Hoii
Nordsvensk schreef:Ik sta ook aannhet bos! Drents Friese Wold is 5 minuten verder rijden dan de bak! Daarom is het zo raar dat ik nooit het bos in ga! Het komt er gewoon niet van!
Net les gehad met Mia! Mia liep wel fijn, alleen ze was niet zo heel erg enthousiast met dit weer

Veel bezig geweest met rechtstellen in de galop en alle hulpen nog kleiner maken, wat figuren gereden en geschakeld. Dus heb weer genoeg huiswerk

Mooi dat Mia lekker liep! Ook fijn dat je nu wat dingen hebt waar je mee aan de slag kan 
ApolloPaard schreef:So loop ik er tot vrijdag bij haha
Love it
[
Afbeelding ]
Aah, wat leuk 
prow schreef:Hallo,
Ik ben al een tijdje afwezig in het topic. Had het heel druk en lees steeds alles bij op mijn mobiel, beetje lastig om dan een bijleespost te maken. Maar ik ga het weer bij houden!

Met mijn hafjes gaat het aan de ene kant super goed aan de andere kant iets minder. Waldo heeft nu ineens mok gekregen. Snap niet hoe hij daar aan is gekomen. Beentjes opschoren en ik smeer nu 2x per dag mokzalf op. Volgens mij gaat het al beter.
Nero loopt 's ochtends soms kreupel. Hij laat zijn achter been hangen en tilt dan ineens zijn been debiel hoog op, alsof hij een stroomschok krijg in zijn been. Hij heeft dit alleen in de stap en in de middag is het helemaal weg. Stalgenoten denken dat het hanetred is. Laat binnen kort een dierenarts er naar kijken, want vind het wel erg apart.
Dan nog wat positiefs. Het rijden met Waldo gaat echt super goed! Hij loopt steeds fijner en begint nu ook wat meer op zijn eigen benen te lopen! Wedstrijden gaan ook goed! Ben nog maar 3x in de L1 gestart en we hebben nu al 7 winstpunten!! Zondag gaan we weer op wedstrijd!!

Wat balen van die mok en de kreupelheid zeg! Wel top van de wedstrijden! 
Kim_97 schreef:[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
(rechts is Haike, het paardje van 'amberhaike' op bokt)
Aaaah wat lieef 
xLaraaj schreef:Wow wat is het lang geleden dat ik nog iets gepost heb! Vergeef me
Weinig tijd gehad om nog te posten, wel zoveel mogelijk meegelezen, Leuk van die veulenfoto's
Zal vanaf nu terug zoveel mogelijk meeposten en bijlezen Beloofd!
Morgen verhuisd Tara naar een privéstal. Hier gaat ze ook elke dag 2-3uurtjes op de wei mogen dus dit vind ik wel een heel groot plus punt. Nu gewoon hopen dat ze niet te dik wordt
Dit zijn paar foto's van 2-3 weken geleden
[
Afbeelding ]
Haha Babysteps ! en voor mij ook al lang geleden
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Leuke foto's! Maar inderdaad... 2-3 uurtjes naar buiten is wel heel weinig!
xLaraaj schreef:Vanaf nu 2-3 uurtjes omdat ze inderdaad nu helemaal niet buitenkwam behalve als ik haar erin zette .. dus is het toch een grote verandering en te veel te snel is ook niet goed. in totaal zou ze een halve dag naar buiten kunnen gaan. Heb al op veel forums gelezen en merk toch dat het hier in belgie (tog tegen brussel) heel anders is als in Nederland. hier vind je amper een manege of een stal waar je paard zomaar elke dag naar buiten mag, meestal is het gewoon een halfuurtje of 1 uurtje als je er zelf bent en hem erin zet. ook door tekort aan weiden. ken zelf mensen die hun paard er helemaal niet inzetten. dus vind het toch al heel goed dat ik dit heb gevonden

ook vind ik het veel duurder als bij jullie. ga nu op een privéstal van 30paarden een binnepiste een buitenpiste en een longeercirkel maar niet allemaal super sjiek en ga 360€ betalen ..
Snap dat het voor jullie misschien raar is maar dit is echt al top !

Ooh okee! Wel heel fijn dan dat ze nu wel naar buiten kan!
het is bij jou inderdaad wel een heel stuk duurder dan bij mij!
Ik ben wel echt jaloers op jullie binnenbakken!
Westhof schreef:Hallo allemaal! Ik kom me ook melden. Sinds 29 Juli ben ik de trotse eigenaresse van een Haflinger ruin genaamd Westhof van de Wearstal, oftewel Wes

Welkom! 
Westhof schreef:Even kijken of het zo lukt...
[
Afbeelding ]
Aaah, wat een leukerd! Hij lijkt inderdaad veel op Andor!
Kim_97 schreef:ooh, nu hebben we 3 tamara's!

Kim_97 schreef:updatje Vrouwke:
de afgelopen week is Vrouwke goed vooruit gegaan! Ik heb de hoefsmid even naar Vrouwkes hoeven laten kijken omdat de staleigenaar ook al een tijdje zegt dat ze voor aan de korte kant staat en daarom ijzers wel slim zijn! de hoefsmid vond dit ook slim, dus volgende week komt de hoefsmid er voor ijzers onder zetten. (we wilde dit eigenlijk pas doen als ze weer helemaal goed loopt, maar het is slimmer om het nu te doen. als ik dan begin met opbouwen/rijden, begin ik ook meteen goed en niet dat ze een week erna misschien weer niet goed loopt, omdat ze te kort staat)
Als de ijzers eronder zitten en deze vooruit zet door dan mag ik 2 weken daarna heel rustig beginnen met opbouwen!

