Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:23

@Lore: Ja ik stond ook even in de regen, gelukkig niet zo heel lang. Moet wel weer effe wennen aan het herfstweer. Niet bepaald mijn favoriete seizoen ;).

@Kim: Leuk dat je mee geweest bent. Ben wel benieuwd of je vriendin ervoor gaat of dat ze nog verder wil kijken.

@Maureen: Heb je jezelf en Angel weer eens verwend met wat mooi nieuws :D. Heb je een foto van een Mexicaans Hoofdstel?

Het is inderdaad rustig hier.

Sabrina en Harry
Niets spannends gedaan. Beetje rustig grondwerk oefeningen gedaan tussen de regendruppels door. Doe mezelf en Harry er zeker geen plezier mee om in de stromende regen aan de gang te gaan.
Morgen middag rij les, hoop dat het dan droog is. En dat mijn instructrice een beetje mild is voor mij, hihi, heb nog steeds geen conditie.

Fijn weekend allemaal!!

Maureen_M

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:40

Ik heb helaas geen foto van haar met het hoofdstel :( was alleen op stal en toen ik de foto wou maken viel mijn stomme telefoon uit ! Nee in de stromende regen rijden word niemand vrolijk van

Morgen ga ik weer heerlijk door de bossen knallen met muppet :) heb ik nou echt weer zin in !!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:56

Das fijn nieuws maureen

Wieneke en tjessie
Ik heb donderdag gereden ging echr super eb ga morgen weer naar zaza en tjessie
En k heb inmiddels mn nieuwe foon :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:36

@sabrina: ja daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar.
@ maureen: wat fijn dat het weer goed gaat. hopen dat het nu zo blijft.
@ wieneke; leuk dat het goed ging met rijden.

Kim en Nelleke
knettergek waren ze gisteren , dus maar eens even goed laten rennen. en dat mogen ze vanmiddag ook weer even doen. lekker al die energie er even uit. rijden wordt dit weekend niks omdat manlief moet werken en onze kleine meid niet alleen kan en mag blijven voor een hele morgen. daar is ze nog net te klein voor. ga wel morgen met haar rijden op haar eigen shet. lekker de hei op.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:28

Even heel kort reageren op Maureen, goed meid dat het weer lekker gaat! Ben echt heel blij voor jou!

Lore en Formera
Donderdagavond had ik VD gedaan met haar, ging erg goed, ze kan el veel en ook buiging begint te komen, moeten wel nog veel oefenen...
Gisteren mijn nieuwe hoofdstel gaan halen en daarna nog naar de Ikea dus was veel te moe om nog iets met pony te doen, smid is gelukkig wel geweest, dus ik blij!
Vandaag had zus niet veel te doen (in haar termen want ik vond van wel...) dus zij wou Formera wel springen. Opgezadeld kompleet met springzadel van zus dat wonderwel eigenlijk best goed lag en euh peesjes? (wij noemen dat getten...). Ze hebben uiteindelijk samen en oxer van 1m05 gesprongen, best wel hoog als je weet dat Formera niet vaak springt en zus er niet zo vaak op zit... Ben trots op pony. Daarna in de wijk gaan uitstappen met papa mee op de fiets. Er zijn een paar leuke foto's getrokken, maar die heb ik hier nog niet.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:02

ff ego bericht;

An en Storm;

Vandaag hadden we de fotomeeting in het natuurgebied in de buurt. Was echt een supermiddag. Hier even 2 foto's

Afbeelding

Afbeelding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:35

Heej,

@ Ympi wauw 1.05. netjes hoor. Ben benieuwd naar de foto's

@ Jodie Nog Gefeliciteerd :D. Super dat je weer wat vooruitgang boekt met Delano.

@ faringo. Lang en laag is echt supergoed. Vind ook dat dat de basis moet zijn in alle sporten. En wauw wat een mooie foto's :D. Wat zie ie er goed uit zeg.

@ maureen Super dat weer lekker gaat.

Harmanda en Heidi

Even een update van deze week. Maandag niet geweest. Dinsdag even lang en laag aan de longeerlijn gehad. Ging wel erg goed. ze had niet zoveel energie geloof ik was een beetje traag. Woensdag even gereden. Het ging niet zo als dat ik had gehoopt. Beetje traag aan het been en hield wat vast op links. Maar op het einde ging het wel goed. Donderdag even los laten lopen in de binnenbak. Het ging namelijk net regenen. Vond ze wel even lekker. Vrijdag niet geweest. Had het veel te druk. En vandaag lekker gereden. Was redelijk voorwaarts. OP het einde lekker in de hand. Ze moet echt wat meer conditie krijgen want ze was wel helemaal op naar 30 minuutjes rijden. Maar gaat wel steeds beter en makkelijker. Daarna nog even lekker buiten een stukje uitstappen. En ze staat eindelijk sinds deze week snachts lekker op stal. Is wel lekker dat ze na het rijden smiddag/savond op stal kan. Omdat het nu al erg moeilijk is om haar droog te stappen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:41

Zo vanaf nu ga ik proberen om weer netjes te posten, bij te lezen en te reageren. Nu begin ik nog even met Storm zijn afgelopen dagen.

