Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mimp3

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:26

Wauw, iedereen gefeliciteerd met de punten.
@ Prow, lijkt me een fijn paard! Mooi dekje trouwens!
@Wintec, Bates, THorowgood en Kent en Masters zijn allemaal superfijne zadels
voor de Haflingers.

Ben zelf naar het Haflinger Event geweest. was weer geweldig!! de sfeer, de paarden en ook de resultaten. Met Fhara 4 Z1 proeven gereden waarbij ik 5 winstpunten heb gereden. Die nieuwe proeven dat was nog een puntje.. alle proeven een keer verkeerd gereden en de laatste zelfs twee keer!! Kon mijzelf wel de nek omdraaien..zooo stom :o . Maar toch 209,211,221.5 en 217 gereden.Ook waren we zevende in de finale bestgaand! Ook heb ik Larida meegenomen. Hiermee heeft mijn nichtje Bixie gereden. Maar omdat ze dan twee dagen voor niks op stal stond heb ik haar ook maar ingeschreven in de klasse L1. Hier had ik 171.5 186,190.5 en 193.5 gereden. toch best knap van haar. Vooral als je bedenkt dat ik haar hooguit twee keer per maand rij, en ze voornamelijk aangespannen loopt. Was echt een super beleving en ik raad ook iedereen aan. Als je volgend jaar de mogelijkheid hebt moet je zeker een keer meedoen. Het is zo gezellig!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:52

Super mimp.

Ik zelf haal net steeds geen winst.. Ik mis vooral de impuls bij Stanley dit zal altijd een puntje blijven.

Maar we trainen rustig verder

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:47

@flicka wauw nette punten van harte geweldig dat je zo ff die knolies eruit reed

@plutolover ik ben hier een wintec fan
wel cair gevuld, die wol ligt nog genees goed op hem zo stom
had nu het zelfde zadel in cair ligt in 1 keer top.
@ikfbsm wat een raar commentaar ben je niet na ze toe gelopen om het te vragen.
@anniietjuh jij ook lekker bezig van harte met je punten ja je nu l2 starten.
@prow welkom

@mimp wauw wat geweldig
was dit nu in uden

betreft me arm tintelingen zijn vanaf me onderarm tot me vinger, heb er ook geen kracht in ik heb zelf het gevoel dat het uit me schouder komt, maar me nek zou ook heel goed kunnen.
ik zei al straks zit het tussen me oren :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:06

ik had zelf ook op een wintec gereden. en wat zijn die zadels verbeterd zeg!! alleen vond ik hem helaas niet lekker zitten (aan de zeikanten voelde het net of ik op zeikanten van een plank zat)

maar ga nu de bates proberen de leren versie. Morgen ga ik die proberen. Heb van de zadelmaker al een foto van door gestuurd gekregen. Wat een mooi zadel zeg! ben benieuwd wat ik ervan vind morgen.

zadel is wel duurder maarja als stanley er nog fijner onder loopt dan onder de kent en masters ben ik snel om.

Gister trouwens een mooi 'koopje'. ik wil al heel lang de sprenger balance beugels. Maar nieuwprijs zijn 184 euro, dat vond ik echt te duur.

Nu heb ik ze nieuw voor 80 euro! hopelijk krijg ik nu minder last van me knieen tijdens langer buitenritten.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:18

@mimp: echt super punten zeg! Wij zijn dit jaar helaas niet heen geweest, maar volgend jaar staat zeker weer op de planning! Een vriendin van me is wel geweest, die had ook weer fijn gereden en weer een puntje erbij. (Ze rijd net M1, zit telkens nog wat op de wip, dus goed voor dr zelfvertrouwen!)

@kiddokids: misschien had je er allang eens aan gedacht, maar heb je al eens een osteo geprobeerd? Als mijn heup/onderrug weer eens scheef schiet, dan krijg ik altijd tintelingen in mn been. Na behandeling is dat altijd weer weg.

@plutolover: ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden, en of hij natuurlijk mooi bij je paard past. Ik ben weg van de mijne, en een vriendin van de hare! Die heeft het dressage model, ik de Isabell. Hier in de buurt staat nog een bates caprilli te koop, die wil ik eens gaan proberen op onze jonkies, lijkt me ook een fijn model.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:39

ja kan bijna niet wachten. Mijn zadelmakster is ook er ook helemaal fan van. Zei is gewoon heel eerlijk en direct. Haar mening is, zadel moet op het paard passen,daarna gaan we pas kijken wat jij lekker vind zitten kwa zadel. (behalve als je er echt niet lekker in zit).

Ze zei ook je kan ook voor de wintec gaan als je de lerenversie te duur vind. Maar ik en kunstof werkt gewoon niet, dus ga ik echt voor de leren versie.

