[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:55

hangt vooral af van de breedte van de ribben, of het paard schoft heeft of niet, stand van schouders etc, heeft echt met veel te maken, een aangezien zyta echt heel rond is heeft ze wel wat nodig.

Qua zitting heb ik 18.5inch nodig maar dat gaat niet meer voor zyta, maar volgens de zadelmaker gaat 18inch net, het is niet perfect, maar het mag geen last zijn voor haar zegt hij. De man heeft al meer dan 150jaar een zadelmakerij (op verschillende generaties he Haha! ) dus ik vertrouw hem wel.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:56

Chipieke, kun je zeker doen. Hmm zou niet weten, of Madeira's ribben veruit elkaar staan, ze heeft wel aardig schoft..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:50

Chipieke als je aan een wintec boom kan komen, kun je dan kijken of je er voor mij ook 1 kan regelen?
Zou het ook vreemd vinden als je ze niet los kan kopen hoor!
Morgen gaat er een zadelmaker kijken of mijn boom breder gemaakt kan worden Lachen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:58

chipieke schreef:
Hee zeg je maakt me bang...

Ik ben bij een zadelmaker gaan horen voor de JC speciaal voor haflingers, maar die paste met geen mogelijkheid op zyta omdat die zadels tot maat 33 gaan en niet breder zei hij. En zyta heeft een 34 nodig. Als de wintec niet past geef ik het op en laat ik een pro komen Clown

Ik ben heel tevreden over wintecs hoor Knipoog Ik heb nu een wintec xxl en ik vind het een superzadel.

Idd wel raar dat de paarse bomen niet los verkrijgbaar zijn, maar dat is wat degene bij wie ik mijn zadel ben wezen passen tegen mij zei. Ze handelde ook in wintecs dus ze zal het wel weten denk ik. Misschien komen die paarse bomen later wel los te koop, aangezien de wintec wide relatief nieuw is. En anders zou je je witte boom kunnen laten verbuigen naar een grotere boommaat?

Marjonrebel:vervelend voor je dat je met zo'n probleem zit. Jouw haflinger is trouwens even oud als ankie Knipoog Ik weet niet of dat mogelijk is voor je maar misschien kun je dingen als vrachtwagens en viaducten beter eerst nog vermijden? En eerst samen met een ander paard naar buiten gaan helpt ook wel.

Voor alle mensen die op zoek zijn naar een haflinger: http://link.marktplaats.nl/218507781 Dat vind ik nou een leuk stoer beestje! En omdat hij nog niet beleerd is vragen ze er vast niet veel voor Knipoog

Ik moet nu eigenlijk gaan slapen maar ik voel me zo actief! Ik ga de afwas maar ff doen eerst Tong uitsteken

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:06

Ik heb die JC voor haflingers. Normaal gezien is dat een boom maat 36 en anders zeker een 34. 34 is over het algemeen maar vrij standaard dus lijkt me vreemd als een jc voor haflingers dan maar 33 gaat zijn... Knipoog

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:17

Goedemorgen, wat is het hier rustig!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:12

ja Idd!!

Goedemorgen aleenmaal...

Ik ben het zelf op het moment helemaal zat het die boom zadels... Ik ben dus opzoek naar een boomloos zadel... Een stalgenootje heeft er een maar die reageerd maar niet op me ... Tong uitsteken (die wil er graag vanaf)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:48

Ey hooi, Ik heb mijn zadel gekregen (jaja echt waar Lachen ) Het is een Hercross, heb er zelf nog nooit van gehoord maar hij is super breed en zit echt heeeerlijk.. Levera is ook breed, rond en schoftloos maar dit zadel ligt echt super.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:53

hebbie foto????

Ik heb geen iedee hoe breed mij zadel is. Maar het is echt super breed. Een nog pas het niet lekker naar mijn idee... Mara is weer begonnen met bokken namenlijk.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:39

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:40

Peelie schreef:
ja Idd!!

Goedemorgen aleenmaal...

Ik ben het zelf op het moment helemaal zat het die boom zadels... Ik ben dus opzoek naar een boomloos zadel... Een stalgenootje heeft er een maar die reageerd maar niet op me ... Tong uitsteken (die wil er graag vanaf)

Wat voor merk is het? Ik zou persoonlijk niet zo snel een randoll oid nemen. Dat zijn echt slappe zadels waarbij je geen houvast hebt. Ik heb zelf een freeform gehad en daar zit je wel stevig in, zat ook wel lekker. De meeste boomloze zadels hebben trouwens geen kniewrongen waardoor je sowieso minder stevig zit. Ik zou er eerst eens een op proef nemen als ik jou was. Vooral omdat jouw paard bokt lig je er naar mijn idee wel wat sneller af als je een zadel zonder kniewrongen hebt Knipoog

Ik wil ook schaatsen!

