[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:13

chipieke schreef:
ik wou ook eerst een JC kopen, maar uiteindelijk ben ik toch beginnen zwichten voor een wintec, door de verwisselbare bomen, zyta durft nogal veranderen van omvang, bespiering etc.

Past die 19inch op de rug van Deertje? Heb al schrik dat een 18inch niet op Zyta der rug gaat passen Haha!

Toevallig geen fotootje van Deertje met zadeltje? Haha!

Tjaa zie onderschrift Lachen past wel goed. Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:48

Die breedste is paars. Nouja, ze zijn alledrie paars hoor Knipoog Maar de paarse zijn t breedst!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:54

ok ik kijk even mee met je Haha! Momenteel ben ik inderdaad enkel nog de gewone bomen tegengekomen.

ps: ik en zyta hebben net een hele zware periode achter de rug maar het vertrouwen begint duidelijk terug te komen. Eerst beet en sloeg ze naar me als ik in de buurt wou komen, nu krijg ik zelf zoenen Haha!

Afbeelding

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:48

Wat een leuke foto chipieke ...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 02:08

Chipieke, wat een lieve foto! Heb je mijn foto's gezien van OHZ? Hoe vind jij het zadel liggen? Volgens de zadelmaker in elkgeval goed Haha!

@Muppetmayo, volgens mij heeft Madeira geen breedste Tong uitsteken zou niet weten welke wel trouwens.

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:19

Hey Paulien! Ik zie madeira volgens mij nu in de paddock rondstuiven.Tong uitsteken Heb jij een rode jas aan?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:15

Chipieke: de paarse bomen zijn niet los verkrijgbaar..

Divamiep: wat grappig, jullie staan op dezelfde stal?

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:17

Hinke: Nee maar vanuit mijn huis heb ik uitzicht op de stal waar Madeira staat en als Paulien haar in de paddock zet kan ik haar herkennen aan haar witte manen en staart! Verder staat er geen haflinger dus dan moet het meestal Madeira wel zijn! Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:55

@DivaMiep, ik heb een grote rode jas aan Tong uitsteken dat klopt. Lachen

Vandaag ging super goed op Madeira (was vroeg dus had lekker bak voor mij alleen) Haha!
Ben echt trots op mijn meisje Lovers

Er gebeurde wel iets stoms. Ik wilde opstappen met 't trappetje/krukje. Maar ik stond er niet zo goed opzo, in elkgeval het krukje bewoog maar ik ga altijd gelijk op het zadel zitten niet eerst met mijn voet in de beugel. Madeira schrikt ervan dat het krukje beweegt, mevrouw loopt weg, Paulien ligt daar op de grond Clown gelukkig deed het geen pijn. En ik ging niet door mijn knie Haha!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:57

@chipieke : Erg leuke foto zeg Haha!
@Divamiep: Wat grappig dat je vanuit je huis kan "bespieden" Tong uitsteken
@Madeira: Gelukkig dat het goed is afgelopen!

Pffff wij zijn vandaag al begonnen met het grootste deel van de verhuizing.
Ik moest me kleding in een koffer gaan doen Tong uitsteken
Ik vol goede moed gaan stouwen (ik dacht dat het wel in 1 koffer ging) Tong uitsteken
Nou moooooi niet dus, ik heb nu dus 1 volle koffer en ZES tassen Nagelbijten / Gniffelen
Wel met paardrijkleding en alle schoenen meegerekend Knipoog

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:10

ohhhhhhh een vriendin van mijn vriend is hier en vind dat zo'n PIEP Wijf vooral omdat ze stapel op mijn vriend is maar dat niet wil toe geven! kan me er zo aan ergeren en zit daarom nu ook maar heen druk aan mijn schoolwerk haha is het enige positieve punt dat zij hier is haha Knipoog

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:40

whaa paulien:P
ik hebn vna daaag vna 7 tot 5 gewerkt nu een beetj heel erg moe
en morge naar de black in medemblik:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:45

vandaag onze 3e haflinger opgehaald!!! Armani stond 2 jr in de opfok... wel met hoop drama, hij was onderweg over de voorstang heengeklommen... moesten met gereedschap en al alles losmaken!
ik ga nog een topic met fotos plaatsen Haha!

