Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:43

Zo.. Lange tijd geleden dat ik hier was. Lees wel steeds mee :)

Welke klasse rijd je nu plutolover? Ik mis bij Marena ook steeds de impuls, erg vervelend. Het is bij mij echt sinds de M1. Zodra de zweep weg is loopt ze niet meer :roll:
Inmiddels wel weer ander voer aan het proberen, met zwarte haver, dus ben benieuwd of dat iets oplevert! 25 juni weer op wedstrijd..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:13

Hou Rianne. Ik rij nu L2, hou me hart vast bij de M1..

Verschillende voer met haver enz ook al geprobeerd maar werkt bij mijn haflinger niet. Of ik moet hem zo veel geven maar hij wordt eerder dik dan energiek.

Bij mij is het echt rijtechnisch.

Suc6 25 juni met je wedstrijd Rianne

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:17

kiddokids schreef:
@flicka wauw nette punten van harte geweldig dat je zo ff die knolies eruit reed

@plutolover ik ben hier een wintec fan
wel cair gevuld, die wol ligt nog genees goed op hem zo stom
had nu het zelfde zadel in cair ligt in 1 keer top.
@ikfbsm wat een raar commentaar ben je niet na ze toe gelopen om het te vragen.
@anniietjuh jij ook lekker bezig van harte met je punten ja je nu l2 starten.
@prow welkom

@mimp wauw wat geweldig
was dit nu in uden

betreft me arm tintelingen zijn vanaf me onderarm tot me vinger, heb er ook geen kracht in ik heb zelf het gevoel dat het uit me schouder komt, maar me nek zou ook heel goed kunnen.
ik zei al straks zit het tussen me oren :D

Dank he wel!
Ik start in september l2.we rijden pas vanaf april l1. Ben zuinig op der. We zijn uiteraard al bezig met oefeningen voor het m omdat ze dit zo makkelijk aanbied. Ik rij de golden summer en het nk sgw in de L1 nog.

Junior2019

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:42

http://www.liquihorse.nl/
rianne en plutolover jullie zouden eens hier moeten kijken
heb er zelf geen ervaring mee maar ken iemand die heeft haar sportpaard van het krachtvoer afgehaald en geeft nu olie.
Zij is er tevreden over

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:30

Jessie vraagje. Het is dus een olie. Maar miet ik dat dan over z'n kuil geven of over z'n krachttoer?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:35

Oh dat wordt dus ook nog wel lastig zonder zweep.. M'n instructrice - en ik ga daar wel in mee - denkt wel dat als de knop eenmaal om is, het ook klaar is :) Nu moet ik in de proeven nog te veel bezig met vooruit rijden en kan ik me niet lekker richten op de oefeningen zelf. Hoop voor je dat je het gauw opgelost hebt! Bij Marena kan het ook wel iets rijtechnisch zijn hoor. Maar met zweep erbij en tijdens het inrijden bijvoorbeeld loopt ze heerlijk. In de proef zelf kakt ze helemaal in ^) Aan haar conditie kan het niet liggen maar ze is vooral liever lui dan moe.

Ik ga even een kijkje nemen bij die olie jessie84, bedankt voor de tip.
Edit: zie dat het een aanvulling/supplement is. Bij het voer wat Marena krijgt zijn geen supplementen nodig, aangezien de muesli genoeg vitaminen en mineralen bevat. Ze krijgt op dit moment Sportmix Super van Mijten.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 15-06-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:36

Denk over een klein beetje muesli of snee brood
ik heb de eigenaar weleens gesproken op een beurs en ze denken met je mee
Je kan altijd eens informeren

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:09

Wauw, wat komen hier allemaal weer toppunten voorbij!

Kwa zadels heb ik alleen ervaring met JC zadels op Haflinger dus met andere merken heb ik geen ervaring die ik met jullie kan delen.

Ella heef met haar been vastgelegen in de hooiruif, gelukkig zag iemand het gebeuren waardoor ze makkelijk bevrijd kon worden. Maar voor de zekerheid even een week op rust gezet, vrijdag wordt ze nagekeken.

