[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:04

Stravero schreef:
Leuk filmpje Freya!! :D

@ Hinke: Gelukkig reageerde Ankie er niet op zeg. Door zulke domme streken van anderen, kunnen er wel ongelukken gebeuren hoor. Waarschijnlijk hebben die meiden dat niet door?! :=

Nee idd, het waren ook nog maar kinderen, dus ik neem het ze niet kwalijk.Maar het is wel schijtirritant! Gelukkig is de bak meestal niet bezet, dus volgende keer maar ff wachten tot iedereen weg is.

Freya schreef:
@ Hinke, we rijden nu zo om de dag nog geen 10 minuten. Haar been blijft goed. we gaan eerst conditie er in proberen te krijgen. Zowiezo gaat ze als Wahida straks gespeend is naar de kliniek voor een foto. Dus echt werken is het niet, meer beetje hobbelen. En Donna galopeerd samen met Wahida elke dag het land op en weer af.

@Madeira_ heel veel plezier ... en maak er een gezellig week van.

Gaat dus goed, fijn voor je! Wanneer wordt wahida afgespeend?

@Stravero: idd balen, is het ernstig? Of heeft ze zich gewoon even verstapt? Wat was het de vorige keer?

muppetmayo

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:32

Zo, centjes zijn overgemaakt, ik ga mee naar de meeting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:03

Dieuwke1315, Gezellie ik heet [***] mar nom me zelf Maya xD
Stravero, Dat is indd niet cool =O Het doet me aan Alice denk mijn verzorg haf.. Die was kreupel....
En na 6 weken liep ze eindelijk weer geod gaat een vriendin klote met haar welsh pony.. bij Alice..
En die pony schopt zo nar achter recht tegen het been waar ze 6 weken al last van had...
En toen liep e weer kreupel =[
Maarre sterkte dr mee meis [L]

Ikku ga niet mee naar de meeting =(
Heb ik even geen tijd & geen geld voor :)
Maar dr kome toch nog zat meetingen ? =)

Ik heb toen straks lekker gereden! Ze liep erg lekker ze pakt het wijk nu veel beter op... En maakt nu ook en Xen =D
Als jully me snappen.. xD
Er zijn foto's gemaakt zal er straks wel 1 platse =D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:45

@ Iedereen: Bedaaaaaaankt !! :)

@ Hinke: Hij heeft vorig jaar met ponykamp een schop gehad tussen zijn voorbenen, bij die 2 bulten zeg maar. En toen is de ene bult zo'n 20 á 25 cm lang geweest, vol met vocht. Maar nu heeft hij zijn eigen flink verstapt, heb de DA niet gebeld, want denk dat het met koelen ook over zal gaan. Het was vanmiddag wel iets meer kreupel dan vanochtend, ben benieuwd hoe het morgen met hem is :(:) Ik hou jullie wel op de hoogte :o

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:11

@ Hinke, ik heb nog geen idee wanneer Wahida afgespeend word. Ze wordt aanstaande dinsdag pas 4 weken. Ik kijk hoe het verder met Donna gaat, anders zo rond de 6e maand ( zit ik ergens december / januari ) Maar weet het totaal nog niet, ik ga me niet vast prikken op een bepaalde leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:20

Freya, Zou ik ook zekers niet doen.. Ik zou af wachten wat het veulen nodig heeft & wat de merrie aan kan..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:34

inderdaad ik had een beetje omslachtig omschreven, maar dat is preceis wat ik bedoel

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:40

@ Freya: Ik snap je verhaal ook hoor. Het veulen Esprit, van de zus van Nebron @ bokt, weten ze ook nog niet precies. Ze kijken gewoon wat het beste is. Meestal laten de merries het wel weten wanneer het genoeg is geweest met de melk bar. :)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:53

goeiemorgen!
@stavero: wat balen zeg! ik hoop voor je dat hetvandaag weer wat beter is!ik ga straks lekker naar m'n mannetje toe. ff rijden, hopelijk is de bak geen zwembad..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:13

@ Laura: Jaa idd, ik ga er rond 10 uur heen, zit nu nog in mn pyama O:) Maar ik ben ook benieuwd, ik ga het been weer koelen, en daarna een stukje stappen, aangezien het hier steeds regent zet ik 'm niet op de wei. Ik wil niet meemaken wat er gebeurd als hij op dit moment onderuit glijdt. ;)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:32

wes staat 24 uur buiten.. maar het land is nog redelijk, alleen het punt waar je ze uit het land haalt is een beetje bagger :) ik ga ook rond 10 uur heen. hopelijk is het dan ook droog! ;) ik hoor wel hoe het met je paardje is straks!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:24

Ik ga straks weer even een stukje rijden met Daims. Ben benieuwd hoe het zal gaan :D
Hij begint de gas en rem al aardig te leren aan de longe. Stuur snapt ie wel maar wil ie nog nie snappen zegmaar :+
Als het spannend wordt voor hem gaat ie bij de longeur staan, help mij! Na een aai over zn bol gaat ie weer vrolijk verder hihi. Ben dus benieuwd!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:10

Hier begón het om 10 uur met regenen haha. Ik ben dus nat :+

Update:
Maar gelukkig gaat het een stuk beter met hem, hij was weer vrolijk en liep niet meer kreupel in stap en draf. Galop dan dénk ik ook niet, niet getest aangezien wij een erg zware bak hebben. Heb gewoon even een drafje over straat gedaan, er kon zelfs een bokje vanaf hihi :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:44

@stravero: wat goed! Hij had zich dus alleen maar verstapt, dat is een geruststelling.