Wat fijn dat ze zo vooruit is gegaan! Gelukkig dat je alweer op mag gaan bouwen 
Westhof schreef:Dacht altijd dat het een vrij unieke naam was. Niet dus

Ik heb toen net weer even gereden met Wes en hij doet het prima. Kijkt nergens van op en reageert goed op mijn hulpen. Hij is alleen wel heel snel en dat is wel even wennen als je juist het tegenovergestelde gewend bent. Morgen heb ik mijn eerste les met hem. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan

Fijn dat het zo goed gaat!
Dat snelle, ik ken het! Mijn haflinger is ook heel snel dat was echt heel erg wennen! Nou ja, met les komt dat helemaal goed 
Silkaay schreef:Mag ik me hier ook melden?

Tuurlijk, welkom!
_Sanne schreef:Netjes Fabienne!
Welkom Silkaay!
Wou vanavond gaan rijden en mijn vriend zou foto's maken. Nou begon het te onweren en te regenen dus daar ging m'n plan. Maar opeens was het droog en dacht, nou dan kunnen we nog gaan! Had vriendlief geen zin meer en was moe....

Zucht!
Morgen gaat hij wel mee en gaat hij wel foto's maken! Anders krijgt ie geen eten

Vanmiddag naar CSI Valkenwaard geweest. Is erg gaaf om te zien en het is zo mooi daar! Heb daar foto's gemaakt!
[
Afbeelding ]
Maikel van der Vleuten.
Wat jammer dat je nu geen foto's hebt... Wel een hele gave foto die je gemaakt hebt!
Silkaay schreef:Oke!
Ik ben Silke, 19 jaar en Belg (sommige hier gaan me wel al kennen

)
Ik hou van foto's en setjes en muziek

Heb een verzorghaflinger, Famke, leeftijd is ergens rond de 20 en het is een echte dame

[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
En niet te vergeten Dixy & Gonzo

[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Ja ze staan dik trouwens, hebben net een jaar vakantie gehad (incl mezelf

)
Wauw hee, wat een prachtige haflinger is Famke!!
_Sanne schreef:Bedankt

Vriendlief vandaag zover gekregen. Zitten alleen ontzettend veel slechte foto's tussen!! Hij is echt geen fotograaf haha. Hoop dat ik op z'n minst 10 leuke foto's heb

Al ben ik bang dat ik dat niet ga halen haha
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Leuke foto's!! 
xLaraaj schreef:Zo , Zaterdag is Tara dus verhuisd

Het heeft 40min geduurd voor ze eindelijk vast in de van zat pff was nat in het zweet

Tijdens de rit is alles heel goed verlopen en is ze direct in haar stalletje mogen gaan met hooi en snoepjes om te ontspannen. Zondag was het zware storm maar toen het ff pauze was daar boven ben ik met haar aan de hand da manege gaan verkennen ^^ Gisteren is ze voor het eerst met haar groepje in de wei geweest en alles is zeer goed verlopen. Waarschijnlijk zal ik vandaag voor de 1ste keer terug een beetje rijden en dat ze alles een wat ziet
Denk wel dat ze het goed keurt :
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Leuke foto's 
Westhof schreef:Ah, daar is dus de andere Tamara

Bedankt! Ik heb trouwens even op je profiel gekeken en wat een mooi paard is Apollo zeg! Heel leuk koppie zit erop

Wes heeft een paar trappen tegen zijn bil gekregen. Hij heeft er gelukkig niks aan overgehouden. Er zijn enkel wat haren weg waar je de hoefafdruk in ziet. Het is niet eens een wondje. Natuurlijk verwacht ik nog niks aangezien hij nog geen week met de andere paarden staat, maar vind het wel rot voor hem. Hij wil zo graag contact met de andere paarden, maar die moeten er niks van weten 
Gelukkig maar dat hij er niets aan over heeft gehouden! Maar het is wel vervelend inderdaad...
Kim_97 schreef:geen foto's van m'n eigen gouden knol omdat ik daar een tijdje niet mee kan/mag rijden helaas.
Op de stal waar Vrouwke staat staan een aantal haflinger die van de staleigenaar zijn, onderandere ook haar vader. Omdat ik nu even niet met Vrouwke kan rijden mag ik op een van zijn haflinger af en toe rijden. Zo heb ik afgelopen week op Vrouwke's vader gereden.
Kasper is heel erg gevoelig op je been, wat mij als uitdaging gaf om heel netjes mijn benen stil te houden. Omdat dit niet altijd even goed lukt of ik soms net iets te veel been gaf, ging ik soms een stuk harder dan gepland.

Ook ben ik bezig geweest met de stelling/nageeflijkheid, dit vind hij erg lastig heb ik gemerkt.
Hij loopt normaal gesproken altijd voor de kar. de eigenaar gaat 1/2 keer per week een kilometer of 40 met hem (en Tommie, waarmee hij is tweespan staat) mennen. Kasper heeft dus wel een echte berenconditie!
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Wat leuk dat je op haar vader hebt gereden!! Leuke foto's 
romyloverrr schreef:De kwaliteit is wel heel erg achteruitgegaan met het uploaden

[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Wat een leuke foto's 
prow schreef:Leuke foto's Kim en Romyloverr (sorry ben je naam even kwijt

)
Faith, wouw wat een verschil! Succes alvast in de L1!

Fotootjes van de wedstrijd afgelopen zondag!

[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Ziet er goed uit!!
Westhof schreef:Ik heb toen straks de deken voor Wes opgehaald en hij past perfect. Ben er heel blij mee
[
Afbeelding ]
Mooie deken, en leuke foto zeg! 
Westhof schreef:Dankje Kim

Ik ben me ook alvast aan het verdiepen in winterdekens. Ik heb daar echt totaal geen verstand van

Wil zo eind September begin Oktober (afhankelijk van de temperatuur) beginnen met de regendeken. Maar vanaf welke temperatuur schakel je over op een winterdeken? En met hoeveel gram beginnen jullie en met hoeveel gram eindigen jullie? Help

