[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:25

Wauww wat een mooie hengsten zeg!
Die hebben een hoog hebbe hebbe *kwijl* gehalte Haha!

Ik ga zo een buitenritje stappen, want er valt denk weinig te rijden met dit weer, en boy heeft een weekje stappen gekregen. Hopelijk hoest hij dan niet meer, en anders even de DA bellen.
Doe ook maar een martingaaltje om vandaag, het is weer heeft een behoorlijk hoog "ik doe vandaag stoer"
gehalte.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:29

niemand meer een voorspelling over nobbi in cxombo met mara???
wat denken jullie dat het word? merrie of hengst?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:32

hier is de grond ook keihard.
mijn zadel zit dik in de olie, het word nu mooi donker. dus echt rijden zat er toch niet in vandaag. maar we gaan lekker even in de binnenbak spelen, mijn dochter zal er wel even op willen zonder zadel, vind ze leuk.
morgen gaan we voor een weekje op vakantie, dus heeft onze haf lekker vrij. lekker de hele dag in de wei met haar buurvrouw, ze zal wel een lekkere grasbuik hebben als ik terugkom Haha!
En in januari is haar luizeleventje afgelopen, dan gaan we serieus aan het werk. Dan gaat ze leren voor cowboypaard Cool
Ik ben zo blij met d'r, ze is zo superlief, heeft nog geen stap verkeerd gezet sinds we haar hebben. Ze is altijd vriendelijk en vrolijk.

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:38

Ik zal ook weer eens even wat posten in dit topic. Haha! Ik lees wel altijd mee maar ik kom vaak niet toe aan posten.

Ben vanmorgen naar stal geweest. 1 merrie krijgt over 4 weken haar veulen en die wordt echt al lekker dik! En veulenlief wil er al uit geloof ik. Hij of zij zat de hele tijd te schoppen! Duivel

Diva gereden. Ze was echt aan het klieren. Heb ook niet te lang gereden want ik was bang dat ze zou zweten en dan met die vrieskou erop. Geen goeie combi.

Peelie: Ik gok op een hengst. Geen idee waarom maar ik heb gewoon zo`n gevoel. Clown

Gaan er trouwens nog mensen naar de hengstenkeuring?

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:56

@freya de combi van de mooie hengst en jouw mooie haf zal vast en zeker wel een mooi exemplaar opleveren!!
hoe oud is jouw merrie eigenlijk op de foto had ze echt nog zon lkr jong koppie!!..

@smartie das grappig martijn heeft idd zon vlek ja, ik heb er bij beer nog geen kunnen ondekken maar wie weet komen die in de zomer tevoorschijn

@madeira goh 1.50 das best groot voor een haf!..ik hoop dat beer ook nog wat gaat groeien al is het maar in de breedte..

Ga straks ook met dit frisse weer een lkr wandelingetje maken..helaas heb ik me zadel nog niet die komt maandag, heb wel me leerbit klaar voor gebruik dus ben benieuwd hoe beer erop reageerd!..

@divamiep ik ben eigenlijk nog nooit naar een hengstenkeuring geweest..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:18

Zo ik ben er ook weer..
Les ging idd niet door ivm bevroren bak Verdrietig Heb dus ff uitgebreid gepoetst en de dames toen lekker naar buiten gezet om me vervolgens op de stallen te storten..

Nu nog ff niksen en vanavond naar Amsterdam Rai!! Apassionata Go jij! Go jij! Hyper!

Heb me bit uiteindelijk in de azijn gelegd (las ergens dat dat ook werkt) want ik heb geen cola in huis.. Maar azijn werkt dus ook heeeeel goed! Nachtje laten staan, even met de schuurspons erover en hij is weer bijna als nieuw Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:31

Madeir is gisteren niet meer buiten gezet. Ze heeft twee dagen in stal gestaan. Erg slecht van mij

Rijden ging hierdoor niet goed (ze is zo druk) ondanks dat ik haar had gelongeerd. En ze schijnt een beginnerspaardje te zijn Clown dan weet ik dus ook dat ik echt niet kan rijden

Maar ook al is dit zo, ik wil mijn best blijven doen dat ik haar rijdt. Word nog steeds moe van dat verhaal met bijrijdsters. ''Zou ik haar dan maar ''even'' door rijden voor jouw?'' Nehhhhhhhheeeeeeeeeeee. Laat mij maar. Komt ooit wel. Onze dag. Lachen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:41

Precies, en dan ben je super trots madeira!

Wilde met Daimy een wandelingetje buiten maken maar toch maar niet gedaan. Was een beetje bang dat ik vuurwerk tegen zou komen, en dit is pas de 2e keer dat ik echt met hem buiten over straat ga (de keer dat hij uit de trailer sprong en de 2 keer dat hij ontsnapte niet meegerekend).
Hij kijkt nu in principe nergens van op, maar ben bang dat ik dat goed verpest als er nu iemand vuurwerk naar hem gooit. Nog eventjes wachten dus!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:43

marjonrebel schreef:
@freya de combi van de mooie hengst en jouw mooie haf zal vast en zeker wel een mooi exemplaar opleveren!!
hoe oud is jouw merrie eigenlijk op de foto had ze echt nog zon lkr jong koppie!!..

Deze foto is van 2 juli 2007, toen was ze 11 jaar jong. Op deze foto is ze op haar ideaal gewicht.
De foto's die op een aantal pagina's terug staan, is ze mega dik, vanwege de dracht.

