[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

farahtjuh

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:52

voelde me echt banketstaaf toen ik zeg dat het merene was vanplaat mereja, dus ook al een dekkie op.

kuil ben ik geen voorstander van, maar dat is ieder zijn eigen keuze. wanneer farah op merrie brok zou komen krijgt ze niet veel hoor want als ze nog loopt ( dressuurmatig) krijgt ze nu ook alleen wanneer ze echt zwaar werk heeft verricht haar eten, en ik wil fanny er ook van voeren omdat dat al zon spriet is
tevens houd farah haar sportmuslie en haar pavo daily plus

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:13

Peeps hoest heel erg van hooi, dus staat al haar hele leven op kuil:)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:23

Peeps vroeger(3 jaar geleden) en nu:
Afbeelding
Nu op 8 jarige leeftijd, sinds vorig jaar echt goed uitgezwaard
Afbeelding
Afbeelding

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:27

horsii schreef:
ZOu ik meer info willen over de soulmate nutrution?

Ik krijg vaak te horen, wat is dat dan ... een compleet voedingssupblement.

farahtjuh schreef:
kuil ben ik geen voorstander van, maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Ik ook niet, maar nu krijgt ze kuil van eigen land en hier doet ze het super op, ze krijgt 3 keer per dag kuil en 2 keer per dag handje brok.

farahtjuh schreef:
wanneer farah op merrie brok zou komen krijgt ze niet veel hoor want als ze nog loopt ( dressuurmatig) krijgt ze nu ook alleen wanneer ze echt zwaar werk heeft verricht haar eten

Wat ik geleerd heb is, dat je moet voeren voor de dag van morgen en niet achteraf - na het werk er een dot voer moet ingooien.

horsii schreef:
Peeps hoest heel erg van hooi, dus staat al haar hele leven op kuil:)

Die periode heeft Donna ook gehad, maar daar is ze gelukkig van af nu.
heeft zelfs tijdje op nat hooi gestaan, omdat er op die stal alleen koeienkuil gevoerd werd.

Zo ik ga even pauze houden en daarna weer aan de bak, al heb ik geen zin meer.
Maar nog 1 weekje werken en dan lekker 3 weken vrij ... *\o/* :# *\o/* :#

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:36

Whieee morgen ga ik op vakantie!
vandaag dus druk aan het inpakken en doen. Wenner nog even een beetje wassen, dus hopelijk blijft het weer een beetje redelijk!

Leuke foto´s voorbij zien komen!
Marena ziet er goed uit zeg, ik vind haar een stuk gespierder als in het begin en natuurlijk een lekker buikje!

Jolanda, is dat supplement voor donna een aanvulling op het dagelijkse voer?
Ik ben op zoek naar iets voor Wenner dat hem in de winter helpt minder stram te worden. En om er zomaar poeders in te mikken vind ik zo wat. Ik heb nu NAF compleet supplement voor paarden die niet volledig in het voer staan en appelazijn voor het afdrijven van vocht ivm het snel krijgen van stalbenen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:53

Leuk jodi, waar ga je naar toe?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:23

joopiexx schreef:
Whieee morgen ga ik op vakantie!
Jolanda, is dat supplement voor donna een aanvulling op het dagelijkse voer?
Ik ben op zoek naar iets voor Wenner dat hem in de winter helpt minder stram te worden. En om er zomaar poeders in te mikken vind ik zo wat. Ik heb nu NAF compleet supplement voor paarden die niet volledig in het voer staan en appelazijn voor het afdrijven van vocht ivm het snel krijgen van stalbenen.

Zo zo lekker op vakantie, wil ik ook wel, wij blijven gewoon thuis ... helaas, geen eurootjes om weg te gaan.
De soulmate is een natuurlijk product, mocht het paard het niet gebruiken dan wordt het afgevoerd.
Alles wat een paard nodig heeft zit er in en is niet alleen bestemd voor paarden die laag in het voer staan er staan ook paarden op dit in de top lopen, zowel dressuur / springen / dravers.
Citaat:
De samenstelling van SOUL-MATE NUTRITION® 2G heeft het u gemakkelijk gemaakt, alle vitaminen, mineralen, aminozuren (ook in de L-vorm voor meteen een goede en snelle opname in het bloed) koolhydraten, kruiden enzymen en sporenelementen die het paard dagelijks nodig heeft zijn in de juiste verhouding en onderling samenwerkend bij elkaar gevoegd in èèn product om het paard in topconditie te brengen en te houden.

