[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

-marije-

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:09

ik krijg les op een fjord,
ze zeggen dat die het zelfde karakter hebben! allebei heel eigenwijs!
en soms super irritand zeg ik rechts gaat hij links enzo!
maar dan kan ik heel pissig worden, maar boos nee dat lukt nooit~!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:13

Muppetmayo, wat een prachtige papa heeft jouw haf! Haha!

Lein_ schreef:
Hi ik meld me om me bij dit topic te voegen Haha!
Heb een superleuke haf, Pelgrim...
Meer foto's etc vind je in mijn profiel!

Welkom Lein! Mooie haf heb je Haha!

Marije, ik denk dat het per fjord en haf verschildend is.. Al vind ik wel dat zij allebei lekker sterk en eigenwijs kunnen zijn. (Heb ook verschillende fjorden en hafjes gereden). Allemaal verschillend, maar wel eigenwijs op hun manier Tong uitsteken nouja eigenwijs.. gewoon een eigen willetje Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:17

Tot nu toe waren alle fjordjes en haffies super eigewijs waar ik op gereden heb. Ben nog geen hele brave tegengekomen! Maar dat vind ik stiekum ookwel het leuke aan ze Lachen Ze hebben een eigen willetje Lachen
Madeira tnx! Vind hem zelf ook helemaal geweldig, maar hij is niet zo heel erg bekend geloof ik!
Hij is toch meer van het ouderwetse, terwijl je nu veel meer luxere ziet. Daimy heeft ook net zoveel manen als zn paps Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:19

Muppet, ik weet niet, ik vind Merlin (van mijn paard) niet echt modern, ook totaal niet ouderwets..

Diegene die ik ken zijn ook lekker eigenwijs. Gewoon dat zij iets anders willen dan jij. Maar ik vind ze tegelijkertijd meestal ook super trouw Lovers

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:25

Als ik a zeg, denkt Daimy standaard o dan doe ik B. Maar hij vind het echt wel helemaal super om te werken Lachen Hij wordt al helemaal ongeduldig als zijn hoofdstelletje inmag. Dan is het echt zo van mag ik? mag ik? Dat is toch helemaal geweldig Lachen

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:26

Thanks Hinke Haha!
Ik hem de afgelopen jaren niet meer gemeten, hij zal nu (gokje) 1,43 zijn..niet zo groot dus.

Wat een gave papa heeft je paard muppetmayo, zit wel pit in aan de foto's te zien haha.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:29

Muppet, zo herkenbaar Tong uitsteken
Madeira wilt bijvoorbeeld niet altijd langs de bakrand. Ik ga net zo lang door tot ik gewonnen heb (eerste keer drie kwartier, toen pas zweepje bij gepakt, laatst gelijk zweepje bij gepakt doet ze het gelijk goed). Ik weet niet of ik dit kan bestempelen als 'eigenwijs' maar ze doet soms dingen niet wat je van haar vraagt. Maar vind ik juist geweldig, ze mag best een eigenwilletje hebben. Zelfs mijn geleidehond heeft daar wel is last van, haha Tong uitsteken

Dit is Madeira's papa. Toch wel modern nu ik goed kijk. Toch vind ik die van Lein_ moderner Tong uitsteken

Afbeelding

Meer foto's heb ik (nog) niet gevonden.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:36

Haha, ik heb ook wel een moderne haf Lachen
Maar dat lijkt nu ook mede omdat hij geschoren is, dus geen behang (had hij al niet zoveel) en hij is daarbij gewoon slank.. En het ligt echt niet aan het voer want hij krijgt nu echt genoeg Haha!

Supergave papa hoor Madeira, mag je trots op zijn!

Pelgrim heeft wel een brandmerk, maar helaas heb ik zijn papieren niet, zijn vorige eigenaren ook niet..
Het is een kerstboom met 76 eronder, ik ben er na zoeken achter dat de boom staat voor Thuringen, een deelstaat van duitsland..maar verder dan dat ben ik helaas nog niet.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:37

Lein, grappig, de vader van mijn paard komt ook uit Duitsland Tong uitsteken

En ik ben ook trots, vind het ook wel een gave papa Haha! jammer dat ik haar moeder nooit heb gezien (op foto ofzo) kan ik niet vinden.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:48

mijne heeft als papa star! en ijn moeder staat bij het gekkenhuis in etten-leur

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:01

star iss al een hele oude hengst

paulien madeira is modere hoor;p
ging weer erg g eod met bianca weer de heletijd los
we zoude eigleijk ga galoperen van daag maar de bak was beetje bevrorend us dan alllen gestap en gedraaft
gign weer goed:P

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:05

ik ben net ook naar de paardjes geweest,
ik heb nog even wat vrjie dressuur met een shet gedaan maar die shet is zo koppig!!!
lijkt echt op een ezel dan!
maar als een fjord of haf eigenwijs zijn vind ik soms juist zoo schattig! de fjord waar ik op les kan ook zo dom kijken dan stoot hij expres iets om en dan kijk ik hem boos aan en dan kijkt hij zo : ik was het niet! en dan gaat hij de andere kant opkijken , en dan moet ik altijd hard lachen!
ik hou wel van dat karakter maar de manen van een fjord vind ik niet zo heel erg leuk maar een haf heeft van die mooie lange die je lkkr kan vlechten!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:23

