Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:33

mogguh
wauw mimp3 wat een super gave ervaring stoer hoor, je reed dus tussen andere paarden niet haflingers.

peelie jeetje leuk vak idd heel veel leer werk en je moet veel weten kan begrijpen dat best moeilijk is.

fijn dat de smid kon komen en alles koorts vrij is op stal zal wel spannende dagen geweest zijn.
succes met de laatste loodjes leren jou tijd komt wel weer meid op te starten ik kan momenteel alleen maar mennen.

hier staat king ook op kort gras, ik wil graag ze 70 kg eraf houden hihi..

ik zal overigens nog even update zh uitslagen doen.
mri was orthopedische in orde maar waar komen dat de klachten van uitval tintelen geen kracht in me arm vandaan.
dus gisteren bij de neuroloog nou moet dus weer onder de mri alleen nu van me nek er zijn gisteren al foto's gemaakt van me nek en ik krijg een emg. voor carpaal tunnel syndroom
alhoewel ik niet denk dat dit het is maar ja testen kunnen we altijd doen.
zou best eens uit me nek kunnen komen na de klap auto. loop er bijna half jaar mee.
ook waarschijnlijk naar een revalidatie centrum toe.
op 28 juni weet ik de uitslagen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:34

Waar in je arm zitten de tintelingen allenmaal? Alleen in je hand? Of ook onderarm en bovenarm? Is het krachtsverlies alleen hand, of ook arm? Dat maakt namelijk wel uit of CTS dan een logische conclusie is. Daarbij is CTS eigenlijk een overbelastingsklacht. Oftewel de muisarm.

We kunnen weer een paar dagen afstrepen voor koortsvrije dagen. Wat een opluchting. We zitten nu op 4 dagrn koortsvrij geloof ik.

Mimp. Super gaaf. Als je ooit nog een keer gaat. Laat het weten. Misschien is het leuk om met een groot team die kant op de gaat (had gezien dat er meerdere samen waren geweest).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:47

Hoelang moet de paarden koortsvrij zijn?? Tot je kan zeggen de Rhino is weg?

Kidokids: heel veel sterkte met je hand/arm

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:42

Minimaal 10 dagen en dan ter controle in totaal 4 weken.

Maar rhino heeft een incubatietijd van 10 dagen. Dus fingers crossed.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:21

Wat fijn dat ze koortsvrij zijn Peelie, houden zo! :j

Wat vervelend Kiddokids, heel veel sterkte :(:)

Wij hebben gisteren even 3 winstpunten gereden in het L1 *\o/* Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:25

Lekker bezig Flicka! Mooie punten :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:32

Netjes! Gefeliciteerd!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:51

Thanks! :D

Gaan er nog meer op wedstrijd dit weekend?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:35

Haflingerweekend Uden is volop aan de gang. Maar ik ga (uiteraard) niet.

Wat kan een mens blij zijn als je paard weer als een kip zonder kop door de paddock heen stuiterd, hij niet meer normaal stil staat tijdens het opzadelen, en giga druk is tijdens het rijden en alleen maar wil gaan gaan gaan.

Zo ben ik Nash gewent. Dat dooie vogeltje van twee weken terug is helemaal weg. Hij is super fris. Heeft er zin in om te werken. Gelukkig is mijn mannetje weer terug.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:56

Wat fijn dat je mannetje weer terug is.

Ik heb afgelopen vrijdag zadels gepast. Ik heb nu een weekje kent en masters dressuur s line op proef.

Ik had ook de cob versie geprobeerd maar aangezien bijde zadels goed ligen, en ik de s line fijner vond zitten heb ik deze genomen

Woensdag ga ik nog een bates zadel proberen. Ik had de wintec versie geprobeerd en Stanley liep er heel fijn op door de luchtkussens. (In begin had Stanley geen zin in nagefelijkheid, en met dat zadel ging ineens beter, maar omdar Stanley echt een diesel is, kan ik dat niet 100% uitsluiten)

Daarom woensdag ga ik voor de bates (leren versie van wintec) en dan nogmaals de s line rijden om het gevoel te voelen, daarvanuit ga ik een beslissing maken.

En flicka mooie punten!!

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:00

Ik ben vandaag op wedstrijd geweest. Zit in de L2.
Voor mijn gevoel ging het best goed. Eerste proef 182 punten.
2e proef minder, met commentaar, waarschijnlijk te hoog gegrepen voor de pony. Wel goed jullie best gedaan...

Wat vinden jullie hiervan? Van het commentaar?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:05

Raar comentaar daar kan je toch niets mee
L2 kan elk paard lopen vind het ook beledigend

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:33

Hmm rare opmerking... Ikzelf rij oo L2 met me laatste wedstrijden geen winst behaald maar was er ook bijna een jaar tussen uit.

