[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:45

Hahaha nee madeira, ik bedoelde dat boy er zelf naar solliciteerde, maar ik ga hem nooit verkopen.. Alleen al is hij zoo irritant dan gooi ik wel eens wat minder lieve dingen naar zn hoofd.
Waaronder; Ezel ik zet je op MP.. Bloos maar dat meen ik natuurlijk niet, en hij snapt het toch niet.
Of wel, uiteindelijk deed hij het toch Clown

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:47

Owww zo! Dom van me! Sorry Clown

Madeira gaat hier ook nooiiiiiiiiiiiiit meer weg Lovers

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:50

ze begrijpen meer dan je denkt .... het zijn slimmerds ...
Als ik echt boos wordt op die van mij, dan heeft ze het ook wel heel erg bont gemaakt,( en dat komt gelukkig niet meer zo vaak meer voor) dan doet ze daarna alles voor me. Ze weet donders goed wat de bedoeling is.
Nu hoeft ik alleen nog een harde Nee te roepen en ze bedenkt zich wel.
Vanmiddag met voeten afspuiten, niet stil staan, een keer nee en ze kijkt me aan, ik zeg tegen haar, ik vraag het nu nog vriendelijk he meis, blijven staan. Dan zegt haar koppie al genoeg, oke ik ga al luisteren , hahahaha dan moet ik zo lachu ( inwendig, want anders neemt ze nog een looptje met me )

Vaak denken mensen dat alleen hengsten moeilijk in de omgang zijn, maar merries weten er ook een potje van te maken als ze eenmaal weten bij wie ze het wel kunnen flikken en bij wie niet

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:51

Het is inderdaad wel leuk aan haffies, en het is nooit saai.
Alleen die van mij maakt er geen vrienden mee.. Mn zusjes vinden het "eng" en mn moeder durft niet meer te longeren. Hij doet ook wel eng, maar het is vooral bluf.

Die van mij reageert niet op zweep als ik erop zit, maar ernaast zal die dat stokje toch eens goed te grazen nemen haha.. Het is een eigenaardig ding, maar wel de leukste die ik ooit gezien heb:D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:52

Die van mij gaat ook "nooit" weg. Al moet ik zelf niks meer te eten hebben, maar zij blijft, dan ben ik tegen over haar verplicht.

Ik ben al de 8e eigenaar in 6 levensjaren van Donna, incl. de fokker mee gerekend

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:52

Tja.. iemand zei nog tegen mij: ach, voor mij geen haflinger, die zijn veelste makkelijk!

Madeira is makkelijk en lief en je weet het allemaal wel. Echt een beginnerspaardje denk ik, of niet Naomi? Maar ze wilt je wel uitproberen, en als ze jouw grenzen weet (na de 2e x ofzo bij mij al) dan is het okee Lovers

Zij betekent echt veel voor mij. Ik kan zoiets gewoon niet uitleggen.
Net als mijn geleidehondje. Wat zou ik zonder hen moeten?

Nu maar hopen dat zij net zoveel om mij geven haha Tong uitsteken

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:54

Dat hoef je ook niet uit te leggen Madeira_
Met mijn meisje heb ik ook een speciale band, zij betekend ook heel veel voor me, zo veel dat het met geen pen te beschrijven is.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:54

Heel herkenbaar Freya..
Opzich vind ik dit gedrag wel heel paard, ik bedoel hij zit goed in zn vel, heeft het geweldig naar zn zin op zn nieuwe stal, en dit is hoe ik hem ken.
Dat hij de afgelopen maanden zo braaf is geweest, is dan toch misschien wel een teken van niet op en top in zn vel zitten.. achteraf gezien was hij een toch een tikkeltje mat met hoe hij nu is.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:55

Maar ik heb Madeira sinds 8 oktober, en mijn geleidehond sinds 3 juli. Maar de eerste keer toen ik hun zag, dacht ik echt van.. ik moet hun hebben! Zo lief zijn ze Lovers

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:55

Klopt, hoe lekker ze zich in hun vel voelen zitten, hoe meer ze zich zelf zijn. Soms nadelig voor ons ... als verzorger /eigenaar

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:57

Ik ben Boy zn 6e eigenaar, en vanaf zn 3e eigenaar rijd/verzorg ik hem.
Ergens in mn profiel staat zo'n beetje het verhaal hoe en wat dacht ik..
Het is mn trouwste vriendje, mn maatje, en we lijken op elkaar zegt mn moeder Clown

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:58

Freya schreef:
Klopt, hoe lekker ze zich in hun vel voelen zitten, hoe meer ze zich zelf zijn. Soms nadelig voor ons ... als verzorger /eigenaar

Dat verklaard misschien ook het 'uitproberen' van Madeira.. Zie het bijna als een compliment Tong uitsteken

@Joopie, mijn moeder zegt altijd: Diezel en Madeira hebben een eigenwilletje, maar wat heb jij dan wel niet? Tong uitsteken Clown

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:01

Madeira_ schreef:
Maar ik heb Madeira sinds 8 oktober, en mijn geleidehond sinds 3 juli. Maar de eerste keer toen ik hun zag, dacht ik echt van.. ik moet hun hebben! Zo lief zijn ze Lovers

Ik had echt vroeger niks met haffies, puur om hun uiterlijk, ik kende alleen haffies met veel wit op het hoofd en ik vind paarden met veel wit op het hoofd niet mooi, ik weet het is een tik van me.