An en Storm:
Donderdag is Storm lekker vrij geweest. Hij had al lekker lang buiten gestaan en dinsdag en woensdag had ik gewoon gereden dus dat mocht wel. Vrijdag is mijn verzorgster geweest en die is ook lekker met hem aan het werk gegaan in de bak.
Gisteren dus de fotomeeting. We zijn onder het zadel daar naar toe gereden in een lekker rustig tempo. Er waren nog 5 andere paarden + een vriendin van mij met haar haflinger en ik. Storm vond het in het begin echt niet tof dat hij zijn vriend niet kon zien. Brullen dat ie deed en hij kwam zelfs een stukkie boven de grond uit. Maar goed dat resulteerde wel in de tweede foto die ik echt heel gaaf vind. Dan is het echt een arrogant paard en kun je duiddelijk zien dat er arabisch bloed in een haflinger zit haha. Verder op verschillende plekjes en door verschillende fotograven foto's gemaakt. Ben er nog bijna naast gedonderd ook, want zijn vriend ging een paadje in en dus bij Storm weg. Storm kon dat echt niet waarderen en ik voelde hem opblazen onder me. Ik dacht op dat moment ohoh die gaat ontploffen en ben dus maar haar richting op gereden. Dat resulteerde in een Storm die dacht: YES ik mag naar Sam en toen maakte die me daar een vreugde sprong. Vloog er bijna naast haha. Na de shoot weer lekker rustig terug naar huis gereden. We zijn al met al toch nog wel een vier weg geweest van stal.
Zometeen ga ik weer naar hem toe. Ga denk ik ff een stukje naar buiten. Moet het paard van mijn vriendin ook nog doen vandaag dus hoef me niet te vervelen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:16

anne ik doe met je mee! ik ga ook weer iedereen mentionen maar eerst even een verslag..

Lieve Dames!
Zaterdag ben ik weer lekker met Muppet door het bos gaan rijden, een prachtige rit van 42 km. Het was gewoon weer top ! Helaas... een klein beetje regen gehad in het begin, en mijn jas was uiteraard niet waterdicht. Dat mag de pret toch niet drukken ? We zijn heerlijk doorgereden, en echt zitten crossen dat voelde toch weer zo fijn!
Vandaag heb ik heel hard gewerkt en weer een mooi zakcentje verdiend :j ik weet ook al precies wat ik ga kopen!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:17

Leuke foto's van Storm, heb je een topic gemaakt met de andere foto's?

't begint inderdaad al moeilijk te worden om ze nog droog te krijgen, Harmanda, Die van mij staat nu onder dekentje en zweet toch al sneller door het lange haar... Maar scheren doe ik niet. Wel fijn dat het rijden toch goed gaat en dat ze lekker loopt.

Heb je topic gezien Maureen, waren wel leuke foto's, vooral die natte vond ik wel iets hebben :)

Lore en Formera
Heb gisteren zelf gereden en papa lief aangekeken voor foto's, de foto's zagen er beter uit dan mijn gevoel, dus was wel blij, ze is wel veranderd van slechte kant, begrijp ik niets van. Rijden ging dus wel goed, was alleen zo moe op't einde, ik en zij ook... Ze wist nog van het springen van de dag ervoor. Zo, springfoto's met ruiter van dienst, mijn zus!

Afbeelding

Afbeelding

Oxer van 1.05

Afbeelding

Afbeelding

"Water"

Afbeelding

Afbeelding

Uitdraven

Afbeelding

Afbeelding

Belonen...

Afbeelding

Jammer dat de kwaliteit door het opladen zo slecht is, morgen foto's van ik erop zondag...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:23

Wauw Lore gave foto's van het springen!! Ziet er goed uit.

Topic van de meeting ga ik nog maken, want wacht op nog meer foto's, maar er zitten een paar hele mooie tussen kan ik alvast verklappen :-)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:40

@ lore: dat ziet er goed uit.
@maureen: ben jaloers op je. had ik ook wel willen doen zo`n lange rit. deed gisteren ook een poging tot moord om te rijden maar manlief moest werken dus maar met dochterlief de hei op.
@anne: ook bij jou mooie foto`s.

kim en nelleke
zoals men al leest heb ik niet gereden dit moooooie weekend :( echt balen. dus shet gezadeld gisteren en met onze mop erop de hei op. in het begin was ze nog wat gespannen , maar dit werd algauw stukken minder. wel nelleke zaterdag laten rennen en gisteren aan de longe.
vanmiddag komt de hoefsmid om de voorijzers te vervangenzodat ze er weer goed op staat. en dan hopen dat het weer deze week een beetje meewerkt zodat we weer kunnen gaan rijden.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:09

