Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:17

Ooooh wat zonde Leonie, maar ik herken je probleem |( Flicka haar manen worden ook steeds dunner, heb ze inderdaad ook altijd in vlecten en ik weet niet zo goed wat ik er verder mee moet doen... Durf er ook geen antiklit in te sprayen want als het op de rug komt dan gaat mn zadel schuiven :+

Wat fijn Afke! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ga je weer naar Drachten? :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:42

Klopt Flicka! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:13

Ik kom net terug van de zadelmaker. Hij stond verbaast van het feit dqt de wrongen scheef op het zadel zitten. Hij heeft het wel 10x nagemeten en zelfs de kussens onder het zadel vandaan gehaald om het nogmaals na te meten! Er zit gewoon 1,5cm verschil in! Hij gaat het zadel terugsturen en dan wordt het gerepareerd.

Leonie. Hoe oud is Mareja ondertussen? Bij Mara worden haar manen ook langzaam aan dunner. Die van Nash juist dikker. Waar het aan ligt? Misschien is een vitamine korrel idd een idee. Maar dan duurt het sowieso lang voordat je wat ziet. En cowboy magic is altijd goed :P

Ik ben ook geen lid meer van de KVTH. Wat een prutorganisatie en enorme vriendjespolitiek. Kom je aan met een paard van bepaalde ouders. Dan loopt hij sowieso geen eerste premie...

Hoe is de NHPS? Zij organiseren iig wel pok een hoop voor de gebruiker en niet alleen de fokker.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:19

Mareja is nu 15.. Ik vind t erg jammer dat de NHPS hier in het noorden niet zo actief is als in andere delen van t land qua dingen organiseren.. En het is hier ook wel eens voorgekomen dat de wedstrijden werden geannuleerd wegens te weinig deelname.. Wat me wel opvalt is dat de wedstrijden van dah altijd veel drukker bezocht zijn als die van de nhps of t kvth terwijl ze wel relatief dicht in de buurt van elkaar liggen..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:24

Dan zal het ook wel met de leeftijd temaken hebben dat haar manen zo dun worden. Mara is nu 14 en dus het zelfde probleem.

Dah wedstrijden vind ik ook errug leuk! En van de West organisatie ken ik ondertussen al een aantal jaar heel wat mensen. En de sfeer is ook altijd goed.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:51

Ik vind de Nhps echt een verademing! Wat de wedstrijden hier in het noorden betreft, daar heeft Leonie gelijk in. Komt mede omdat er hier nog niet zoveel nhps leden zitten om te organiseren. En met Japke "concurreren" valt ook niet mee natuurlijk :D wat keuringen betreft zit je dat alleen paarden zonder vreemd bloed mee kunnen doen, en daar zijn er best nog wel wat van. (Hier in het noorden kan ik er zo een heel stel opnoemen) qua sport/activiteiten kan wel alles meedoen, dat is ook wel mooi geregeld met het aparte lidmaatschap daarvoor.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om wat te gaan organiseren, maar is natuurlijk ook gewoon een bak werk..

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:30

Je mag toch ook meedoen met de wedstrijden van t nhps als je geen lid bent?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:03

Jazeker

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:57

Leonie, jeetje die zijn wel heel veel dunner geworden!! Staat ze weleens met een hals deken om? Ik vlecht de manen van Waldo ook altijd en doe er cowboy magic in.

Maessie, ah oke ik heb nog nooit echt wat met hun te maken gehad. Mijn paard staat daar ingeschreven en verder ben ik nog nooit bij een keuring etc geweest van hun. Haha ze doen ook echt alles voor eten! Wat goed nieuws gefeliciteerd!

Peelie, jeetje wat apart van de wrongen!

Kreeg zelf wel de indruk dat het met het NHPS ‘beter’ gaat wat betreft de wedstrijden vergeleken met dah. Want bijvoorbeeld het Haflinger weekend is alweer twee jaar niet doorgegaan terwijl het Haflinger Event wel goed gaat.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:02

Nee ze heeft nooit een halsdeken op.. Ik heb er gister een stukje afgeknipt.. Onder t mom van daar zie je toch niks van. T lijkt nu al een stuk voller :j

Afbeelding

Op de foto zijn ze nat dus lijkt t sowieso al niet heel veel maar heb helaas geen foto van toen t droog was. :+

JN82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:06

Even terug van weggeweest :D .

Een aantal pagina's terug gelezen. Zie allemaal prachtige resultaten voorbijkomen. Van harte gefeliciteerd hiermee! *\o/*

@Afke: fijn dat je weer bij oude werkgever terug kunt komen. Kun je hopelijk de eerste drie jaar weer vooruit.

@Leonie: bij Starlight worden de manen ook steeds dunner. Zal net als bij mensen ook een gevolg zijn van "ouderdom" plus slijtage door veelvuldig wassen / kammen.

