[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:51

Een thieleman bit is bijna het zelfde als een pasoa bit, heeft de zelfde werking, ziet er ook bijna het zelfde uit

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:52

Ja zover ik het begrijp werkt hij hetzelfde, alleen idd iest scherper dan het dangerbit.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:53

Ik heb ook voor ons doen goed nieuws.
Aller eerst is Donna morgen op de helft van haar dracht ( ongeveer als we de uitreken datum aanhouden )
En gisteren hebben we aan de hand gedraaft over de drafbaan en dat ging super goed met haar been en is ook niet dik geworden, in overleg met de veearts mogen we dit nu gaan uitbreiden, eventueel onder de man met zadeltje , als die nog maar past. Heb al sinds juni niet meer met zadel gereden en ze is behoorlijk dik

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:56

Hinke schreef:
Madeira: http://www.vrijheidsdressuur.info/ Het is volgens mij best simpel je paard zoiets te leren. Ankie had met 2 keer oefenen het commando voor achteruit door. Zolang je bij ankie snoepjes gebruikt kan ze alles leren! Verder ben ik niet gekomen Tong uitsteken Ik heb er geen geduld voor. En dan moet je ook nog met zoń clicker geval werken, pff!

Vergis je daar niet in, vrijheidsdressuur doe je ook niet zo 1,2,3 is ook trainen, trainen en nog eens trainen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:03

Ik heb daar het geduld ook niet voor. donna kon al kusjes geven. Voetjes geven en buigen heb ik haar zelf geleerd, maar toen was ik er ook wel klaar mee. Ze doet het alleen voor het snoepje, op de clicker reageerd ze helemaal niet, alleen snoepje werkt en aangezien die van mij de rest van haar leven op streng dieet staat zijn snoepjes uit den boze.
heb nu ook weer een pot gekregen van me collega, die is volgend jaar nog niet eens op de helft, hahhaah en dan kan ik ze weg gooien.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:06

stukjes wortel werken ook goed

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:11

hallo!
ik kwam dit topic tegen, en het lijkt me wel leuk om mee te kletsen Knipoog .
dus ik kom me even voorstellen.

ik ben hinde, 17 jaar.
woon in friesland (in de buurt van heerenveen/drachten (maar dan niet echt heel erg in de buurt. zegmaar Clown ))

ik heb al vanaf mijn 8ste 2 verzorghaflingers! ze zijn nu allebij 16

Pudzji

rijd ik vooral lekker buitenritten mee, wel wat dressuur af en toen om haar wat soepel te houden.
af en toe springen vind ze ook wel leuk, maar van haar hoeft het allemaal niet zo nodig.

Afbeelding

nanda

met nanda ben ik sinds juni gestart met wedstrijden rijden.
eigenlijk ben ik zelf nooit echt zo'n fanatieke wedstrijdruiter geweest, maar omdat nanda het onwijs leuk vind om te springen en te crossen, en dit ook heel goed kan (ook dressuur kan ze heel netjes), en we een wat mindere tijd gehad hebben (ze had aangeleert te steigeren; dat is begonnen met een verkeert zadel (voordat ik op haar reed) maar ze is van oudere mensen, die wisten niet waarom ze het deed en waren er bang van, dus die stapten steeds af en liepen weer terug naar huis, ze heeft dus aangeleert met stijgeren haar zin te krijgen. toen ik kwam rijden was ik 8 en had ik er wijnig verstand van. toen ik erachter kwam dat het zadel niet goed lag is er een andere gekomen, alleen was het steigeren niet meteen over, en omdat ik niet toe gaf werd het juist alleen erger. gelukkig is het er nu zo goed als helemaal uit!;)) daardoor geloofde er eigenlijk niemand in ons. ik kreeg van alle kanten te horen dat ik met haar moest stoppen. een ander leuke verzorgpony zoeken waar ik 'wel' wat mee kon. en er werd zelfs gezecht dat ze 'levensgevaarlijk' was. dus ik wou eigenlijk ook bewijzen dat ze het kon door wedstrijden met haar te gaan rijden.

het gaat echt super!
op mijn eerste wedstrijd had ik meteen al 2wp's (180 en 183).
met het springen begon het wat minder, dat werd haar allemaal eerst iets te veel (ze was haar hele leven nooit verder geweest dan haar eigen erf)
maar dat gaat nu ook goed!, en nu zijn we ook begonnen aan sgw, en ze vind het geweldig!!!!

