[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:02

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:16

nou mijn kerel doe ik het niet aan :P heb wel een oudroze dekje gekregen laatst, die heb ik nog wel es op :) heb laatst een nieuw hoofdstel gekocht, maar wilde ook niet teveel bling, moet toch een beetje een stoere man blijven ;) haha

Stravero

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:27

@ Jody: Oh fijn dat je meteen een baan hebt gevonden!! :D

@ Laura: Ja ik hoop ook dat het zulk mooi weer blijft, kan ik vanavond na school eerst even gaan wandelen met Stravero, en daarna gezellig bij de ponyclub kijken! :D

@ Rose: Oh ik ga zo een reactie plaatsen, vet ziet het eruit! :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:27

ik ben er idd nog niet helemaal uit aangezien hij 3 jaar is en nog mar kort onder het zadel dus vandaar zijn er veel twijffels ben namelijk ook geen wereld ruiter en heb geen bak maar heb wel besloten om nog eens te gaan kijken bij hem en dan zelf te rijden
ben ook bij de tinker wezen kijken maar die was nog al druk enzo en nog macho ondanks dat ie in maart geruint is

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:30

@stavero: hoe gaat het met je pony? loopt ie weer helemaal goed? durf je alweer te rijden of doe je nog ff rustig aan?

@monique: ik ben ook geen wereldruiter, en wester was nog helemaal niet doorgereden, maar met lessen en trainen enzo gaat het nu super goed.met wat begeleiding kan je meer dan je denkt ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:30

@ Monique: Ik vind het juist erg fijn als ik een paard onder mn kont krijg die amper bereden, je kunt het paardje dan lekker naar je eigen hand en zit toerijden. :) Jammer dat het niks was, de tinker, succes nog met je zoektoch :(:)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:31

laulapaula schreef:
@stavero: hoe gaat het met je pony? loopt ie weer helemaal goed? durf je alweer te rijden of doe je nog ff rustig aan?

Ik heb geen idee, ik zit op school. Mijn vader zou SMSen als hij perongeluk weer kreupel liep vanoctend, maar heb gelukkig nog niks gehad. Hij gaat vandaag gewoon weer lekker op de wei. :) Gisteren liep hij zo goed als recht, en rijden wacht ik min. tot woensdag mee. Geen enkel risico :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:32

ja dat is zeker waar maar als je dan ook nog eens buiten moet gaan rijden alleen vind ik het toch en risco natuurlijk dus vandaar de twijfels

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:34

monique22 schreef:
ja dat is zeker waar maar als je dan ook nog eens buiten moet gaan rijden alleen vind ik het toch en risco natuurlijk dus vandaar de twijfels

Ja ik snap het, maar als je 2x of 3x in de week gaat wandelen over straat, istie toch zo verkeersmak?? Mijne wel, toen wij hem kregen is mijn vader 1x per week met een stalgenoot en haar paard, door het dorp gegaan. Heerlijk verkeersmak is hij daar door geworden. :)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:34

@stavero: das mooi dat je nog neits gehoord hebt! ja ik zou ook rustig aan doen hoor. liever te lang wachten dan dat je te snel begint en het niet goed gaat!

@monique: je hebt geen mogelijkheid om in een bak te rijden? dan kan ik het me wel voorstellen, dan is een meer ervaren paardje toch wel prettiger.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:36

@ Laura: Inderdaad, ik wacht dan liever een paar dagen zodat hij er weer echt klaar voor is :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:37

stravero ik krijg vriend lief niet zo gek om mee te gaan die heb er echt niks mee haha ze rijden hem nu wel eens buiten maar ja dan gaan ze met andere en waar ik sta is meer prive weiland en ja daar komen wel 2 andere nog bij maar die worden ook niet altijd gereden dus tja
als ik nou iemand in die buurt kon vinden met en bak zal het ook geen probleem zijn wil dan best en stuk wandelen na die plek maar er is daar weinig helaas maar ik ga hem nog wel zelf en keer rijden want hij was heel lief en rustig haflinger eigen he maar ja hij kan natuurlijk altijd veranderen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:39

@ Monique: Ik bedoelde wandelen aan de hand. Als je paard aan de hand rustig is op straat, is tie dat ohz ook. ;)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:40

hmm ja lastig allemaal. er is niet een stalling in de buurt bij je waar ze ook een bak hebben? sowieso wel slim om er eens op te gaan rijden. hij is dus nog niet alleen naar buiten geweest? misschien ook slim om te gaan kijke hoe ie buiten is?

