Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:43

Hier is blondie ook een extra dag vrij hoor.
Gisteren ook al die vind dat vast niet erg

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:49

Een dagje kan voor Vlien wel, langer eigenlijk niet. Maar dan pak ik tussendoor wel een rustigere training, of een blok om te uitwaaien :) blijft ze scherp van :D

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:03

Even niet actief geweest in dit topic aangezien ik een drukke periode had.

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Vrijdag voor het eerst weer het trainen opgepakt, en ze liep fijner dan ooit. Wat kan een paar weken rust wonderen doen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:18

maessie schreef:
Hier zaterdag weer wedstrijd, stond eerst op de wachtlijst, maar er waren nog zoveel dat ze een extra jury hebben geregeld :D mooi op zand, en de volgende wedstrijd eind Mei ook, dus kan nog mooi even ijzerloos! :j

Waar ga je zaterdag naartoe? :D

Flickie vandaag <3 <3

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:40

Knap koppie, en guitig plukkie haar haha!
Ik ga zaterdag naar vrouwenparochie ;) nu eens blijven zitten, vorige keer ben ik er daar afgeklapt :+ staan best veel haflingers op de startlijst!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:14

plutolover schreef:
Leuk miss zien we elkaar wat ga je strarten?

Dat zou leuk zijn! Ik start B. Het is de eerste keer op vreemde locatie, hadden L1 mogen starten. Ga jij ook starten? Wat start jij?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:36

Denise_Storm schreef:
plutolover schreef:
Leuk miss zien we elkaar wat ga je strarten?

Dat zou leuk zijn! Ik start B. Het is de eerste keer op vreemde locatie, hadden L1 mogen starten. Ga jij ook starten? Wat start jij?

Ik ga ook starten ja de L2.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:12

Knappe Flicka!

Waar start jij nog meer op zand Afke?

Ik mag zaterdag ook starten in Vrouwenparochie.
Vorig jaar reed ik daar mijn L1 debuut en nu mijn M1 debuut :) Vind het maar spannend
zeker met de weersvoorspellingen :=

Amino is gisteren naar de fysio geweest en mijn gevoel klopte toch weer...
Meneer sprong steeds in de verkeerde galop op rechts,heeft ie nog nooit gedaan dus dat klopte niet.
Bleek hij dus een fikse knoop in zijn rechterbil te hebben en zijn rechter schouder zat ook niet helemaal lekker.
Als het goed is moet hij het nu dus wel weer kunnen,we gaan het zien morgen!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:46

Eind mei, vinkega is ook op zand, en bakkeveen ook ;) vinkega is nhps.

Ik heb mij afgemeld voor zaterdag na mn ongelukje gister -O- de hoofdpijn is aardig gezakt (flink mazzel dat ik precies op mn knot viel, anders had ik een grindtuin in mn achterhoofd gehad :+ ) maar bekken en knie werken nog niet mee.. mn bekken heeft de volle klap opgevangen helaas. Toch maar gaan dammen ofzo :Y)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:49

wel nog een onsie gemaakt voor de tijd met Maes :D gister voor het eerst sinds meer dan een jaar er zelf weer eens opgestapt. <3
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:53

maessie schreef:
Eind mei, vinkega is ook op zand, en bakkeveen ook ;) vinkega is nhps.

Ik heb mij afgemeld voor zaterdag na mn ongelukje gister -O- de hoofdpijn is aardig gezakt (flink mazzel dat ik precies op mn knot viel, anders had ik een grindtuin in mn achterhoofd gehad :+ ) maar bekken en knie werken nog niet mee.. mn bekken heeft de volle klap opgevangen helaas. Toch maar gaan dammen ofzo :Y)

Hé bah! Beterschap :(:)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:28

Bakkeveen is voor ons niet zo geschikt := met vinkenga zit ik op de veluwe :D

Balen zeg dat je toch zo veel last hebt, beterschap!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:55

Ja ach ben allang blij dat de hoofdpijn is afgezakt! Voor de rest als ik niet beweeg doet het ook geen pijn :D verplicht in het zonnetje zitten te bakken in de achtertuin zullen we maar zeggen.. dat was met hoofdpijn niks geworden. Vriendin rijdt Velina een paar daagjes voor me, dus dat scheelt ook alweer! Kan ook niet weg als ik zou willen, want mn auto staat nog op stal! De veluwe klinkt heel wat beter dan vinkega haha!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:31

Maessi: beterschap

M'n zadel is aangepast! En wat een verschil!! Alleen me boom is te smal. Nu was ik toch al van plan een nieuw zadel, dus even door sparen! Dan ga ik voor een ander zadel.