Tot ik Donna leerde kennen, de eerste keer dat ik haar zag, wauw wat een mooi dier is dat ( Donna heeft alleen een kolletje net onder haar voorpluk ) Maar die ogen van haar, die betoveren je gewoon.Dat ik tegen me man zei, als zij ooit te koop komt te staan wil ik haar hebben. En toen ik haar karakter leerde kennen was ik helemaal verkocht.
Na 2 maanden haar bijgereden te hebben, heb ik haar letterlijk gekregen.

Je hebt een klik met een dier of je hebt het niet. En die klik kan je bijna niet omschrijven zo dierbaar is dat.

Ik moet ook maar afwachten wat er straks geboren wordt bij Donna. In ieder geval Paps vererft niet echt veulen met super brede blessen en bij Donna haar lijn ook niet zo, alleen van haar Mams een uitzondering.
Maar het karakter is voor mij het aller belangrijkst.
Mocht de kleine wel een super brede bles hebben, gaat zij of hij toch niet weg.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:02

Toch knap van Serge Gaus, die heeft gelijk de goede voor mij uitgezocht (ik doe daar vrijwilligerwerk met geleidehonden dus hij kende mij natuurlijk al beetje) Tong uitsteken

Maar Freya, dan vind jij mijn paardje niet zo mooi? Ik weet eigenlijk niet, Madeira heeft een dunne bles volgens mij.. Lastig he Tong uitsteken val nooit op uiterlijk Tong uitsteken

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:04

Die van jouw heeft de perfecte bles, op zón haffie zou ik smoorverliefd worden. Als de bles echt mega breed is - van oog naar oog en over beide neusgaten heen loopt, vind ik ze niet mooi.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:05

Mij maakt het echt geen meter uit.. Zie het toch amper Tong uitsteken

Ow ik zie het, Donna heeft helemaal geen bles (of een kolletje?)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:06

eigenlijk moet het uiterlijk ook niks uitmaken. maar ja een mens heeft voorkeuren. en bij het kopen van een paard kan je kiezen, alleen heb ik straks niks te kiezen ...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:08

Haha nee Tong uitsteken dat snap ik Tong uitsteken

Uiterlijk maakt voor mij niet zoveel uit. Ik vind Madeira een super geweldige karakter hebben, en dat ze er zo mooi uit ziet (zie ik wel goed op foto's, of als ik dicht bij haar ben) heb ik geluk mee Tong uitsteken

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:08

Boy heb ik niet uitgekozen eigenlijk..
We zijn voor een groot deel samen opgegroeid, dus dat schept opzich al een band denk ik.
Als kind ben je veel naiever dan wanneer je ouder wordt.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:09

Klopt, Donna heeft een klein kolletje net iets boven de ogen. En eentje daarboven nog.
Nu begint ze een blesje te krijgen, die vanuit het onderste kolletje komen steeds meer witte haren, die in een boog naar beneden lopen, dus over een aantal jaren heb ik ook een haffie met een bles.

Of zouden het grijzen haren zijn, ze is tenslotte al 12 jaar ( officeel per 1-1-2009 13 jaar, maar haar verjaardag houden we gewoon op 12 juli )

edit: iets toegevoegd

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:12

Madeiraatje is 9.. Tong uitsteken

Maar mooie geboorte datum, 01-01-'09, waarom vier je het op 12 juli als ik mag vragen? Bloos

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:13

Mijne is ook 1-1-2009 jarig, dan wordt hij 18.
Die van mij heeft geen papier, niets is bekend, dus volgens mij is daarom de datum op 1-1 toch?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:19

Madeira_ schreef:
Madeiraatje is 9.. Tong uitsteken

Maar mooie geboorte datum, 01-01-'09, waarom vier je het op 12 juli als ik mag vragen? Bloos

Omdat dat de dag is Donna het levenslicht voor het eerst heeft gezien, op die dag is ze daadwerkelijk geboren. Alleen voor de wet worden alle paarden op 1 januari een jaar ouder.

Ik vind dat zo raar. op 1-1-2010 zal haar veulen een jaar zijn, terwijl pas eigenlijk net een half jaar oud is. Ik doe daarom altijd eigenwijs en vier ( vieren is een groot woord ) op de dag dat ze daadwerkelijk geboren zijn hun verjaardag.
Ze krijgen niet een taart ofzo, of een kadootje. Een appeltje extra is genoeg. Ook 4 oktober vier ik nooit. Het is voor mijn dieren elke dag dierendag.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:21

joopiexx schreef:
Mijne is ook 1-1-2009 jarig, dan wordt hij 18.
Die van mij heeft geen papier, niets is bekend, dus volgens mij is daarom de datum op 1-1 toch?

Mede daarom, omdat vroeger en nu ook nog met regelmaat de papieren niet op orde zijn en niet op orde gehouden worden, hebben ze voor alle paarden de datum 1 januari ingesteld.

Dan is die van mij nog maar een jong ding, vergelijken bij die van jouw Joopie

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:22

Op die manier Haha! nooit geweten.

Zo zou ik het ook doen Haha!

En hier is het ook elke dag dierendag Haha!