Ik begin met deken als het wat kouder wordt en ik zie dat haar vacht wat dikker wordt, dan doe ik gewoon een 0 grams regendeken op. Het dikste wat Lola vorig jaar op had was een 300 grams deken 
mignonne2403 schreef:mooie foto's deborah!
wauw linn en jij zijn erg vooruitgegaan!
wedstrijd ziet er goed uit:)
mooie deken voor wes

ik had een deken op bol.com gezien

toch maar even serieus over denken, was niet heel duur. was van epplejack 300 grams, dan wil ik nog een 200 grams
Ik ben trouwens gister dus naar het 'grote bos' geweest, het ging supergoed, op 2 keer ervandoor na

we moesten langs de beruchte boerderij waar altijd iets aan de hand is, maar daar ging hij eigenlijk best vlot langs, alleen de kalfjes waren eng, maar mn moeder hield hem vast. ook een kastje langs de weg was eng, maar daar kon ik m langspraten, alleen bij de koe die ging rennen en een dixie

ging hij rennen, maar heel kort gelukkig

. We zijn dus in het bos beland
[
Afbeelding ]
Wat leuk dat het zo goed ging! Hele leuke foto
SuperAssie schreef:Heb net even zonder zadel rondgehobbeld in de bak, hij was met opstappen een beetje vervelend(ik stijve hark + spijkerbroek die er via een krukje op probeert te springen heeft soms wat geduld nodig

) maar deed braaf z'n rondje. Wilde niet door de plassen maar na even doorduwen ging hij er toch maar doorheen
Daarna kwam de smid nog, die heb ik meteen aan zn shirt getrokken en naar Andor gesleept
Ik kreeg een complimentje over zijn hoeven! Ze zien er (voor zijn doen) echt super goed uit nu dus ik ben er erg blij mee! Hij heeft ze netjes rond gevijld dus hij kan er weer tegenaan!
Vervelend van het opstappen! Wel fijn dat ie verder braaf was. Ook super van zijn hoeven zeg!
SuperAssie schreef:Vandaag helemaal zonder iets ja, vorige keer met dekje en longeersingel maar dat vond ik niet fijn dus gewoon maar 'naakt'

Ben er ook achter dat mijn stal lekt.. vermoedde het al langer maar vandaag was alles wat voor in de stal hing en lag nat.. echt dekjs zeiknat en longeerspullen enz.. Dus nu alles te drogen gehangen en de rest achteraan gelegd.
Als staleigenaren terug zijn even aangeven, anders is zijn stal de hele winter een bende als het iedere keer lekt.
Aah bah wat vervelend!! Hopelijk doen ze er voor de winter iets aan!
noaxhorses schreef:Fijn Tamara dat het goed gaat met Andors hoeven!
En andere Tamara wat leuk dat het zo goed ging buitenn!
Met de kopers voor Jens ging het niet zo goed, Jens gedroeg zich als een draak... Hij heeft echt manieren nodig want zo lukt het nooit. Mocht een van jullie iemand weten die hem flink kan aanpakken en hem opvoed mag je me een pb sturen

Wel heb ik na 3 maanden wachten eindelijk de foto's van de fotoshoot met jens van begin mei, topic komt nog dus even een klein voorproefje

[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Ik heb nog veel meer leuke maar anders hebben jullie alles al gezien

Wat jammer van die kopers zeg! Ik weet niemand... Wel hele gave foto´s!!
PeerAppel schreef:Ik ben nog steeds lekker Pegs aan het rijden. Ab is gedekt en verwacht volgend jaar, als alles goed gaat een prachtig veulentje.

Laatst vond ik deze foto op mijn computer. Let niet op mijn hoofd hoor

[
Afbeelding ]
Wat leuk, een veulentje! Hele leuke foto joh
En een mooie bijleespost!
Nordsvensk schreef:Mooie bijleespost Pernille!

Gewoon gaan schrijven Tamara

The hungergames is echt een prachtige serie, heb hem laatst nog een keer gelezen!
Heeft er iemand de serie Divergent gelezen? Die serie lijkt mij ook echt mooi!
Ik heb de eerste twee boeken van Divergent gelezen! Hele leuke serie
Kim_97 schreef:Vrouwke heeft zaterdag voor ijzers gekregen liep voor meteen een stuk beter! Achter loopt ze nog wat kort en rechtsachter een beetje stijf.
Vrijdag laat ik mijn instructrice even naar haar kijken, ik ben benieuwd wat zij er van zegt.
Over 2 weekjes mag ik waarschijnlijk langzaam beginnen met opbouwen.
Vrouwke is heel wat spieren verloren helaas, dus ik hoop dat die er snel weer aankomen als we weer lekker aan de slag kunnen!
Fijn dat de ijzers in ieder geval iets helpen! En mooi dat je dan alweer mag gaan opbouwen 
Kim_97 schreef:Ik ben wel heel benieuwd naar je verhaal tamara!

+1
SuperAssie schreef:Geen idee, ik kijk alles via internet XD
http://www.quizlet.nl/stories/142022/the-wolf-v2/Hier heb ik mijn verhaal even opgezet tot ik wat verder ben, daarna misschien ook op bokt.
Proloog is klaar, hoofdstuk 1 pas een klein stukje maar dan hebben jullie een beetje een idee

Ben benieuwd wat jullie vinden!
-let niet op de andere verhalen, die zijn oud en niet geweldig lol-
Ik heb de proloog gelezen, spannend! Ga zo de rest even lezen
faithjee schreef:Hier in nl mag je wel veschil in tuig hebben!
Ik kan bijna alles wel maken haha!
Dit zijn de mijne op dit moment, komen no meer
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
En dan heeft kim hier laatst ook een foto geplaats blauw met grijs die heb ik ook gemaakt
Ooh wauw, wat gaaf! Dat heb je echt mooi gedaan!
Kim_97 schreef:Hihi, ja wij hebben in totaal 4 bakken.

