Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:10

Hier staat Stanley ook zonder deken. Ik ben van mening als een paard geen last van vliegjes heb dan gewoon lkkr zonder deken

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:44

mogguh
king heeft alleen woensdag met een vliegendeken gestaan, had hard getraind en afgespoten

leuk wil voor miranda
ik vind altijd erg leuk om te zien als een ander met je paard wedstrijd rijd, ik zie het aan tamara hoe hoog ze inmiddels rijd en het is begonnen als een geintje.
en vooral stoer als ze tussen de paarden rijden

king heeft zaterdag gecrosst bij de ripse ruiter, is tweede geworden
hij was wel geheel foutloos, maar zat van hindernis 2 naar 3 in de verkeerde galop.

zondag gaat hij naar de voorruiters.

hij moet overigens vrijdag eerst nog een in een trouwstoet mee rijden van een vriendin.

peelie hoest met de rhino momenteel, je mag natuurlijk ook niet van stal af

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:41

@ Peelie, Fijn dat de stalhouder er zo goed bovenop zit! Dat is toch wel een geruststelling denk ik?

@ Will, Gefeliciteerd met de behaalde punten! En het fijne gevoel en de vooruitgang die je ziet!
Ik heb ook nog moeite met starten zonder een rechte lijn ernaast xD Maar dat komt vooral omdat ik dan me pony ga sturen terwijl hij anders gewoon kaarsrecht zou zijn xD oeps!
Nou moet ik zeggen dat ik ook op het land train met alleen bordjes en pilonnen in de hoeken maar het word er nog niet beter op xD

@ Peelie, Hoe verloopt je training nu?

Wij starten pas weer 2 Juli.. Nu eerst die wissels onder de knie krijgen, hoewel misschien de wissels niet eens het grootste probleem zijn... Meneer kent ze al en doet ze nu het liefst iedere keer als ik iets vraag in galop.. Appuymenten? Nee joh! Wissel, wissel wissel... Oohhh mocht dat niet :(

Wij hebben de pony's eigenlijk ook nooit met deken, ze zijn het ook eigenlijk niet gewend.. Afgelopen winter is die ik rij dan geschoren en moest hij natuurlijk dekens op, maar verder krijgen ze allemaal gewoon hun wintervacht! Scheelt ook wel in dekens maken xD Ze staan met z'n 5e bij elkaar, super gezellig en heerlijk dat het kan.. Maar 1 klein gaatje in de deken en de deken is geen deken meer!

@Kiddokids! Zo heerlijk van alle markten thuis! Veel plezier vrijdag en veel succes zondag!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:36

Het is zeker een gehele geruststelling dat de staleigenaar er zo bovenop zit. Ik kan met een gerust hart een dagje thuis blijven als dat nodig is.

Ik heb het op het moment gigantisch druk met mn stage. Ik heb dus erg weinig tijd om te rijden. Van training is dus al helemaal niet te spreken. Maargoed, ik mag wel gewoon rijden als ik dat wil, mits de paarden geen koorts hebben.

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:29

Hee hallo allemaal.
Hoe gaat het hier?
Doet iemand nog mee aan de finale van de golden summer cup?
Vorige week zaterdag helaas afgebrand omdat ik op een haflinger rij.. er stond zelfs bij me middendraf blijf lastig.. wel 1 winst kunnen halen. Snel vergeten! Aankomende zaterdag op moordrecht.
Gaat er nog iemand naar de keuring in juli? Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:41

Anniietjuh
Als het goed is miess en Tamara die rijden z1
2 juli in heerjansdam

Ben nog nooit naar een keuring geweest zou best wel eens gaaf vinden

Peelie wat voor stage Loop je
Wel lekker dat je gewoon kan rijden alleen zeker niet van stal af

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:13

Jup! Ik blijf ook nog maar even Z1 xD ..
Heb d'r nu al zin in!

Keuringen gaan wij eigenlijk ook nooit heen, eigenlijk was het altijd gewoon hobby xD
Ik neem ze mee in mijn fanatiekheid xD
Eigenaar deed vroeger wel mennen, maar tegenwoordig alleen nog lekker voor de ontspanning!

Ben heel benieuwd, want de dochter gaat 24 en 25 juni voor het eerst officieel met Hyrano starten!
Helaas wel weer in de B.. onderling start ze nu L1 maar als we een proef oefenen is ze beter in de M1 proeven dan in de B xD Blijft ze bezig denk ik?
Iemand misschien een tip hoe ik haar dus bezig kan houden tijdens een B proef zonder dat zij de pony "in de weg" gaat zitten..?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:08

Wij gaan in Augustus naar de keuring in Houten. Dit keer alleen met Lizah voor opname.
Voor ons geen golden summer competitie, beetje te ver rijden! Ik heb zelfs nog geen wedstrijd weer opgegeven, eerst maar eens lekker doortrainen!