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:57

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:05

pff mijn broer vertrekt morgen voor 5 maanden naar Ghana en nu ben ik bezig om wat op papier te zetten wat hij mee kan nemen! brief van mij aan hem maar ohh wat is dat lastig

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:06

Viva, ik ben benieuwd naar foto's Haha!

AnoukB, sorry kan je niet helpen. Ken deze haf niet.

Maayke, lastig zeg! Jeetje 5 maanden weg.. zit hij in het leger? Wat lief trouwens van je dat je wat op papier wilt zetten. Lachen

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:21

@madeira gelukkig meid dat je nie hard gevallen bent, zoiets kan natuurlijk altijd wel eens gebeuren..
@maaykekramer laat ze het dan wel duidelijk merken dan, heeft je vriendje dat nie in de gaten dan?..nou ja jongens kunnen wel blind zijn voor dat soort dingen, aan de andere kant tis JOUW vriend dus heeft zij lkr pech haha
@vivalavida spannend joh dat ie er dan nu is, is gelijk een goed begin van t nieuwe jaar toch!!
@anouk helaas ken ik geen willy

Nou ik heb vandaag een beetje een dipje, zo erg dat ik er zelfs een beetje over zit te twijfelen om toch weer op zoek te gaan naar een ander paardje....de afgelopen 2 weken ging t eigenlijk erg goed, vriendin en ik hebben veel met m buiten gewandeld aan de hand en er op, zonder zadeltje en met een nieuw aangeschaft leerbitje in, stappen draven dat soort dingen gaat erg goed....sinds deze week heb ik een zadel en eigenlijk had ik verwacht wel met een zeker gevoel met m naar buiten te kunnen, maar hij vind nog zoveel dingen spannend hij moet echt nog aan veel dingen wennen, denk aan vrachtwagens en tunnels van een viaduct, ook is hij overenthousiast en wil daardoor ben ik vandaag achtergekomen wel eens een bok geven, vooral na een galopje...ik weet het is een jong paardje en ik heb dit mijn vroegere haflinger ook gehad,en zijn daar uiteindelijk met veel geduld uitgekomen, alleen had ik toen wel 5 dagen in de week tijd om hiermee aan de slag te gaan, en ik realiseer me nu dat ik dat momenteel door mijn werk niet heb...zucht....heb ik nou weer een verkeerde keuze gemaakt?...
Laatst bijgewerkt door missymb op 02-01-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:22

nee gaat vrijwillegers werk doen! jahh wel lastig maar ben al een heel eind!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:25

Maayke, super dat je broer zoiets doet Lachen ik ga binnenkort ook naar Bosnië voor vrijwilligerwerk, maar dat is maar 1 weekje (vanuit school). Onze school steunt daar gehandicapten kinderen. Lachen

@Marjon, balen zeg dat het even niet lekker ging met je bijrijpaardje. Misschien toch nog even proberen? Rij je nooit in de bak? Is misschien wel goed voor het opdoen van vertrouwen?

missymb

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:38

.
Laatst bijgewerkt door missymb op 02-01-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:57

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:21

@Madeira_ Ik vind je zadel idd netjes liggen!
@Hinke: oeps, er was nog een bokker die ze zocht. Wat moeten die mensen dan doen wiens boom gebroken is Clown Ach ja, kennis van mij is vertegenwoordiger van een ruitersportzaak die zelf ook zadels maken, die kan voor mij wel wat fiksen Haha!

Ik hoop echt dat het zadel past Haha! als het niet past ga ik sowieso voor de wintec wide.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:47

Chipieke, zadel ligt ook erg lekker Lachen
Ik wilde eerst ook voor Wintec gaan. Maar eh.. die lag niet goed op Madeira's rug.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:49

Hee zeg je maakt me bang...

Ik ben bij een zadelmaker gaan horen voor de JC speciaal voor haflingers, maar die paste met geen mogelijkheid op zyta omdat die zadels tot maat 33 gaan en niet breder zei hij. En zyta heeft een 34 nodig. Als de wintec niet past geef ik het op en laat ik een pro komen Clown

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:53

Chipieke, waarschijndelijk past het wel op Zyta omdat ze een wat breedere haf is dan Madeira. Lachen Dus niet bang zijn! Lachen
Maar hoe zie je wat voor zadelmaat iets heeft? (Moet ik dan effe aan iemand vragen maar als ik weet hoe je dat ziet) .. Volgens mij heeft Madeira een kleine maat..