1 binnenbak: 20x40
1 binnenbak: 20x60
1 buitenbak: 20x40
1 buitenbak: 20x60
Dat ligt echt hoe de winter is. als het zo'n winter als afgelopen jaar is, ligt er niet heel veel grams op. afgelopen winter heeft ze 200 grams max op gehad en als het een paar dagen achter elkaar vroor een dun dekentje eronder. (ze stond snachts op stal en overdag buiten)
Wow! Ik heb alleen een buitenbak van 20x40. Hij is ook niet van zand, het is gewoon een stuk afgezet wei, maar het rijden gaat er in ieder geval prima in
Hoewel een binnenbak wel heel fijn zou zijn haha!
noaxhorses schreef:Ik heb geen enkel verstand van rijlaarzen
Vannochtend Starwien gereden dat ging goed, daarna tandarts dat was vies en net even bij de boer van de stalling geweest en een deal gesloten:
Vanavond rond half 7 komt hij met een van zijn arabische merries die hij gebruikt als dekmerrie, ze is een arabier , vos van rond de 20 jaar met de naam Gin ( Zeg: Djinn) en dat word voorlopig het weidemaatje voor Starwien, hopelijk klikt het tussen hun. Voor dat de boer komt zorg ik dat ik Jens gereden heb en dan ga ik rijdend naar stal toe ( 20 minuten ) ik erop, boer en mama ernaast. En dan de komende tijd staat Jens daar tot hij verkocht is maar ik denk niet dat dat nog heel lang duren gaat
Fijn dat je een maatje voor Starwien hebt! Hopelijk kan je snel een goed huisje voor Jens vinden!
noaxhorses schreef:Nou t ging allemaal goed gister, eerst Jens even gereden en hij was braaf, nog wat foto's gemaakt en dat ging ook goed. Toenn kwam de boer aanzetten met zijn merrie en Star was helemaal door het DOLLEN heen, galopperen hinniken wauw. Nou Jens begon ook een beetje te draaien en ik zat er nog op maar dat is goed gegaan, terwijl Gin en Star samen aan het rennen waren met Jens vertrokken, hele weg goed gegaan en hij heeft zich voorbeeldig gedragen! Op stal hem in de wei gezet, zijn wei is in het midden met 3 weides er om heen dus genoeg paarden waarmee hij contact kan hebben en genoeg gras. Toen weer terugg naar Star & Gin en die stonden samen te grazen, ik ben weer blij!
Fijn dat het goed ging tussen Starwien en Gin! En mooi dat het goed is gegaan met Jens verhuizen 
noaxhorses schreef:Rijden vandaag ging weer goed op Jens, ben er wel blij om mee! En heb ook wat foto's van Gin gemaakt voor wie dat leuk vinden:
- 20 jaar
- 100% Arabier met papier
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Fijn dat het rijden goed ging! Wat een leuk paardje is Gin zeg!
Naomi_Haffie schreef:Ik ben geslaagd

Gefeliciteerd!!
Westhof schreef:Gefeliciteerd Naomi

Noa, de hoefsmid heet Leon Jacobsen.
Nou, hij heeft dus naar Wes' hoeven gekeken en het eerste wat hij zei was: "Ik wil geen andere hoefsmeden afvallen, maar dit is niet goed". Nou, toen wist ik genoeg

Hij staat voor op hoefijzers en die ijzers zijn veel te kort. Bovendien zitten bijna alle nagels los. Ook is de ene hoef steiler dan de andere hoef vanwege een voorkeursstand en zijn zijn zolen erg dun, waardoor ik moet oppassen met harde ondergrond en stenen. En nog wat dingen, maar die kan ik me niet eens herinneren

Gelukkig is dit alles wel goed te verhelpen. De hoefsmid zei wel dat ik hem niet lang meer zo door kon laten gaan voordat er problemen ontstonden. Heb dus meteen een afspraak gemaakt. Volgende week komt hij Langs om Wes' hoeven eens goed aan te pakken. Gelukkig ben ik er dus nog op tijd bij!
Aah, wat vervelend zeg! Gelukkig inderdaad dat je er op tijd bij bent!
Naomi_Haffie schreef:Voorproefje
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
En het zadel ( is een voorbeeldfoto )

[
Afbeelding ]
Wauw hee, gave foto´s!! Zadel ziet er mooi uit 
faithjee schreef:ik had vandaag les ging zo perfect!
linker galop gaat nog wat lastig, maar ze was ontspannen en zonder getrek en gehang.
ben benieuwd hoe het zaterdag op wedstrijd gaat!
Mooi dat het zo goed ging 
Nordsvensk schreef:Heel denderend is de kwaliteit ook niet op de laptop

Drafje links
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Drafje rechts
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Rechtergalop
[
Afbeelding ]
Mooie foto´s, wat loopt Mia netjes zeg! Wauw
Elinex304 schreef:Sorry mensen, ben een beetje jarig vandaag en ga bij Pooh slapen, tot morgen allemaal

dan lees ik weer bij.
Nog gefeliciteerd!
ApolloPaard schreef:Gevellie Eline!!
TamaraS vind ik een heel goed plan haha
Net Apollo gelongeerd met een halster wat normaal goed gaat maar vandaag besloot meneer er maar keihard van door te gaan tot 3 a 4 x toe, fijn zo'n paard...
Ik heb ook maar besloten dat ik 1 a 2 x in de week met hem naar les toe ga, zou dat helpen?
Wat jammer dat ie er vandoor ging... Ik denk dat les wel gaat helpen! Alleen heb ik ook iets tegen manegelessen
PeerAppel schreef:Ik heb een nieuw filmpje gemaakt:
[
Video ]
Rijtechnisch vrij prut, maar ik word zenuwachtig van de camera en deze filmpjes zijn inmiddels al weer oud.

Ziet er goed uit hoor!!
faithjee schreef:ik heb me eerste L1 wedstrijd gehad! ging wel goed, alleen zat ze is droomeland ofzo want ze lette niet echt op en reageerde heel laat!
maar toch 1 winstpunt

met 176 en 182 punten
Fijn dat je toch een winstpunt had
PeerAppel schreef:Ben je veel aan het werk, Sanne?
Thanks voor de complimentjes over mijn filmpje. Gelukkig ziet het er tegenwoordig wat beter uit qua nageeflijkheid en ik zit wat meer op m'n r**t tijdens de galop.