Mies: ik heb helaas geen tips voor je, ik sla de B om die reden altijd over :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:27

Ik heb ook helaas geen tips voor je miees

Kiddokids; ik ga ook niet naar heerjansdam, ben dan helpen op de hondenclub

Ik heb ook nog geen wedstrijd op gegeven miss eind juli en anders augustus.

Stanley heb ik al 11 jaar en hij verbaasd me nog..

Stanley voelt zich behoorlijk hengst nu hij een harem heeft. Zo heb ik hem nog nooit mee gemaakt incl dekken. Hij is behoorlijk hinikig.

Heb ook nooit eerder gezien dat hij wou dekken ook niet van andere gehoord. Nu blijkt achteraf dat hij toen hij nog in de Hitsctief stal stond het ook deed. Maar heb ik nooit wat van z'n gedrag gemerkt. En nu merk in het wel..

Hij is wel heel lief naar z'n merries hahah wordt tijd dat er weer een ruin bij komt. Volgens een stalgenoot is hij een echte chameur.

Voordeel van dit gedrag hij heeft minder tijd om zich vol te eten.

Vrijdag ga ik nieuw zadel passen!!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:31

Voor ons ook geen keuring, zijn 1x geweest en vond het voor toen leuk genoeg voor 1x :+)
Wil wel kijken of we 1 & 2 juli in Heerjansdam kunnen starten, heb voor daarna ook nog niks gepland staan omdat we dan druk aan het verhuizen zijn!

Wij hopen komend weekend in Uden ons debuut in de M2 te maken, ben erg benieuwd hoe het zal gaan! :):)

Das moeilijk Miiess, zo'n fanatieke pony "gemotiveerd" te houden in een voor haar te makkelijke proef.. Ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen!

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:59

Okay.

Jaa wij gaan voor opnamen voor het stamboek. Ben erg benieuwd! Leuk ik doe heerjandam mee vrijdag en de zaterdag vrijdagavond dressuur en zaterdag springen en dressur!
This lastig om een paard in de b goed aan het werk te houden als die het te makkelijk vind. Mischien handig om met inrijden hogere oefeningen te rijden waardoor die in zijn hoof niet verveeld is. En dan als soort uitrusten het b proefje loopt?
Wij doen trouwrns ook mee aan best gaand. Iemand ervaring hier mee?

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:01

MartineC1711 schreef:
Voor ons ook geen keuring, zijn 1x geweest en vond het voor toen leuk genoeg voor 1x :+)
Wil wel kijken of we 1 & 2 juli in Heerjansdam kunnen starten, heb voor daarna ook nog niks gepland staan omdat we dan druk aan het verhuizen zijn!

Wij hopen komend weekend in Uden ons debuut in de M2 te maken, ben erg benieuwd hoe het zal gaan! :):)

Das moeilijk Miiess, zo'n fanatieke pony "gemotiveerd" te houden in een voor haar te makkelijke proef.. Ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen!

Spannend!! Komt vast goed!
Ik pronder begin september ons l2 debuut te rijden! Heb wel het idee dat het schouderbinnen warts makkelijker gaat dan het wijken! Gewoon plezier hebben das belangrijkste!

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:03

plutolover schreef:
Ik heb ook helaas geen tips voor je miees

Kiddokids; ik ga ook niet naar heerjansdam, ben dan helpen op de hondenclub

Ik heb ook nog geen wedstrijd op gegeven miss eind juli en anders augustus.

Stanley heb ik al 11 jaar en hij verbaasd me nog..

Stanley voelt zich behoorlijk hengst nu hij een harem heeft. Zo heb ik hem nog nooit mee gemaakt incl dekken. Hij is behoorlijk hinikig.

Heb ook nooit eerder gezien dat hij wou dekken ook niet van andere gehoord. Nu blijkt achteraf dat hij toen hij nog in de Hitsctief stal stond het ook deed. Maar heb ik nooit wat van z'n gedrag gemerkt. En nu merk in het wel..

Hij is wel heel lief naar z'n merries hahah wordt tijd dat er weer een ruin bij komt. Volgens een stalgenoot is hij een echte chameur.

Voordeel van dit gedrag hij heeft minder tijd om zich vol te eten.

