvank dat ze je nu even helemaal goed gaan onderzoeken. Mijn vader heeft ook een MRI van zijn hoofd gehad vorig jaar en die vond het echt reuze meevallen. Na die onderzoeken dan maar weer afwachten of zie iets hebben gevonden en of ze er wat aan kunnen doen.

Lisette een prima cijfer gehaald vandaag. Doe je goed!!

Praat me niet over metro's....zat terug naar huis ook weer klem gedrukt tegen het raam. Kon niet eens meer een berichtje typen op mijn mobiel zo klem zat maar arm 8)7

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:26

Welkom alle nieuwe mensen!

Yvank, inderdaad wel fijn dat ze je goed gaan onderzoeken, kom je vast weer iets verder mee.

Vandaag voor het eerst naar de les gelopen, ze was weer zo gek als een deur. :+ Les ging erg goed en teruglopen ook, maarja ze was dan ook wel erg moe.
Morgen eindelijk een dag die helemaal vrij is, ga ook helemaal niets doen alleen bank hangen. :)

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:45

Lisette1987 schreef:
luxje en ik vanmiddag, hier dus ook geeeeeen zon!:
http://i1085.photobucket.com/albums/j44 ... 11f445.jpg

Ziet er netjes uit!

Yvank: Ook nette foto's! Fijn dat de jury vind dat ze een sterke draf heeft. Altijd leuk om te horen.

Love_Soraya: Welkom hier. Het paardje wat je in hebt moeten laten slapen was ook een haf of niet?

Arlando: Frustrerend is dat he, dan wil je zelf ook zo graag, maar dan kan het niet. En helemaal rot dat Arlie ook niet fijn in z'n vel zit met dat been..

Raya: Ook welkom, leuke pony is Wente!

Maessie: Dat zou leuk zijn als je haar verlof kan opvangen!

Lisette: Hoe ging je praktijk examen? Ow ik lees het al, dik gehaald dus. Super!

Paulusjuh schreef:
My god zeg! Ik moet een nieuw jaar abonnement op mn ov zetten dus dacht, ga wel even in mn pauze. Ik sta nu bij het loket, 21!!!! wachtende voor mij! Mijn god! Dag pauze... :(

:wow: Das echt niet leuk haha

Faringo: Succes met je strijd tegen de kilo's!

Yvank: Nog niet veel duidelijkheid dus. Wel fijn dat ze nu wel verder gaan kijken. Waar denken ze aan of hebben ze nog geen idee?

Faringo: Wat lief van je papa!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:49

Wowie ik kan na weken een beetje aanmodderen weer eens zeggen dat ik heel fijn heb gereden! Echt top!
Anne liet zich in galop nu ook een stuk fijner bewerken. Ik heb mijn gewicht wat meer naar voren in het zadelgeplaatst en daar héél erg op gelet bij iedere stap. Ok, ik heb nu wel weer last van mijn rug maar heb Anne kunnen ontlasten :) en had daar direct resultaat van. Nu snel mijn zadel goed aanpassen en weer gaan met die banaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:00

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 02:36

Dankjulliewel voor het welkom :D

Henny, superleuk dat jullie Wente's moeder hebben!

Lisette, gefeliciteerd met je praktijkexamen!!

Faringo, succes met de kilo's.

Yvank, dat klinkt wel heftig, weet niet precies wat er aan de hand is maar wens je succes en sterkte

Hier vandaag duidelijk herkennig bij Wente. Ik ben nu 'datmensmetdieappeltjes' geloof ik. Over liefde en magen... :D
Heb vandaag geoefend met overal aanraken, dat ging bijzonder goed!
Ze heeft ook een tand gewisseld, loopt erbij als piet piraat maar eet nog goed, ondanks haar gat. Ze proeft alles heel duidelijk, vind alle nieuwe smaken best raar zo te zien, maar eet vervolgens als een kleine bouwvakker alles weg _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:30

Hahah :P

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:14

Vanaf mn ego post even netjes bijgelezen :o

Welkom Raya00 en wat een knappe haf heb je *\o/* , leuk om herkenning te lezen in je verhaal. Heb Arlie vanaf 6maandjes oud, heerlijk die jonkies en alles leren :D (enne, die liefde gaat nog altijd door de maag :j hahahhahaa)

Maessie: wil weer gaan starten en kan misschien aan het werk, zit je momenteel zonder?

