[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:31

Bij ons is de bak niet vlak en wel bevroren.
Die van mij doet het dus met wandelen, of een rondje stappen over de straat.
Losgooien durf ik niet aan, hij ziet maar met 1 oog en dus ziet hij minder diepte, wat resulteerd in meer struikelen. Met stoepjes e.d. gaat het met een commando erbij heel goed. (let op = benen optillen voor iets) En ik wil niet het risico lopen dat hij straks op zn plaat gaat.
Ik moet er wel bijzeggen dat er vaak tuigpaarden gelongeerd worden in de bak, dus er liggen vrij diepe sporen in.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:43

hum... lekker is dat...

Tjah een half blind paard is idd niet echt handig af en toen... (is wel weer een hele ervaring appart met rijden als je dat niet gewend bent.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:57

Peelie schreef:
hum... lekker is dat...

Tjah een half blind paard is idd niet echt handig af en toen... (is wel weer een hele ervaring appart met rijden als je dat niet gewend bent.

Met rijden merk ik nauwelijks iets. Alleen dat hij wat vaker struikelt, maar niet extreem.
Verder is hij nog altijd even braaf buiten, schrikt eigenlijk nergens van. En als hij schrikt kan je hem makkelijk geruststellen.
Je hoort welleens dat paarden echt heel schrikachtig worden als ze minder zicht krijgen. Gelukkig is dat bij Boy niet.

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:01

in zeeland heeft het het minst gevroren dan heel nederland
maar de bak enzo was wel hard!
ik heb vanmiddag een grote ronde gewandelt!
ze staan op hun paddock maar die is al best hard

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:12

joopiexx schreef:
Peelie schreef:
hum... lekker is dat...

Met rijden merk ik nauwelijks iets. Alleen dat hij wat vaker struikelt, maar niet extreem.
Verder is hij nog altijd even braaf buiten, schrikt eigenlijk nergens van. En als hij schrikt kan je hem makkelijk geruststellen.
Je hoort welleens dat paarden echt heel schrikachtig worden als ze minder zicht krijgen. Gelukkig is dat bij Boy niet.

Maarja, jij bent het gewend denk ik... De eerste keer dat ik op een half blind paard stapte vond ik het heel spannend. Niet wetend wat ik moest verwachten. Uiteindelijk raak je er aan gewend en weet je waar het paard van schrikt en dat ze idd wel eens kunnen struikelen.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:04

-marije- schreef:
in zeeland heeft het het minst gevroren dan heel nederland
maar de bak enzo was wel hard!
ik heb vanmiddag een grote ronde gewandelt!
ze staan op hun paddock maar die is al best hard

Onze bak was ook keihard, t hele bos ook, op een 'gewoon' zandpad leek t wel alsof je op asfalt reed haha. Gelukkig was het niet glad en heb ik heerlijk gereden, vriendjelief wat stoere foto's gemaakt Cool !

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:47

hallo iedereen,
sorry dat ik even binnenval terwijl ik een andalusier heb.
Per toeval kwam ik bij een paardenwinkel in duitsland terecht waar ze veel haflinger spullen te koop hadden waaronder speciale zadels en hoofdstellen en nog vele andere spullen.
Ik wil jullie hier toch even op wijzen voor diegene die het leuk vinden en op prijs stellen.

www.kraemer.de en dan bij rassen en dan haflingers.
er zit er ook een vlak over de grens bij nijmegen.
veel plezier allemaal en ik hoop dat jullie blij zijn met de info!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:03

joopiexx schreef:
Peelie schreef:
hum... lekker is dat...

Met Bert merkte ik er ook niks van. Hij leek eerder wat rustiger, net of het is "wat niet ziet, wat niet deert". Alleen als hij iets hoorde, dan draaide hij wel eens om. Bij vorst bleef hij ook gewoon in de bobbelige paddock, maar hij was dan ook niet struikelig. Tenminste, niet meer dan daarvoor Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 06:18

Heey allemaal.