Gelukkig valt mijn haflinger nog kwa boommaat in de normale wide. terwijl hij nu op zn dikst is. haha (ben bezig met afvallen)

Ik wil miss ook volgend jaar mee doen, is alleen een heel stuk rijden voor mij. Dus een mooi streefpunt om tegen die tijd zelf met me trailer te kunnen rijden ipv vriendlief haha

kidokids: ik zou er ook mee na de osteo ofzo gaan, lijkt mij niet goed die tintelingen in je arm en hand

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:00

he dames
net naar de fysio geweest een die terug kwam van zwangerschapsverlof deze heb ik al eerder gehad fijne meid, die pakt me in een houding beet en doen deed me arm het wel ze zegt kan heel goed zijn dat je zenuwen een tik gehad hebben vanuit je nek, waardoor niet alles lekker meer loopt.

osteo idd een idee of met die naaldjes kom toch ff niet op de naam :+ wat erg hahaha.

o wil posten en denk in ene acupunctuur

ik wacht eerst ff mri van me nek af die krijg ik 23 juni
en 20 juni emg gaan ze die zenuwen banden door testen.
28 uitslag en dan kan ik idd eens gaan bekijken

plutolover king is vorig jaar zo veel afgevallen dat hij van een wide versie lichte lila boom nu in een gewone wintec past witte boom hij had van die kwabjes zeg maar op ze schouders waardoor hij de wide versie moest.
die ging schuiven nadat hij 70 kg afgevallen is
zit nog steeds op gewicht.
weeg nog steeds ze kuil af

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:10

kiddokids schreef:
he dames
net naar de fysio geweest een die terug kwam van zwangerschapsverlof deze heb ik al eerder gehad fijne meid, die pakt me in een houding beet en doen deed me arm het wel ze zegt kan heel goed zijn dat je zenuwen een tik gehad hebben vanuit je nek, waardoor niet alles lekker meer loopt.

osteo idd een idee of met die naaldjes kom toch ff niet op de naam :+ wat erg hahaha.

o wil posten en denk in ene acupunctuur

ik wacht eerst ff mri van me nek af die krijg ik 23 juni
en 20 juni emg gaan ze die zenuwen banden door testen.
28 uitslag en dan kan ik idd eens gaan bekijken

plutolover king is vorig jaar zo veel afgevallen dat hij van een wide versie lichte lila boom nu in een gewone wintec past witte boom hij had van die kwabjes zeg maar op ze schouders waardoor hij de wide versie moest.
die ging schuiven nadat hij 70 kg afgevallen is
zit nog steeds op gewicht.
weeg nog steeds ze kuil af

Wat top zeg! stanley heeft ook van die kwabjes. hij wordt gelukkig niet meer dikker. Ik vind hem dik terwijl veel stalgenoten zeggen dat het wel mee valt voor een hafje 24/7 buiten op het land.
Het valt ook mee hij is ooit dikker geweest.

Maar wil hem graag slanker, in de winter valt hij wel wat af, maar niet zo dat hij de kwabjes kwijt raakt, hooguit zijn grasbuik. Maarja zo heb ik hem al 11 jaar haha.

daarom vermoed ik ook resuline resistentie (wat een vervelend woord om te typen) daarom geef ik hem nu dat gluco balance. geef het nu een week,maar merk nog weinig verschil ondanks dubbele dosis, daarom geef ik nu nog even de dubbele dosis tot ik effect ziet.

Hij krijgt maar 1x per dag beetje musli (kwart schep anders eet hij zn poedertjes niet) dus moet in 1x de dubbele dosis geven, en volgens de omschrijving kan het dan wat langer duren voordat je effect ziet.

voor de rest probeer ik hem veel in beweging te houden. hij zweet veel maarja zit ik weer met de electrocyten maarja wil ook niet te veel bijvoeren kwa suplimenten.

voor de rest blijf ik erg zoeken kwa voer. in januari wel bloed onderzoek laten doen, dit was in orde. zijn immuun was wel wat minder,maar hij had toen paar weken ervoor diarree gehad (virus op stal) en iets verhoogde verzuring waarde in bloed, maar de dierenarts vond dat niet spannend genoeg omdat meerdere koudbloeden zulke waardes hebben.

Volgend jaar wil ik in januari weer bloed laten controleren. Waarschijnlijk moet er ook een tand uit want hij heeft 1 tand wat dood is.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:49

@plutolover: een tip voor bij de bates: je kunt verschillende diktes kniewrong erop zetten (zit vast met klitteband) echt ideaal, je kunt hem dus wat dikker doen of juist dunner als je dat prettiger vind. En wat hoger of lager. :j
Ik moest wel lachen om je opmerking dat het ver rijden was naar Uden :') als ik bij jou woonde vond ik het dichtbij :+ wij moeten vanuit bovenin Friesland komen haha!