Onze haflingers krijgen kruidenmuesli en een handje luzerne.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:29

als je paard gaat lijnen heeft hij wel de mineralen en vitamine's nodig
brood wel hard laten worden..

jeetje wil gelukkig net op tijd

ik heb vanmorgen wat leuks gedaan maanden niet gereden ben ik vanmorgen naar het strand geweest zo leuk...
heerlijk genoten wel met hulpteugel en super makkelijk het water in. super blij

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:47

Wil: gelukkig op tijd bij. Hopelijk heeft ze niks aan over gehouden

Kidokids: wat leuk dat je genoten heb van de strandrit. Leuk dat die het water in ging!!

Ik heb een nieuw zadel! Het is de bates dressuur geworden! Stanley liep er zo fijn onder.

Hij liep onder de wintec al fijn vorige week maar ik dacht toen van zal wel door dat hij warm gereden is. Maar hij liep er nu gelijk heel fijn onder.

Tuurlijk is het een moment opname maar ik ben tevreden.

Hij wordt morgen besteld en dan hopelijk volgende week binnen

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:53

Ik zal vanavond even op iedereen reageren!

Wij hebben een fotomeeting gehad in Appelscha en ik wil jullie toch even een paar foto's showen.. <3

Afbeelding

Afbeelding

En samen met mij en mn zusje:
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:36

Wat fijn plutolover! :j

Mooie foto's Leonie, wat is ze toch knap <3

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:35

Leonie, prachtige foto's

Plutolover: wat mooi dat je een fijn zadel hebt gevonden.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:05

Ze zijn echt heeel mooi geworden Leonie! <3 Kan ook niet anders met zo'n knap dier :D

Fijn dat je geslaagd bent mbt een zadel plutolover!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:39

Zo liep even achter met bijlezen en reageren..

Fijn een nieuw zadel Plutolover! :D

Gek commentaar lkfbsm! Je zou bijna aan de jury vragen waarom ze zo’n onprettige opmerking opgeschreven heeft..

Flicka12 hele gave punten! Wauw! Dat is nog eens een monsterscore!

Anniietjuh ook hele mooie punten!

Knappe haf heb je Prow!

Mirjam ook op het Haflingerevent geweest en met dikke punten naar huis :-) Was weer een mooi weekend!

Zie nog wat voorbij komen over impuls.. Dat is bij ons ook een dingetje hoor! Mijn merrie mist bij het dressuren, en dan voornamelijk in de proef, ook vaak impuls.. Zal altijd wel een dingetje blijven!

@Plutolover, je zou ook eens naar Vitalbix kunnen kijken, daar loopt die van mij super op! Daarnaast krijgt ze voor de energie nog een flinke scheut lijnzaadolie maar voor ons niveau haalt ze daar ruim voldoende energie uit
Die GlucoBalance moet je best een tijdje geven voor je resultaat ziet hoor, als ik me goed herinner was ik zo’n beetje een pot verder voor ik echt resultaat had! Nog even volhouden dus ;-)
Waarom zet je hem niet permanent met grasmasker?

Wat een gave foto’s Leonie!! Super mooi! <3

Wij zijn, net als mimp ook op het Haflinger event in Uden geweest. Was voor ons de eerste keer maar absoluut voor herhaling vatbaar! :) We hebben het erg getroffen met het weer gelukkig en daarnaast ging het rijden ook nog eens super fijn!
We hebben vrijdag ons debuut gemaakt in de M2 en sloten de dag af met 176 en 193,5 punt en een eerste plaats! :):)
Zondag wederom gestart en beloond met 188,5 en 188 punten! Een mooi begin van een nieuwe klasse al zeg ik het zelf :o

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:25

Wat goed zeg Martine!! Lijkt me erg gaaf zo'n haflinger event.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:52

Je fotos zijn ontzettend gaaf geworden Leonie! (En heel leuk filmpje had je op facebook :D )

Plutolover, dus toch de bates :D als het gaat zoals bij ons, dan wil je nooit meer anders! :j

Martine, wat een superdebuut zeg!

Volgend jaar maar met zn allen naar het event en een boktmeeting houden :j Nu ik telkens al die leuke eventfotos zie op bokt, baal ik toch dat we niet gegaan zijn :o maar goed, Vlien en ik waren beide nog niet in topconditie. Gister wel echt met een super gevoel afgestapt na het rijden, was voor het eerst dat ik het gevoel had weer echt back on track te zijn. Nu dit nog vol zien te houden! (Tussen de regenbuien door, want men wat plenst het hier vandaag weer! Ik wil: {:} )

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:39

Wat een punten Martine! Wauw. Lekker begin van een nieuwe klasse.