SOUL-MATE NUTRITION® 2G werkt speciaal om het verzuren tegen te gaan, sneller herstel na ziekte en inspanning, minder spierpijn, weerstand verhogend, meer spiermassa, voor een goede spijsvertering en stofwisseling, snelle vachtwisseling en betere hoornkwaliteit. De glucosamine, chondroitine, m.s.m en vitamine C ondersteunen de natuurlijke processen bij de vorming van kraakbeen, het in conditie houden van de spieren, pezen en gewrichten. Stimuleert de aanmaak van gewrichtsvloeistof, ontstekingsremmend, bevordert de activiteit van de rode bloedlichaampjes en de zuurstofbalans. De L-aminozuren zorgen voor alle fysiologische processen die te maken hebben met herstel, energie, spier en krachttoename

SOUL-MATE NUTRITION® 2G is een natuurproduct en bevat GEEN anabole of androgene steroïden. Het is absoluut onschadelijk en geeft ook geen aanleiding tot gewenning en is samengesteld uit hoogwaardige ingrediënten van levensmiddelen kwaliteit.

Ingrediënten SOUL-MATE NUTRITION® 2G: Maltodextrine, Collageenhydrolisaat, Vruchtensuiker, Maisstroop, Methylsulfonylmethane(m.s.m =zwavel), Spirulina, Plantaardige eiwitten, Kruiden, Elektrolyten, Taurine, L-Aminozuren, Glucosamine Sulfaat, Chondroitine Sulfaat, Appelaroma, Vezels, Ascorbinezuur, Citroenzuur, Vitamine A, Biotine, Betacaroteen, Vitamine E, VitamineB1, VitamineB2, VitamineB6, VitamineB12, VitamineC, VitamineD, VitamineK, Pantotheenzuur, Niacine, Foliumzuur, Choline, Inositol, Ijzer Selenium, Mangaan, Zink, Calcium-Lactaat, Chloride, Fosfor, Jodium, Chroom, Kalium, Koper, Natrium, Molybdeen, Magnesium, Germanium, L-Carnitine, L-Alanine, L-Arginine, L-Asparaginezuur, L-Cysteine, Glycine, L-Glutamine, L-Glutaminezuur, L-Histidine, L-Isoleusine, L-Leusine, L-Lysine, L-Methionine, L-Ornithine, L-Proline, L-Phenylalanine, L-Serine, L-Valine, L-Threonine, L-Tyrosine, L-Tryptophaan.

Donna is er in november 2005 op de soulamte komen te staan, nav tot in het leven bekapt, herstel van goede griep ect. en ze is hier super door opgeknapt. Haar verhaal staat te lezen op de site van Soul-Mate Nutrition. Nu staat ze sinds juni ook op de MSM vanwege het toen erg hoesten.
http://www.soulmate-nutrition.nl/ervari ... 3&rea=open

De kosten vallen mee, 1 pot Soul-Mate Nutrition 2G kost € 55,-, maar hier doe je 2 maanden mee, waar je op ongeveer € 0,90 per dag uit komt.

Het is een behoorlijke lap tekst geworden, bijna wat er ook op de site vermeld staat.
Mocht je meer vragen hebben schroom dan niet om ze stellen, ik vind dit echt het "Groene Goud" zelfs Wahida heeft er op gestaan, nu tijdelijk niet vanwege de opfok.

Ik ga hier maar gauw weer aan het werk.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:19

Kitzbi krijgt ook nooit merrie brok ze kan er niet tegen te veel eiwitten zitten er in..
Kitzbi krijgt gewoon basis brok en daar doet ze het goed op..
Ik heb liever dat ze wat meer hooi krijgt dan brokken....

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:22

Ja dat heb ik ook liever meer ruwvoer dan brokken.
Peeps krijgt nu een halve kilo brok en 3x per dag een flinke hoeveelheid kuil, staat op stal en in paddock.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:34

Kitzbi staat op s,morgens en s,avonds op een halve kilo brok en 2x hooi en dan gewoon wei of bak ligt aan het weer...
Maar ik zou met peeps wel in beweging blijven want anders kan ze het nog wel eens heel zwaar krijgen...

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:35

Kitzbi staat wel op stal s,nachts :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:13

Mara staat snachts op stal en doet het met alleen kuil...

ze barst van de energie, ze zit strak in haar velletje... echt super.

Ik heb haar net van het stro afgehaald, omdat ze constand het stro op at.... En ze staat nu op mot, sinds 3 dagen. En dat gaat super, dat houd ze ook een stuk netter dan stro, echt heerlijk :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:26

kitzbi schreef:
Kitzbi staat op s,morgens en s,avonds op een halve kilo brok en 2x hooi en dan gewoon wei of bak ligt aan het weer...
Maar ik zou met peeps wel in beweging blijven want anders kan ze het nog wel eens heel zwaar krijgen...