Ze gooit inderdaad met galop vrij hoog op, maar het zit wel fijn. Draf gooit ze ook best hoog op, maar kan erger.
Ik heb een KN Symphonie, dressuurzadel dus.
Lekker bezig Faith!

Waar was je ook alweer?

TamaraW, jemig lekker dan van die fietsers!
Ik ben deze week begonnen met werken bij de Mc. Maandag orientatie en de rest van de dagen training. Gister mijn training afgemaakt en werd direct al gebeld vanmiddag of ik extra wilde werken. Dus net even 4,5 uur tijdens de rush gewerkt. Ik zit nu op 27 uur voor deze week en 12,5 uur gepland voor volgende week. Ik voel het geld gewoon binnenstromen.

Haha lekker zeg!
noaxhorses schreef:Pff t is een beetje vervelend, Star heeft dus eczeem en heeft ze deze zomer voor t eerst een deken op, maar nu is ze op haar hoofd wel geprikt en zit ze onder de wondjes van t schuren op haar hoofd, echt sneu.. Volgend jaar maar een masker op
Gister kopers voor Jens gehad, hij deed ontzettend zijn best maar die mensen twijfelde toch.. Maandag weer kopers
Klote zeg van Starwien!!
ApolloPaard schreef:Nordsvensk, voor 15,- per uur zou ik idd ook wel les willen!
Nova, vandaag met Apollo =)
[
Afbeelding ]
Wat leuk zeg
SuperAssie schreef:Heb andor ook zn staart gewassen was een grote gore bruine bende en kwam er niet meer doorheen

Herkenbaar
mignonne2403 schreef:
ik laat mn moeder altijd een liksteen vasthouden en dan staat hij stil, anders zwieber ik over de spuitplaats(van voooor naar achter van links naar reeheechts)
Kim_97 schreef:goed nieuws! de komende 3 weken opbouwen met stappen, als 3e week goed gaat al een klein beetje draven, en daarna 3 weken draven opbouwen met aan het einde ook galop. dit wel alleen als het goed blijft gaan, anders weer DA bellen. na 6 weken nieuwe afspraak maken om te kijken hoe ze dan loopt.
Dus woensdag mag ik eindelijk weer op vrouwke klimmen na precies 6 weken!

Jaaaaa wat goed!!!
Naomi_Haffie schreef:[
Afbeelding ]
Met m'n vriendje
hij heeft op bijna elke foto spleet ogen hahaha
Aah wat een leuke foto
AMBERRTJEE schreef:Ik zal mezelf dan ook eerst voorstellen

Ik ben Amber uit Heusden, over een weekje 22 jaar oud.
Maaaaar waar het allemaal omdraaid:
Mijn trots: Marnix van de Klappenberg, Marschal van de Klingelbeecke en de moeder is Wilma von den Brandefurt
Een lieve mooie haflinger ruin van 21 jaar jong die ik nu bijna een jaar heb.
Hier een foto van me beertje:
[
Afbeelding ]
Ik ga wel naar de nationale tentoonstelling op vrijdag en op zaterdag, nog nooit geweest dus ben ook benieuwd!
Wie gaan er nog meer?
Welkom! Wat heb je een leuke haflinger zeg!
Naomi_Haffie schreef:Houden jullie trouwens van setjes enzo? Ik zag in een ander topic de wintercollectie van eskadron

Jaaa setjes zijn leuk! Helaas heb ik niet zoveel geld haha
Kim_97 schreef:Dit is mijn 200 grams deken voor Vrouwke. ik heb hem in het roze, maar hij is er ook in bruin. Op vrouwke ligt hij heel erg fijn!
http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... en-ii.html
Die heb ik ook besteld!
AMBERRTJEE schreef:Ik heb net een deken gekocht van Harry Horse maat 185 300 gr met zo'n klein halsje, maar mijn lieve meneer heeft weer een te brede borst natuurlijk!
Hahahaha achter Marnix staat trouwens echt een fotogeniek paard!!
[
Afbeelding ]
Jammeeeerrr

Mooie deken, jammer zeg! Haha dat paard
AMBERRTJEE schreef:Zien jullie haflingers er na de slobber ook altijd uit om op te eten...... Hahaha
[
Afbeelding ]
Zo ziet hij er trouwens ook uit als hij van zijn drop steen likt!
En wat is er nou leuker dan......... Lekker je mond afsmeren aan je vrouwtjeeeee
Haha wat een leuke foto!
AMBERRTJEE schreef:Hier ook 3x niks... M'n beestje staat al 2mnd met een blessure, gebroken voet en gescheurde pezen :-(... Heb nog een tinker waar me neefje op wilde rijden maar marnixje was chagrijnig dus ik mocht niet bij m'n tinkertje... Bleeeeehhhhh in de stromende regen!!!!!
Aah, wat klote! Beterschap voor je hafje
mignonne2403 schreef:o wat fijn dat je weer kan rijden tamara (andor)
jammer dat de deken toch te groot is voor marnix

oei beterschap met marnix! stiekem wilde hij zelf aandacht zeker
dat is balen sanne!
ik was net bij dutchie, eerst regende het, toen scheen de zon, en toen plenste het weer
maar de dekens passen wel hier

de roze staat hem echt goed, zie hier:
de staldeken:
[
Afbeelding ]
en de waterdichte 300 grams:
[
Afbeelding ]
(nog steeds jammer dat de rode er niet was, maar dit staat hem ook wel)
zaterdag waren er trouwens mooie foto's gemaakt met rijden

ik zie nog even waar ik ze op zet
Die zijn leuk, staan hem goed!
Kim_97 schreef:dit is een van haar fleecedekentjes:
[Harry's Horse - 185]
[
Afbeelding ]
regendeken:
[Harry's Horse - 185 - 0 grams]
[
Afbeelding ]
winterdeken:
[Baseline - 185 - 200 grams]
[
Afbeelding ]
van haar winterdeken 300 grams heb ik geen foto.
[S&K - 185 - 300 grams]
Mooie dekens!!
faithjee schreef:ik spam nog even fotos van me wedstrijd
volgens mij middendraf
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
poging tot een mooie middenstap zonder dribbelen
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Ziet er goed uit zeg!
Kim_97 schreef:Vandaag begonnen met ons opbouwschema. Ik mocht 10 minuten op haar stappen, het is niet veel maar na précies 6 weken niet op haar rug te hebben gezeten waren die 10 minuten fantastisch!
Ik merkte dat ze veel spieren kwijt is geraakt, maar daar gaan we langzaam aan weer aan werken.
[
Afbeelding ]
Top!! Veel succes met opbouwen, komt vast goed!
PeerAppel schreef:Ik had gister les en het ging zoooo goed!