Vriendinnetje is hier, erg gezellig. Maar ik kan niet meer slapen Tong uitsteken

@Maayke, fijn dat het zo beviel je nieuwe haf! Is je eigen haf nu ook verkocht?
@Joopiexx, leuk dat je een filmpje plaatst! Ik ga zo kijken Haha!
@Natalie83, ik kom niet op je hyves.. Verdrietig
@Joopiexx & Natalie, kijk anders is op [EV] Appassionata 2008 Haha!
Kunnen jullie misschien ervaring enzo delen Haha!
@Peelie&Joopiexx, wat zou mijn haf wel niet hebben gedacht toen ik erop stapte? Clown
@Naomi, misschien moet je even je link van je hyves neer zetten, dan kunnen ze beter je foto's zien Lachen of kijk ik daar nu over heen? Bloos

Ik heb het bit niet losser gemaakt vandaag. Heel raar, maar ik zie geen verschil met vorige keer. Dus waarschijndelijk heeft ze er niet echt iets aan veranderd? Ze deed het ook weer heeeel erg braaf met rijden. Misschien zat zij mij gewoon te klieren? Tong uitsteken
Soms oefent ze half de Spaanse pas ofzo en gaat ze op haar bit kauwen Clown maar heb haar vandaag eerst flink laten rennen en zo te zien helpt dat wel Lachen
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 29-12-08 06:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 06:46

Edit, dubbelpost, sorry!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:23

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:31

Ben ik ook weer. Sorry dat ik de laatste tijd niet veel gepost heb... Is niet de meest fijne periode momenteel voor mij en zit niet 100% in mijn vel... Examens komen er aan, begin volgende week dinsdag tot eerste week van februari. Nagelbijten / Gniffelen

Hoop dat ik niet te veel gemist heb?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:49

joopiexx schreef:
http://nl.youtube.com/watch?v=94EHzEUC4bg

van apassionata een filmpje. Moet eerlijk bekennen dat ik hem nog moet bekijken zelf.. Bloos Even snel opgezocht.

http://nl.youtube.com/watch?v=R9_mdwvU1Gc

Lorenzo, de flying frenchman, super filmpje vond ik zelf.

Het Filmpje van Apassionata laat idd echt alles ff in het kort zien Haha!

Ik heb ook echt geen idee hoe die man met die stok heet..

Wat waardeloos ja dat niemand op me hyves kan :S Ik zal wel ff wat anders bedenken..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:50

je moet je hyves gewoon opstellen voor alle gebruikers en niet voor alleen vrienden!
kijkers zijn net geweest waren erg enthousiast! dus ze bellen me zo nog even konden we beiden even laten bezinken!
SPANNEND

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:51

MaaykeKramer schreef:
je moet je hyves gewoon opstellen voor alle gebruikers en niet voor alleen vrienden!
kijkers zijn net geweest waren erg enthousiast! dus ze bellen me zo nog even konden we beiden even laten bezinken!
SPANNEND

ja zeker hopelijk pakt het goed uit:P

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:53

Pfff ik heb heeeeel wat bij te lezen.

Ik ben druk aan het verhuizen!
We gaan bij mijn moeders nieuwe vriend wonen Haha!
En ze verwachten een kindje, nakomertje! (im ben 20, en me broertje 17)
Echt super spannend allemaal. Ze is nu al 31 weken Haha!

Ik heb straks ook tijdelijk geen internet Verdrietig dus zal ik er de aankomende weken niet veel zijn..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:59

MaaykeKramer schreef:
SPANNEND

Ja en dat is nou dus net geen optie.. Zit niet te wachten op kijkers die niks te zoeken hebben op mijn hyves.. Ouders van m'n werk bv..
Ik heb hem op vrienden van vrienden staan.. maar de filmpjes had ik voor hyvers gezet.. maar dat werkt dus niet..
Ik probeerde net een account te maken op youtube maar echt alle gebruikersnamen zijn al bezet.. Zou echt niet meer weten wat k bedenken moet..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:04

haha nee dan kan ik het snappen... gebruikersnaam (gekkemensjes) haha misschiene en idee heeft niemand Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:09

had je een bijnaam van heel vroeger die je je nog goed kan herinneren. (bij mij is dat peelie)

Maayke wat spannend, ik hoop voor je dat het wat is met die mensen... Ik ga elf donderdag kijken bij een welsh d veulen... spannend spannend

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:20

Hahaha nou die had dus idd nog niemand Tong uitsteken ik nu dus wel Tong uitsteken
Ik heb alle bijnamen die ik ooit gehad heb geprobeerd maar waren allemaal al bezet.. had zelfs alle paarden waar k ooit op gereden heb geprobeerd..
Maar heb nu dus 1 Tong uitsteken nu nog uitvinden hoe ik de filmpjes daar opkrijg...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:32

dat is niet zo heel erg moeilijk.. weet je al hoe het werkt???

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:36

Jup, ze zijn nu aan het uploden.. schiet alleen niet echt op..
als het goed is zijn er 2 klaar.. heb alle filmpjes apassionata 2008 genoemd..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:38

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:39

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:43