[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:13

Leuk Djuulsie :D
Balen dat Dream onder de wonden zit en veel plezier op kamp :)
Is het rijden goed gegaan JastieHorse?

Alles geprobeerd bij peeps maar het is niet gelukt om het schoon te maken en al helemaal niet om de watten te vervangen. De watten van zaterdag zitten er nog in. En ondanks dat er in het gat watten zitten als je maar met je pink er langs kwam om te proberen de watten er uit te halen had je al bloed op je handen...... Dus dat schiet niet op.
Heb haar oor helemaal dichtgeknepen naar beneden gedaan werd ze ietsje rustiger maar ze blijft schoppen ondanks de pijn, probeerden ze met praam bij de smid ook nog trouwens. Ook geprobeerd met een touw om haar been en alles maar het is gewoon te gevaarlijk en normaal is peeps hardstikke makkelijk in de omgang en wijs je naar haar voet tilt ze hem voor je op. Ze begint zelfs met haar li achterbeen te trappen ook en met haar zere rechter.... Dus ik had de dierenarts gebeld maar was al bijna 7 uur dus moet morgen terug bellen en kijken hoe of wat... Het is dus nu na twee weken bijna nog steeds helemaal open en bloedt nog steeds en nog steeds kreupel. Zelfs een drafje in de paddock doet ze niet waardor Kyra ook niet rent en Kyra ook ontzettend druk is.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:16

Vervelend Marlis... Laat je nou de DA komen om het verband en de watten te verwisselen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:19

djuulsie schreef:
Vervelend Marlis... Laat je nou de DA komen om het verband en de watten te verwisselen?

Nee om te overleggen hoe en wat.
Ze accepteert het niet om het schoon te maken en te verwisselen van de wond(gat) en de watten en het is nu 2 weken geleden bijna en het is nog steeds niet een klein beetje dicht of wat harder geworden het gat maar nog steeds helemaal open en elke keer bloeden. Dat is niet goed als het al 2 weken geleden is en daarbij raakt het de grond niet dus het geneest niet goed denk ik....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:21

Vervelend... Ben benieuwd wat ze zeggen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:22

ach jeetje wat een pech
ben benieuwt wat jullie dan nog met der kunnne doen
want schoonmaken moet in zoiezo wel denk ik....

Hoop dat het snel weer de goed kant op gaat

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:23

djuulsie schreef:
Vervelend... Ben benieuwd wat ze zeggen!

Ja ik ook. Want vorige keer toen ik belden voor pijnstilling en dat er bloed en pus uitkwam zei hij dat er toch al verbetering in moet zitten.... En de wond is nog niet verbeterd, ze loopt enkelt iets beter omdat de druk eraf is.... Maar nog steeds echt kreupel. Ze mogen ook langs komen hoor om te kijken en te beslissen maar moet morgen eerst terug bellen dus afwachten. Ga om half 9 denk ik naar stal moet half 1 alweer werken dus ben benieuwd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:24

shilady schreef:
ach jeetje wat een pech
ben benieuwt wat jullie dan nog met der kunnne doen
want schoonmaken moet in zoiezo wel denk ik....

Hoop dat het snel weer de goed kant op gaat

Nou er zitten iedergeval watten met jodium in het gat dus veel vuil kan er niet inkomen en het bloed dus ook nog steeds dus vuil wat er in zit gaat er dan ook wel uit. Maar meer over de genezing maak ik me zorgen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:26

Kan me voorstellen... je zou idd toch denken dat je na 2 weken wel verbetering moest zien

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:29

Ja dat dacht ik ook zal wel verbetert zijn
vooral toen er veel pus was uitgekomen enzo maarja schijnbaar zegt dat ook niet alles....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:32

Het had juist niet mogen gaan etteren/bloeden want het hoort juist dicht te gaan...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:36

:(:) Hoop dat het snel beter met dr gaat

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:37

Heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:40

Marlis schreef:

Ik wou het eigenlijk niet zeggen maar nou het zo lees denk ik ook niet dat het al te snel goed zal komen...
Maarja gewoon hoop blijven houden jullie hebben in elk geval al heel veel voor haar geprobeert +:)+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:42

shilady schreef:
Marlis schreef:

Ik wou het eigenlijk niet zeggen maar nou het zo lees denk ik ook niet dat het al te snel goed zal komen...
Maarja gewoon hoop blijven houden jullie hebben in elk geval al heel veel voor haar geprobeert +:)+

Het komt zoiezo wel weer goed omdat een hoef ten allen tijden volgens mij weer aangroeit?
Maar denk dat ik niet raar op moet kijken als het nog een jaar duurt...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:46

nee idd...
Ik zou gewoon geduld hebben en gaat het vanaf nu wel weer snel dicht en loopt ze niet meer kreupel dan is dat toppie.. Maarja ze hebben natuurlijk flink wat uit gesneden enzo en kan me voostellen dat dat niet altijd snel weer hersteld... Je doet in elk geval wat je kan en verders is het afwachten..... Maarja zou mij ook niet lekker zitten is nooit leuk als je weet dat je diertje pijn heb....

