[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:38

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:11

Afbeelding

Een winters fotootje..

Met dit weer oefen ik zo af en toe wat VD.
Kusje is zo goed als bevestigt, en voetje is in ontwikkeling. Voordeel is dat je zelf ook bezig bent en het niet zo koud krijgt!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:23

Idd! Leuke foto. Ja
Stal uitmesten helpt ook om je warm te houden. Vork Heb de paardjes lekker wat warme slobber gegeven.

mloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:58

hee,
mag ik me ook melden?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:00

tuurlijk Haha! Altijd welkom Haha!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:18

Freya schreef:
Een hele goede morgen. Ik vind het nog steeds niks buiten, die kou. Geef mij maar de zomer ...

Inderdaad best vervelend dat het zo koud is, mijn handen zijn helemaal gebarsten door de kou.. Maar wel fijn als we straks kunnen schaatsen Knipoog

Vie schreef:
Nee. Boek is echt heel duidelijk en er staan oefeningen in, goed uitgelegd en met foto's. Staat bv. vanalles in over de mens als leider, oefeningen om uw paard aandachtig te maken, schriktrainingsoefeningetjes enzo... Heb er al veel aan gehad. Haha!

Ga je vandaag nog naar de paarden of morgen ofzo?

Hoe heet dat boek? Wil ook wel iets met ankie gaan doen maar ben nog niet zo creatief daarmee...

Vie schreef:
Jep. Alles is keihard. Nagelbijten / Gniffelen
Hier fotootjes van vanmidag: [ITP] Het dolle duo in de winterzon. .

Schattige foto's. Jouw haflinger heeft een best dikke vacht vergeleken met Ankie.

Mijn haflinger staat nu dag en nacht buiten. Eigenlijk vind ik het een nogal vervelende gedachte dat ze met -6 vorst buiten staat Huilen Mijn vader zou haar wel binnen kunnen halen snachts maar hij heeft het al druk genoeg met zijn eigen paarden. Denken jullie dat haflingers daar tegen kunnen? Ankie heeft niet zo'n dikke vacht voor een haflinger..

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:22

@hinke ja als je een winterdeken op doet kunnen haflingers daar wel tegen..
als het nou een ander paard wasdan was het anders geweest.
Mijn halfinger staat ook dag en nacht buiten. dus dat zit wel goed. Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:31

Kan ze binnen? Want ze kunnen best wat hebben hoor. Tapioka staat wel 's nachts binnen, maar die stal is aan de voorkant helemaal open (enkel beschut tegen regen, maar kan wel wind door dus). Als het kouder wordt, zetten ze vanzelf hun vacht uit (zoals je ziet Haha! ).

mloezie: Welkom!

Boek heet: Paarden trainen aan de hand, gedrag - omgang - grondwerk van Lesley Bayley

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:35

Maar ze heeft geen deken op.. Ik heb wel een deken voor haar maar die heb ik expres afgelaten dit jaar zodat ze zelf een vacht kan maken. Ik kan nu die deken wel om doen maar dan ben ik bang dat ze met de deken ergens achter blijft hangen oid (is namelijk vorig jaar ook al eens gebeurd met ankie, in dat zelfde stuk weiland)
Ze heeft ook geen schuilstal. Maar het ligt wel redelijk beschut en de wei blijft ook wel aardig droog.

mloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:36

hoi, ( srry was het topic even kwijt)
Ik ben Marloes ik ben 12 jaar ( 15-01 13) Ik woon in Vries dat ligt in Drenthe vlak bij Assen. Ik zit in Havo1 op het quintus in Assen. Verder heb ik nog geen eigen haflinger maar ik rijd op de haflinger van mijn opa. Nu rijd ik er alleen niet meer op omdat ze heel druk is en ik haar niet aan kan. Ik hoop dat ik ooit voor mezelf een eigen rustige haflinger merrie kan kopen.

