Kim_97 schreef:ik heb vrouwke vandaag 25 minuten gereden, waarvan een klein stukje draf. het draven voelde al een stuk beter als de vorige keer, dus dat is een positief punt!
Jeeeee, fijn zeg!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hij is echt een knapperd
es
zin in
. 

Had wel eens gehoord dat je een zadel kan verven, maar ik dacht dat het er dan heel lelijk uit kwam te zien. Niet dus 

xx_Charlot schreef:Ik hoop het ook voor je Tamara!! Ik heb geen idee...
------------------
Ik heb vandaag weer mijn eerste schooldag gehad, en heb echt een super vakantie achter de rug! De eerste drie weken gewerkt, daarna een week op ponykamp geweest met Lola bij Annemarie van der Toorn. Dat was echt geweldig, een hele gave ervaring!! We hadden ook een hele leuke groep![]()
Hier een paar foto´s van kamp:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Laatste foto is Lola van haar angst voor zwepen af brengen, wat helemaal gelukt is!
Ze was gelukkig superbraaf en iedereen was helemaal weg van haar
Ik heb trouwens van de week veel gekocht voor Lola! Een vliegendeken, pionnen (voor slalommen met de lange lijnen), een knalroze winterdeken, een roze dekje met diamantjes, een barebackpad en nog paardrijsokken voor mezelfBye-bye centjes die ik deze vakantie verdiend heb!
Superleuke dingen juist! Al helemaal van die BBP ga je veel plezier hebben. 
Nordsvensk schreef:Ik ben bezig met foto's bewerken, vind die foto muur van kim zoo mooi.. Dat wil ik ookKom toch wel weer leuke foto's tegen. En wat zag het rijden er belachelijk uit, en toen dacht ik dat het er super uitzag
![]()
[ Afbeelding ]

Elinex304 schreef:Vervelend dat Tara zich openschuurt Lara! Gelukkig wordt het bijna weer herfst. Heb je niet iets tegen de jeuk ofzo?
Tamara, ook niet eerlijk tegenover jou en Apollo dat die Fjord Apollo's manen laat afbreken.
Wat een bijleespost Charlotte. Leuke ponykamp foto's, wat hebben jullie allemaal gedaan?
Hopelijk wordt het opgelost Tamara, zou echt zonde zijn als je deken nou is verdwenen.
Heb een Nikon gekregen. Wanmiddag kwam ie binnen. Zal zo een foto plaatsen!

_Sanne schreef:http://i62.tinypic.com/25z17jq.jpg
Dit is jou foto url
http://regex.info/exif.cgi
Dit is de website waar je alle informatie over de foto vind die je plakt
Zo heb ik ook veel geleerd! Als een foto me aansprak qua belichting enzo dan bekeek ik ze via die website voor welke instellingen er zijn gebruikt voor die foto.
Niet alle foto's zijn zo te bekijken. .png foto's kan je volgensmij niet zien.
Dat is zoooooo leuk! En interessant.
_Sanne schreef:[ Afbeelding ]

Kim_97 schreef:mijn eerste 2 introductiedagen heb ik er al op zitten. het is even wennen zo'n MBO, maar opzich wel .. leuk .. voor zover school leuk is. ik heb een leuke klas, voel me alleen wel jong. de oudste is 28 en de jongste 16 (net als ik). verder heb ik wel echt een verschrikkelijk rooster vanaf volgende week!
mijn nieuwe rooster:
Maandag: 10:15 - 17:30
Dinsdag: 8:30 - 16:45
Woensdag: 8:30 - 12:30
Donderdag: 8:30 15:45
Vrijdag: 10:15 - 18:15
dit rooster is voor de komende 10 weken, daarna krijg ik 10 weken een nieuw rooster, en daarna (na 20 weken dus) ga ik 10 weken op stage. waarvan ik ook 1 of 2 dagen per week verplicht naar school moet.
Maar dat heb je wel vaker op MBO heb ik gehoord. noaxhorses schreef:Nou heb uiteindelijk bij de divoza deze cap gekocht/gekregen van mn moeder:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... l-cap.html
En deze chaps gekregen als cadeautje van mijn broer
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... inder.html maar dan volwassene maat.
Jens gaat het rijden niet zo lekker, het lukt me niet om me te onstpannen en daardoor gaat hij aan de loop en word ik alleen maar gespannener. Lastig..

