Haflingerweekend 5 en 6 juni

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Haflingerweekend 5 en 6 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:28

In de nieuwsbrief staat dat er hooi is voor de paarden (die en stal hebben)... Moet je zelf voor de nacht de stal met stro vullen? :o

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:41

Oehh,, Wig net helemaal gewassen. Eindelijk weer wit. Met zijn lange manen.. Zo ook maar is spullen opzoeken en stoelen.

Succubi, je bent niet de enige. net met een vriendin die meegaat allemaal lekkere dingen en redbull ingeslagen. En Caprisone voor Wig. Haha. anders gaat die ook dood van de dorst :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:00

@Wig_love: Poeh! Wat een mooie manen!
Haha, caprisone voor Wig :D. Marny drinkt alleen (zelfgemaakt) ijsthee en bij voorkeur uit een colafles :')

Marny heeft ook weer 4 witte sokken, dankzij biotex! :D

Afbeelding
Afbeelding

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:22

Succubi schreef:
@lauraenabe: Mooi gevlochten en die laatste is echt een leuke foto! :D (en een mooie haf zeg!)
Zo te zien heeft hij ongeveer dezelfde manen als Marny.... Dan doen wij toch echt iets verkeerds met vlechten denk ik >;)

dank je
Ik vlecht altijd héél strak en onderhands. Blijft altijd perfect zitten. Hengsten vlechten gaan op een of andere manier altijd goed maar vraag je me knotten te maken dan gaat het stukken minder :=
abe is te herkennen aan dat zijn manen helemaal ingevlochten zijn (ook voorpluk)
Zie je niet vaak dus daar zijn wij aan te herkennen ;)

iedereen is al aan het wassen! als ik abe nu doe kan hij morgen weer := Ik was abe middag en daarna gaat jij op stal anders ziet hij er niet uit zondag

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:33

Pfff I'm keeping my fingers crossed.. Wolder had laatst zijn ijzer eraf, toen is er een nieuwe opgezet, maar na 2 dagen kwam er een nieuw paard in de wei, toen heeft hij zijn ijzer eraf geslagen.. En dat zat dus nog goed vast. Dus nu is hij woensdag met moeite weer op 2 ijzers gezet, en het zit er nu nog wel aan. Eerst liep hij heel moeilijk (Altijd op nieuwe ijzers), en vandaag er voor het eerst weer op. Hij was wat vervelend en was niet heel dressuurmatig bezig., maar hij liep wel op 4 benen, niet extreem voorzichtig, wel iets zuiniger (Ik heb de laatste tijd er echt pit in de proeven in zitten trainen, denk niet dat dat er morgen uit komt ). Dus ik hoop dat hij morgen weer even wat minder zuinig loopt.. In de wei rent hij ook in het rond, maar dat is natuurlijk weer wat anders dan een proefje. Maar we zullen zien. Ik kon op het zo laatste moment ook waarschijnlijk niet meer switchen naar Goldy morgen ook mee, dus we gaan het gewoon proberen, als het niet gaat gaat het niet. Maar gelukkig liep hij vandaag dus wel, en had ook praatjes. :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:20

@Nessie: Duimt voor je! (maar het komt vast goed ;) )

@lauraenabe: Ja, al een paar dagen van te voren beginnen met wassen om hopelijk een paar tinten lichter eruit te komen :').
Ben benieuwd naar je vlechtwerk! :D

Nou, ik heb mijn tuig gepoetst (wat een werk! :( ).
Ga zo maar eens douchen en naar bed!
Tot morgen iedereen!! (en allemaal een veilige reis en een geweldig weekend gewenst! :D )

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 06:03

nou meiden tot straks allemaal :wave:

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 07:54

Zo! Jij bent vroeg!
Nou, ik ben ook bepakt en klaar om te gaan :D
Tot zo! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:30

Ik ben weer terug van foto's maken :j heb ook gelachen om Wolders giga sprongen _O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:34

Heb er nog steeds hoofdpijn van, ei :+ Dresuur ging mwah, hij was niet zo lekker voorwaarts, en de proeven waren niet netjes afgewerkt, had dus ook geen punten, wel een beker. En springen, achja :+ Geen commentaar? :P .. Morgen gaat Goldy mee, gister ging het rijden wel goed :) Dus we gaan even kijken hoe het morgen gaat, heb er zin in.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:42

