[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:48

Kim_97 schreef:
ik heb vrouwke vandaag 25 minuten gereden, waarvan een klein stukje draf. het draven voelde al een stuk beter als de vorige keer, dus dat is een positief punt! :D

Jeeeee, fijn zeg!! *D

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:54

Wat een lieve reacties allemaal zeg! Dankjulliewel *\o/* . Ik ben ook erg trots op d'r <3 .

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:20

Afbeelding
Ahh moest m ff met jullie delen!

Zoals de meesten van jullie weten heb ik t momenteel ff zwaar dus is zo'n dag als vandaag heerlijk..
Heb héérlijk gereden. Echt ik heb al máánden niet zo lekker meer gereden, hij liep zó lekker!
Daarna heb ik een halsterzoektocht gedaan en halverwege ben ik boven op de berg gaan zitten en heb even genoten van alle rust en ons prachtige uitzicht, terwijl Andor z'n vriendje zijn grassprietjes met me kwam delen <3
Pff. Dat doet goed hoor, gewoon heerlijk een dag dat alles meezit :)ddd

Kim_97

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:34

Suuper fijn tamara! heerlijk is dat ja, om gewoon lekker in de wei te gaan zitten. :j :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:41

wauw gaaf faith dat je zelf je zadel geverft hebt! , waarmee heb je dat gedaan en geeft het niet af????
ah mooie foto van andor tamara <3 hij is echt een knapperd :jes

morgen een halve les rijden met dutchie *\o/* zin in :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:03

Super Tamara!
Veel plezier met de les morgen Mignonne, leuke avatar :D.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:00

Wauw Charlotte, wat een mooie bijleespost! De foto's van het ponykamp zien er ook erg gezellig uit. Mooie barebackpad heb je trouwens gekocht.

Mooie showfoto van Mia zeg. Ze kan mooi lopen!

Wat gaaf dat je een Nikon hebt Eline! Mooie foto ook :D

Balen van je rooster Kim. Geen fijne tijden. Ik heb ook niet echt een super rooster. Moet elke dag voor 1,75 uur naar Utrecht. Ben nog langer aan het reizen dan dat ik daadwerkelijk les heb.

Mooie spullen heb je gekregen, Noa! Lief ook dat je wat van je broer hebt gekregen. Jammer dat het rijden met Jens minder gaat. Hoe gaat het nu qua verkoop?

Leuke foto's Christa. Vind Heidi echt een onzettend leuke Haflinger. Groene dekje staat haar leuk trouwens :)

Fijn dat de deken weer terecht is Tamara. Kan gebeuren, maar het is wel rot natuurlijk.

Leuk zo dat zadel Faith :j Had wel eens gehoord dat je een zadel kan verven, maar ik dacht dat het er dan heel lelijk uit kwam te zien. Niet dus :)

Mooie foto van Andor, Tamara. Wat fijn ook dat het zo goed gaat +:)+

Zo, ik ben weer bijgelezen. Heb zelf geen nieuws eigenlijk. Als afsluiter nog even een foto van Wes van vanavond <3

Afbeelding

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:32

Mooie Foto Tamara, knappe Andor! Fijn dat het rijden goed ging
En ook een mooie foto van wes, leuk hoor! Zondag weer mensen voor Jens!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:37

Hopelijk is het wat Noa! Tot nu toe allemaal niks?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:24

Jemig, Charlotte. Wat een bloep weer! :oo

xx_Charlot schreef:
Ik hoop het ook voor je Tamara!! Ik heb geen idee...
------------------

Ik heb vandaag weer mijn eerste schooldag gehad, en heb echt een super vakantie achter de rug! De eerste drie weken gewerkt, daarna een week op ponykamp geweest met Lola bij Annemarie van der Toorn. Dat was echt geweldig, een hele gave ervaring!! We hadden ook een hele leuke groep :D
Hier een paar foto´s van kamp:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Laatste foto is Lola van haar angst voor zwepen af brengen, wat helemaal gelukt is!
Ze was gelukkig superbraaf en iedereen was helemaal weg van haar :D

Ik heb trouwens van de week veel gekocht voor Lola! Een vliegendeken, pionnen (voor slalommen met de lange lijnen), een knalroze winterdeken, een roze dekje met diamantjes, een barebackpad en nog paardrijsokken voor mezelf :P Bye-bye centjes die ik deze vakantie verdiend heb! :')

Gaaf zeg! Heel leuk gehad dus? Ik vind het anders geen onzin hoor, wat je gekocht hebt. :P Superleuke dingen juist! Al helemaal van die BBP ga je veel plezier hebben. :)

Nordsvensk schreef:
Ik ben bezig met foto's bewerken, vind die foto muur van kim zoo mooi.. Dat wil ik ook :)) Kom toch wel weer leuke foto's tegen. En wat zag het rijden er belachelijk uit, en toen dacht ik dat het er super uitzag _O-

[ Afbeelding ]

Hahaha, gaaf! :D

Elinex304 schreef:
Vervelend dat Tara zich openschuurt Lara! Gelukkig wordt het bijna weer herfst. Heb je niet iets tegen de jeuk ofzo?