Vrijdag ga ik nieuw zadel passen!!

Dat vol eten us ook nog een dingetje! Sally heeft nu grasmasker om elke dag. En als ik bijvoorbeeld wedstrijd gehad heb mag ze half dagje zonder. Heel haar hoofd zat onder schuurplekken van dat masker dus een duurdere gehaald en een bond halster nu gaat alles goed plus ze heeft meer vrijheid bij haar mond!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:30

Graasmasker heb ik ook, maar gras is nu te kort voor het masker. De staleigenaar heeft t land ook kleiner gemaakt zodat pony's zelf gras kort kunnen houden.

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:33

plutolover schreef:
Graasmasker heb ik ook, maar gras is nu te kort voor het masker. De staleigenaar heeft t land ook kleiner gemaakt zodat pony's zelf gras kort kunnen houden.

Nou inderdaad!
Bij mij op stal lopen ze in kudde verband in heel groot land! En aangezien het gras nog steeds lang is lijkt wel of ze het niet kaal krijgen haha. Wel heerlijk dat ze heel de dag lekker kan rennen enz

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:11

Kort gras is ook niet altijd goed he, kort gras is vaak gestresst waardoor er juist extra fructaan inzit wat weer voor hoefbevangenheid zorgt.
Je kan ze vaak beter toch (evt met grasmasker) op langer gras zetten (als dat er is natuurlijk)..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:21

Mies, ik zou er voor kiezen om ze zo veel mogelijk kleine overgangen te laten rijden zodat hij extra scherp aan het been is. Een keertje wat ronder, meer buigen, daarin schakelen. Dan zijn ze vaak al weer een heel eind verder en daar hoeft de pony zich ook niet mee te vervelen. En in principe bestaat de B daar natuurlijk gewoon uit.

Annietjuh, voorheen was ik ieder jaar bij de finale van de GSC. Maar ik heb het zo druk dat ik op het moment nieteens een startkaart heb.

De tijd van de keuring is ook wel een beetje voorbij voor mij. Mara is in 2009 opgenomen met een 2e premie en Nash met een mooie 1e premie met 75 punten als 3 jarige, 2 jaar later nog een keer meegenomen toen kreeg hij nogmaals een 1e premie. Ik heb verder niet zo veel meer op de keuring te zoeken. Ik ben ook geen lid meer van de KVTH.

Kiddokids, ik ben Fysiotherapeut in opleiding. Ik ben bijna afgestudeerd, maar het is echt loeizwaar. Je moet zo ontzettend veel weten. Niet normaal. Ik ben bekant bijna dokter (werkelijk).

Die Standley een fophengst. Ik had het al voorbij zien komen op Facebook :P

Spannend Martine, veel succes in de M2.

Graasmaskers, praat me er niet van... Ik kan die dingen voorlopig even niet meer zien.

Hier gaat het tot nu toe erg goed! Alle paarden zijn inmiddels al 3 dagen koortsvrij en alles lijkt onder controle te zijn. Vandaag is een hoefsmid gekomen, die heeft Nash beslagen voor me. Dat was erg nodig, maar door alle heibel kon er natuurlijk niet zomaar een smid komen. Dus weer super geregeld door de stalhouder. :D hopelijk is de aankomende week ook koortsvrij voor alle paarden en dan kunnen we onze mogelijkheden weer wat gaan uitbreiden. Ik kijk er nu al naar uit.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:34

Wat fijn gail dat de Rhino zo goed in de gaten wordt gehouden door de staleigenaar, en dat er geen paarden zijn met koorts

Over het korte gras, er staat nog genoeg gras op, het is ook niet te kort, maar wel iets te kort voor Graasmasker

Zodra het gras echt te kort kort wordt gaan ze over op ander land.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:00

Jeetje Peelie, wat balen dat er Rhino is bij jullie op stal. beetje rare tijd van het jaar of niet? Dacht dat Rhino altijd in de winter vroege lente de kop opstak.

Vliegendekens en graasmaskers heb ik inderdaad ook geen ervaring mee( In de winkel verkoop ik ze elke dag, maar zelf gelukkig niet nodig) :)

Miies, succes met de wissels. Ik ken je probleem. Als ze het eenmaal doorhebben denken ze dat ze overal wissels moeten springen.