Nessie schreef:
Heb er nog steeds hoofdpijn van, ei :+ Dresuur ging mwah, hij was niet zo lekker voorwaarts, en de proeven waren niet netjes afgewerkt, had dus ook geen punten, wel een beker. En springen, achja :+ Geen commentaar? :P .. Morgen gaat Goldy mee, gister ging het rijden wel goed :) Dus we gaan even kijken hoe het morgen gaat, heb er zin in.

Ik vond het dressuur er wel netjes uitzien hoor :j
Bij wolder mag je van mij wel wat meer naar voren blijven rijden, je wacht nu net iets teveel af waardoor hij teveel tijd heeft om te twijfelen.
Maar vind het echt een leuk beestje, en die kan zeker wel springen :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:45

We trainen het naar voren ook heel erg, maar hij heeft gister net weer 20 minuutjes onder zadel gelopen met het nieuwe ijzer. En afgelopen week heb ik dus ook niet getraind, dus hij was zelf ook wat voorzichtiger. En voor hem is ook de bodem wat zwaar, en ik moet mijn proeven netter afwerken.

Ben je er morgen ook?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:52

Ja ik ben er morgen ook :)
Spreek me gerust aan want ik herken niemand zonder paard :))

Vond wel sommige mensen een beetje... verwaand of hoe je dat mag zeggen.
Ik stond met Linda bij het springen, en ze gaf wat tips aan sommigen, nou je kreeg een snauw terug :=
Maar sommige vonden het juist fijn.

Vond er een paar heeele leuke haffies bijlopen :j vooral bij 80 en cross 1tje die ik erg leuk vond :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:58

Nou je ziet me wel met Goldy, ze geeft licht tussen alle normale Haflingerkleurtjes :P

Ik kijk uit mezelf ook niet al te vriendelijk, :+ Maar nu loop ik ook nog eens met een zonnebril op.

Op wedstrijden heb je altijd verwaande mensen, ik kan ook weleens onvriendelijk overkomen maar zo bedoel ik het niet. ''Ze hebben me nu al 6x de verkeerde kant op gestuurd'' :+ (Ik kreeg allerlei routes naar die binnenbak want de anderen mochten/konden niet), toen kwam ik er eindelijk was het; Ooh eigenlijk zit er nog maar 1 proefje tussen... Altijd fijn, zeker omdat hij echt wel even losgewerkt moest. Maarja, voor morgen weet ik de route :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:00

Goldy kan trouwens een superr spaanse pas nu! Ze deed hem gister lopend, en een heel eind en ook nog het grootste stuk vloeiend. Nu maar hopen dat ze het niet in m'n proefje gaat doen haha, want ik heb dat gister lopen oefenen, en ze heeft het ooit 1x in m'n proef gedaan, in plaats van achterwaarts, maar de jury zag het toen niet :+

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:24

Succubi schreef:
Nou, ik heb mijn tuig gepoetst (wat een werk! :( ).
Ga zo maar eens douchen en naar bed!
Tot morgen iedereen!! (en allemaal een veilige reis en een geweldig weekend gewenst! :D )

tuig poetsen doet mijn moeder meestal als ik abe was dus dat hoe ik niet te doen maar zo wat een werk was het om abe schoon te krijgen!!!!
er bleef stof en zand van het afkomen. Maar nu is hij moi schoon en staat zijn longen uit zijn lijf te schreeuwen op stal omdat de rest nog wel buiten staat :(:) (anders kan ik morgen weer opnieuw beginnen)

zo nog even mijn laarzen poetsen en alle spullen bij elkaar zoeken en dan hopelijk zit er morgen weer een puntje in O:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:29

Nessie schreef:
Nou je ziet me wel met Goldy, ze geeft licht tussen alle normale Haflingerkleurtjes :P

Ik kijk uit mezelf ook niet al te vriendelijk, :+ Maar nu loop ik ook nog eens met een zonnebril op.