Ik ben de hele dag al ziek en heb de halve ochtend liggen overgeven Misselijk En ik moet nog boodschappen doen Verdrietig

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:54

Happy newyear!! Ben paar dagen niet online geweest, maar eerlijk gezegd stond het koppie der ook niet naar. Bloos Maar nu gaat alles weer rustig zijn gangetje...

Vandaag stapritje gemaakt in het bos. Was prachtig weer, koud, maar oh zo mooi! Was al wel weer paar maanden geleden dat ik paard gereden heb. Nagelbijten / Gniffelen Nu mis ik dat natuurlijk weer, wil ik toch weer een bijrijdpaardje gaan zoeken...

chipieke schreef:
@Vie: jij soms ervaring met zadelpassen Haha!
Nee, niet echt. Anders had ik wel mee komen kijken. Clown Ik moet dat boek nog brengen, maar ben laatste dagen nogal druk geweest. Weet niet hoe laat je er morgen bent?

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:07

Heb overlaatst op een tinker op een boomloos zadel gezeten.
Dat zit dus echt niet lekker xD
Je zit er zo 'goed' in en ze zijn zo zwak dat het lichtrijden en 'moeilijk' word zegmaar...
Hij gaf je echt het geval dat je een pattattenzak bent!
Want het paard zelf steigerde en bokte en ik ben niet 1x gevallen terwijl hij toch tekeer ging en ik geen held ben..
Was blij dat ik daar vanaf was , geef mij maar een gewoon boom zadel Tong uitsteken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:17

@Natalie, super dat je een zadel hebt Lachen

@Hinke, hopelijk vind jij ook een goede passende Haha!

Het ging vandaag super op Madeira. Ze gaat steeds beter om met andere paarden. Rijden ging ook goed. Lekker gegalopeerd enzo. Gaat steeds beter Haha!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:09

Madeira_ schreef:
@Natalie, super dat je een zadel hebt Lachen

@Hinke, hopelijk vind jij ook een goede passende Haha!

Het ging vandaag super op Madeira. Ze gaat steeds beter om met andere paarden. Rijden ging ook goed. Lekker gegalopeerd enzo. Gaat steeds beter Haha!

mooi zo:P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:27

jump_girl schreef:
Heb overlaatst op een tinker op een boomloos zadel gezeten.
Dat zit dus echt niet lekker xD
Je zit er zo 'goed' in en ze zijn zo zwak dat het lichtrijden en 'moeilijk' word zegmaar...
Hij gaf je echt het geval dat je een pattattenzak bent!
Want het paard zelf steigerde en bokte en ik ben niet 1x gevallen terwijl hij toch tekeer ging en ik geen held ben..
Was blij dat ik daar vanaf was , geef mij maar een gewoon boom zadel Tong uitsteken

Haha! Dat vind ik ook hoor, je zit een beetje slap op veel boomloze zadels. Je benen gaan heen en weer en je kunt idd moeilijker sta-zitten.
Of je er dan makkelijker afvalt zal voor iedereen mss persoonlijk zijn. Ik klem mijn knieen tegen de kniewrongen als een paard gek doet, als die kniewrongen er dan niet zijn lig ik er in zo'n geval naast Nagelbijten / Gniffelen

Madeira: je bedoelt peelie ipv hinke Tong uitsteken Fijn dat het zo goed gaat, heb je geen problemen meer met opstappen?

Ik ben half aan het kijken naar een stal voor ankie (anders haal ik haar pas in april weer op en dat duurt nog zo lang....) maar er is helemaal niks te vinden! Iig niet waar ze overdag naar buiten kunnen. Er is vlak bij mijn huis iemand die paarden houdt, ik wilde daar eens gaan vragen of ik daar mag staan. Maar dat is geen pensionstal.. Zal ik het vragen of vinden jullie dat te brutaal?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:31

Mag ik me ook nog melden hier? Vork

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:34

Ik zat op een boomloos beter dan op een gewoon zadel, zeker die ik nu heb vind ik persoonlijk voor mezelf echt een ***zadel. Scheelt dat ik nu zo'n overtrek heb voor de zitting maar nog steeds, heb het zadel alleen gekocht omdat het enige bleek te zijn dat uiteindelijk goed bleek te liggen op Arno. Al heb ik er ondertussen ook weer mijn twijfels bij. Ik heb vroeger wel veel zonder zadel gereden, misschien dat ik daardoor vrij comfortabel zat op een boomloos. Lachen Tevens kan je daar bv. van barefoot wel de dressuurversie in nemen, hoeft niet zo "los" te zitten dan. Ik ben er alleen niet op overgeschakeld omdat ik niet helemaal overtuigd was over de drukverdeling. Je zit er overigens wel veel breder op als op een gewoon zadel, raar maar waar, en op een haf zit je al zo breed. Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:36

