[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:49

Jawel hoor . Maar maandagavond om half 10 gaat me wat te ver _O- als je dan nog beginnen moet :oo .
Zomers is het vroeger :))

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:49

Gewoon niet luisteren Jody :))

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:51

:o? Tsjaaah joopie als ik dat eens wist! De ene keer was met een ijslander, weet nog steeds niet precies waarom want ijslanders kunnen ONWIJS goed springen: http://www.youtube.com/user/Hinkypinkie ... ikaTsgOgbY maar daar dacht de instructeur anders over :o

En dus 1 keer met ankie , die instructeur vond dat Ankie levunsguvaarluk was! Lieve help, een haflinger die kan schrikken, dat is toch wel heel eng :+

Heb jij dat nooit gehad joopie? Misschien doe ik dan toch iets fout :+ Of ik moet wat kritischer zijn als ik een instructeur zoek :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:53

Ja oke, maar dan ben ik benieuwd wat ze tegen je zeggen als je niet wilt luisteren. Als ik les heb dan is het toch wel handig om haar tips etc. op te volgen enzo en als ik de reden erachter wil weten dan vraag ik dat.. Dus ik kan me niet voorstellen dat je uit je les gezet wordt.. Of je paard moet het erg bont gemaakt hebben :+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:53

_Dieuwke schreef:
Jawel hoor . Maar maandagavond om half 10 gaat me wat te ver _O- als je dan nog beginnen moet :oo .
Zomers is het vroeger :))

Kan ik me voorstellen idd!

Ok ik ga ff wat eten want heb vandaag op sultanas geleefd. Ff de keukenprinses uithangen :Y)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:54

joopiexx schreef:
Ja oke, maar dan ben ik benieuwd wat ze tegen je zeggen als je niet wilt luisteren. Als ik les heb dan is het toch wel handig om haar tips etc. op te volgen enzo en als ik de reden erachter wil weten dan vraag ik dat.. Dus ik kan me niet voorstellen dat je uit je les gezet wordt.. Of je paard moet het erg bont gemaakt hebben :+

Tsja dat dacht ik ook maar dat is dus niet zo ;) Veel instructeurs houden niet van koudbloeden, vinden ze minderwaardig oid. Ik doe zeker wel mijn best om naar de aanwijzingen te luisteren hoor ;) En sowieso kun je dat als instructeur pas na een paar lessen vaststellen, en bij die springles werd ik er volgens mij na 1 les al uitgeknikkerd :+ O:) O:)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:57

Ja klopt, Haflingers worden heel snel voor slechtere paarden benoemd. Terwijl ze toch wel lekkere dressuur & spring toppers zijn! Haha hoevaak was ik dan wel niet de les uitgestuurd bij jouw instructrice, Nib heeft zo vaak van die achterlijke momenten, waar je zelf niks aan kan doen.. Maar wel raar dat ipv dat ze je helpt met het proberen te voorkomen, je eruit stuurt!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:57

Nou ik heb een fijne instructrice maar die verwacht wel dat ik mij goed inzet tijdens de les en ook bereid ben om met de hulp van de les daarna door te werken. Dus gaan voor een beter resultaat en vooruitgang. Prima, dat wilde ik ook, en het gaat hartstikke fijn. De eerste les heeft ze even op wenner gezeten om te constateren dat het een flatgebouw met bit in zn mond was, en daar past de de lessen op aan. Hem fijner in de mond krijgen, en een goed basistempo en van daaruit les ik dus ook altijd. Zelf kan ik dus ook goed oefenen omdat ik oefeningen krijg om mee te werken.

Het lijkt me als ik haar niet had ook moeilijk om een goede instructie te vinden hoor.. Het moet ook tussen jou en diegene klikken en een beetje hetzelfde idee hebben wat rijden aangaat. Ik zal niet gaan lessen bij iemand die volledig op natural gericht is, maar ook niet bij iemand die van t grovere aanpakken is.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:59

En zij is ook een van de vroegere eigenaresses van Boy, dus ze houdt wel van koudbloeden ja!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:00

Inderdaad :j .