Ik heb helaas nu nog geen foto's maar ik probeer ze zo snel mogelijk te maken.

mloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:55

hee, wat is het hier dood zeg Knipoog

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:57

Mloezie; welkom

Hinke; de haf naast mij heeft ook een veel dunnere vacht dan boy normaal heeft. En die heeft het niet koud.
Het is wel koud buiten, maar het zonnetje warmt wel lekker.
Ik denk dat je beter dit weer kan hebben dan stromende regen en een flinke wind.

Ik heb net geschaatst. Ik vond het wel btje eng haha.. Dus na een uurtje was ik er wel weer vanaf. De sloten kraken nog best hard en ik ben geen held.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:57

dat kan wel eens komen omdat er waarschijnlijk heel wat mensen gaan schaatsen zijn Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:07

Ja, en op sommige sloten was niemand dus dan durfde ik daar maar niet te gaan.

Hoorde iemand zeggen in een sportwinkel dat je tot 10 januari waarschijnlijk kan schaatsen! Nou als ik mn pony tot 10 januari stil moet laten staan ben ik niet zo blij. De dam is bij ons bevroren en met voorijzers durf ik daar niet overheen. Even afwachten maar..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:26

mloezie , welkom

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:30

zo ben ik ook weer ff:P
ging vnadaag buiten rijden ze waren erg druk een vriendin van me ging op dulsenea mar dat ging dus niet helemaal goed toen haddne we op de weg allebij uitgestrekte draf dat was wel weer leuk;p
ik had bij liedewij exspres al stang in gedaan maar lied ging even goed nog de heletijd renne;p

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:32

Jes eindelijk weer internet, we zijn pas verhuisd en hebben dus weken zonder internet gezeten, af en toe eens bij mijn oma, maar dat is ook niet alles, geen school dus ook geen internet daar haha, maar nu ben ik er weer.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:44

Haha, ik ging vandaag wandelen met mijn haffie
toen ik een stukje ging draven kreeg ik ook uitgestrekte draf.
Bo was een beetje pittig

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:58

Zo ik ben er ook even.. Ik heb vandaag ook geschaatst!! Ik vin het heerlijk deze kou! Zolang het maar niet regend dan ben ik blij Haha! Het is alleen wel balen dat k niet kan rijden ivm bevroren bak.. Maar kleine stukjes wandelen gaat gelukkig nog wel Haha!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:57

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:13

Meen je niet Boos! wat een kl**tzak zeg.. Lekker zo aan het het ende van het jaar Verdrietig Ach gut

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:15

BOOS dat we waren! en ik was zo bang paspoort van Babbes zat erin en die word morgen opgehaald zag het al helemaal gebeuren! maar hoop dat die eikel blij is mijn zijn 2 euro die er te halen viel!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:47

Jeetje maayke dat is schrikken zeg..
Pfff...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:19

Jee maayke dat is inderdaad rot. Maar jij hebt je tas dus nog wel? En het paspoort?
Je hebt trouwens wel supersnel een koper voor je paard kunnen vinden zeg! Hij staat toch pas ongeveer 2 weken te koop?

Ik deed zelf op mijn vorige stal eigenlijk ook nooit de kast op slot, omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat mensen die je kent jouw spullen gaan stelen. Maar ik ben denk ik ook wel een beetje naief Nagelbijten / Gniffelen

joopiexx schreef:
Mloezie; welkom

Hinke; de haf naast mij heeft ook een veel dunnere vacht dan boy normaal heeft. En die heeft het niet koud.
Het is wel koud buiten, maar het zonnetje warmt wel lekker.
Ik denk dat je beter dit weer kan hebben dan stromende regen en een flinke wind.

Ik heb net geschaatst. Ik vond het wel btje eng haha.. Dus na een uurtje was ik er wel weer vanaf. De sloten kraken nog best hard en ik ben geen held.

Idd dat denk ik ook wel. Als het regent en waait gaat ze bij het hek staan soms, en dat doet ze nu met dit koude weer niet.

Ik ben in een schaatsstemming! Maar jammer genoeg heb ik geen schaatsen meer... En ik kan het geld nu ook niet missen om nieuwe te kopen Boos!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:11

Alvast voor als ik hier niet meer ben tot dan...
FIJNE JAARWISSELING! Haha!