Tamara, ook niet eerlijk tegenover jou en Apollo dat die Fjord Apollo's manen laat afbreken.

Wat een bijleespost Charlotte _/-\o_. Leuke ponykamp foto's, wat hebben jullie allemaal gedaan?

Hopelijk wordt het opgelost Tamara, zou echt zonde zijn als je deken nou is verdwenen.

Heb een Nikon gekregen *\%/*. Wanmiddag kwam ie binnen. Zal zo een foto plaatsen!

Leuk zeg! Ik heb het oudere broertje van jouw camera (D3100) en hij bevalt ook nog steeds heel goed. Als je er aan toe bent raad ik je wel aan om een andere lens te kopen. Zo geweldig is die 18-55 ook weer niet, maar daar kom je wel achter. :P

_Sanne schreef:
http://i62.tinypic.com/25z17jq.jpg
Dit is jou foto url

http://regex.info/exif.cgi
Dit is de website waar je alle informatie over de foto vind die je plakt :)

Zo heb ik ook veel geleerd! Als een foto me aansprak qua belichting enzo dan bekeek ik ze via die website voor welke instellingen er zijn gebruikt voor die foto.
Niet alle foto's zijn zo te bekijken. .png foto's kan je volgensmij niet zien.

Dit bedoel je dus met Exifs bekijken! :oo Dat is zoooooo leuk! En interessant. :j
Maar vrij vaak kun je het niet zien. Bij jou foto's niet omdat ze PNG zijn, maar bij enkele andere ook niet (zoals foto's van Nyckle. Ik struinde gewoon even uitgelicht af en toen kwam ik uiteraard een topic tegen met zijn foto's)

_Sanne schreef:

Prachtig! <3

Kim_97 schreef:
mijn eerste 2 introductiedagen heb ik er al op zitten. het is even wennen zo'n MBO, maar opzich wel .. leuk .. voor zover school leuk is. ik heb een leuke klas, voel me alleen wel jong. de oudste is 28 en de jongste 16 (net als ik). verder heb ik wel echt een verschrikkelijk rooster vanaf volgende week!
mijn nieuwe rooster:
Maandag: 10:15 - 17:30
Dinsdag: 8:30 - 16:45
Woensdag: 8:30 - 12:30
Donderdag: 8:30 15:45
Vrijdag: 10:15 - 18:15

dit rooster is voor de komende 10 weken, daarna krijg ik 10 weken een nieuw rooster, en daarna (na 20 weken dus) ga ik 10 weken op stage. waarvan ik ook 1 of 2 dagen per week verplicht naar school moet.

Niet zo'n heel leuk rooster nee... Wat apart ook, dat de oudste 28 is en de jongste 12 jaar jonger. :') Maar dat heb je wel vaker op MBO heb ik gehoord.

noaxhorses schreef:
Nou heb uiteindelijk bij de divoza deze cap gekocht/gekregen van mn moeder:

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... l-cap.html

En deze chaps gekregen als cadeautje van mijn broer :D

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... inder.html maar dan volwassene maat.

Jens gaat het rijden niet zo lekker, het lukt me niet om me te onstpannen en daardoor gaat hij aan de loop en word ik alleen maar gespannener. Lastig..

Leuke spullen, Noa! :D

Kim_97 schreef:
ik heb vrouwke vandaag 25 minuten gereden, waarvan een klein stukje draf. het draven voelde al een stuk beter als de vorige keer, dus dat is een positief punt! :D

Jaaaaaaaa *\o/*

ApolloPaard schreef:
Ik lees vanavond even bi, belooft... Ik moet zo naar stal!

Gisteren de ortopaat er bij als ik het goed schrijf...
Zadel passen voor geen meten (ben je bijna 1000,- vereren dan ben je nog niet voor uit gegaan)
Mag nu tot volgende week vrijdag niet bereden worden dus moet ik oefeningen voor rug/nek doen & longeren.. Pfff Me me dr echt beroerd over!