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:01

Ik heb ook een hele goede. :D

Maar rijdt jij niet bij de club Hinke ?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:01

Ik krijg op stal altijd les van de eigenaresse van Nib. Eerst kregen we op zaterdag altijd les van iemand anders, man wat een drama. Het was elke les volte links volte rechts volte links volte rechts. En natuurlijk goede volte's zijn belangrijk, goeie buiging en stelling.. Maar daar keek ze niet naar -_- En vroegen altijd aan ons wat we wilde doen, joehoe wij zijn hier om les te krijgen? ;p

Maarja eigenaresse van Nib geeft wel heel leuk les! Ze kent Nib & mij, en weet onze goede en slechte punten! :D En ik probeer me ook altijd volledig in te zetten, vind ik gewoon belangrijk.. Want die persoon maakt tijd voor je, en nouja dat vind ik wel netjes als je dat wardeerd..

Ja ik vind ook dat zelfde idee van rijden belangrijk! Anders gaat het ook zowieso botsen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:02

Liiisaaa schreef:
Ja klopt, Haflingers worden heel snel voor slechtere paarden benoemd. Terwijl ze toch wel lekkere dressuur & spring toppers zijn! Haha hoevaak was ik dan wel niet de les uitgestuurd bij jouw instructrice, Nib heeft zo vaak van die achterlijke momenten, waar je zelf niks aan kan doen.. Maar wel raar dat ipv dat ze je helpt met het proberen te voorkomen, je eruit stuurt!

Idd, vind ik ook! Ik les trouwens niet om een dressuurwedstrijd te kunnen rijden, maar als je instructeur daar wel naar toe wil gaat het sowieso niet werken. Misschien werd ik ook 'weggestuurd' omdat ik max 1 keer per 2 weken kon afspreken, en daar verdiend hij natuurlijk niet zo veel aan.

@joopie: ik vind ook dat je actief moet luisteren, en ik hou ook wel van een instructeur die streng is. Maar niet van iemand die je na 1 les de les uit zet.
Jammer genoeg heeft het nu niet veel zin om te lessen omdat ik maar af en toe rijd. Maar wie weet als ik in de zomervakantie een paar weken vrij heb. Maar dan ga ik wel bij een nuchtere fries les nemen, denk dat mijn probleem dan meteen al opgelost is ;)
Hoe heb jij je instructrice gevonden?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:04

Toen ik 2 was kwam ik toevallig naast haar wonen, daarna kwam zij met haar paard bij mijn opa staan. Mijn opa verhuisde, zij kocht boy, ik reed haar andere paard nog bij, zij ging mee wenner kopen, en ik zei; ik koop m en dan wil ik wel les van jou, anders doe ik het niet want dit is voor mezelf een tandje teveel.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:05

_Dieuwke schreef:

Nou nu dus niet he want ik woon zelf gewoon in oegstgeest, en ga alleen af en toe voor de weekenden naar oostermeer, waar ankie nu sinds de kerst staat;) Zou idd wel handig zijn nu als ik in groningen had gestudeerd want dan had ik wat vaker heen en weer kunnen gaan ;)

Liiisaaa schreef:
Ik krijg op stal altijd les van de eigenaresse van Nib. Eerst kregen we op zaterdag altijd les van iemand anders, man wat een drama. Het was elke les volte links volte rechts volte links volte rechts. En natuurlijk goede volte's zijn belangrijk, goeie buiging en stelling.. Maar daar keek ze niet naar -_- En vroegen altijd aan ons wat we wilde doen, joehoe wij zijn hier om les te krijgen? ;p

Maarja eigenaresse van Nib geeft wel heel leuk les! Ze kent Nib & mij, en weet onze goede en slechte punten! :D En ik probeer me ook altijd volledig in te zetten, vind ik gewoon belangrijk.. Want die persoon maakt tijd voor je, en nouja dat vind ik wel netjes als je dat wardeerd..

Ja ik vind ook dat zelfde idee van rijden belangrijk! Anders gaat het ook zowieso botsen

Heel herkenbaar. Vooral bij clubles heb je vaak dat er een beetje op de automatische piloot wordt lesgegeven. Daar leer je idd niks van..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:06

joopiexx schreef:
Toen ik 2 was kwam ik toevallig naast haar wonen, daarna kwam zij met haar paard bij mijn opa staan. Mijn opa verhuisde, zij kocht boy, ik reed haar andere paard nog bij, zij ging mee wenner kopen, en ik zei; ik koop m en dan wil ik wel les van jou, anders doe ik het niet want dit is voor mezelf een tandje teveel.

