[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:33

veel plezier bij donna.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:04

Jolanda, heb je donna zelf geschoren?
Ik zit er over na te denken om Wenner aan het einde van de maand toch maar te laten scheren. Hij zweet enorm snel en blijft toch best wel lang nat!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:28

Heeey

Ik zit te denken om bij RITP een topic te maken.
maar ik ben bang voor de stomme reactie's
zal ik het gewoon doen???

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:30

Gewoon doen meer commentaar dan wat ik pas geleden gehad heb kan je niet krijgen en ik leef ook nog haha.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:31

nou ik heb er nog nooit een gedaan. maar wel op horse tycoon
en dat vond ik al nie zo leuk:p

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:37

Haha ja ze kunnen erg hard zijn. Kijk maar in mijn topic van fotoshoot met peep en blazer. :P

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:40

oke
Weet jij misschien ook een titel. ik weet dat nooit:p

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:44

Hmm geen idee
Wat voor rijfoto's heb je?

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:47

gewoon dressuur in de bak

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:49

Haflinger Shakira @ dressuur werk

Ben er ook niet zo goed in hoor.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:55

haha bedankt hoor :D

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:19

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:47

joopiexx schreef:
Jolanda, heb je donna zelf geschoren?
Ik zit er over na te denken om Wenner aan het einde van de maand toch maar te laten scheren. Hij zweet enorm snel en blijft toch best wel lang nat!

nee ik heb haar dit jaar niet zelf geschoren, maar kan je wel diegene haar profiel door geven, zij zit hier ook op bokt, is een oude stalgenoot van me.

Ik kan op een of andere manier geen pb's beantwoorden, krijg rare fout melding

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:12

farahtjuh schreef:
voelde me echt banketstaaf toen ik zeg dat het merene was vanplaat mereja, dus ook al een dekkie op.

Marena, Mareja.. Moeder en dochter, Ze lijken ook vet veel op elkaar :P Verwarring is vrij logisch. Je hoeft je echt niet banketstaaf te voelen hoor :(:)

joopiexx schreef:
Leuke foto´s voorbij zien komen!
Marena ziet er goed uit zeg, ik vind haar een stuk gespierder als in het begin en natuurlijk een lekker buikje!

Echt super leuk dat je dat zegt :) Ben ook best wel trots op d'r spiertjes en d'r ronde billen :o Vind het echt leuk dat k resultaat zie van m'n werk :)
Enne heeeeeele fijne vakantie!! Waar gaat de reis heen?

Josien, ik zou het gewoon doen, en ja er zijn altijd bokkers die alleen maar commentaar kunnen leveren maar daar moet je dan maar beetje doorheen kijken..

Jeetje, Marlis, was het zo erg dan??

Ow haha je hebt hem al klaar :P ik ga ff kijken
Zo en gereageerd :+

Ik ga morgen weer naar stal :) ff deken wisselen, heb de verkeerde opgedaan, is van iemand anders := oeps (is ook me eerste winter daar dus tja, ik niet wist ;) ) en hopelijk ff rijden, als het weer het toelaat tenminste..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:28

Jooooooh hey :? heb ik heeeeel verhaal naar Jolanda geschreven via pb.. Poef weg :? en kan nu helemaal niet meer pb'en :?
Jij zelf ook al last van lees ik...
Laatst bijgewerkt door Nathalie83 op 15-10-10 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:30

Ah verklaring
BartVB schreef:
Sinds een paar minuten zijn er problemen met het versturen van priveberichten, om deze reden is deze functie tijdelijk helemaal uitgeschakeld.

Het probleem is gevonden, aan een oplossing wordt gewerkt. Onze excuses voor het ongemak!

Alleen beetje jammer dat k daar pas na mijn hele verhaal achter kwam :=

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:40

Dan zet ik dit deel iig vast ff hier.. zodra k weer kan pb'en zal ik het nog eens sturen..