Peg deed echt super haar best. Zo goed dat de instructrice zei dat we maar eens een onderlinge moesten doen. Dus 6 September staat er een gepland voor ons. Dat is echt al heel snel, maar het is gewoon oefenen en hopen dat ik tevreden ben aan het eind.

Vandaag ging rijden prut, maar ik reed bij iemand in die les had en die had een Haflinger die echt heel leuk was, maar nog moeite had met galop enzo. Dus dan moest ik al alle ruimte geven en ik was constant afgeleid omdat ik aan het opletten was. Dus dat werkte niet en dat vond Peggy ook. Ze was niet vooruit te branden.

Na het afspoelen heb ik haar dekentje opgedaan en toen stond ze me zo lief aan te kijken. Ik kon het niet laten om snel even het touw over haar hals te gooien, mijn mobiel te pakken en een foto te maken.

[
Afbeelding ]
Fijn van de les, en leuk van het onderlinge wedstrijdje! Hele lieve foto ook, knappe Peggy
xLaraaj schreef:Mijn meisje dinsdag in het avondzonnetje !
[
Afbeelding ]
Mooie foto! Tara is echt een hele leuke haflinger!
Westhof schreef:Fijn dat je les zo goed ging Pernille! Wel jammer dat het rijden vandaag minder ging. Hele lieve foto ook

Leuke foto Lara! Mooie bos manen heeft je paardje

Wes is vandaag naar de hoefsmid geweest. Er was dus al van alles mis en daar is vandaag nog meer bij gekomen. Rechtsvoor is hij de vorige keer (voordat ik hem kocht) vernageld. Dat was ook niet verwonderlijk, want het leven in de hoef loopt dus in een soort kronkel waardoor het moeilijk te nagelen is. Omdat zijn zolen zo kort zijn moet hij misschien achter ook hoefijzers. En de hoefsmid heeft ook geconstateerd dat hij White Line disease heeft

Dat houdt in dat hij schimmel in zijn hoeven heeft. Gelukkig niet in een ernstige vorm, maar ik moet er zeker wel iets mee aan. Dat kan nu alleen nog niet omdat de hoefijzers in de weg zitten. Pas als die eraf zijn kan de hoefsmid een deel van de wand eruit halen en dan kunnen we het behandelen. Voordat dat kan moeten de hoeven eerst wat beter worden. Heel jammer allemaal

Wes vond het ook totaal niet leuk. Hij probeerde een paar keer te steigeren en was constant aan het draaien

Aah nee hè... Sterkte dan maar, hopelijk gaat het snel beter!
mignonne2403 schreef:trouwens ik heb de foto's van het rijden goed bekeken, sommige zijn echt raar qua moment, met beenligging(mij) en hoofdhouding(dutchie)
(ik trek hem niet naar beneden, dat doet hij als hij het doet zelf)
stappen:
[
Afbeelding ]
Ik vind dit in ieder geval wel een mooie foto! 
ApolloPaard schreef:Meiden wat vinden jullie? Ik hoor mensen alleen maar over het tinker recoor rit... Bestaat dit niet voor haflingers? anders organiseren?
Ooh ja dat zou gaaf zijn!
SuperAssie schreef:Lijkt me wel gaaf, heb ook een keer een Friezen recordrit gezien!
Weet alleen niet of ik mee zou kunnen doen. Vervoer en zo

Heb vanmiddag van mam een bontje cadeau gekregen(en ja das heel wat aangezien mijn ouders normaal 0,0 uitgeven aan mijn paard tenzij het voor verjaardag/kerst oid is haha), dus dan kan ik onbezorgd buiten rijden!
Nu nog zijn hoeven een keer extra opmeten en hoefschoenen bestellen. Misschien dan ook nog een extra winterdeken

Dag centjes

Wat lief van je ouders!! Haha leuk he paarden
hier gaan de centjes ook al zo snel 
mignonne2403 schreef:Hier is trouwens nog wat foto's van zaterdag:
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
zie je wat ik bedoel

beenhouding, zelf mee naar voren gaan om te 'helpen'

Er zijn natuurlijk altijd wel dingen die je kan verbeteren, maar ik vind dit er helemaal niet slecht uitzien hoor!
ApolloPaard schreef:Ow en mijn hondje Mila is gisteren voor de eerste keer gedekt =D
Aah wat leuk!
SuperAssie schreef:Wat super fijn van de trailers!
Ik heb gisteren van mijn moeder dus een bontje gekregen, vandaag uitgeprobeerd en blijft goed liggen dus is helemaal fijn. Met rijden was Andor behoorlijk druk, hele tijd dribbelen en drammen enz. Was even een stukje aan het galloperen, maar het krukje stond nog in de bak(moet van de zadelmaker met krukje opstappen xd) dus wilde eromheen, maar Andor ging niet aan de kant en toen besloot hij erover heen te springen

Nadat ik bijgekomen was van de slappe lach heb ik besloten dat mijn paard niet één maar minstens de helft van zijn steekjes los heeft zitten haha!
Heb net de foto's voor mijn fotomuur opgehaald, heb nu 22 foto's voor nog geen 5 euro