Oh dat is ook handig. Heeft ze ook zo'n orun diploma? Of doet ze het gewoon voor erbij?

Origineel

Maar heb je dat wel gedaan dan ?

Liiisaaa

Ik rijd met Nib ook echt doelloos ;p Want wedstrijden zitten er niet in, moet L2 hebben gestart met een ruin/merrie en aangezien Nib de enige is die ik rijd.. Maarja ik train hem ook meer dat hij soepel is. En pak wel regelmatig dressuur erbij! Hij kan tot Z dressuur, maar zou het nooit officieel kunnen bewijzen, erg jammer maar wel terechte regel van KNHS. Anders komt iedere gek met z;n hengst, en heel veel mensen kunnen niet met een hengst omgaan..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:07

Ja ze heeft wel diploma, geeft ook nog andere mensen les.

Ik heb nu ook al heel lang niet gelest joh ik denk al 2 maanden niet. Het weer zit gewoon ontzettend tegen, maar goed van het voorjaar dan komt het vast weer helemaal in orde!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:08

Hinke schreef:
_Dieuwke schreef:

Nou nu dus niet he want ik woon zelf gewoon in oegstgeest, en ga alleen af en toe voor de weekenden naar oostermeer, waar ankie nu sinds de kerst staat;) Zou idd wel handig zijn nu als ik in groningen had gestudeerd want dan had ik wat vaker heen en weer kunnen gaan ;)

Liiisaaa schreef:

Heel herkenbaar. Vooral bij clubles heb je vaak dat er een beetje op de automatische piloot wordt lesgegeven. Daar leer je idd niks van..

:j

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:12

joopiexx schreef:
Ja ze heeft wel diploma, geeft ook nog andere mensen les.

Ik heb nu ook al heel lang niet gelest joh ik denk al 2 maanden niet. Het weer zit gewoon ontzettend tegen, maar goed van het voorjaar dan komt het vast weer helemaal in orde!

Ja maar dat is wel logisch nu. Als je geen binnenbak hebt kan je het rijden in de bak wel vergeten, de bak is keihard.

zo en nu moet ik echt eten voordat ik omval ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:23

Eet smakelijk Hinke!

Lisa; ik vind dat je daar goed over na hebt gedacht. Menigeen zal het niet met je eens zijn denk ik zo. Voor jezelf is dit wel ideaal om ervaring op te doen, van Nib te leren enzo!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:25

Ik ben zelf bijrijdster en ben erg blij dat ik het zijn kan.. Maar als ik een eigen paard zou hebben.. Ben ik bang dat ik dat ook niet zo goed zou kunnen hebben :P ben soms best een perfectionist :+

Silletje schreef:
Hebben jullie ervaring met roosjes maken bij jullie haffies? Indy heeft nml niet zo heel veel manen dus wil die graag invlechten op concours maar de manen zijn ong. zo'n 20 cm dus wel langer dan bij een rijpaard... en ik wil ze niet trekken/ knippen.

Uhh roosjes?? :?

Hinke schreef:
@dieuwke: welke paardentandarts ga jij heen? Ik weet geen goede in friesland ;)

Hier in de buurt is 1 die doet het allemaal puur natuur! zonder beugels en klemmen enz :D kan alleen nie op z'n naam komen.. zal ff zoeken en anders vraag ik morg vriendin ff.. hij doet haar paard ook altijd..

Whaa leuk Tessa :D vertel!!

K zal de filmpjes van Nibit nog ff kijken :P

Ik heb ook altijd prive les :D Nou ja heb.. is inmiddels alweer 2 mnd geleden.. maar zodra het weer het weer toe laat rijden we gewoon weer verder :D

Annebellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:28

Ik weet niet goed waar ik het kan plaatsen, maar...
Ik wilde jullie toch even mededelen dat ik sinds vorige week ook trotse eigenaarresse van een superstoer hafje ben!:D
Ben helemaal blij met hem!!!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:33

Gefeliciteerd met je hafje! Heb je ook foto's?
Kom je hier meekletsen?

Nathalie, dan had ik jou als bijrijdster gewild, ik ben zelf ook perfectionistisch en zou ook iemand willen die zo is.