Willeke een nieuw zadel. Dat is ook fijn!

Maessie, ik deel jou gevoel... Ik krijg er ook echt de kriebels van,al die mooie foto's.

Gisteren waren de paarden op stal eindelijk 10 dagen koorts vrij. Ons optimisme groeit met de dag op stal.

Ik ben Nash ook weer wat aan het rijden en dat gaat de goede kant op. Al ben ik er wel achter dat mijn Tribal scheef is! Dus ik breng dat zadel morgen terug naar de Countrymill en dan gaat Herman dan weer voor me oplossen. Gelukkig. Ik heb het zadel pas 10 maanden.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:30

Leoniee, inderdaad supergave foto's!

Martine, ik heb even in je profiel gespiekt, maar inderdaad heb je zien rijden. Vind het bruine setje van jou altijd zo mooi. Mooi debuut in het M2!

Plutolover, fijn dat je eruit bent gekomen met een nieuw zadel.

En wat betreft impuls, dat is wel echt een haflingerdingetje. Maar merk dat ik nu ik er erg bewust mee bezig ben, dat Fhara daar nog steeds in vooruit gaat. Vooral veel schakelen en veel vooruit en erg terug. waarbij ze echt op het been moet gaan reageren. Daar consequent in zijn en dan komt het echt wel goed.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:44

Even een bijleespost! Ik ga denk ik alleen even snel reageren op de berichten op deze pagina anders moet ik wel heeeel veel bijlezen.. :o

@Rianne_ : Ik heb nu eindelijk na 1,5 jaar Mareja eindelijk weer een beetje aan t lopen zonder zweep. Ik merk wel dat het ook meespeelt hoeveel spanning ikzelf heb. Ik ga mezelf dan vast zetten of ben van tevoren al bang dat ze niet voorwaarts genoeg is. Wat ik nu tijdens mn proef doe is zelf voorwaarts denken en merk dat ik mijn houding dan verander waardoor ze net wat meer impuls houdt.

@Wil94: Wat naar dat ze vast heeft gelegen.. Is ze er verder niet kreupel van? Hopen dat er niks aan de hand is bij de controle. Goed dat je haar even laat nakijken!

@plutolover: Fijn dat je een nieuw zadel hebt gevonden! En nu maar hopen dat deze goed is!

@MartineC1711: Dat is nog eens een mooi debuut! Jullie hebben volgens mij allemaal een heerlijk weekend gehad!

@maessie: Boktmeeting volgend jaar stem ik voor in haha.. Wij hopen volgend jaar ook weer van de partij te zijn! Dit jaar werd toch een beetje te druk met ook de nationale enz in t vooruitzicht en we zaten met de veulens..

@peelie: Goed nieuws dat de paarden al een tijdje koortsvrij zijn! Wanneer kan er met zekerheid gezegd worden dat jullie stal Rhino-vrij is? Wat vreemd dat je zadel in zon korte tijd al scheef is. Is Nash veranderd in zn bespiering of is het gewoon een soort productiefout?

@mimp3: Inderdaad consequent zijn is een goeie :j

Thanks voor de leuke reacties op de fotos! Ik wacht op nog een paar maar ben hier al heel blij mee!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 04:07

Leonie, een productiefout ;) maar Nash was scheef town ik het zadel kocht. Iets met jong wiebelig paard :P. Dus het was me nooit opgevallen.

Maar ik kreeg Nash niet rechter ondanks dat ik alle rechtrichttips er tegenaan gegooit had. Dus dan ga je toch verder kijken dan je neus lang is :P

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:19

Peelie, wat vervelend zeg van je zadel! Wat goed dat de paarden al een tijdje koorts vrij zijn!

Mimp3, dankjewel! Wauw super zeg!

Kiddokids, hopelijk komt het weer goed met je arm! Die ziet er goed uit!
Plutolover, wauw dat is idd een mooi koopje!
Waldo krijgt alleen hooi en Natural Balance van Havens en gras natuurlijk. Alleen op dit doet hij het prima. Wat fijn dat je nu een goed zadel hebt! Bates is toch gewoon de leren versie van Wintec?

xLeoniee, Wauw wat een gave foto’s!!