Kim_97 schreef:ik heb vrouwke vandaag 25 minuten gereden, waarvan een klein stukje draf. het draven voelde al een stuk beter als de vorige keer, dus dat is een positief punt!
ApolloPaard schreef:Ik lees vanavond even bi, belooft... Ik moet zo naar stal!
Gisteren de ortopaat er bij als ik het goed schrijf...
Zadel passen voor geen meten (ben je bijna 1000,- vereren dan ben je nog niet voor uit gegaan)
Mag nu tot volgende week vrijdag niet bereden worden dus moet ik oefeningen voor rug/nek doen & longeren.. Pfff Me me dr echt beroerd over!
cheidie schreef:Nou ik heb ook weer tijd om bij te lezen... School is weer begonnen dus genoeg te doen. Van het weekend ook geen tijd meer gehad, want toen hadden we SGW bij ons op stal!
Hier gaat alles wel goed. Alleen maandag niet echt fijn gereden, en gisteren ging ook niet fantastisch.. Maar goed, vandaag is ze vrij en morgen maar even longeren ofzo.
Vrijdag is een vriendin mee geweest en die heeft wat foto's gemaakt die ik met jullie wil delen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Als je haar maar goed zit
[ Afbeelding ]
Aan mijn houding is nog genoeg te doen, maar goed. Misschien dat dat met mijn nieuwe zadel ook wel beter wordt

Kim_97 schreef:nee sorry, hier geen zelfgemaakte kast. Ik heb 'gewoon' een kast van stal. die is ongeveer 2 meter hoog en 80 cm breed.
[ Afbeelding ]
SuperAssie schreef:Ik heb ook een ijzeren kast van stal haha.
Waarom kijk je niet even in het zadelkasten topic? Daar heb je ruim 100 pagina's aan kasten
Mijn deken is trouwens terecht! Gisteravond ben ik teruggebeld en hij hangt nog daar, word volgende week gebracht
faithjee schreef:cheidie, mooie bijlees! dressuur zadel helpt vast wel een beetje!
geen zadel kast lara! alles ligt overal![]()
fijn dat je deken terecht is Tamara !!
ik heb het ook superdruk met school, ik lees wel steeds bij maar op me mobiel vind ik het vervelend
ik heb me zadel geverfd echt mooi geworden! maar ik had misschien beter handschoenen aan kunnen doen![]()
![]()
[ Afbeelding ]

SuperAssie schreef:[ Afbeelding ]
Ahh moest m ff met jullie delen!
Zoals de meesten van jullie weten heb ik t momenteel ff zwaar dus is zo'n dag als vandaag heerlijk..
Heb héérlijk gereden. Echt ik heb al máánden niet zo lekker meer gereden, hij liep zó lekker!
Daarna heb ik een halsterzoektocht gedaan en halverwege ben ik boven op de berg gaan zitten en heb even genoten van alle rust en ons prachtige uitzicht, terwijl Andor z'n vriendje zijn grassprietjes met me kwam delen![]()
Pff. Dat doet goed hoor, gewoon heerlijk een dag dat alles meezit

Westhof schreef:Wauw Charlotte, wat een mooie bijleespost! De foto's van het ponykamp zien er ook erg gezellig uit. Mooie barebackpad heb je trouwens gekocht.
Mooie showfoto van Mia zeg. Ze kan mooi lopen!
Wat gaaf dat je een Nikon hebt Eline! Mooie foto ook
Balen van je rooster Kim. Geen fijne tijden. Ik heb ook niet echt een super rooster. Moet elke dag voor 1,75 uur naar Utrecht. Ben nog langer aan het reizen dan dat ik daadwerkelijk les heb.
Mooie spullen heb je gekregen, Noa! Lief ook dat je wat van je broer hebt gekregen. Jammer dat het rijden met Jens minder gaat. Hoe gaat het nu qua verkoop?
Leuke foto's Christa. Vind Heidi echt een onzettend leuke Haflinger. Groene dekje staat haar leuk trouwens
Fijn dat de deken weer terecht is Tamara. Kan gebeuren, maar het is wel rot natuurlijk.
Leuk zo dat zadel FaithHad wel eens gehoord dat je een zadel kan verven, maar ik dacht dat het er dan heel lelijk uit kwam te zien. Niet dus
Mooie foto van Andor, Tamara. Wat fijn ook dat het zo goed gaat
Zo, ik ben weer bijgelezen. Heb zelf geen nieuws eigenlijk. Als afsluiter nog even een foto van Wes van vanavond
[ Afbeelding ]
Hij zit totaal niet te strak en juist keurig losjes op het hoofd (maar ook niet zo los dat hij gaat klapperen). Helemaal blij en de meiden op stal vonden hem ook echt prachtig dus die wilden wel even een foto maken.

en succes vandaag !
. Before and after foto's
?
alleen de manen waren dof die moesten weer wit haha