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:09

Marlis balen van peeps zeg..vind het vooral sneu dat ze er zoveel pijn aan heeft. Ben benieuwd wat de DA er van vind!

Rijden ging goed..ff een stukje naar buiten gegaan. Ze was lekker druk! Dus morgen een rondje crossen denk ik :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:57

Oeeh lekker crossen:D
Hoop ik volgend jaar ook weer te kunnen doen:(
Mocht ze goed gaan lopen en het goed dicht gaan mag ik eerst alleen nog maar op zachte ondergrond opbouwen dus word bakwerk dan eerst. :p maar duurt denk nog heeel lang

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:24

sorry dames.. ben eigenlijk te moe om op alles te reageren!

wil in ieder geval wel marlis en horsi nogmaals sterkte wensen!!

Vandaag weer 9 uurtjes gewerkt.. ben gewoon kapot :P daarna voer gaan halen.. zag dat onze dijk is afgesloten.. dus mag vanaf nu omrijden! leuk! :( Het ging goed met me 2 meiden en heer.. angel en lely hadden en rode neus.. verbrand? maar waar die zon was i don;t know! ga toch is even nachecken want vind het wel raar.. heb ze allebei goed ingesmeerd.. angel is echt kwaad op me! als die het halster zie met een potje gaat ze weg! :o
Even gekroeld en daarna naar huis want moest nog eten.. half 9 zat ik pas te eten :Y)
en lekker met poes en pluis op de bank gelegen! En ga nu lekker slapen! morgen 2 auto's schoonmaken en taart maken voor op me werk.. laatste werkdag en hun zijn gek op me bak kunsten.. ( maak vaak 1 of 2 x in de maand een taart of cake :P )
en me baasje is gek op monchou dus die ga ik speciaaaal voor hem alleen maken! ( ben best wel close met mijn baas.. :D )

weltrusten! :wave:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:12

Lekker alieke haha :p

Had de dierenarts gebeld maar schiet ik ook niks mee op. Gewoon zo laten en als ze t niet toelaat om schoongemaakt te worden ook zo laten. Want ze staat er wel op dus is niet erg dat er bloed uit komt en het nog open is. Maar vorige x toen ik de dierenarts die peep behandeld had aan de telefoon had zei die dat ze wel al vooruit had moeten gaan. En dat is ze niet echt ja ze loopt iets beter en ze staat er op omdat de druk eraf is doordat het is weggesneden. Maar het blijft open en bnloeden en soms zelfs pus uit.naja ga me nu maar klaarmaken en dan peep losgooien met kyra. Hopelijk is t niet te druk, paarden gaan paar dagen t land niet op omdat t zo nat is.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:10

Marlis, dat is vervelend zeg!
Ik hoop dat de DA snel komt, met een goede oplossing.
Arm dier!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:55

Wat vervelend! Misschien vragen om die andere DA die je toen aan de telefoon had?
bij mij is er ook zo'n man die zeg volgens mij maar wat.. met het veulenprikje van lely ook.. ze was een beetje schrikachtig (logisch) en hij zei nee dit word hem niet.. ik zeg zo; ga geen 25 euro betalen voor visite als jij niks doe! hup prikken.. toen stribbelde hij ook tegen.. pfffff!

ik ga zo 2 auto's stofzuigen en buitenkant wassen.. en ga dus 2 taarten maken, en nog lekker bij me paardjes tutten!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:14

Peeps en kyra hebben een uurtje los gestaan in de paddock en een schoonstalletje gekregen :)
Nu staan ze lekker te eten. Haar hoef kreeg ik niet schoon dus zo gelaten, wou er weer een hoefzak omheen doen maar kon hem niet vinden mischien ligt die nog op mn oude stal...
Wondje op haar neus wel gedruppelt met jodium/betadine en lekker beide gepoetst en kyrtje der hoeven gekrabt. Kyrtje is ook bij andere mensen erg braaf met meelopen naar de paddock en stal :)

Straks weer werken van half een tot 9 :( En morgen is mijn enige vrije dag van heel de week en dan gaan we savonds bij de opfok in goereeoverflakkee kijken voor me kleine princesje kyr.
Dan do, vr, za, zo ook weer avonddiensten en ma weer naar school en dan di pas weer een vrij dagje.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:56

pffffffffffffff Marlis, wat een programma.... Sterkte!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:19

Marlis wat een vreemd telefoontje met de DA....Maare werkse!

Ik heb net mijn derde gesprek gehad bij de gemeente..geen idee wat ik er van moet denken. Vind het nog allemaal zo vaag..Ik ga dus maar weer verder met solliciteren voor de zekerheid.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:32

3 gesprekken??? dat is veel... Hebben ze niet gezegd hoe de procedure verder gaat?