Op wedstrijden heb je altijd verwaande mensen, ik kan ook weleens onvriendelijk overkomen maar zo bedoel ik het niet. ''Ze hebben me nu al 6x de verkeerde kant op gestuurd'' :+ (Ik kreeg allerlei routes naar die binnenbak want de anderen mochten/konden niet), toen kwam ik er eindelijk was het; Ooh eigenlijk zit er nog maar 1 proefje tussen... Altijd fijn, zeker omdat hij echt wel even losgewerkt moest. Maarja, voor morgen weet ik de route :P

Nee zo bedoel ik t niet _O-
Bijv meisje werd boos omdat ze zelf niet goed aanrijd, pony gaat in de rem, en o nou het lag aan de hindernis want dat was geen normale hindernis enz :=
Of als Linda zei gewoon aardig, probeer niet te snel naar voren te duiken, nou dan kreeg ze een blik :')

Haha doet dat morgen maar voor de foto :))

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:33

NA mijn proefjes :+ En voor het wachten op de cross moet ze toch ergens haar energie in kwijt :P

Ach mensen moeten zelf weten wat ze met tips doen. Maarja, niet op letten verder ;)
Laatst bijgewerkt door Nessie op 05-06-10 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:35

Nessie schreef:
Ach mensen moeten zelf weten wat ze met tips doen.

Ja dat snap ik, maar dan hoef je toch niet gelijk boos te worden erom. :=
Maargoed mij maakt het niet uit.

Heb hele leuke foto's, ook paar mindere (weigeringen etc) maar door mooie weer goed helder en scherp :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:38

Ja het was wel mooi fotografeerweer :) Rij-weer wat minder, ben nu wel erg moe door de hitte. Morgen zit er ook maar kort tussen. Dus goed drinken tussen die 2 proefjes :P

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:45

Zo wij zijn oko weer terug. Springen ging voor geen meter bij ons. Ze was toen ze van de trailer kwam al niet zo vrolijk :D.

Maar cross begon wel goed. Alleen bij hindernis 6 begon ze te weigeren. 10 en 13 had ze ook een weigering. Wel vaag dat er opeens zo'n harde windvlaag kwam waardoor ik er naast lag omdat er een ton onze kant op kwam rollen en dat vond Bel erg eng. Maar ondanks dat toch derde geworden met de cross.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:46

Dat doe je knap :P 3 weigeringen, een valpartij en 3e :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:47

Nessie schreef:
Dat doe je knap :P 3 weigeringen, een valpartij en 3e :P

Tsja de tijd he..
Die staat erg ruim, stond die in het begin bij de tinkers ook altijd, maar daar zijn nu 2 klasses gemaakt. :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:48

Carolien007 schreef:
Zo wij zijn oko weer terug. Springen ging voor geen meter bij ons. Ze was toen ze van de trailer kwam al niet zo vrolijk :D.

Maar cross begon wel goed. Alleen bij hindernis 6 begon ze te weigeren. 10 en 13 had ze ook een weigering. Wel vaag dat er opeens zo'n harde windvlaag kwam waardoor ik er naast lag omdat er een ton onze kant op kwam rollen en dat vond Bel erg eng. Maar ondanks dat toch derde geworden met de cross.

Jij hebt een erg leuke haf :j Springt erg leuk!

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:57

Wij zijn ook weer terug van een redelijk lang dagje.
Dressuur ging voor ons zelf niet helemaal lekker, we hebben best wat puntjes laten vallen. Maarja, ondanks alles toch nog 2x 2e en weer 2 wp'tjes erbij.
Springen ging voor ons toch wel boven verwachting :D Vond het zelf nogal eng en was best gespannen maar toch helemaal foutloos gebleven! En 1e van het 60cm springen

Stalgenootje had ook netjes gereden en de pony was super braaf, 1e keer voor beiden dus we waren al erg tevreden. Uiteindelijk ook nog netjes 180 punten, was een niet-officieel proefje maar toch erg leuk.
Helaas ging het bij het uitstappen allemaal wat minder goed... Waar de pony precies last van had? Geen idee. Maar gelukkig is het gebleven bij flink wat hoofdpijn en blauwe plekken en kneuzingen.