@kiddokids: klopt wel wat je fysio zegt, als de zenuwen een poosje in de knel hebben gezeten, en daardoor een opdonder hebben gehad, heeft het even tijd nodig voor ze helemaal hersteld zijn. Een goeie fysio kan ook al veel zien qua stand enzo, als je echt heel scheef was geweest had ze dat vast opgemerkt. :j acupunctuur of dryneedling vind ik wel bijzonder om te zien, harde spierklonters vloeien er zo mooi op af! Hoop dat je testen positief zijn, en dat het enkel een kwestie van wat tijd (en geduld) is ;) wel verstandig om dat nog even af te wachten inderdaad.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:40

plutolover via da kreeg is een voedingsconsulente aan de telefoon
bleek ze vrouw te zijn hihi

ze vroeg welk merk voer ik gebruikte we hebben zijn buik gemeten ze bewegings schema en hoelang hij het land op ging

land was echt het probleem daar werd hij dik van
king kreeg 50 gram per dag meusli
pavo multi brok

en ze had uitgerekend hoeveel hij op land gras at en moest ik aanvullen met afgewogen kuil/hooi

kan de jouwe onbeperkt kuil eten
dan zou metazoa wat voor je kunnen doen
proef pakket kan je aanvragen he.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:42

maessie
ja i no geduld geduld maar klopt wat je zegt
word er af en toe gek van.
langzaam herstel inmiddels bijna half 6

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:30

Kidokids de metazo eet hij niet... Heb hem ff op equilin korrels gezet. Maar dat eet hij alleen met z'n müsli... En vind de equilin korrels nogal prijzig.

Miss dat ik de marstall ga proberen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:50

plutolover schreef:
Kidokids de metazo eet hij niet... Heb hem ff op equilin korrels gezet. Maar dat eet hij alleen met z'n müsli... En vind de equilin korrels nogal prijzig.

Miss dat ik de marstall ga proberen.

Heb je wel een haflinger :D :+ }> de mijne eet alles
Hij gaat vanzelf wel eten als hij honger hebt
Maar je hoeft niet veel te eten handje meusli is zat die pavo korrels erbij en klaar

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:53

Vraag ik me soms ook af of ik wel een haf heb.... Ik vond t al heel wat dat hij de glucose balancer zo op at.

De vitamine korrels van Pavo eet hij wel zo op

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:15

Ik wordf langzaam gek!!
Ik weet het even niet meer kwa voer voor Stanley.
Hij krijgt maar 1x daags een kwart müsli (Pavo nature) en dan 2 schepjes glucose balancer en half schepje magnesium

Het gras is kort. Maar ik wil dat hij niks te kort komt nu twijfel of ik weer de equilin balancer zou bij moeten geven ipv 100 gram dan 65 gram omdar in de glucose balancer ook vitamines in zit.

Van de winter wil ik het zelfde geven maar dan halve schap Pavo nature best, en 2 handjes lucerne zodat hij er wat langer over doet. Hij krijgt dan 4x per dag ruim voldoende kuil. En 1 schepje ipv 2 van de glucose balancer

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:38

Weet de werking van equilin balancer niet

Zijn sobere rassen zouden heel weinig tot niks kunnen hebben
Als ze maar alles binnen krijgen en voldoende energie hebben

Je zou bv alleen de vitamine/ minerale brok kunnen geven
Maar ik deed er wat meusli extra in had hij toch wat te eten vond zo zielig
50 gram kreeg hij maar

Ook geen Andere dingen extra zoals appels brood en peen
Ben al niet van de snoepjes

Voldoende hooi moeten ze wel hebben

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:40

Is er op een makkelijke manier een foto te plaatsen of moet je die nog steeds in mijn album uppen

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:42

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:52

Appels en wortels enz krijgt hij niet. Snoepjes alleen als hij een periode heeft dat hij t land niet uit wilt (heeft hij in begin van weide seizoen last van, dus koop ik hem 2 dagen even om met snoepjes, hooguit 2)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:53

Ik wilde ff een foto voor je uppen maar lukt niet

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:54

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:56

kiddokids schreef:
[ [url=m/yoGtdT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die ziet er mooi en glimmend uit!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:56

Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor het spam maar het is gelukt pffff

Op de eerste foto is vorig jaar juli
Eind juli begonnen met lijnen
Niet op me zoon letten hij word Z ruiter hihi

De laatste onder het zadel recent en die losse ook vrij recent

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:29

WoW hij ziet er super uit Kidokids.!

Volgend jaar wil ik Stanley zeker de eerste 2 maanden met een Graasmasker op zetten. En miss snachts op stal. (Maar dat weet ik nog niet zeker hij vind 24/7 buiten zo fijn!)

En in het najaar ook weer met Graasmasker op omdar dan juist de meeste suikers in zitten.