Ik kan er nu even mee vooruit.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:36

Je boom is te smal en toch kun je er even mee vooruit? Sorry maar dat snap ik niet :?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:48

Maessie, balen dat je gevallen bent. Ik ben zelf ook nogsteeds niet compleet uit de kreukel na mijn val van begin maart.

Wedstrijden <3 ik wil ook weer zo graag :D

Willeke hoe bedoel je je zadel is te smal. Bedoel je dan echt de boom of tussen de kussens langs de ruggengraat?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:52

silby schreef:
Je boom is te smal en toch kun je er even mee vooruit? Sorry maar dat snap ik niet :?

Ik rij al 4 jaar met dit zadel, nooit erge problemen gehad. En m'n vorige zadelmaker zei steeds dat die goed lag, En aangezien ik al van plan was voor een nieuw zadel. Heeft ze zadel zo aangepast dat ik even vooruit kan gaan, zodra ik het geld heb voor nieuwe zadel komt er een nieuw zadel

Alleen de boom is te smal niet ruggengraat en de kussens. Stel m'n zadel had een verwisselbare boom gehad dan had er een bredere boom in gemoeten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:57

Dan zou ik er toch zeker niet mee door rijden. Kan je niet een beter passend zadel lenen van de zadelmaker? Of je huidige zadel inruilen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:13

Peelie schreef:
Dan zou ik er toch zeker niet mee door rijden. Kan je niet een beter passend zadel lenen van de zadelmaker? Of je huidige zadel inruilen?

Zadel inruilen kan, maar dan heb ik nog niet alles bij elkaar helaas... Ik rij nu al blijkbaar achteraf al 4 jaar me met een smallere boom. En heeft nooit problemen gegeven.

Zowizo rij ik op moment niet veel ben bezig vooral op de grond.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:16

Ik snap niet waarom die zadelmaker je dan aansmeert om het zadel nog een beetje aan te passen, maar je te latwn gaan met een niet passend zadel. Geef dan advies om zonder zadel te rijden... Maargoed, zo denk ik er over.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:25

Vind het ook wat raar dat de zadelmaker je er zo weer mee door laat rijden...
Je kunt de kussens van je zadel aan laten passen maar als de boom te smal is blijft dat zo, wat je ook met de kussens doet.
Kon de boom zelf niet breder gemaakt worden?

Je zegt wel dat je geen problemen hebt onder vonden afgelopen 4 jaar maar ik lees toch vaak dat je pony niet wil lopen ;)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:57

@peelie: jaah en dan niet eens van t paard :+ (wel door t paard :Y) Bucks liep me omver, puberpaard)

@plutolover: ik ga ook met de anderen mee, snap dat je nog even door wilt sparen, maar zou het wel in de gaten houden bij je paard. Echt fijn kan het nooit zitten voor hem.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:31

maessie schreef:
@peelie: jaah en dan niet eens van t paard :+ (wel door t paard :Y) Bucks liep me omver, puberpaard)

@plutolover: ik ga ook met de anderen mee, snap dat je nog even door wilt sparen, maar zou het wel in de gaten houden bij je paard. Echt fijn kan het nooit zitten voor hem.

Soms zijn die paarden ook gewoon lompe koeien ook he :P hihi

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:44

Nogmaals uiteraard hou ik me paard in de gaten. En ze zei hij reageert verder niet op de drukplekken. Als hij der nog op reageerde had ze t zadel afgekeurd.

En ik verwacht binnen 2 maanden wel een nieuw zadel. En ik rij op dit moment niet veel, ondanks dat ik 2 wedstrijden op de planning heb

Verder laat ik het hierbij. Hij loopt er niet slecht onder in de zin van kreupel ofzo.

Ik ben al blij dat er een nieuw zadel gaat komen.

En dat ik erachter ben gekomen aangezien dat me vorige zadelmaker het nooit heeft verteld ook niet diegene die in januarie naar m'n zadel heeft gekeken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:50

Zo veel mensen zo veel meningen. Hopelijk vind je een fijn passend zadel