Mijn goud heet : Marena van Steenbergen
Mijn goud is zo oud : 5
Mijn goud is een merrie / hengst / ruin: Merrie
Ik ben sinds Augustus 2010 verzorger van dit mooie goud.
Wat doe ik het liefst met hem of haar: Kroelen/poetsen (veel en lang, gelukkig vind ze het zelf ook erg fijn :+ ) Buitenrijden (sindskort :) ) Grondwerken en Dressuren.
En hierom ben ik zo gek / verliefd om mijn goud: Ze is een echt penny paard en gek op aandacht. Ze leert super snel en ze heeft gewoon een gouden karakter!!

Mijn goud heet : Arash (Wilmar van de Archrahoeve)
Mijn goud is zo oud : Uhh jaar of 14 geloof ik..
Mijn goud is een merrie / hengst / ruin: Ruin
Ik ben sinds Juli 2009 verzorger van dit mooie goud.
Wat doe ik het liefst met hem of haar: Boscrossen en zonder zadel dressuren
En hierom ben ik zo gek / verliefd om mijn goud: Het is eenmannetje met een eigenwilletje en echte haflinger eigenwijsheid. Maar win je zijn hart, kun je alles met hem :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:16

@Nathalie83: Herfst 2009 hadden we een plekje voor peep gevonden waar ze samen met haar vriendinnetje van de vorige stal heen kon, lekker 24/7 buiten in de zomer en winter met een grote container schuilstal. Echter toen het winter werd is haar vriendinnetje overleden en moest er een ander paard bijkomen voor peep. Peep was toen de baas niet meer en stond alleen maar op de natte ondergrond ipv ook veel in de droge container. Toen we in de winter een dag aankwamen kon peep helemaal niet meer lopen, toen haar vriendinnetje nog leefden liep ze soms niet lekker maar nu was het heel erg. Geen stap wilden ze meer verzetten, ze had echt veel pijn. Dierenarts is toen ool geweest en die zei acuuthoefbevangen en gaf haar daar ook veel medicatie voor. Echter was het toen de grond droog werd al verminderd en wilden ze wel weer wat lopen, hoefbevangen gaat meestal heel anders er aan toe als ze dat eenmaal hebben. Van de dierenarts moest ik de hoefsmid nog uitstellen omdat ze veel en veel te veel pijn had, achteraf had ik die gewoon alsnog gelijk moeten bellen. Ze bleek namelijk toen de hoefsmid kwam niet bevangen geweest te zijn, maar niet tegen een natte ondergrond te kunnen. Ze had toen gekneusde stralen en hoeven gekregen bij al haar benen. Er zaten dus allemaal zweren/blaasjes met ook veel bloed in haar stralen en hoeven die open gingen ook. Zodra ze op iets hards stond ook al was het maar een takje of iets kreeg ze weer nieuwe blaasjes erbij. Het lopen deed haar daardoor dus zo mega veel pijn. Toen ze het net had was het nog niet goed te zien alleen dat haar hoeven zachter geworden waren. Toen in de zomer zijn de laatste blaasjes er uit eindelijk uitgegaan. Veel en intensief kunnen rijden/longeren/wandelen hebben we die periode dus niet gekund.

Ook lag het zadel niet meer goed en is verkocht. Nog geen ander zadel.

In mei 2010 hadden we toen eindelijk een plekje gevonden op een leuke pensionstal. We zijn daar gelijk aan het rijden gegaan, intensief ook maar wel zonder zadel. Vele lange buitenritten, zwemmen, longeren met en zonder pasoateugel en ze was goed in condite. Tot er juni een schuur gesloopt werd en er asbest vrij kwam. Stal is toen door de gemeente helemaal afgesloten, bewaking erbij en al. Dit is nu nog afgesloten terein. Spullen enzo liggen er ook nog steeds, deze kon je voor veel geld laten reinigen mits het kon. Werd voor ons te duur. We moesten toen over plankjes over de sloot en via de buren hen land bij het land van de paarden komen. Ze konden er nog wel blijven staan omdat er op het land geen asbest was.

Ondertussen hadden we al zadels gepast maar niks pasten.