Nu nog even kijken waar ik ze ga hangen

Whahaha wat een maf beest
ApolloPaard schreef:Apollo zette vandaag zijn beste beentje voor bij Mara =)
[
Afbeelding ]
Wat een leuke foto! Mara zit volgens mij in het allroundhaflingertopic, toch?
romyloverrr schreef:dat is inderdaad vervelend mignonne!
Ik heb weer wat dingen veranderd in mijn inrichting (en opgeruimd!)
In totaal toch weer 2 uur mee bezig geweest.
- nieuwe xxxl poetskist.
- bandages van op zolder naar onderen gehaald.
- ophanghaakjes voor de bitten gemaakt (niet zo goed te zien)
[
Afbeelding ]
Whoaaah wat heb jij veeeel!!!!
SuperAssie schreef:Marrit hier hetzelfde hoor haha
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 9696_n.jpgZo ziet onze bak eruit in de winter

Gelukkig zijn ze bezig over een nieuwe bodem dus ik en benieuwd haha
Wow, hopelijk is het deze winter beter dan!
mignonne2403 schreef:leuk springen! veel plezier(als je nog niet geweest bent) Tamara! van andor
ben echt blij dat ik gewoon zonder modder kan rijden

(jeetje mn toetsenbord doet raar)
Vandaag weer naar het grote bos geweest! was superleuk, hij is geen 1 x omgedraaid en weggerend
Ook maar weer eens proberen met galop in het bos, eerste keer vond hij het wat lastig, maar het 2e stukje galop ging hij meteen in galop!

lekker een stuk gegaloppeerd , hij vond het fantastisch, ik ook trouwens
er was wel een doodenge rotweiler

ik vond hem ook eng haha

Wat goed zeg!!
_Sanne schreef:
Oooh dat lijkt mij ook leuk! Zal zo even kijken 
xLaraaj schreef:Alles goed met Tara, heb haar zondag gelongeerd, het was eindelijk eens mooi weer

Nu heeft mijn monster weer iets gevonden: na het longeren had ik haar losgemaakt om nog een beetje te spelen en dan gaat ze ook langs de zijkanten gras eten. de sluiting van de longeercirkel is gewoon een rubberen buis (heel licht) en ze was der onder aan het eten, duwt ze er eens tegen en voelt ze dat het licht was en Hup hoofd eronder en in de lucht smijten ! Een geluk dat ze niet zo ver was gelopen

Haha wat een muts
xLaraaj schreef:Laat je ons dan een foto zien ? ^^
soms kriebelt het zo om tara een sportcoupe te geven .. hmm...

Neeeee dat meen je toch niet?!
Tara heeft hartstikke mooie manen! Serieus, ik word al panisch als er iemand alleen al in de buurt van Lola haar manen komt
SuperAssie schreef:Beetje van veraf;
[
Afbeelding ]
Of deze, 2 vlechten boven elkaar(vind ik wel niet zo mooi, daarom tegenwoordig aan 2 kanten);
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7a991fda11
Die twee hengstenvlechten onder elkaar heeft Lola ook altijd, 1 kan niet meer want dat zakt binnen een uur uit 
Zo ziet het er bij Lola uit:

In de bovenste vlecht had ik nog kleine vlechtjes meegevlochten.
Kim_97 schreef:Ik heb vandaag een nieuwe liksteenhouder en betadineshampoo gekocht.

Vrouwke haar manen zijn de laatste manen erg hard gegroeid en vooral ook dikker geworden. ik heb ze vanaf januari in vlechten hangen. ik haal ze 1x per week los, borstel ze dan door en maak er nieuwe vlechten in.

[
Afbeelding ]
(bovenste foto is januari en onderste foto is augustus)
Die zijn ook gegroeid!! Mooi hoor! 
xLaraaj schreef:Dit zijn Tara haar manen nu , vanvoor wel stuk korter als vanachter maar vind het niet zo zo storend .. :
[
Afbeelding ]
Sinds gisteren avond staat ze onder een 0grams regendeken en nu zien jullie ook mijn triestige poging tot hengstenvlecht

:
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Mooie manen heeft ze hoor!
noaxhorses schreef:Sorry voor mijn lange afwezigheid, ik ben nu alweer 1,5 week op school, 1 havo/vwo. Gelijk al ontzettend lange dagen, veel huiswerk. Vandaag op school geweest van 8:15 tot 16:05 en dan thuis hw maken en dan als je klaar bent ben ik echt kapot.. Ben ook nog bezig met de verkoop van Jens, zijn nog wat mensen wezen kijken maar klikte toch niet. Nu een afspraak staan op 7 september. Het rijden gaat ontzettend fijn met Jens op het moment, hij loopt heel fijn. Starwien staat redelijk stil nu, 2 keer per week rijd ik haar mu want ben erg druk met Jens, hij gaat even voor nu..
Ja dat is even wennen in het begin! Komt vast goed
succes met de verkoop van Jens!
noaxhorses schreef:kleine fotospam

rijden een weekje geleden
[
Afbeelding ]
en wat foto's die ik gister heb gemaakt met mijn kleine en o zo simpele camera
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
en toen vond Jens het foto's maken maar saai worden, tijd om de clown uit te hangen

[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Hele leuke foto's! Haha die laatste twee 
Naomi_Haffie schreef:Wat voor (zweet) deken maat hebben jullie? Ik twijfel tussen 175 of 185
Ik heb maat 185, heb ik bij alle dekens aangezien Lola vrij breed is!
SuperAssie schreef:Leuk nieuwe spullen! Hier komen hopelijk snel de hoefschoenen aan..
Morgen ga ik eindelijk weer naar buiten! Wel maar een klein stukje omdat de hoefschoenen er dus nog niet zijn maar ach, beter dan helemaal niet! En vanmiddag even rijden.
Hij doet de laatste tijd erg vervelend als ik met bit rij dus ik rij voorlopig alleen maar even met bit om te zien of hij gewoon vervelend is of dat er een probleem is.
Tandarts is pas geweest en er was niks aan de hand, en dit bit heeft hij ook al heel lang(is niet versleten of zo) dus dat kan het niet zijn..
Wat vervelend zeg! Rij je wel eens bitloos ook dan? Misschien dat dat beter gaat!
_Sanne schreef:Leuk Tamara (wes)!
Tamara (andor) zit er geen vervelend haakje of splintertje ofzo aan het bit? Of heeft hij zijn tong/wang bezeerd?
[
Afbeelding ]
Nieuwe regendeken voor Jolien!