Maar je eerste proef ging toch fijn dus lekker daar na kijken en niet na de andere. De mijne loopt bij de 1e proef ook vaak beter dan de 2e

Gewoon lekker door trainen! En maling hebben aan die opmerking

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:49

Wat een rare reactie, vind ook niet dat je dat kunt maken als jurylid :\

Ik ben nog in shock.. Ik heb vandaag 226 punten gereden in het L1 tussen de sportponys. Gewoon 25 punten boven de nummer 2 :wow: En ook nog eens super leuk jury commentaar gekregen :D In de tweede proef had ik 186-2 en daardoor tweede, wat een verschil tussen beide proeven terwijl ik voor mn gevoel beide proeven ongeveer gelijk heb gereden >;)
En ik had de mooiste protecol ooit _O-
Afbeelding

Nu is het weer klaar met de ego posts hoor, maar dit moest ik wel vertellen :Y)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:28

_/-\o_ Berber, dat zijn serieuze punten! Snap dat je in shock was, echt super!

@lkfbsm, dat is wel een rare juryopmerking inderdaad.. maar je andere proef wel mooie punten. Daar maar op focussen en door naar de volgende wedstrijd! Heel soms tref je een x een jury met pms oid ;) Wat voor haflinger heb jij ook alweer?

@plutolover: kent en masters is dat niet de leren versie van thorowgood ofzo? Modellen komen me zo bekend voor :) ik heb zelf ook een bates, helemaal weg van! Dat cair is inderdaad wel fijn voor de paarden, is niet zozeer lucht, maar een sponsidee of traagschuim.

Peelie: fijn dat Nash weer zn overvrolijke zelf is :D

Leonie, hoe gaat het nu met Mareja?

Wij hebben vandaag een stuk hekwerk vervangen, pokkeklus, maar de paardjes kunnen nu wel weer supersafe in het land staan. (Was een stuk met schapengaas wat los was gaan hangen, en daardoor ook stroomverlies. Nu het gaas helemaal weggehaald)

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:03

Hallo allemaal!

Iedereen gefeliciteerd met jullie punten!!!
Vandaag L1 gestart met 2 hele fijne proeven met hier en daar wat onrust maar heeel tevreden! Tussen het deelnemers veld van 11 man werd ik tussen de paarden 1ste proef 4de met 199.5! En 2de proef werden we 1ste met 209! Hoe gaaf is dit. Leuk commentaar er ook nog is bij!stand staat nu op 13 winstpunten !Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:10

Wat super! Gefeliciteerd! :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:24

Maesie: welke bates heb jij?

Klopt kent en masters is IND de leren versie van thorowood

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:21

Hoi zou ik mij hier weer mogen melden? :D
Ik heb een tijdje niet meer op bokt gezeten en toen dacht ik hé laat ik weer actief worden op bokt. :')
Maar goed misschien moet ik mij even opnieuw voorstellen aangezien het een jaar geleden is dat ik hier actief was.

Mijn naam is Fabienne, 19 jaar oud. Met mijn Haflinger Waldo rijd ik in het M1 dressuur en dit gaat eigenlijk best wel goed. Hij is een ruin van 11 jaar oud en zijn vader is Weltman. Ik heb ook nog een Friese merrie van 2 jaar genaamd Toske.

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:37

Wat een knappe haf heb je! <3 Welkom!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:39

@plutolover: ik heb de Isabell Werth ;)

@prow: fijn achterbeen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:56

Oke ik heb geen idee welke bates ik ga passen, dat zie ik woensdag wel. De bates is eigenlijk boven me budget. Maar goed alles voor paardlief

Welkom prow, leuke haflinger heb je
Ik las in je profiel dat je uit Utrecht komt, waar presies. Ik kom ook uit Utrecht

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:25

Flicka12, dankjewel!
maessie, hihi ja daar ben ik ook heel blij mee dat hij zo'n sterke achterhand heeft.
plutolover, dankjewel! Ik kom uit driebergen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:48

Jeetje wat komen er een monsterscores voorbij! Gigantisch!

Dat protocol met die stickers is leuk :P

Prow. Jij bent eerder al lid geworden van mij groepje op facebook Dé Koudbloedengroep. Leuk om je ook hier tegen te komen.

Hier ook weer zadelgehannes. Ik had gisteren gereden en ik heb al vanaf het begin het gevoel dat mn tribal scheef is. Gisteren had ik hrt zadel op de bok, zit het ene kussen meer naar binnen als het andere en blijkt mijn ene wrong hoger te zitten als de andere? Eerder had ik dit gevoel ook al, maar dacht dat het aan mij lag. Toen al de zadelmaker latrn komen.

Vrijdag gaat het zadel terug en krijg ik weer een leenzadel. Dan gaat de zadelmaker kijken wat hij kan betekenen voor me.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:51

Bah wat vervelend zat gedoe met die zadels altijd! Hopelijk kan de zadelmaker wat voor je betekenen :j Die van mij voelt ook steeds scheef dus de zadelmaker komt dinsdag even langs, hopelijk kan hij het verhelpen :\