Peeps is gewoon in beweging hoor. We hebben alleen een rot tijd gehad en daarna een zadel probleem maar zijn er nu weer aan het oppakken. En omdat ik voor peep juist een pesoateugel aangeschaft had om er goed in beweging te kunnen houden a.h.v longeren maar die nu op de asbest stal liggen wil ik eind van de maand als me geld er is ook een nieuwe kopen zodat ze weer lekker genoeg gelongeerd kan worden daarmee en weer wat spieren krijgt. Nu rijden we elke keer stap/draf ritjes en staat ze los. We zijn aan het opbouwen met der. En aan het einde van de maand komt daar 3/4 keer longeren per week bij, wel kort beginnen en steeds langer maken. Het kon gewoon door omstandigheden van kreupel lopen, stal met asbest, stal met een veel te zware bak en zadelproblemen.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:57

Farah staat s nachts op stal en overdag buiten op dik land als het regent staan ze binnen en dan hebben we genaaid gras voor ze (niet van de gras maaier hoor) en ze krijgt na prestatie pavo daily plus en sport musli

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:44

Hier komt een oude rot weer even binnenvallen en hopelijk om te blijven ;)

Yes I know, lang weggeweest, maar Zita de Maflinger heb ik nog steeds :D

Mijn excuses voor de lange onderbreking, maar heb een flinke depressie waar ik probeer overheen te komen en ik heb 6 maanden enkel met mezelf en mijn gedachten geleefd en dus niet altijd lang op bokt gezeten en slechts vluchtig hier en daar gepost. Niet echt een excuus om jullie in de steek te laten, maar toch een welgemeende 'sorry' ;(

Afbeelding

So, what's new :')

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:50

Welkom terug Chipieke, gaat het nu wel beter met je ?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:59

@Freya: hmm beetje bij beetje. Sta nu op schaal 1 van de 10 dus we zijn alvast een stapje verder :j Het gaat langzaam en zal nog wat jaartjes duren, maar er is dan ook ongeloofelijk veel gebeurd, maar daar denk ik liever niet te veel over na, doet namelijk heel veel pijn. Ik heb me nu echt op mijn honden en paarden gestort en heb dus ook niet veel tijd meer om erover na te denken :')

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:17

ojee klinkt niet best wat er gebeurt is, als je het kwijt wil, staat me pb open voor je.

Zo heb ik me ook op me paardjes gestort, goh en dan besef je hoeveel liefde die geven om je er weer boven op te helpen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:27

dames,

Ik heb een idee voor de nieuwe topic.

Ik ben het een en ander uit de topic al aan het verzamelen.

Van een aantal heb ik reeds als door gekregen wie er in de openingspost van deel 5 wil verschijnen, maar graag zou ik de volgende gegevens willen ontvangen van jullie.
Liefst per PB.

Mijn goud heet :
Mijn goud is zo oud :
Mijn goud is een merrie / hengst / ruin:
Ik ben sinds ..../....../...... de trotse eigenaar / verzorger van dit mooie goud.
Wat doe ik het liefst met hem of haar:
En hierom ben ik zo gek / verliefd om mijn goud.

De foto's van de eigenaren / verzorgers laat ik varen, niet iedereen wil met het gezicht op het internet.

Verder blijft het een verrassing hoe de nieuwe topic er later uit gaat zien.

En weet je wie ik al een tijdje niet meer in de topic heb gezien :
Hinke, muppetmayo, madeira ( waar ik wel pb contact mee heb ), Meldoy93, Monique1983, bijna onze harde kern, wat is er gebeurt, waar is iedereen ????

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:46

chipieke welkom terug.
Klinkt heftig.

Jolanda je krijgt het ooit nog wel eens van mij.
Zo eerst naar pebs en donna, zie je daar.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:50

Is goed, we hebben nog eventjes,hahahaha
Zie je straks, zo eerst even wat te eten gaan halen bij de MAC. maar ga me eerst opwarmen aan een kop thee, heb het gewoon koud.

Aad besloot om bij zijn nichtje te gaan eten, hij moet de duifjes eten geven daar en zijn nichtje om 8 uur naar het werk brengen, daar gaat me avondje even rustig zitten met z'n tweetjes en rustig eten, grgrgrgrgr was behoorlijk pissig.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:02

@Chipieke: Zorg goed voor jezelf. Klinkt niet goed. Hopelijk knap je beetje bij beetje weer op en kom je er uit.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:11

doen hier nog mensen mee aan de winter competitie

21 november leusden

23 januari middenmeer

6 maart hoofddorp

:P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:25

Peeps is gewoon in goede conditie hoor, van de week een rit van een uur gemaakt en veel gestapt en heel veel gedraaft en niet bezweet niks en dat met wintervacht. Slank zal ze ook nooit worden. Ze krijgt ook voldoende bewegiong alleen wordt het dalijk weer aangepast door minder ritjes en longeren met pessoa erbij. Voor de extra spiertjes. Spieren moeten wel weer opgebouwd worden namelijk(ik ben horsii

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:33

dames ik ga me omkleden, ergens wat te eten scoren en daarna naar stal, kijken of Donna net zo lekker wil mee werken als gisteren, al hoop ik wel dat het snel ophoudt met regenen, anders ben ik echt verzopen, aangezien ik al drijfnat van het zweet van me paard af kom, hahahhaha maar ook daar zit verbetering in.

Tot later ...