Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:34

Iedereen weer bijgekomen van oud en nieuw? :D
Pff nou ik heb u dus een 48uurs dienst, jippie :n
Vanmorgen al oproep gehad en net thuis van 5uurtjes bevalling! En nu weer wachten op de volgende.. ;)

@Paulusjuh, als je graag een setje wilt, ik heb er tig liggen hoor! En ik rijd nu toch voorlopig niet...
Dus mocht je iets willen lenen...ik heb donkerblauw, bruin, grijs, aqua (= met bandages), zwart, beige (met bandages), paars (bandages of peesbeschermers) en uhhh...nog wel wat meer :P
De meeste heb ik peesbeschermers bij..

ahhhh wat een lieve foto van WIlly met die beeb!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:08

Ik had laatst gezegd toch, dat ik rot nieuws had gehad? Nou kan nu ook wel 'open' over praten, haha.

Ik ben geweigerd bij de HvA omdat ik een geleidehond heb (dat ik visueel beperkt ben is geen probleem want ze hadden ook 2 leerlingen die ook niet goed konden zien maar dat ging prima)... dat is naar maar wil nu gewoon 'verder' gaan en zoek een nieuwe HBO opleiding.

Maar... iemand had het (met mijn toestemming hoor!) op twitter gezet. Ze kreeg de vraag van een journalist of ik hem wilde bellen/mailen. Net een heel gesprek gehad, hij gaat nog de school bellen enzo en zoeken welke media er geïnteresseerd is in zijn artikel :). Ben benieuwd..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:19

Jee! Dus dat kan nog een mooi staartje krijgen Paulien.. Ben benieuwd!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:28

Ben benieuwd Paulien wat daar uit gaat komen.

Vandaag weer de eerste werkdag, is weer ff wennen vooral de wekker vanmorgen haha.
Heb niet helemaal kunnen bijlezen en reageren, hooop ik vanavond nog even te kunnen doen.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:22

Meld zich 40+ met een haflinger
ArlandoO misschien iemand dit infra-rood foto's maakt zodat je een goed idee waar de plek precies zit, en de juiste mensen in kunt schakelen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:25

Paulien, nou, ben benieuwd wat daar uit gaat komen....!
faringo, haha, ja de wekker is ook niet mijn grootste vriend :P
Sita, leuk dat Nadia weer naar huis komt!! dat zij een diva zou worden had ik wel verwacht, op de foto's straalt ze dat ook wel uit vind ik, knap peerd!

ik heb vandaag ook weer lekker tussen de paarden gewerkt, morgen mag luxje weer mee naar mn werk, ga ik haar weer rijden, en 's avonds komt er iemand een reading doen, die heeft haar diploma en wil op paarden oefenen, dus ben benieuwd! :)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:33

@hennyderksen: de plek van het probleem is al bekend ;) .. nu is het alleen de vraag of de pees idd gaat genezen, of dat er in elk geval *iets* gebeurd vanbinnen. Het kon nu niet goed zwellen en het vocht zat er ook nog steeds..

@lisette: zo'n reading lijkt me echt mega interessant! Ben daar ook wel benieuwd naar. ooit overwogen om er 1 te laten komen samen met nog wat stalgenootjes, maar dat is er nooit meer van gekomen.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:39

ArlandoO: fijn dat je plek weet, want uit ervaring weet dat dit een heel gepuzzel kan zijn. :)* wel is zo'n blessure ontzettend vervelend, hopen dat het goed komt. Zodat het een supergoed nieuw jaar wordt..
/3

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:50

Dankjewel! Ja ze hebben eerst röntgen foto's gemaakt om botletsel uit te sluiten, vervolgens gingen ze af verdoven, alleen was de kans groot dat ze dan door de verdoving niet goed kunnen scannen, omdat dat een vertekend beeld geeft.
'Gelukkig' (als je dat zo mag noemen :P ) bleek dat dus echt het probleem gebied te zijn..
Ben nu 4 onderzoeken, en 2 scans verder, over 2 maanden weer terug voor de 3e scan.. dan zijn we al weer 5.5 maand verder..

Wat vervelend dat je er ook ervaring mee hebt...is jou paardje er helemaal bovenop gekomen?

