Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:31

Dat is leuk om te horen maessie!

Nash had gisteren avond 37,6 en vanmorgen 38.0. Ze hebben vanmorgen bloed afgenomen. Hij was braaf.

Ik moet nu wachten tot woensdag of donderdag. Wat duurt dat lang...

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:16

Afbeelding
Mijn schoonheid is vandaag jarig. Al weer 7 jaar jong.

(hij had gisteren middag 38,5 in de avond na metacam 38,0)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:30

Gefeliciteerd Peelie! Voelt hij zich ook beter?

Gisteren werd het ineens raar weer, en ondanks ik het mij niet had voorgenomen na zn drukke weekend, reed ik Amigo toch het zweet in :) Lekker veel losrijwerk gedaan, nog een klein stukje opgepakt, maar daarna vond ik het voldoende :)

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:52

Hallo allemaal!

Voor de golden summer cup 1 en 2 juli zoeken wij nog mensen die mee willen doen met best gaand! Heb je er zin in!?? Kijk even op de site van de golden summer cup of stuur me pm voor meer informatie!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:29

BloemBloem schreef:
Gefeliciteerd Peelie! Voelt hij zich ook beter?

Gisteren werd het ineens raar weer, en ondanks ik het mij niet had voorgenomen na zn drukke weekend, reed ik Amigo toch het zweet in :) Lekker veel losrijwerk gedaan, nog een klein stukje opgepakt, maar daarna vond ik het voldoende :)

Hij voelt zich sowieso niet echt ziek. Dat is het rare juist. Ik denk dat als we geen temp hadden opgenomen, dat ik het nieteens had geweten. Het is nu dat alles onder een vergrootglas ligt van wegen de rhino natuurlijk.

Hij is nogsteeds fris en fruitig, druk, opdringerig. Geen dikke benen, niet suf, geen harde manenkam, geen slappe staart. Ik snap er niks van. Hij heeft alleen koorts/verhoging.

Ik heb vanmorgen niks van de staleigenaar gehoord, geen bericht is goed bericht. Dus ik ga vanmiddag maar weer langs, kijken hoe Nash is.

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:50

Weet dat het al vaak voorbij gekomen is, maar wat is een fijn en goed passend zadel voor zo wel je paard als je zelf toch lastig. Wat voor zadel hebben jullie op je haf? Zelf heb ik een stevige kont.
Heb nu de euroriding titan 2 gewoon omdat ik eigenwijs was en graag de luxe versie wilde hebben maar volgens mij is het toch niet het juiste zadel.... ben me nu al weer aan het orienteren.... dus als jullie tips hebben kom maar op!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:00

Ik heb de Hulsebos Ultimate D :D Heel tevreden over!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:32

Reageer morgen even op de rest :o

Ik heb voor Levi een Euroriding Diamant softseat en voor Storm een Massimo Dressur II (geloof ik)
Hiervoor had ik een Wintec en een Kent & Masters S-serie.

Ik zweer bij m'n Diamant en zou niks anders willen maar zou voor een volgnd zadel wel eens voor een Anatomica Octant willen kijken. Mits die een über zachte zit heeft want anders trekt m'n bips dat niet :o
De Kent & Masters is ook een heel fijn zadel, vond ik zelf fijner dan de Massimo maar die laatste ligt beter..

Ik weet dat Liesbeth ook een Euroriding Diamant heeft

Wat is er "mis" met jouw zadel Patries?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:06

Op mijn verzorgpaard ligt een massimo dressuurzadel

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:24

Mara heeft een kieffer met anatomische zit. Die zit heel ruim, maar toch stevig.

En voor Nash heb ik een tribal classic waar ik echt verliefd op ben.

Nash had vanmorgen 37,6 en vanmiddag 37,7. Hele nette temperaturen! Wat een opluchting. Morgen krijg ik al het goed is de uitslag van het bloed.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:28

Anniietjuh schreef:
Hallo allemaal!