In augustus zijn we naar een andere stal gegaan, we moesten weg ivm de asbest. Er waren helemaal geen stallen vrij dus een keuze hadden we nniet. De stal leek leuk maar was dus totaal niks voor ons. Hengsten die om bepaalde tijden naar buiten gaan, hun merries die om bepaalden tijden naar buiten gaan, veel te zware bak voor onze dikzak, geen aparte losgooibakken dus weinig mogelijkheid om wat te doen met haar doordat rijden alleen buiten kon een beetje. Maar zonder buitenrij maatje was ook dat nie erg gezellig en spullen hadden we niet meer.

Tijdje zadel gehad maar lag ook al niet meer lekker.

Een oktober verhuist naar onze huidige stal en daar hebben we alles wat we nodig hebben alleen ligt het zadel nog niet optimaal, ook boom nog even verbreden etc en hebben we geen longeerspullen. In de bak is ze niet te rijden nu, waar het aan ligt geen idee. Buiten rijden is ze wel braaf. Eind van de maand wil ik nieuwe longeerspullen kopen als het budget het toelaat en kunnen we er weer gaan trainen en hopen op een gezonde baby.

Dit was dus het verhaal van peeps. Dus wel erg en lastig geweest allemaal.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:34

Jeetje mina zeg.. :(:) Had wel het een en ander in vlarder meegekregen van wat je hier vertelde.. Maar mijn hemel.. wat een toestanden allemaal zeg.. Vind het ook nogsteeds ontzettend naar van die asbest stal.. bent toch maar gewoon mooi al je spullen kwijt pff..
En dat met haar voeten.. Wat zal ze een pijn gehade hebben.. En dan zo'n dierenarts die d'r volstopt met medicatie voor hoefbevangenheid.. Wat kan het allemaal tegenzitten zeg.. Idd hopen op een gezond mooi lief veulen en dat de nare periodes snel vergeten kunnen worden..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 01:02

De pb's doen het weer ...

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:20

Freya schreef:
dames,

Ik heb een idee voor de nieuwe topic.

Ik ben het een en ander uit de topic al aan het verzamelen.

Van een aantal heb ik reeds als door gekregen wie er in de openingspost van deel 5 wil verschijnen, maar graag zou ik de volgende gegevens willen ontvangen van jullie.
Liefst per PB.

Mijn goud heet :
Mijn goud is zo oud :
Mijn goud is een merrie / hengst / ruin:
Ik ben sinds ..../....../...... de trotse eigenaar / verzorger van dit mooie goud.
Wat doe ik het liefst met hem of haar:
En hierom ben ik zo gek / verliefd om mijn goud.

De foto's van de eigenaren / verzorgers laat ik varen, niet iedereen wil met het gezicht op het internet.

Verder blijft het een verrassing hoe de nieuwe topic er later uit gaat zien.

En weet je wie ik al een tijdje niet meer in de topic heb gezien :
Hinke, muppetmayo, madeira ( waar ik wel pb contact mee heb ), Meldoy93, Monique1983, bijna onze harde kern, wat is er gebeurt, waar is iedereen ????

Mag ik ook mee doen :)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:24

Goede morgen wow wat een tegen plagen hebben jullie gehad met peeps, en dat met die voetjes arme peeps, en dat je al je spullen kwijt bent door al dat asbest, vind dat heel erg voor jullie. Ben wel heel erg blij als ik nu foto's zie dat ze weer een speel maatje heeft. En hoop ook dat er een heel leuk wereld wonder uit peeps komt

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:26

Natuurlijk kitzbi je hoort toch bij ons hoe meer zielen hoe meer plezier

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:33

Dank je hahahha

Met peeps komt het zeker goed en was niet zo bedoelt...
Ik heb zelf een merrie gehad die hoog drachtig was en een zware hoefsweer in haar voet had en dat ze zo mega dik was heel erg pijn heeft gedaan..
malis je staat nu op een stal dat je ook wat kan doen :)
Dus komt zeker goed :)

Effe Kimmie buiten zetten als ze wil Hahhahaha met dit weer blehhh

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:00

Goedemorgen~!!