Wat had je een prachtige foto's bij de spartelvijver in Appelscha! Hoe is het vandaag gegaan in Beilen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:14

Nash heeft koorts gekregen :(

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:21

Aah nee Peelie, dat is balen zeg! Het leek net zo goed.. sterkte.. :(:)

Japke, 2 jaar is het nu, maar goed die heb ik maar weer :D kan ik mooi weer leuke aanbiedingen tippen ;) :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:25

De dierenarts komt zometeen. Dan gaat hij koortsremmers spuiten en gaan we verder overleggen wat te doen.

Nash maakt geen zieke indruk. Hij is fris en vruitig, schrikt overal van zoals gewoonlijk.

Het is spannend.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:27

Wat balen gail! Heeft ie hoge koorts of verhoging? Hopen dat t geen rhino is!

Gister gestart in Beilen na de blessure en net 2 weekjes de training weer opgepakt. Ik had 195&199ptn en dat was ook terrecht. Dus ik ben niet ontevreden. Had wel 2x een 1e plaats maar ik was de enige in t Z :+

Mn zusje is 2x B gestart en die had 171&186 en een 2e prijs. :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:54

Oh nee! Hopelijk geen Rhino :( :(:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:22

Lekker dat je weer kan starten leonie.

Hij jad gisteren 39,6 na de metacam had hij 38,9. Vanmorgen had hij 39,4 en voordat de dierenarts kwam had hij 38,8. Dus hij heeft nu koortsremmers gekregen.

Nash maakt echter totaal geen zieke indruk. Hij is fris, druk, schrikkerig. Hij heeft wel een beetje diarree en opgetrokken buik. Dus alleen daaraan zou je kunnen zien dat hij niet helemaal lekker is.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:11

Hoe was het bij de da en nash
Ff schrikken zeg peelie

Ik heb rondje gemend met vriendin was ff lekker

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:38

Nash had gidteren avond 37,6 nadat de remmer gespoten was. Dat is dus postief.

Vandaag wordt er bloed getrokken en wordt er een neusswab genomen. Dan hoor ik woensdag middag of donderdag ochtend de uitslag daarvan. Tot die tijd wordt Nash appart gehouden van de andere paarden.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:48

duimen peelie...

vandaag emg weet pas volgende week dinsdag de uitslag.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:22

Peelie schreef:

Vandaag wordt er bloed getrokken en wordt er een neusswab genomen. Dan hoor ik woensdag middag of donderdag ochtend de uitslag daarvan. Tot die tijd wordt Nash appart gehouden van de andere paarden.

Sterkte zeg :(:) Arme Nash! En jij natuurlijk, is naar als je beestje wat heeft!

Gele Monster heeft weer een geweldig weekend gehad met zijn
eigenaresse. Reservekampioen geworden in het M1, en gisteren liep
hij weer in de dubbele punten! Nog maar 2 puntjes, dan mogen ze alweer
over naar de M2 :oo Niet normaal hoe hard ze gaan!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:57

BloemBloem schreef:
Peelie schreef:

Sterkte zeg :(:) Arme Nash! En jij natuurlijk, is naar als je beestje wat heeft!

Gele Monster heeft weer een geweldig weekend gehad met zijn
eigenaresse. Reservekampioen geworden in het M1, en gisteren liep
hij weer in de dubbele punten! Nog maar 2 puntjes, dan mogen ze alweer
over naar de M2 :oo Niet normaal hoe hard ze gaan!

Waar zijn ze gestart gisteren in de buurt van de bollenstreek
Gaaf hoor dat ze zo snel gaan ik hoop echt dat ik in de winter weer kan starten baal zo dat ik nu niks kan

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:10

Gefeliciteerd met de mooie punten @BloemBloem.

@Peelie Ik duim voor je dat het weer goed komt en t alleen maar wat koorts is!

Ik heb een topic geopend met wat foto's van de fotomeeting. Een reactie zou leuk zijn! :D

[ITP] Lekker spetteren met m'n gouden parel

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:11

Kiddokids, ik geloof gewoon op Bakker zelf :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:44

Bloembloem: echt super telkens zo dikke punten lopen! _/-\o_

Kiddokids: nog heel even duimendraaien dus...

Ik kreeg gister een leuk bericht, we hebben afgelopen jaar onze merrie Tirza verkocht. Achteraf aan een handelaar, nog wat gedoe mee gehad. Ze was toen uiteindelijk vlot weer doorverkocht, zonder het verhaal van haar exceem erbij. Ook daar nog contact mee gehad, maar toen wederom verkocht, naar nu blijkt weer zonder het exceemverhaal erbij. Deze nieuwe eigenaar woont in duitsland en heeft nu contact met ons gehad. *\o/* Hij wist inmiddels dat ze exceem heeft, maar heeft hem wel een rondje dierenarts gekost, wat niet had gehoeven. Ze zijn er gelukkig onwijs blij mee, ze loopt nu ook voor de wagen, en er rijden kinderen met een beperking op. Ook word ze volgend jaar gedekt. Echt leuk om te horen dat ze nu een echt goed plekje heeft gevonden! :D