Voor de golden summer cup 1 en 2 juli zoeken wij nog mensen die mee willen doen met best gaand! Heb je er zin in!?? Kijk even op de site van de golden summer cup of stuur me pm voor meer informatie!

nou kinggiee doet mee hoor

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:24

kiddokids schreef:
Anniietjuh schreef:
Hallo allemaal!

nou kinggiee doet mee hoor

Leuk!!! Tot heden was ik de enige die mee deed haha

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:55

Ik kan helaas niet anders had ik ook mee gedaan

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:15

wel alleen 2 juli

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:22

@Peelie heb je al uitslag of heb ik daar overheen gelezen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:51

Ik heb idd net de uitslag gehad. EINDELIJK!

Hij is NEGATIEF *\o/* joehoee!

Echt super fijn.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:34

Wat fijn!! *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:12

Ja echt! Doe de happydance! Hij is dus nieteens drager van Rhino, ondanks dat hij toch echt wel ziek is geweest, maar blijkbaar wat anders had.

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:23

Hallo allemaal!
Iemand nog wedstrijd gehad?
Vandaag heerlijk gelest in hoek van Holland! Wat gaan we vooruit weer veel huiswerk mee!
Fijn weekend allemaal!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:08

Ik heb onderling wedstrijd gehad. Ging wel aardig. Maar ik merk dat ik op moment wedstrijden niet zo leuk vind we zitten beetje in dip kwa wedstrijden.

Ik krijg hem gewoon niet voorwaarts. Terwijl hij zo leuk kan lopen. Maar met meer impuls en voorwaartse move ziet het er gewoon net wat beter uit

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:40

plutolover schreef:
Ik heb onderling wedstrijd gehad. Ging wel aardig. Maar ik merk dat ik op moment wedstrijden niet zo leuk vind we zitten beetje in dip kwa wedstrijden.

Ik krijg hem gewoon niet voorwaarts. Terwijl hij zo leuk kan lopen. Maar met meer impuls en voorwaartse move ziet het er gewoon net wat beter uit

Okee wat vervelend! Is die nog jong? Mijn merrie deed zich in het begin op wedstrijden zich afsluiten.. Kon der niet meer bereiken met veel geduld en veel belonen praten enz loopt ze als een trein! Of heeft het andere redenen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:15

Nee jong is hij niet meer alweer 18. Hij heeft altijd al gehad met wedstrijd. Met inrijden is hij vrij actief en voorwaarts eenmaal de proef begint gaat t mis.

Sommige zeggen ik moet hem meer ruimte van voren geven maar dan valt hij gelijk op z'n voorhand.

En als ik hem op z'n eigen tempo laat lopen is hij ook los maar niet voorwaarts genoeg om net aan me punten te komen. Ik rij op te safe.

Ik mis net ff de power.
Maarja hij is eenmaal zo :-)

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:27

plutolover schreef:
Nee jong is hij niet meer alweer 18. Hij heeft altijd al gehad met wedstrijd. Met inrijden is hij vrij actief en voorwaarts eenmaal de proef begint gaat t mis.

Sommige zeggen ik moet hem meer ruimte van voren geven maar dan valt hij gelijk op z'n voorhand.

En als ik hem op z'n eigen tempo laat lopen is hij ook los maar niet voorwaarts genoeg om net aan me punten te komen. Ik rij op te safe.

Ik mis net ff de power.
Maarja hij is eenmaal zo :-)

Mischien een idee korter inrijden? En met de proef een keer er door heen te helpen waardoor je op dst moment geen punten heb maar wedstrijd erna wel x over na denkt om wat langzamer te lopen.. This lastig zo iets. Vaak weten ze zodra de proef start dat je niet snel boos word draken! Haha

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:04

Wie rijdt er aankomende vrijdag allemaal mee op heerjandam! ?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:13

Ik moet nog even wachten voordat ik weer van stal af mag. Nog een week. Dus ik doe niet mee.