Ik ben terug uit Gunzenhausen(Duitsland), wat een geweldige ervaring was dat. Wat hebben de Duitsers de paarden er goed voor staan! Ik zag daar de combinaties losrijden en dacht, jeetje wat doe ik hier. Maar we hebben het heel goed gedaan. In de klasse A met 70 combinaties waren we 2e met een 8.4. In de klasse L met trens waren we ook 2e met een 8.4. In de klasse L Met kandare waren we 1e met een 8.3 en we hadden ons daarmee ook geselecteerd voor de kur op muziek. Hier hadden we een 7.5 en een 7.4 dus totaal 14.9 en werden we vierde. Supergaaf!! uiteindelijk kwamen we 0.4 punten te kort voor het bundeschampionat Grote toer!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:07

Oh ja, en dit zijn de linten die we hebben gewonnen!! Vind de grote rozetten in Duitsland zo mooi :j
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:08

Het is zeker een rare tijd van het jaar om nu nog Rhino te hebben, toch zijn er wel een groot aantal paarden geïnfecteerd geraakt jammer genoeg. Het voordeel is dat het zo giga warm is de afgelopen dagen, dat het virus daar echt niet tegen kan. Ik hoop dan ook van harte dat we de aankomende 7 dagen ook koortsvrij doorkomen en dat we wat opgeluchter kunnen gaan ademhalen.

Die foto's zie er mega goed uit mimp! Super gaaf! Ik wil ook graaaaaaag nog een keer wedstrijd starten in Duitsland.

Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je je niveau kunnen aantonen, of mag je gewoon starten in de klasse die je wil?

Ik had de foto van de linten voorbij zien komen op Facebook :D leuk

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:58

mimp3 schreef:
Jeetje Peelie, wat balen dat er Rhino is bij jullie op stal. beetje rare tijd van het jaar of niet? Dacht dat Rhino altijd in de winter vroege lente de kop opstak.

Vliegendekens en graasmaskers heb ik inderdaad ook geen ervaring mee( In de winkel verkoop ik ze elke dag, maar zelf gelukkig niet nodig) :)

Miies, succes met de wissels. Ik ken je probleem. Als ze het eenmaal doorhebben denken ze dat ze overal wissels moeten springen.

Ik ben terug uit Gunzenhausen(Duitsland), wat een geweldige ervaring was dat. Wat hebben de Duitsers de paarden er goed voor staan! Ik zag daar de combinaties losrijden en dacht, jeetje wat doe ik hier. Maar we hebben het heel goed gedaan. In de klasse A met 70 combinaties waren we 2e met een 8.4. In de klasse L met trens waren we ook 2e met een 8.4. In de klasse L Met kandare waren we 1e met een 8.3 en we hadden ons daarmee ook geselecteerd voor de kur op muziek. Hier hadden we een 7.5 en een 7.4 dus totaal 14.9 en werden we vierde. Supergaaf!! uiteindelijk kwamen we 0.4 punten te kort voor het bundeschampionat Grote toer!!
[ [url=m/rauI0R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vZg02i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fSVzmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zooo wat gaaf zeg! En wat heb je super goed gereden +:)+ Gefeliciteerd :j

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:16

mimp3 schreef:
Oh ja, en dit zijn de linten die we hebben gewonnen!! Vind de grote rozetten in Duitsland zo mooi :j
[ [url=m/hDA8db.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super gereden! Hoe gaat dat in zijn werk daar? Kan je gewoon deelnemen?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:35

Wauw! Gefeliciteerd!!

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:58

Als je in Duitsland wil starten moet je eerst toestemming vragen bij de KNHS. Deze geeft ook een lijst met je huidige standen mee. Daarna kan je een gastlicentie aanvragen voor het land waar je wilt starten. In duitsland is dit een licentie voor 4 wedstrijden. Maar omdat je op een gastlicentie rijd mag je je vrij inschrijven voor de klassse waarin je rijd. Ik heb een proef L en een proef L* gereden. Officieel moet je in Duitsland eerst een aantal keren geplaatst zijn in de klasse L voordat je L* mag rijden. Ze werken daar ook niet met winstpunten, maar met plaatsingen. En binnen een klasse heb je verschillende moeilijkere proeven. bijv L* en L**. Ook heb ik een proef klasse A gereden. Dat is vergelijkbaar met een L 2 proef, maar je rijdt deze met meerdere personen. Kan met twee of vier zijn. Je rijdt de proef achter elkaar aan maar word individueel beoordeelt. Erg leuk om een keer mee te maken. Oh ja, en in Duitsland mag je nog met hoedje rijden. Dus deze heb ik voor de kur op muziek maar even opgezet. Overigens moet je je voor de kur wel plaatsen. Deze keer was het zo dat de eerste acht van de kandareproef door mochten naar de kur.

Afbeelding