MartineC1711, dankjewel! Wat een super debuut! Gefeliciteerd met je winstpunten!

Maessie, fijn dat je zo lekker hebt gereden!

Ik wilde eerst ook naar het Haflinger event gaan, maar had helaas andere dingen. Maar volgend jaar ga ik zeker proberen om erbij te zijn! :D
Gister met een wilde Waldo naar het bos gegaan. Alles was eng en hij was nogal fanatiek aan het lopen hij werd zelfs een beetje nijdig als ik een ophouding maakte om hem weer wat rustiger te laten lopen. Gekke pony kwam toen gewoon omhoog! Gelukkig wel weer veilig op stal aangekomen. :')

Zijn er hier mensen die mee doen aan de nationale tentoonstelling?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:08

@prow: Niet meedoen maar ben er wel bij op de nationale! :j

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:16

Is er hier iemand met tips tegen dunner wordende manen? Ik heb ze in de vlechten en was ze eigenlijk alleen als ze echt smerig zijn.. Uitkammen doe ik eigenlijk alleen als ik 1x in de 2/3 week opnieuw ga vlechten. Ik durf ze eigenlijk niet los te laten omdat ze ze opeet en er binnen no time dreadlocks inzitten. Het gaat nu wel hard met het dunner worden en vind t zoooo zonde :(

Zat zelf te denken aan een tekort aan iets, maar er is verder niks veranderd aan haar voer en hoeveelheid gras etc. Laatst heeft ze weer een jaarlijkse vitaminestoot gehad maar dat lijkt ook niet te helpen.

Manen vorig jaar:
Afbeelding

Manen nu:
Afbeelding

Zit er ook over na te denken om een keer de puntjes eraf te knippen maar weet natuurlijk ook niet of dat effect heeft.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:30

Prow, Bates is inderdaad het leren zusje van wintec ;)
Hier geen Nationale-ganger, vind het altijd wel heel gaaf, maar ben inmiddels al een paar jaar geen kvth-lid meer, en het trekt me niet zoveel meer om naar hun evenementen te gaan, na de manier waarop wij eruit zijn gegaan. (Iets met afdelings en hoofdbestuur, en vriendjespolitiek enzo. ) Zitten vast nog genoeg leuke mensen daar, maar hierdoor is bij mij de lol er een beetje af :j

Peelie: wat goed dat de koorts weg lijkt te zijn! Nog even en je kunt weer lekker op pad! Wel balen van je zadel trouwens! Hoop voor je dat het puur een vullingskwestie is, wil soms ook wel bij nieuwe zadels dat de vulling aan 1kant wat teveel zakt door het opstappen. (Dat is gelukkig makkelijk op te lossen)

Lastig probleem Leonie, heeft ze een deken om? Cowboy magic helpt wel iets, hoe gladder, hoe minder snel het afbreekt.
Anders misschien tijdelijk eens een vitaminekorreltje bijvoeren? Dat helpt beter dan in 1x een spuit, omdat het overtollige er net zo hard weer uit gaat. (Wij raden altijd aan om de spuit in 2x een halve tegen daarom) de mijne schuren op het moment ook iets meer doordat het telkens zo benauwd en vochtig is, misschien dat dat ook meespeelt?

Ow Vlien is behalve bang voor koeien ook bang voor paardenvoetballen :+ de bal lag nog in de bak (bij de buren waar ik altijd rij) nou heb dr nog nooit zo zien snorken!! :') maar ben er pasje voor pasje rustig naartoe gelopen, en uiteindelijk durfde ze eraan te snuffelen :j (het snoepje wat ik toevallig nog in mn zak had en erop had gelegd heeft vast geholpen :Y) iets met haflingers en liefde door de maag :+ )

Kreeg vanochtend een heeeeeeuuule leuke mail: heb per Augustus weer werk! *\o/* Ga weer terug naar mn oude job :Y) maar dan met meer uren :D Heel fijn om weer wat te hebben om naar uit te kijken! (En ook wel heul fijn dat we dan weer actiever kunnen kijken naar een ander huis 8-) , met baan toch net wat makkelijker allemaal)