Maar bijna iedereen zegt dat ze een mooi jong koppie heeft.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:45

Muppet, ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om niet naar buiten te gaan.

Freya, volgens mij komt daar een pracht veulen uit! Ben echt heel benieuwd Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:54

Het is heeel koud buiten zeg, ik ben bevroren. Heb even buiten een rondje gestapt, maar ik ben nog nooit zo blij geweest om thuis te zijn zeg.
De molen stond ook aan, en draaide precies met zn wieken op de wegkant, dus ik ernaast en boy erlangs gelootst. Kreeg ik op de koop toe nog een schoenmaatje haflinger ijzer op me voet, maarja niet zo gek als er van die wapper dingen aan die wieken zitten zeg. Buiten was hij braaaaf, maar wel fris. Klein stukje gedraaft en geen hoest gehoord. Dus hopen dat het allemaal meevalt.

Nathalie ik ben erg benieuwd hoe apassionata is, ik ga morgen en heb er echt zin in Haha!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:00

Madeira_ schreef:
Madeir is gisteren niet meer buiten gezet. Ze heeft twee dagen in stal gestaan. Erg slecht van mij

Rijden ging hierdoor niet goed (ze is zo druk) ondanks dat ik haar had gelongeerd. En ze schijnt een beginnerspaardje te zijn Clown dan weet ik dus ook dat ik echt niet kan rijden

Maar ook al is dit zo, ik wil mijn best blijven doen dat ik haar rijdt. Word nog steeds moe van dat verhaal met bijrijdsters. ''Zou ik haar dan maar ''even'' door rijden voor jouw?'' Nehhhhhhhheeeeeeeeeeee. Laat mij maar. Komt ooit wel. Onze dag. Lachen

ja madeira was / is ene beginners paardje
maa rik vind ook dat ze veel sterker is geworden paulien dan dat ze hier stond

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:03

ja het is zeker koud buiten kan nu helaas niet met bianca traine
denk dat ik gewoon op het land ga morgen:P

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:05

nou ik meld me ook maar weer eens Bloos na een hele lange tijd.
wij zitten ook met een bevroren bodem.
wandelen is leuk, maar niet sávonds langs de weg.
wat zijn nog meer leuke dingen om te doen om een beetje energie kwijt te kunnen?
onze bak is gelukkig wel gesleept voor de vorst.
dus hij is mooi vlak, maar rijden of opjagen is echt te link Boos!
iemand leuke ideeen?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:12

naomimak schreef:
Madeira_ schreef:

ja madeira was / is ene beginners paardje
maa rik vind ook dat ze veel sterker is geworden paulien dan dat ze hier stond

Ik denk dat dat komt omdat ze gewend is om op het land te staan? Hier staat ze veel in de stal. Ga haar ook zeker morgen gewoon lekker veel longeren (er is toch wedstrijd). Ik denk dat ik iets fouts doe. Maar wát dan? Als ze veel buiten komt moet het goed zijn toch? Verdrietig Weet het ook niet meer.

Joopie, lijkt mij zo gaaf he Apassionata (dat is toch die paardenshow??) Wouwww lijkt me echt cool Haha! geef mij verslag he? Maar ja.. ik kan daar nooit heen.. je kan zeker niet heel dichtbij zitten (begrijpelijk)..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:53

Onze buitenbak is redelijk tot goed te doen. De drafbaan is afgesloten voor pensiongasten , begrijpelijk.
Vandaag met zwangere stalmus over de dijk gewandeld.

En de nieuwe pensiongast ontmoet, morgen komt er ook een haffie bij , met 2 shetjes. Haffie is ook drachtig en net 1,5 week na Donna uitgerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:57

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:47

Laatst bijgewerkt door iSaBeLL op 27-12-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:06

VivaLaVida, ziet er goed uit! Lekker ontspannend! Haha!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:58

leuk filmpje VivaLaVida
Maandag komt er iemand naar mijn paardje kijken! ben benieuwd

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:39

Spannend maayke!

Madeira_ Natuurlijk doe ik verslag, ben erg benieuwd.
nathalie83 is er ook naartoe, die ging vanavond.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:20

Leuke hafs! Lachen Meet mijn mannetjeeh & ik @ het bok-en-rengalop-verleidende-bos Bloos Cool :

Afbeelding
(Altijd cap op ! alleen dan even niet voor de foto's Knipoog )

Hoe die ook staat hé met zn borst naar voren! Pling

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:25

Maayke, spannend! Laat je ons weten hoe het is gegaan? Lachen
Joopiexx, echt gaaf dat je er heen gaat! Haha!
nathalie83, ik wil ook verslag van jouw Tong uitsteken

Meiden, ik weet waarom Madeira vandaag vervelend deed. Iemand heeft voor mij het bit strakker gezet, sindsdien doet ze zo. Dus ik ga morgen even die riempjes minder strak maken, zodat het hopelijk over is. Lachen Het was iemand die instructrice is, dus had er wel verstand van.. Maar schijnbaar is het voor Madeira prettiger om het 1 gaatje losser te hebben.
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 27-12-08 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:25

Spannend Maayke, hoop dat er een klik tussen die twee is morgen. Ik ga duimen voor je meis

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:30

zeker spannende maandag komen ze ben benieuwd
en heeel stiekem ga ik morgen kijken bij een haflinger maar niet aan mijn paard vertellen hoor Knipoog