Afbeelding

ook heb ik nog een tijdje op catherina gereden, daar reed ik western mee.
maar ze is helaas verkocht Verdrietig, en ik heb geen foto van haar online..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:00

Welkom Hinde!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 03:12

jeetje mina... Mara zit al op 164 dagen vandaag Tong uitsteken

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:10

Madeira_: Ja dat klopt! Lachen

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:33

Merry Christmas allemaal! Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:10

Iedereen een hele fijne kerst gewenst!

Strakjes maar eens Daimy longeren, kijken of ik het zonder hulp kan!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:12

DivaMiep, een stalgenoot kent jouw dus Tong uitsteken haha grappig. Haha!

Naomi, denk jij dat je het met Madeira kunt doen? Ach, ze is wel lief en gehoorzaam.. Maar denk dat ze het puur om het stukje wortel of wat dan ook zou doen Tong uitsteken

Ik krijg als ik op gewicht ben van mijn ouders een wedstrijd outfit voor mij en Madeir Haha! super he. Ik ga tot die tijd (denk een half tot 1 jaar) flink oefenen met Madeira, ze deed het super gisteren. Ik sprong alleen ietsje te hard van haar af.. en vandaag heb ik weer een dikke knie + dat ik pijn heb. Blehg Verdrietig

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:27

Madeira_ schreef:

Naomi, denk jij dat je het met Madeira kunt doen? Ach, ze is wel lief en gehoorzaam.. Maar denk dat ze het puur om het stukje wortel of wat dan ook zou doen Tong uitsteken

Ik krijg als ik op gewicht ben van mijn ouders een wedstrijd outfit voor mij en Madeir Haha! super he. Ik ga tot die tijd (denk een half tot 1 jaar) flink oefenen met Madeira, ze deed het super gisteren. Ik sprong alleen ietsje te hard van haar af.. en vandaag heb ik weer een dikke knie + dat ik pijn heb. Blehg Verdrietig

dat is minder van ej knie
ja ik wil het wel proberen:P
ik het met dulsenea proberen denk ik;p

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:31

naomimak schreef:
Madeira_ schreef:

dat is minder van ej knie
ja ik wil het wel proberen:P
ik het met dulsenea proberen denk ik;p

Hihi ja, slimme ik. Maar ik bedoelde, denk jij, dat ik het kan proberen met Madeira zeg maar Tong uitsteken

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:28

Freya schreef:
Ik heb ook voor ons doen goed nieuws.
Aller eerst is Donna morgen op de helft van haar dracht ( ongeveer als we de uitreken datum aanhouden )
En gisteren hebben we aan de hand gedraaft over de drafbaan en dat ging super goed met haar been en is ook niet dik geworden, in overleg met de veearts mogen we dit nu gaan uitbreiden, eventueel onder de man met zadeltje , als die nog maar past. Heb al sinds juni niet meer met zadel gereden en ze is behoorlijk dik

Dat klinkt wel goed! Wilde je er nog voor ze haar veulen krijgt op gaan rijden?

Charaz schreef:
Hinke schreef:
Madeira: http://www.vrijheidsdressuur.info/ Het is volgens mij best simpel je paard zoiets te leren. Ankie had met 2 keer oefenen het commando voor achteruit door. Zolang je bij ankie snoepjes gebruikt kan ze alles leren! Verder ben ik niet gekomen Tong uitsteken Ik heb er geen geduld voor. En dan moet je ook nog met zoń clicker geval werken, pff!

Vergis je daar niet in, vrijheidsdressuur doe je ook niet zo 1,2,3 is ook trainen, trainen en nog eens trainen.

Dat geloof ik ook wel hoor Knipoog Daarom heb ik er het geduld neit voor. Maar als je er genoeg tijd in stopt kan je het elk paard leren imo. Ik denk dat ankie er een talent voor heeft Tong uitsteken Als ik heel zacht 'terug' zeg stapt ze heel ijverig naar achteren. Ik zal er morgen wel ff een filmpje van maken. Eigenlijk zou ik haar nog iets moeten leren, maar ik weet zo ff niet wat. Het moet wel iets simpels zijn. Iemand een idee?