@Peelie, sorry Bloos naam vergist. Maar ik vind dat je het gewoon kunt vragen. Waarom niet? Nee heb je, ja kun je krijgen toch Lachen Ja
Owja, opstappen gaat super Haha! ga gewoon via het krukje gelijk op Madeira zitten (vorige keer viel het krukje om, Madeira loopt weg, Paulien valt op de grond. Echt zoiets.. typisch iets voor ons haha). Maar ja, ik stond niet goed op het krukje, zulke dingen kunnen gewoon gebeuren. Want ze schork omdat het krukje omviel tegen haar aan (snap ik ook wel, ik zou ook schrikken) doet een stap opzij en ik zat nog niet goed, dus lag ik daar. Tong uitsteken Volgens mij al verteld, maar ja Lachen. Maar dan doet ze stapje opzij, maar anders niet meer Haha! ze doet het SUPER! Ze reageerde vandaag ook super op andere paarden. Ik ben echt trots op mijn meisje! Lovers
Owja, mijn moeder heeft uitgestapt op Madeira, haha Tong uitsteken ze vond het dood eng Clown

@Mystica, natuurlijk ben je welkom! Haha!

@Bluem, ik heb nog nooit op een boomlooszadel gereden.. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 03-01-09 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:47

@ Hinke, gewoon vragen! had ik ook gedaan en idd wat Madeira zegt, niet geschoten is altijd mis

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:18

Huilen laptop is een beetje gaar dus me hele getypte bericht is weg..

@Mystica: Welkom!

@Hinke: Je moet het gewoon vragen, nee heb je, ja kun je krijgen. Stel dat het zou kunnen ben je in ieder geval blij dat je je stoute schoenen hebt aangetrokken.

@Amanda: jij hebt toch ook een karakteranalyse laten doen van Jim bij SuperRoos?

Daarnet heb ik foto's van Boy opgestuurd naar haar. Ik zit al heel lang te dubben over een reading, of karakter analyse en heb dan toch maar besloten het te doen. Misschien ooit ook nog eens een reading wie weet.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:15

Hinke Gewoon vragen. een brutaal mens heeft de halve wereld zei mijn oma altijd en wie weet kan je daar wel staan met je paardje.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:27

Vie schreef:
Vandaag stapritje gemaakt in het bos. Was prachtig weer, koud, maar oh zo mooi! Was al wel weer paar maanden geleden dat ik paard gereden heb. Nagelbijten / Gniffelen Nu mis ik dat natuurlijk weer, wil ik toch weer een bijrijdpaardje gaan zoeken...

chipieke schreef:
@Vie: jij soms ervaring met zadelpassen Haha!
Nee, niet echt. Anders had ik wel mee komen kijken. Clown Ik moet dat boek nog brengen, maar ben laatste dagen nogal druk geweest. Weet niet hoe laat je er morgen bent?

Morgen ga ik naar de wei op de middag en dan 's avonds. Heb nog geen idee hoe laat exact Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:30

joopiexx schreef:
|
Daarnet heb ik foto's van Boy opgestuurd naar haar. Ik zit al heel lang te dubben over een reading, of karakter analyse en heb dan toch maar besloten het te doen. Misschien ooit ook nog eens een reading wie weet.

mag ik vragen waarom je een reading van je paardje wilt ? Puur uit nieuwsgierigheid. Een collega van mij werkt met energie (wat verder gaat dan reikie - of hoe je dat ook mag schrijven- ) Dus vandaar mijn nieuwsgierigheid, puur ook omdat mijn merrie voor een aantal dingen in de energie heeft gestaan en soms nog staat.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:15

zoooooo zeg
ben een weekje op vakantie geweest en wat is er veel gepost, hahaah ik ga dat dus echt niet allemaal teruglezen hoor.
wij zijn in parijs en disney geweest, de kou viel daar reuze mee.
ik ga strakkies de stal uitmesten en haar even in de binnenbak loslaten. moet mijn zadel nog invetten en dan is het klaar.
voordat we op vakantie gingen had ze een beetje een onstoken oogje, ben benieuwd hoe dat nu is. staleigenaar zorgt goed voor haar, en zou het oog iedere dag even schoonmaken en desnoods wat zalven. hij is helemaal weg van lizzy, hihi.
nou, ik ben benieuwd hoe ze woensdag met rijden is, want eerder heb ik helaas geen tijd............