Faringo: druk weekend gehad, wel allemaal leuke dingen gedaan lees ik! Ook aan het afvallen geslagen, me2 .. ik wil er 9 a 10 kilo afhebben ;) goodluck!
Lief van je pa dat hij dat voor je heeft gedaan *D , mijn papa helpt momenteel ontzettend veel in mn huisje..zijn aan het verbouwen en het is bijna af :D ..Eindelijk op mezelf wonen!!!

Lisette: praktijkexamen gehaald, mooi cijfer!!! Goed geviert :P ?

Paulusjuh: 31 wachtende voor je?! -O- Pffff lekker dan... En een lekkere vlaag deo in je gezicht.. Ik ga serieus misschien 1x per jaar met OV :') ..vind dat echt een drama
Fijn dat het rijden beter ging met ontlasten vd rug, je zal eens zien hoe ze straks loopt als ze een ander zadel heeft.. Ik weet nog zo goed dat Clau en Arlie er even een flinke uitgestrekte draf uitpersten, hoppaaa... hahahha..Helemaal blij en hij ging zichtbaar en voelbaar beter lope!

Yvank: zo dan,... dat is nogal wat! Waar heb je precies last van?
Damella <3 , wat een mooie fotoos, ziet er goed uit!

Dapnik: gekke poown *\%/* , ging je les verder wel goed?

Zoo, even bijpraten hoor.
Heb van de week de stoute schoenen aangetrokken en het hek naar de paddock opengezet (zit aan zijn uitloop) Had de helft afgzet zodat hij niet echt kon gaan rennen. Dekentje af en hij heeft heerlijk languit liggen rollen..Na bijna 4 maanden..!
Merk toch wel tekens van verveling, hij eet ineens zijn eigen mest (verzorgster belde net) , kan ook een teken zijn van een tekort maar ik geef al aanvulling met een poedertje, dus ik denk toch de verveling van het niet mogen werken... Zo sneu :( Terwijl hij nu de vrijheid heeft om te lopen etc.

Verder ben ik ook aan het afvallen geslagen (poging tot) en dit hele jaar al op de fiets naar stal geweest :P , ook een app op m'n telefoon geinstalleert die de calorieën bijhoud..
Ben benieuwd! Ik wil er 8 a 9 kilo afhebben..en dat hoeft niet binnen nu en...... maar gewoon opletten zonder honger lijden en wat meer beweging. Want ik merk, als je een auto hebt, je pakt hem alllllllltijd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:22

Wel sneu dat die zich zo verveeld!

Waar ik last van heb voornamelijk van hele erge hoofdpijn en daarnaast val ik ook wel weg, ben heel snel moe en kan me slecht concentreren.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:35

Ohh dat is idd niet zo best! Gelukkig nemen ze het serieus..

Ja ik weet echt onderhand niet meer hoe ik het hem naar de zin moet maken, hij heeft nu 'vrijheid' ..sociaal contact..toch buiten..genoeg eten (wat we nu overigens gaan verdelen over 4 beurten in overleg met de staleigenares) etc.
Heb de DA ff gebeld voor advies, en die zegt dat ik het verder prima doe zo, en dat hij waarschijnlijk zo'n geval is die altijd wil werken en dingen wil doen (is hij ook) en dat compenseert hij nu met mest eten... had ook een stalontdeugt kunnen zijn bijv. Maargoed, waar ik nu dus ook mee zit, is dat ik weet dat hij met deze leeftijd en gesteldheid nooit een grasmaaier maatje word. Hij word doodongelukkig van niet mogen/kunnen werken.. :n
Dusja.. er moet gewoon eind van dit jaar verbetering in gaan zitten, want hij kwijnt onderhand helemaal weg, na nu 4 maanden...dat ga ik niet nog een heel jaar volhouden zo met 'm

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:02

met hem wandelen kan/mag niet?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:03