Jemig, lekker is dat... :(:)

cheidie schreef:
Nou ik heb ook weer tijd om bij te lezen... School is weer begonnen dus genoeg te doen. Van het weekend ook geen tijd meer gehad, want toen hadden we SGW bij ons op stal!
Hier gaat alles wel goed. Alleen maandag niet echt fijn gereden, en gisteren ging ook niet fantastisch.. Maar goed, vandaag is ze vrij en morgen maar even longeren ofzo.
Vrijdag is een vriendin mee geweest en die heeft wat foto's gemaakt die ik met jullie wil delen O:)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Als je haar maar goed zit ;)
[ Afbeelding ]
Aan mijn houding is nog genoeg te doen, maar goed. Misschien dat dat met mijn nieuwe zadel ook wel beter wordt :D

Ziet er goed uit, Cheidie! Wat is Heidi ook donker zeg, vind dat altijd wel mooi. :j

Kim_97 schreef:
nee sorry, hier geen zelfgemaakte kast. Ik heb 'gewoon' een kast van stal. die is ongeveer 2 meter hoog en 80 cm breed. :)
[ Afbeelding ]

Mooie kast. Wist niet eens dat jij een bruin zadel had?

SuperAssie schreef:
Ik heb ook een ijzeren kast van stal haha.
Waarom kijk je niet even in het zadelkasten topic? Daar heb je ruim 100 pagina's aan kasten :)

Mijn deken is trouwens terecht! Gisteravond ben ik teruggebeld en hij hangt nog daar, word volgende week gebracht :)

Gelukkig dat hij weer terecht is. Was anders echt klote geweest!

faithjee schreef:
cheidie, mooie bijlees! dressuur zadel helpt vast wel een beetje!
geen zadel kast lara! alles ligt overal :o
fijn dat je deken terecht is Tamara !!

ik heb het ook superdruk met school, ik lees wel steeds bij maar op me mobiel vind ik het vervelend

ik heb me zadel geverfd echt mooi geworden! maar ik had misschien beter handschoenen aan kunnen doen :+ :+

[ Afbeelding ]

Ziet er inderdaad weer erg netjes uit, Faith! Ik hoop hem ook ooit nog eens in het echt te bewonderen. <<)
Wat voor zadel was het ook alweer? Hij lijkt echt een beetje op mijn KN Symphonie namelijk.

SuperAssie schreef:
[ Afbeelding ]
Ahh moest m ff met jullie delen!

Zoals de meesten van jullie weten heb ik t momenteel ff zwaar dus is zo'n dag als vandaag heerlijk..
Heb héérlijk gereden. Echt ik heb al máánden niet zo lekker meer gereden, hij liep zó lekker!
Daarna heb ik een halsterzoektocht gedaan en halverwege ben ik boven op de berg gaan zitten en heb even genoten van alle rust en ons prachtige uitzicht, terwijl Andor z'n vriendje zijn grassprietjes met me kwam delen <3
Pff. Dat doet goed hoor, gewoon heerlijk een dag dat alles meezit :)ddd

Wat een heerlijk positief berichtje, Tamara! Heel fijn om zulke berichten te lezen. :D
Andor staat ook echt knap op deze foto trouwens. <3

Westhof schreef:
Wauw Charlotte, wat een mooie bijleespost! De foto's van het ponykamp zien er ook erg gezellig uit. Mooie barebackpad heb je trouwens gekocht.

Mooie showfoto van Mia zeg. Ze kan mooi lopen!

Wat gaaf dat je een Nikon hebt Eline! Mooie foto ook :D

Balen van je rooster Kim. Geen fijne tijden. Ik heb ook niet echt een super rooster. Moet elke dag voor 1,75 uur naar Utrecht. Ben nog langer aan het reizen dan dat ik daadwerkelijk les heb.

Mooie spullen heb je gekregen, Noa! Lief ook dat je wat van je broer hebt gekregen. Jammer dat het rijden met Jens minder gaat. Hoe gaat het nu qua verkoop?

Leuke foto's Christa. Vind Heidi echt een onzettend leuke Haflinger. Groene dekje staat haar leuk trouwens :)

Fijn dat de deken weer terecht is Tamara. Kan gebeuren, maar het is wel rot natuurlijk.

Leuk zo dat zadel Faith :j Had wel eens gehoord dat je een zadel kan verven, maar ik dacht dat het er dan heel lelijk uit kwam te zien. Niet dus :)

Mooie foto van Andor, Tamara. Wat fijn ook dat het zo goed gaat +:)+

Zo, ik ben weer bijgelezen. Heb zelf geen nieuws eigenlijk. Als afsluiter nog even een foto van Wes van vanavond <3

[ Afbeelding ]

Oooh knappie! <3

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:29

Ergens begin dit jaar heb ik een frontriem gewonnen op Facebook. Heel kort op Abby gebruikt, maar toen ging ze weg. Het hoofdstel verkocht ik met de originele frontriem en ik kocht een nieuw hoofdstel voor Peggy, waarbij ik ook nog de originele frontriem gebruikte.