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:47

ArlandoO: Dat was een ouder schimmeltje (19), een met gebruiksaanwijzing maar voor de kinderen om te leren een perfecte pony. Die heeft zich verstapt langs de kant van de weg. Deze had zeer ernstige bol-spat, waar ze ontzettend kreupel aan was en het is ontzettend pijnlijk voor een paard. Maar de dierenartsen konden er in eerste instantie niet achter komen wat er aan de had was. En te vervoeren was geen optie. Ze was al bekend met artrose maar met beleid kom je een heel eind, en ik denk ook PMMS maar heb het niet laten uitzoeken omdat ze te veel pijn had door de bolspat om verder leven heb ik het besluit haar in te laten slapen. |( Daarna heb ik een haflinger gekocht, Wouke van de Doeze Hoeve. :o

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:49

pff, al die scans en onderzoeken, wat een gedoe he, als een paard "echt" iets heeft!
en wij ze niet kunnen vertellen waarom ze rustig aan moeten doen enzo, en de plek niet even aan kunnen wijzen waar de pijn vandaan komt...

ik vind het altijd zo sneu voor een paard als ie wat heeft, en natuurlijk voor het baasje ook!

ik vind de reading idd ook erg interessant, ben ook wel benieuwd of ik de dingen die ik zelf bij lux merk en zie goed interpreteer, en wat er uitkomt enzo,
al weet ik voor mezelf nog steeds niet of ik het allemaal wel of niet moet geloven, die readings :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:51

Ik heb er ook weer een werkdag opzitten en net nog even geborreld met wat collega's.
Nu in de metro naar huis. Ik heb besloten dat Anne een vrije dag heeft. Ik moet ook nog eten en anders zou ik er pas half 9 kunnen zijn... Dus zo lekker pizzatje in de oven en bankhangen. Heb trouwens wel een afspraak kunnen maken met Zorzas. Had haar voicemail ingesproken vanochtend en ze belde vrij snel terug. Dat is al een pluspunt! Haha.

Wat een rare reden Paulien! Ben benieuwd hoe het wordt opgepakt door de media en wat de school daar vervolgens aan doet... Spannend nog!

Leuk dat Nadia naar huis komt, kun je er lekker mee aan de slag zelf :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:52

Readings... Tja ik heb er ook mijn vraagtekens bij. Weet ook nooit zo goed wat waar is..

Ariana2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:05

Hallo,

Ik zal me nu toch maar eens voorstellen. Lees al een tijdje mee maar heb me nog steeds niet voorgesteld.

Ik ben Kari-Janne en ik ben 21 jaar.
Ik heb sinds 2 weken een super lieve haflinger van 3,5!
En sinds een week ben ik 1 van de pension klanten van @Sita!
Het bevalt me er super en mijn pony voelt zich er al helemaal thuis!

Dit is mijn blonde Vriendje:
Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:07

welkom en leuk paardje!!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:15

Leuk! En welkom :)

Ariana2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:15

Dankjewel :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:20

Welkom! Nog een Fries erbij ;)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:48

Welkom!!
:D

maar uh.. Je he bt toch een Haf, en geen fries? :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:53

Haha Paulusjuh wij doen hetzelfde. Ik heb ook pizza op en ben ook aan het bankhangen :-)

Sita leuk dat Nadia terug komt en je met haar kunt gaan beginnen.

Lisette een reading, lijkt me ook best leuk om een keer te laten doen ook al is het alleen maar om te kijken of ik er dingen in herken.

Welkom Kari-Janne en hennyderksen!!

Bah ik blijf maar verkouden. Het is echt net of er een doperwt in mijn ene neusgat zit zo weinig tot geen lucht komt er door. Gelukkig is dat zware gekriebel en dat traanoog wel weg. Beetje sneu is wel dat ik mijn vader het aangestoken. Die heeft nu ook een snotneus, keelpijn en hoofdpijn.

Ariana2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:55

Ik heb een haf

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:06

maar je komt zelf uit friesland? ik denk dat klasien dat bedoeld :P

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:12

Lisette snapt het ;)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:18

Hahaha :D

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:24

whahaha ik ben ook wel best slim voor een blondje ;) :')