@muppetmayo:het gaat wel goed met daims he? Met ankie was het sturen eerst ook lastiger, maar als je er 2 keer los op gereden hebt begrijpen ze dat sturen wel hoor. Ze leren dat heel vlug, tenminste ankie wel.

Freya schreef:
@ Hinke, ik heb nog geen idee wanneer Wahida afgespeend word. Ze wordt aanstaande dinsdag pas 4 weken. Ik kijk hoe het verder met Donna gaat, anders zo rond de 6e maand ( zit ik ergens december / januari ) Maar weet het totaal nog niet, ik ga me niet vast prikken op een bepaalde leeftijd.

6de maand is idd standaard, maar je hoeft je idd niet vast te leggen want je kunt het zelf bepalen ;)

Gisteren 1,5 uur gereden, en ook over het strand. Ging supergoed, ze is heel ontspannen op het strand. De duinen vind ze veel enger. Ze ging in de duinen in het mulle zand wel 1 keer plat op haar snuit :+ Ik laat haar altijd wat aan de lange teugel stappen, maar dat moet ik mss maar niet doen als het zand zo mul is :D Gelukkig bleef ik zitten en krabbelde ze weer overeind en we zijn gewoon weer verder gereden!

Het is hier pokkeweer!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:36

Hoi dames!

even terug van weggeweest :D Met de verhuis achter de rug en de trouw binnen 6 dagen heb ik niet veel tijd meer gehad om hier te posten.

Met de paarden alles goed, zyta heeft gewoon prachtige manen desondanks haar zomereczeem! Ga haar straks longeren, 1ste keer in 3 weken... Dat gaat wat worden... Wish me luck :D

Vind het trouwens barkoud buiten...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:40

hee

chipieke@: Good Luck! :Y)

:P

Ik heb nu ook foto's op mn profiel van ons :P

:+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:06

Hinke leuk hoor dat je zo lekker op t strand/in de duinen kunt rijden nu :D
En van dat struikelen... Hij leert zo wel perfect op eigen benen lopen :)

Ik ben weer 100 euri armer :+ Daims was een beetje stout vandaag. Hij wilde gaan rollen met zadel, en dat vond ik niet zo'n strak plan. Dus hij was boos dattie op zn donder kreeg hahaha.
Na het rijden hem teruggezet in de wei. Hoofdstel nog met longeerlijn eraan, hoofdstel af, vergeet ik helemala de teugel op de 1 of andere manier... En hij galoppeerd zo weg! Nananananaaaaaaaaaaanaaa. Trok helemaal wit weg! Gelukkig heeft ie zn hoofdstel stukgetrapt, en niet zn benen. Maar mn hoofdstel was net pas een maand oud, dus wel een beetje balen. Maar t is nie anders ;)

Iemand interesse in een wave frontriem? O:) Die is nog wel heel hahahahaha.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:08

ohhhh dat is balen mm zeg
maar gelukkig heeft hij niks idd

na als ik en paard zou hebben wel vind mooie frontriem
maar heb nog niet en beslissing genomen vind het erg moeilijk

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:09

Is ook lastig!
Heb hier al geroepen, zal ik wakker gaan halen als weidemaatje voor Daims :+ Hij is even veel als een shetlander anders kost :+

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:13

ja idd na zal en leuk maatje zijn voor hem hoor mm

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:14

Hier ook vies weer :( , 1 ding is wel beter, er zitten nu even geen vliegen op z'n hoofd :D !
hoe kan ik hem nou wijsmaken dat zo'n vliegenkap echt wel lekker is. (meneer heeft hem binnen 5 minuten van z'n hoofd }>
Morgen weer even aan de dubbele longe, en woensdag de laatste keer samen met m'n instructrice het opstappen, wegstappen oefenen, daarna mogen mijn verzorgster en ik het samen ook gaan doen! :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:19

Hier is het weer ook al niet veel beter..

Stravero; Gelukkig gaat het al beter, weiland is niet zo gek idee om dan even over te slaan.

Muppetmayo; Best een beetje zonde van je hoofdstel zeg!

Chipieke; Spannend hoor, al bijna trouwen :D

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:33

ik wil eerst ff zegen ,wat een prachtige haflinger heb jij daar binnen handbereik!!!!!!!!!!!!!!!! :~
enne imperial ridding vind ik persoonlijk altijd de mooiste betaalbare hoofdstellen.
kosten rond de 90 euro.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TI8BKT4I.jpg
super kwaliteit en ook met wit eronder verkrijgbaar.
monique22 schreef:
ja idd maar kwa hoofdstel opzich hahahaha
wil er 1 met en brede neus riem maar wel wit zwart ja lastig he

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=48 ... =Vantaggio Neusriem Maestoso Soft Zwart/ Wit
zoals deze neus

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... =Vantaggio Hoofdstel Maestoso Zwart/ Wit
hier als compleet

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:34

Wst een bedragen voor een hoofdstel, kom ik met een hoofdstelletje van ongeveer 30 euro, inmiddels al 7 jaar oud.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:35

@ Muppet, slimmpie. Gelukkig alleen het hoofdstel en niet zijn benen en mondje opengehaald.