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:41

@evelien: las toevallig net een forum waarbij het paard aan de hand heel makkelijk is buiten, maar ohz steeds om wil draaien en weer naar huis toe wil.. t is dus niet altijd zo, al klopt het wel dat het meestal dan ohz ook wel goed gaat.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:41

ja oke ik snap maar ja dan nog er op he nou hoef ik opzich maar en klein stukje over en wat drukere weg en daarna kan ik vanaf meerkerk tot aan vianen langs het kanaal lopen en daar komen alleen maar fietser

na ik geef het gewoon nog en kans want kan pas echt beslissen of ik vertrouwt er mee kan zijn als ik er zelf op heb gezetten
ja ben gewoon erg bang te vallen tja je word toch en dagje ouder he

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:43

laulapaula schreef:
hmm ja lastig allemaal. er is niet een stalling in de buurt bij je waar ze ook een bak hebben? sowieso wel slim om er eens op te gaan rijden. hij is dus nog niet alleen naar buiten geweest? misschien ook slim om te gaan kijke hoe ie buiten is?

de meesten hier in de buurt zitten vol of zijn mega duur en ik had dit gevonden en daar konden ze lekker altijd buiten lopen dus tja
ik vind het ook banketstaaf om voor 1 2 maanden op en pension stal te gaan staan en dan weer weg te gaan eigelijk

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:48

hmm ja dat is ook niets idd ik heb best mzzl met m'n plekje waar wester staat. niet duur, bak en stallen. niet luxe, maar wel erg gezellig.
als ik jou was zou ik er eerst gewoon op gaan rijden en kijken hoe dat aanvoelt.je kan nu wel speculeren, maar daar schiet je niets mee op!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:52

nee daarom wil ik ook rustig afwachten heb ook zeer zeker geen haast wil al vanaf april weer en eigen paardje en ben pas sinds vorige week ook echt gaan kijken

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:58

ik was niet eens echt bewust op zoek, maar vond 'm toch :)
je moet er ook lekekr de tijd voor nemen hoor. het is niet zomaar een paar schoenen die je koopt en die je zo weer om kan ruilen...
al ken ik mensen die dat wel gedaan hebben, echt ongelovelijk.
De oude eigenaresse van Wes zei dat ze hem verkocht omdat ze geen tijd meer voor hem had. Vervolgens heeft ze de dag coordat ik Wes ging ophalen al een andere pony gehaald... vond het zo sneu voor Wes, maar goed dat ie dat niet weet ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:59

@ Laura: Meestal zijn dat paarden, die op latere leeftijd zijn ingereden/beleerd/over straat zijn beleerd enz. als je er vroeg mee begint, kent je paard het niet eens, dat omdraaien. Als je het 1 x goed aanpakt, is het over. ;)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:01

ja idd daarom is niet zomaar iets wat je koopt je koopt het voor je leven en daarom wil ik gewoon juiste beslissingen maken al ga je daar door ook steeds meer twijfelen hoor

ik wou altijd groter en geen haflinger meer maar merk toch dat dat me het meeste trekt na dan kom je uit bij en haflinger hengst van net 3 helemaal het paardje wat ik zoek eigelijk wat groter leuk koppie maar ja dan stuit je er toch tja hij is wel pas 3 en niet helemaal beleerd is dit wel wat hoelanger je na denkt hoe meer je over dingen na gaat denken is mijn evaring

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:30

Ik verveeeeeeeeel me!!!!!!!!!!!!!!!

En ik wil naar huis. We hebben gisteren ons onwijs grote zwembad opgezet Een Intex van 5.78mlangx2.75mbreedx1.30mhoog :oo maar daar wil ik niet in, maar ik wil naar mn pooooownie met dit lekkere weer O:)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:31

ja klopt, daarom is het mijn inziens juist wel goed om erover na te denken en alles af te wegen. ik heb me lang afgevraagd of ik het wel zou redden allemaal met m'n werk ernaast, dansen en nog de sociale contacten ;) maar red het allemaal en nog geen seconde spijt gehad!

@evelien: ja daar heb je wel een punt, stond eerlijk gezegd niet bij hoe oud dat paardje was. ik heb vanaf volgende week 2 weken vrij en dan ga ik voor het eerst alleen met wester naar buite. met andere erbij doet hij het erg goed. alleen bruggen zijn wat eng, verder trekt hij zich nergens iets van aan. denk dat hij het goed gaat doen, ben erg benieuwd :)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:31

@evelien: waar ben je nu dan?? je mag wel wat werk van me overnemen :P