@Wieneke: Wat fijn dat het donderdag zo goed ging! Hoe was het zaterdag bij Tjessie en Zaza?
@maureen: Blij om te horen dat het weer wat beter gaat. Ik ga zo eens even je topic bekijken, ben benieuwd naar het uitgebreide verslag van je rit.
Hihi, wat wordt je nieuwe aankoop??
@Kim:Balen dat je niet zelf kon rijden het weekend. Ik ga voor je duimen dat het weer een beetje mee zit deze week.
@Annemarie: Mooie foto's!! Ohjee die Storm, iets te enthousiast! Gelukkig ben je blijven zitten :).
@Lore:Gaaf die spring fotootjes!

Sabrina en Harry
Zaterdag middag hadden we rijles. Was al weer een paar weken geleden, dus best weer even afzien (ik heb totaal geen conditie ;) ).
We hebben nog een lange weg te gaan, maar mijn instructrice vind Harry al vooruit gegaan.
Harry mocht veel tempo wisselingen rijden, maar poeh daar moet je hem soms wel even toe zetten.
Daarnaast veel voltes gereden en een beetje stelling vragen. Harry is een echte sterrenkijker in draf, maar hij gaat steeds een beetje sneller omlaag met zijn hals.
Ook nog wat oefeningen gedaan in galop, daar leek hij wel even zin in te hebben, hoefde hem weinig been te geven (gelukkig want ik raakte best moe ;) ).
Hij heeft heel goed zijn best gedaan!
Zondagmiddag lekker heen geweest. Hij was weer lekker vies toen ik hem uit het land haalde. Heb hem even laten lopen in de bak. Daarna even rustig gepoetst. Ben er daarna nog even zonder zadel opgegaan, doe ik eigenlijk niet zo vaak, maar was wel erg leuk en relaxed. Gewoon een beetje gestapt in de bak, goede oefening voor mijn houding.
Vandaag krijgt Harry lekker een dagje rust. Morgen worden de paardjes ingeënt, ik ben benieuwd voor mij de eerste keer.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:58

hoi meiden
ik beloof dat ik binnekort even reageer op jullie allen, maar heb t nu heel druk

ik moet zeggen, de fries die ik rijd krijgt geen deken op en zit ook nog niet dik in de haren en is na 10 minuten droog stappen ook echt droog :j
zaterdag waaide het zooo hard dus tjessie had t in dr kop maar ging niet slecht hoor, en zaza ehm ja wat zal k daar van zeggen :+ ik zag zeg maar niet meer dat ik een haflinger had, wat een modder beest zeg haha

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 07:46

Wat goed Kim dat je kleine meid weer wat minder bang is. Goed dat de smid komt, hier duurt dat altijd zo lang, maar ja is de vader van mijn schoonbroer, dus doe er dan maar eens wat aan :(

Inenten is niet zo heel spannend hoor Sabrina, zeker niet als Harry dat braafjes toelaat. Dat conditieprobleem heb ik ook, zo vervelend als pony nog helemaal wakker is en je zelf al kapot bent!

Geen deken en toch nog niet teveel haar Wieneke? Gelukzakje! Maar hangt ook erg af van hoe ze staan en waar. Ik heb soms ook zo een moddermonster in de wei, goed toch, dat is't teken dat ze zich vermaken!

Heb een topic gemaakt met foto's van zondag, waren er teveel om hier te spammen... [RIJ-ITP] Poging tot... zondags in't zonnetje :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:04

Zooo dames.. ik ga weer lekker op iedereen reageren en een post plaatsen :) nu dat ik gisteren weer naar angel ben geweest!!

@Lore: jou haflinger springt geweldig zeg! heel sjiek voor te zien :)
@Anne: ik ben heel benieuwd naar de foto's :=
@Kim: mhh dat is wel een beetje minder zeg dat je niet kan rijden... Ja en die lange ritten, we hebben er ook maar geluk mee dat de vader van die vriendin van mij ons wilt brengen, anders zouden we ook niet ver komen haha!
@Sabrina: jaaa dat is eventjes doorbijten he! ik heb ook al tijden geen les meer, maar ik rijd toch wel iedere dag dusja ik ben tevreden :D En mijn nieuwe aankoop ? Dat word waarschijnlijk weer een dekje van es, of andere prulletjes voor angel :D weet altijd wel wat te verzinnen !
@wieneke: heb je echt geluk mee ! angel staat onder een 100 grams fleecegevoerd en die zweet gewoon al na een half uurtje rijden en word dan ook gewoon niet meer droog, echt iets om van te balen!
@Lore: ik heb je topic bekeken, ik heb eigenlijk alleen naar de foto's gekeken en voor de rest niet echt naar reacties of je zelf bijgeplaatste commentaar. Maar ik heb het idee dat ze erg op de voorhand valt en in je handen hangt.. kan dat ? zo niet, dan ben ik gewoon behoorlijk scheel :D