Ooh die staat haar echt super!!
Westhof schreef:Verveld met dat bit Tamara. Hopen dat het snel weer goed komt!
Mooie deken heeft Jolina zeg!
Ik ben vanmiddag met Wes naar buiten geweest en hij deed het super. Ben bijna 2 uur met hem onderweg geweest. De slager vond hij de vorige keer eng om langs te gaan, maar nu keek hij niet op of om. Alleen het viaduct was even spannend. Dat kent hij denk ik niet. Maar ondanks dat hij het spannend vond liep hij wel gewoon door. Even een trots momentje

Verder heerlijk ontspannen en genoten.
En nog een foto van vanmiddag
[
Afbeelding ]
Fijn dat het zo goed ging! Leuke foto, wat kijkt 'ie lief 
romyloverrr schreef:Zo, ik heb echt heerlijk gereden!
Eerst lekker in-uitjes gesprongen
Daarna gesrossed over boomstammen, houten planken en de schapen voorbakken.
Vandaag ging het zo lekker dat ik de lage, middelhoge en hoge heb gedaan

Hier op de foto zijn de middelhoge en hoge, om een beeld te geven.
[
Afbeelding ]
Daarna nog geoefend met het door het water heen crossen.
Gisten op een vlak stuk 5 kilometer verderop geoefend in draf en galop.
En dan vandaag in mijn eigen weide.
Het ging super! Het is steil bergaf en dan het water en Ze sprong erin alsof het een waterbak van 3 meter was haha.
Morgen eens een afsprong het water in proberen, te zien op deze foto:
[
Afbeelding ]
(maak jullie jullie maar geen zorgen, ik kan daar rijden en weet wat voor ondergrond het is met mijn ogen dicht!)
Wat leuk! Die eerste foto is echt mooi 
PeerAppel schreef:Wat dat betreft zijn de Noorderlingen afschuwelijk verwend. Epplejeck in Groningen, Divoza in Leek (net Groningen uit) en 15 km de andere kant op is er nóg een ruitersportzaak. En dat was echt nog niet alles van Groningen.

Daarnaast kun je ook even naar Friesland rijden, daar zitten in Leeuwarden en Drachten nog een EJ en Divoza.
Leuke foto's Deborah! Je pony is echt schattig!
Veel plezier straks, Noa.

Mignonne, wat leuk zeg! Je kunt het altijd proberen toch. 5 uur is opzich wel veel, maar goed. Je vindt dat zelf ook volgens mij?
Ooh dan zijn jullie inderdaad verwend!! Het enige wat hier een beetje dichtbij is is de Hyporama 
zillionke schreef:oke hier is eindelijk de foto van mijn haflinger , ja sorry ik kan niet zo goed met computers en foto's uploaden opschieten
[
Afbeelding ]
Aah wat een leukerd!
PeerAppel schreef:Knappe hond, Tamara!

Ahh, wat een leuke Haflinger, Zilonke!

Woensdag is mijn vader meegeweest naar Peggy om even stukjes te filmen. Mijn camera had nog 2 streepjes toen ik hem in de tas stopte, maar hij heeft daar maar 3 minuten kunnen filmen ofzo

Dus overgeschakeld op mobiel.
[
Video ]
Er zijn nog zat dingen om aan te werken, maar daar ben ik mezelf ook bewust van.

Zaterdag hebben we een oefenproefje.

Ik heb er zin in!
Leuk filmpje
Veel succes en plezier op het proefje!
noaxhorses schreef:[
Video ]
Een afscheidsfilmpje gemaakt van mij en Jens, van begin tot eind..
Ik had 'm al op facebook voorbij zien komen, mooi zeg...
_Sanne schreef:
Nee sorry, ik mag niks meer kopen van mezelf 
Elinex304 schreef:Als jullie een paardje zouden kopen di Pooh wordt genoemd maar waarvan in het paspoort Winnie staat, hoe zouden jullie het paard dan noemen?
Pooh denk ik 
zillionke schreef:misschien een rare vraag maar past een haflinger een full hoofdstel?
ik ben van plan om dit hoofdstel te bestellen
http://www.bokt.nl/markt/ad/246307/mooi-lakhoofdstel
Geen idee, de mijne niet iig
Ze heeft een heel klein hoofdje en een klein cob hoofdstel haha
SuperAssie schreef:Ik heb nu een Bucas halster, maar dat is omdat hij heel veel schuurplekjes kreeg van zijn andere halsters en deze is echt extreem zacht en al zijn wondjes genezen er echt super onder!
Denk dat deze ook wel erg sterk is, het is tenslotte bucas

Mijn Bucasdeken is trouwens verdwenen
Had hem meegegeven met de rest om te laten wassen maar alle dekens zijn terug behalve die van mij...
Dus ik ga morgen meteen bellen waar mijn deken in godsnaam is want ik vind het dus echt niet vet dat zo'n dure deken verdwenen is.
Aah bah wat vervelend
hopelijk heb je 'm snel weer terug!
_Sanne schreef:Leuk Mignonne!
Ik wil BR Event navy en maple red maar ken ze nergens vinden haha! Ja bij agradi, maar daar staat niet bij of het dressuur of vzh is. Op het plaatje te zien vzh. Beetje lastig

[
Afbeelding ]
Foto van paar weken geleden

Wow, wat gaaaaf!!
ApolloPaard schreef:Wij hebben sinds kort een fjord bij ons op stal & bam Apollo's manen half weg...
Kan het beestje niks aan doen maar echt leuk vind ik het niet =(
Wat zonde! Misschien kan je z'n manen vlechten, miscchien dat dat helpt.