Heb maar een wandelingetje gemaakt met de mijne vandaag. Hij is wat aan het hoesten dus even een paar dagen wat rustig aan. De bak is toch wat aan de harde kant, en het blijft koud. Dan kunnen we toch niet zoveel, kan hij even opknappen.
Ach ik ben zn capriolen van gister alweer vergeten, al was die wel mega lief vandaag! Lovers

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:47

-marije- schreef:
ik ben net ook naar de paardjes geweest,
ik heb nog even wat vrjie dressuur met een shet gedaan maar die shet is zo koppig!!!
lijkt echt op een ezel dan!
maar als een fjord of haf eigenwijs zijn vind ik soms juist zoo schattig! de fjord waar ik op les kan ook zo dom kijken dan stoot hij expres iets om en dan kijk ik hem boos aan en dan kijkt hij zo : ik was het niet! en dan gaat hij de andere kant opkijken , en dan moet ik altijd hard lachen!
ik hou wel van dat karakter maar de manen van een fjord vind ik niet zo heel erg leuk maar een haf heeft van die mooie lange die je lkkr kan vlechten!

Ik les nu sinds een kleine 2 mnd ook op een Fjordje. Een kanjer pakt de dressuur zo goed op. Beleer hem voor de dressuur nu en gisteren heeft hij voor het eerst ook in de galop netjes nageefelijk gelopen.
Ik ben zo trots op hem, na het uitstappen en zweetdekentje op doen, kijkt hij ook trots net of hij wil zeggen, dat hebben we maar mooi even geflikt he ... Echt gewelig dier.
Soms een klein beetje eigenwijs, maar dat kan ik hem nog niet kwalijk nemen, hij zit nog in het leerproces.

Ik kan die maflinger van mij en baco- de fjord echt niet met elkaar vergelijken. Ik vind haffies eigenwijzer dan fjorden, daarin tegen vind fjorden sterker dan de haffies. Maar op beide rassen ben ik verliefd.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:35

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:34

Madeira die van jou heeft ook een mooie papa zeg!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:26

Hmm verschilt ook per paard denk ik, pelgrim is nl gewoon heel lief.. soms wat tegenstrijdig maar echt geen eigenwijs paardje, hij luistert echt wel goed Bloos

Vanmiddag lekker in t bos gereden, was niet zo koud eigk,tot we terugkwamen damn wat een kou!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:29

dan ziet de vader van mara er maar saai uit. (willem van de steenbergen) Maar een gewoone nederlandse hengst die uit de fok is gehaald vanwegen zijn nakomenlingen die er niet uitkomen zoals gewenst. 9hebben ze nooit naar mara gekeken Tong uitsteken)

Ik heb er een hele mooie duitste voor het leven goedgekeurde hengst op gezet. (zie mara's site) wat vinden jullie van hem?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:20

Nobbi vind ik ook een super gave hengst.
Denk dat in combi met je merrie er ook een plaatje van een veulentje uit komt.

@ blondy_007 , wat een gave haffie heb jij zeg.
Zoals ik al in je topic schreef, kan ik een beetje een voorstelling maken van wat ik kan verwachten in juni 2009

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:45

Hoi!
Ik zou me even voorstellen:
Ik ben Saskia, 15 jaar jong en zit in de 4e klas van het VMBO-T Ik ben verschrikkelijk besmet met het haflingervirus. Ik rijd sinds mijn 8e.
Ik heb al op meerdere plekken gereden.
Nu rijd ik een half jaar op de leukste stal ooit! Het is een haflingerstal. Er staan 13 haflingers, een new forrest, een appalosa x new forrest en 2 kwpn veulens. Ze hebben nog meer haflingers maar die staan ergens anders. Volgend jaar komen er 5 veulens!
Ik rijd daar op Rhe-Sanne ''B'' (12 jaar, v. Maarschalk m. Rhea) en Stan(4 jaar, v. Stradivari m. Rhe-Sanne ''B''). Rhe-Sanne doet gewoon alles voor je. Ookal is ze meestal heerlijk eigenwijs, maar dat vind ik zo leuk aan dr! Stan is vorig jaar een tijdje gereden maar was smal en is nog een jaartje de wei in gegaan. Ongeveer 3 maand geleden heb ik de draad weer op gepakt en het gaat super! Haha!
Groetjes Saskia!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:43

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:44

Naomi, ik weet dat Madeira modern is. Alleen, ik ken haflingers, die gewoon slanker zijn. Tong uitsteken

Fijn dat het goed ging op Bianca Haha!

Morgen ga ik met mijn vader een nieuwe cap halen. Hij is te groot geworden (????). Lijkt me sterk dat het gekomen is omdat ik 21 kilo ben afgevallen..

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:49

21 kg netjes hoor.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:53

Smartie2004 schreef:
21 kg netjes hoor.

Heb nog wel een paar te gaan Tong uitsteken

Maar ik ga ervoor Haha!

En sinds ik Madeira heb gaat het alleen maar beter Haha!!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:01

Welkom Saskia!

Smartie ik ga even in je topic kijken Haha!

Straks ga ik stappen, voor het eerst weer een keer.. Pfff echt heel lang geleden dat ik weg ben geweest naar iets anders dan cafeetje.. Maar wel weer leuk.. Dresscode is gala (met vriendinnen onderling) en ik heb me er wel redelijk aan gehouden haha..