Ik heb vandaag weer even "gelongeerd" (lees, longeervolte afgezet, zonder longe, aan bijzettouwtje). Ging fijn! Het enige wat lastig is, is om te voorkomen dat ze op de kop gaat lopen. Ik laat haar dan schakelen en overgangen maken, maar ze blijft dan zo laag mogelijk lopen.
Morgen weer rijden, heb er nu al zin in :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:09

Vervelend dat hij zich nu ook zo gaat voelen Arlie :( mag je inderdaad niet een stukje met hem wandelen ofzo? Geloof dat die van mij ook gek zou worden van het niets doen.. Bah! Wat kan je voor het beestje betekenen dat hij zich ook beter voelt... Poe...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:12

@Arlando: Pff moeilijk zeg om dan uit te vinden wat hij mag doen zonder wat te doen, als je begrijpt wat ik bedoel.. Ik zit momenteel idd zonder werk, ben doodblij als ik weer aan de slag kan, heb nu tijd teveel, en kom echt nergens aan toe. (Lees: motivatie is ver te zoeken om uberhaupt wat te doen..)

Heb vanmiddag weer les gereden met Maes, ging gelukkig weer goed! Zijn weer even druk bezig geweest met de verzameling, hij kan zo super gaan zitten in galop! (al vond ie t vandaag wel een paar keer "auau, ben nog niet zo lenig baas" hihi) Morgen maar weer een loswerkdagje tegen de spierpijn!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:11

Ik heb de eerste poos 10min mogen stappen aan de hand. Maar er waren dus ook dagen bij dat we hem op de terugweg mee moesten 'sleuren' omdat hij niet meer wilde lopen en het duidelijk pijn deed..
Daarom vond ik de uitloop een goede oplossing zodat hij dan zelf kan aanvoelen tot waar hij kan...zonder dwang of de *verplichte* 10min..
Dus daarom wandel ik nu daarnaast niet extra.

Lief dat jullie meedenken.. Het is idd een onwijs machteloos gevoel als je alles uit de kast trekt om het hem zo goed mogelijk naar de zin te maken maar het echt steeds een beetje slechter gaat..
Maar we proberen positief te blijven ondanks alles, zeker met oog op de second opinion die we willen gaan doen na de volgende controle scan. Hopelijk komen we dan verder en wil DA 1 misschien toch ook voor die behandeling gaan. Alles van DA 2 valt namelijk niet onder de verzekering... Dus als 1 akkoord gaat met mijn beslissing om tr kiezen voor behandelen en niet de zenuwsnede, kan ik veel verder gaan..
Kbedoel, ik heb wel een DA potje...maar die is helaas niet einnnndeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:24

Kan de DA je niet doorsturen? Dan wordt het wel door de verzekering vergoed, althans bij mij wel :j

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:39

Je bedoelt dingen als stamceltherapie enz? Valt dat niet onder de verzekering ?? Of begrijp ik je nu ffies verkeerd.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:46

Ik zal het eens vragen bij de volgende scan. Hoe we ervoor staan en idd wat Paulusjuh zegt, dingen als stamceltherapie...shockwave etc.
Daar was het toen nog te vroeg voor..maar hij had er allicht ook over kunnen beginnen in plaats van alleen over opereren te praten. Dus als hij niet open staat voor andere behandelingen dan wil ik door naar Bodegraven. En of het dan wel of niet word vergoed moet ik overleggen met de verzekering..
De behandelingen zullen misschien bij elkaar ook een hoop kosten maar 3000 euro voor een 30% slagingskans operatie is wel gelijk een hele hoop.. En dan wil ik daarvoor wel alles geprobeerd hebben met hogere slaginskansen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:23

Wat leuk Yvank je topic op de voorpagina :-)

Moeilijke situatie hoor Arlando, kan je ook weinig tips/advies/raad geven want heb er zelf geen ervaring mee.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:34

Arlando, ik heb er ook geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat je je ontzettend machteloos voelt.. :(:)

Mooi topic Yvanka, zou er nog even op reageren :D

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:38

sorry sorry sorry, een hele tijd niet echt achter de pc gezeten, dus ook hier een lange tijd niet aanwezig geweest!

Ik ga mn best doen om vaker aanwezig te zijn!