Maureen en Angel
Gisteravond ben ik lekker bij Angel geweest, begroet met een appeltje die ze op zn angels altijd weer op eet.. De helft uit der mond laten vallen := Eventjes wat gedaan met een paard van een vriendin en daarna lekker angel gaan pakken. Dekentje af en opzadelen. We hebben redelijk lekker gereden, ze is wat stijf de laatste tijd in der hals maar ik ben helemaal niet meer bezig met dressuur eigenlijk. Ik laat haar de laatste tijd meer voorwaarts neerwaarts lopen en we springen ook wat regelmatiger voor de fun erin te houden. Want ik ken mezelf, ik vraag veels te veel van haar en als het niet lukt ben ik de gene die me frustreert.. totaal niet goed dus! Ik heb ook echt heeeeel erg goed nieuws voor mezelf, maar het is een geheimpje hoor :D via pb wil ik het wel zeggen, maar ik ga het nog niet op internet plaatsen :D ! In ieder geval, we hadden lekker gereden. De galop ging veel beter, linksom gaat het HEEL goed! heel lekker rustig, maar rechtsom valt niet aan te vangen. Ze galoppeert heel erg scheef, knalt de bochten om en gaat veels te hard. Dus daar moet ook ooit nog wat aan gedaan worden, we rijden geen wedstrijden en hebben lekkere alle tijd samen :)

deze is al van een paar weken terug, maar om toch met jullie te delen:
Afbeelding

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:13

Vind dat zelf ook zo lijken op de foto's maar dat is niet zo, dat van in mijn handen hangen dan toch zeker niet, voorhand kan wel :) Maar ik ben helemaal niet sterk in mijn handen, heb heel weinig kracht en ze hangt dus echt niet, gelukkig :)
En een nieuwtje? Ben wel benieuwd, dus ik zou het heel graag willen weten! Mooie foto trouwens van je pony! En fijn dat het voor jou weer wat beter gaat.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:22

Ik zal je wel even pben lore :) heb toch pas over een paar uur school, kan beter mn tijd maar een beetje benutten :) ook voor de andere, gewoon even pben als je het verhaal wilt weten :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:49

@ sabrina: inenten steld idd niet veel voor. bij nelleke moeten ze hem alleen niet in de hals zetten want dan is ze er goed ziek van. dan doet haar hele lijf pijn. bij haar doen ze het in de borstkast. dan heeft ze nergens last van.
@maureen: grappige foto.wat langen rit betreft wil ik volgend jaar met een vriendin van venlo naar reuver rijden en terug. dit zijn zo`n 30 km.wacht op je pb ben wel nieuwsgierig naar je nieuwtje????

kim en nelleke
vandaag wordt weer niks regent hier al de hele morgen en de middag is te kort om te rijden.
dus kijken we elders in de week wel. :(

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:07

Maurreen ben benieuwd naar je ''GEHEIMPJE"..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:26

Jodie en Kim jullie hebben pb :)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:31

maureen k wil eigenlijk ook wel pb O:)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:37

komt deraan :D en daarna ga ik echt leren hoor dames := !

ik wil vanavond graag naar angel :) ik krijg vandaag 2 hele mooie eurostar rijbroeken binnen + nog een es pad :D ! nummer 3 in mn verzamling, en heb een bod gedaan op nummer 4 :D !!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:38

okee :)
oh ben benieuwd naar je rijbroeken en pad :))

ik hoop vanavond tjessie te rijden maar heb t ernstig druk met school helaas

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:37

Lekker bezig Maureen met kopen enz. Ben ook wel benieuwd naar je geheimpje!!

Jullie druk met school dus, ben blij dat ik dat niet meer heb zeg haha.

An & Storm;
Gisteren heeft mijn verzorgster gereden. Vandaag heb ik weer gewoon een keer in de bak, was alweer bijna een week geleden dat ik zelf in de bak had gereden. Hij deed super zijn best, maar zweette met al dat haar na afloop echt als een otter. Binnenkort toch maar het scheerapparaat er over heen. Morgen is hij een dagje vrij. Wordt echt heel slecht weer hoorde ik. Hij loopt sinds donderdag al iedere dag dus een dagje vrij moet dan kunnen.
Met een beetje mazzel maak ik eind van de week of het weekend een topic van de fotomeeting. Zitten wel een paar mooi/leuke foto's tussen, maar de shoot op de Veluwe is toch mooier, maar ja dat was een 1 op 1 shoot dus meer mogelijkheden en tijd.