Vandaag heb ik wedstrijd en ik liep al met het idee om die mooie frontriem te gebruiken. Maar ik wilde hem eerst even testen, of hij past enzo. Wonder boven wonder past hij echt wow, perfect gewoon! :oo Hij zit totaal niet te strak en juist keurig losjes op het hoofd (maar ook niet zo los dat hij gaat klapperen). Helemaal blij en de meiden op stal vonden hem ook echt prachtig dus die wilden wel even een foto maken.

Afbeelding

Straks naar stal om Peg te vlechten en daarna heel hard bidden dat ze de trailer op wil! En dan lekker even voor de lol een proefje rijden en dan zien we wel hoe het eindigt. :j
Waarschijnlijk heb ik ook foto's. Per toeval kwamen ik erachter dat het bij een bokker op stal is dus ze komt nu heel lief speciaal voor mij naar stal om foto's te maken. <3

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 09:21

Westhof, leuke foto, hij kijkt alsof hij zin heeft in eten
Wauw, mooie frontriem! Staat m echt super leuk <3

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:53

Mooie frontriem pernille! Succes met je wedstrijd! +:)+

nou.. m'n zadel is eigenlijk zwart, maar hij is al zo oud dat hij wat bruine vlekken/plekken krijgt. :')

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:56

Leuke foto van wes, hij heeft ook een erg leuk halster :)

mooie frontriem! staat Peggy heel mooi

les ging echt super, was echt heel leuk :D

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:57

tamara; mooi foto, ik zit soms ook een uur niks te doen en maar te kijken!
mignonne; gedaan met indringverf, nee het moet niet afgeven het trekt er in, maar moet hem nog testen
en hoe ging je les? ik lees gdat goeg ging super!
Leuke foto van Wes!
pernille; het is een hopfner zadel! kom maar! :D en succes vandaag !

ik heb gisteren linn nog een grote wasbeurt gegeven nu het nog kan! strax als het een beetje afgekoeld is wil ik gaan springen, wou ik gisteren doen maar is echt warm!!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:00

Ojee, wassen is altijd zo'n gedoe :=. Before and after foto's :D?

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:35

Nee heb geen foto's, ze was eigenlijk nog schoon :o :o alleen de manen waren dof die moesten weer wit haha
Bij mij gaat wassen best makkelijk, alleen is ze nogal verwent dus ze loopt weg voor koude water _O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:41

Hier vandaag ook wassen.
Morgen doet hij met de eigenaresse mee met een clinic. :D

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:49

Mooie frontriem Pernille!

Fijn dat je les goed ging Mignonne!

Vandaag een shoot gehad met Starwien, was heel leuk! Ik weet niet wanneer ik de foto's krijg, heb van t zelfde meisje ook een shoot gehad met jens, duurde 3 maanden.. Maar ze doet het gratis en uiteindelijk krijg ik wel mooie fotos dus dan is t wachten wel waard!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:50

Altijd leuk shoots! Waar heb je hem gehouden?

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:03

Gewoon in het weiland, maar bij het weiland is een heel groot wit landhuis op de achtergrond, het weiland ligt er voor. En achter het huis ligt een stuk bos waar we ook zijn geweest :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:28

leuk noa :)

ging heel goed ja faith, hij vond het geweldig met de andere paarden :D

Lekker hea wasbeurt, meestal ben ik zelf dan ook gewassen :')
morgen denk ik dutchie's manen even wassen, en staart,
gaat er iemand naar paard en erfgoed (meer voor de mensen in het noorden bekent)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:38

Mooie frontriem Pernille! Staat erg goed :)

Fijn dat je les goed ging Mignonne!

Ik ben benieuwd naar de foto's Noa :)

Ik ben mijn zoektocht gestart naar een nieuwe winterdeken voor Wes. 200 grams, maat 175 en als het even kan graag een leuk kleurtje of patroontje o.i.d. Mocht iemand nog wat weten dan hoor ik het graag :j

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:56

Die eerste vind ik ook erg leuk! Hou ik zeker in gedachten :) Die anderen vind ik een beetje te vrouwelijk voor mijn ruin die nog steeds denkt dat hij een hengst is :+ Sowieso een site met leuke prijzen. Bedankt voor de tip!