Madeira: klinkt pijnlijk! Misschien moet je ook met zo'n opstapblok afstappen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:35

Hihi madeira... Heb ik ook wel eens last van Bloos! Doet echt pijn... Ik hoor altijd dat je nadat ze ook maar denkt zo pijnlijk te landen door te lopen nadat je de grond het geraakt. Het scheind zo te zijn dat je er dan niks van merkt... (nou ik merk het nog niet :p )

weet een van jullie wat af van klassieke dressuur? want dik wil ik eigenlijk al een hele poos doen met mara maar ik heb geen iedee waar ik moet beginnen...

En hoe heet dat... uhm... Anthony Boyth ofzo? dat heb ik altijd ook erg intresand gevonden maar ik weet neit meer presies hoe het heet Tong uitsteken

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:59

ik ben wat druk ma kom binne kort weer volop mee praten ! Lachen
Afbeelding

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:51

Peelie schreef:
Hihi madeira... Heb ik ook wel eens last van Bloos! Doet echt pijn... Ik hoor altijd dat je nadat ze ook maar denkt zo pijnlijk te landen door te lopen nadat je de grond het geraakt. Het scheind zo te zijn dat je er dan niks van merkt... (nou ik merk het nog niet :p )

weet een van jullie wat af van klassieke dressuur? want dik wil ik eigenlijk al een hele poos doen met mara maar ik heb geen iedee waar ik moet beginnen...

En hoe heet dat... uhm... Anthony Boyth ofzo? dat heb ik altijd ook erg intresand gevonden maar ik weet neit meer presies hoe het heet Tong uitsteken

Haha ik heb mijn krukken maar er bij gepakt.

Heb je ook last van dat je kruisband bijna door is? (Goed, mijn andere lag scheef, is recht gelegd onder een operatie en mijn meniscus is gehecht). Hierdoor moet ik voorzichtig afstappen, vergiste mij gister even..

Ik wilde wat vragen aan jullie.

Ik wil heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien, over 100000000000000000 jaar (nouja, eigenlijk over 1 jaar) langszaam beginnen met onderlinge wedstrijdjes op deze pesionstalling waar ik nu sta (ga maar geen gedoe doen met trailer). Ik krijg ook van mijn ouders als ik op gewicht ben een wedstrijd outfit. Mag ik jullie's is zien? Haha! Krijg van mijn nicht dan ook een witte sjabrak Haha!

Ik snap da VD niet iets is van 1 2 3. Maar lijkt mij wel heel gaaf om iets mee te doen.

_Ro0sj_, mooie foto! Haha! Leuk bewerkt!! Lachen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 19:08

Peelie schreef:

Je bedoelt Antoine du bodt? Nee, geen ervaring mee. Heb hier wel een filmpje van een les van hem: http://www.youtube.com/watch?v=KUxQgWnTHYw

Madeira_ schreef:
Ik wil heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien, over 100000000000000000 jaar (nouja, eigenlijk over 1 jaar) langszaam beginnen met onderlinge wedstrijdjes op deze pesionstalling waar ik nu sta (ga maar geen gedoe doen met trailer). Ik krijg ook van mijn ouders als ik op gewicht ben een wedstrijd outfit. Mag ik jullie's is zien? Haha! Krijg van mijn nicht dan ook een witte sjabrak Haha!

Ik snap da VD niet iets is van 1 2 3. Maar lijkt mij wel heel gaaf om iets mee te doen.

_Ro0sj_, mooie foto! Haha! Leuk bewerkt!! Lachen

Ik heb geen wedstrijdoutfit Knipoog Maar voor een onderlinge wedstrijd kun je mss ook nog wel met een gewone rijbroek en trui rijden?
En voor een onderlinge wedstrijd hoef je toch niet zolang te wachten? Het kost je niks om mee te doen Tong uitsteken De punten die je dan krijgt zijn een goede indicatie voor of je klaar bent voor een echte wedstrijd Knipoog

Vandaag gegaloppeerd, eindelijk Haha! Ze was een beetje fris omdat het zo koud was maar ze was supermak. Het aanspringen vond ze wel heel gek, en ze maakte haar rug eerst ook ff bol maar toen we eenmaal galoppeerden ging ze als een trein Knipoog

Heeft iemand nog leuke kerstanekdotes? Ik verveel me altijd zo met kerst!

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:07

haai!

mag ik ook mee kletsen"?
ik lees deze topic zo vaak!
maar ik heb zelf helaas geen haflinger!
k ben nog te jong voor een eigen paard.
maar als ik een plaatje van een halfinger zie dan smelt ik al!
later wil ik zeker een haflinger!

xxx marije

joopiexxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:37

Welkom hinde en marije!
Freya; Dat is goed nieuws zeg!

Leuke foto's zijn er weer bij zeg!

Mijn liefste haf heeft gesolliciteerd naar een mp advertentie.. Nouja, ik kan hem vertellen dat hij die nooit zal krijgen, maar hij heeft zich schandelijk gedragen vandaag. Hij doet aan werkweigering aan de longeerlijn.
Dan kan je natuurlijk een tik met de zweep geven, maar als zo een dikke haf op 2 benen voor je neus staat voel je je niet meer zo dapper door dat zweepje. Dus met heel veeel, vooral heeeeeeeel veeel geduld hem uiteindelijk ongeveer aan het lopen gekregen. Gelukkig wel gewonnen dus.
Ik snap niet dat ik zo een dominant monster heb, hij lijkt echt een sukkeltje als je hem ziet. Het is een schat van een beest, en na zo'n machtspelletje van hem is het meer mn maatje dan ooit tevoren. Maar af en toe, dan haalt hij het bloed onder mn nagels vandaan.
Iemand die dit herkend?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:42

Hinke schreef:
Dat klinkt wel goed! Wilde je er nog voor ze haar veulen krijgt op gaan rijden?

echt rijden kunnen we het niet noemen denk ik. Ze is nu na 300 mtr draven al bekaf. Dus we moeten het echt super rustig aan gaan doen. Eerst de conditie weer beetje terug te krijgen, dat zal haar zeker wel helpen tijdens de bevalling.

En ik kan de bobbel ( het gebroken botje aan de buitenkant van haar been ) bijna niet meer voelen vandaag en haar been is nog steeds, op het normale vocht na ) mooi slank.

We zien wel hoe het allemaal verloopt ... als het goed gaat, kunnen we steeds een stapje verder met haar. Eerst maar zien hoe het gaat met 3 keer in de week klein stukje draven.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:29

Welkom Hinde en Marije! Haha!

Joopie, huh, heeft iemand gewoon jouw haf op MP gezet?

Ik wil wachten tot ik op gewicht ben voordat ik onderlinge ga doen. Want eh.. het is dan zeg maar als beloning, haha Tong uitsteken
Zodat ik harder mijn best doe Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 25-12-08 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:44

joopiexx schreef:
Mijn liefste haf heeft gesolliciteerd naar een mp advertentie.. Nouja, ik kan hem vertellen dat hij die nooit zal krijgen, maar hij heeft zich schandelijk gedragen vandaag. Hij doet aan werkweigering aan de longeerlijn.
Dan kan je natuurlijk een tik met de zweep geven, maar als zo een dikke haf op 2 benen voor je neus staat voel je je niet meer zo dapper door dat zweepje. Dus met heel veeel, vooral heeeeeeeel veeel geduld hem uiteindelijk ongeveer aan het lopen gekregen. Gelukkig wel gewonnen dus.
Ik snap niet dat ik zo een dominant monster heb, hij lijkt echt een sukkeltje als je hem ziet. Het is een schat van een beest, en na zo'n machtspelletje van hem is het meer mn maatje dan ooit tevoren. Maar af en toe, dan haalt hij het bloed onder mn nagels vandaan.
Iemand die dit herkend?

Ja hoor dat heeft die van mij ook met regelmaat gedaan. Je zou ze dan wat aan doen, of inderdaad op MP willen zetten. Zo stront vervelend en eigenwijs dat ze dan kunnen zijn en je aan kijken of ze je echt niet begrijpen wat je nou bedoelt.
Ik ken dat maar al te goed ... Soms doet die van mij dat nog wel eens. 2 weken geleden met stappen onder de man. Madam had geen zin, dus op de hoefslag gewoon stilstaan ( en uiteraard geen zweepje bij me ) kon been geven wat ik wou. Gelukkig was er nog iemand aan het rijden en mocht haar springzweepje eventjes lenen, na de 1e tik nog niet, de 2e tik ook niet, geen mm verplaatsen en ook geen bok geven, gewoon alles negeren, totaal geen reactie. Tik nr 3 was aan de harde kant, toen kreeg ik een reactie van een trap recht naar achteren ( gelukkig met RA ) en begon ze hem te snappen dat ze toch maar moest lopen, de muts.

Die haffies daar zit een kop op, maar dat vind ik nou wel het leuke er van.