[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:09

Mijn haffie is western ingereden, heel af en toe deden we een paar oefeningen. Het voordeel is wel dat ze inderdaad op eigen benen lopen en die Noodstop zit er nog steeds in, ideaal ... hoef maar diep te gaan zitten, me benen iets naar voren te doen, ophouding te maken en ho te zeggen en ze staat met 4 benen in een klap stil.

Een stalgenootje ( 3 stallen terug ) wou dat ook proberen en zij ging nog recht door , ze had niet verwacht dat ze zo snel stil zou staan, hahahahaha paard stond dus stil en ruiter lag voor het paard zand te happen, hahahahaha

Ik geef toch liever de voorkeur aan dressuur en springen ...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:17

Een paard moet toch altijd op eigen benen lopen net als die "noodstop" wat grotendeels gewoon stoppen op zit is? Blond Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:31

Hiphopje, super dat zo lekker ging Haha!

Toch blijf ik benieuwd naar foto's Haha!

Vandaag ging het bij Madeira ook super. Gelijk met zweepje gereden en ze luisterde goed Haha! ben trots op mijn lieve haf! Lovers

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:04

dames ik bengewoon alleen met kerst Boos! ga vanavond lekker potje zitten janken bij all you need is love en mijn vriendje extreem misschien dus aan het skieeën is in Tsjechie! vrijdag nacht kom hij terug gelukkig Haha! en morgen weer lekker werken haha heerlijk die kerst BAHH super markt vet druk zonet ohh wou dat het weer voorbij was

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:22

das mooi paulien:P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:50

Nou maayke, boodschappen doen met kerst is echt niet leuk nee. Ik ging gister even met me moeder mee om de vergeten dingen te halen, en t was echt mega druk.
Opzich is kerst altijd wel leuk, alleen duren de dagen soms best lang. Gelukkig heb ik dit jaar mn paardje waar k heen kan Haha!

Bij deze wil ik jullie ook allemaal hele fijne kerstdagen wensen!

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:28

Hey Paulien. Volgens mij zag ik Madeira nog in de paddock staan vandaag. Rond 1 uur half 2. Zou dat kunnen? Ik zag vanaf mijn voortuin een paard met haflingerkleuren vandaar dat ik dacht dat is vast Madeira!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:06

Naomi, komt ooit wel goed tussen mij & Madeira (ben nu al super trots op haar) Haha!

DivaMiep, voor en na het rijden heb ik haar nog even in de paddock gelaten. Dus kan goed kloppen Lachen Heet jouw vader trouwens Rutger? (Vroeg een stalgenootje).

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:07

Madeira_ schreef:
Naomi, komt ooit wel goed tussen mij & Madeira (ben nu al super trots op haar) Haha!

DivaMiep, voor en na het rijden heb ik haar nog even in de paddock gelaten. Dus kan goed kloppen Lachen Heet jouw vader trouwens Rutger? (Vroeg een stalgenootje).

tuurlijk ik geloof;p

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:07

naomimak schreef:
Madeira_ schreef:

tuurlijk ik geloof;p

Ik vertelde een stalgenootje dat jij vertelde dat ze oefeningen in de L kan. Roept ze hard: jouw knapperd kan wel Z rijden! (Ik kan dat natuurlijk niet denk ik, maar toch, lief complimentje over mijn paardje niet waar) Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:00

Madeira_ oefening baart kunst!

Mijn pony kan wel oefeningen van het Z maar ik niet Clown
Dus aan al die knopjes heb ik niet zoveel..

Ohja ik heb een poging tot VD gedaan (lees poging 999). Hij kan heel goed volgen in stap, draf. Halthouden, draaien en achterwaarts.
Nu kan hij ook een ietsiepietsie steigeren, maar dat vond ik toch wel minder leuk als dat het me leek.
Hij springt namelijk op, en komt in zn landing een stuk naar voren, dus op je af gelandt.
Maar goed hij deed zn best, en dat vond hij zelf ook wel dus daarna stond hij op standje bedelen..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:01

joopiexx schreef:
Madeira_ oefening baart kunst!

Mijn pony kan wel oefeningen van het Z maar ik niet Clown
Dus aan al die knopjes heb ik niet zoveel..

Ohja ik heb een poging tot VD gedaan (lees poging 999). Hij kan heel goed volgen in stap, draf. Halthouden, draaien en achterwaarts.
Nu kan hij ook een ietsiepietsie steigeren, maar dat vond ik toch wel minder leuk als dat het me leek.
Hij springt namelijk op, en komt in zn landing een stuk naar voren, dus op je af gelandt.
Maar goed hij deed zn best, en dat vond hij zelf ook wel dus daarna stond hij op standje bedelen..

Hihi, hetzelfde hier Tong uitsteken

Lijkt me echt gaaf om VD te proberen! Maag hoe begin je..?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:14

http://www.pink-horizon.nl/vrijheidsdressuur.htm

Deze site heb ik een keer gevonden en goed doorgelezen.
Daarna ben ik heeeeeel lang met de basis bezig geweest, die er eigenlijk wel inzat, maar omdat hij ontzettend dominant is werd hij opdringerig. Dus net zo lang tot hij deed zoals ik het wilde.
Kusje geven kan hij, en mooi kijken zeg maar.
Verder kan hij nog nix ervan hoor, maar goed ik vind de basis wel erg belangrijk en dat gaat goed.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:24

Freya schreef:
Afbeelding
door de zeer kleine afwerking van het middenstuk kan het bit het gehemelte niet raken
bij een harde inwerking werkt dit bit als een stang
(bron Divoza.nl ) staat vermeld bij de watertrensen.

Normaal rij ik haar op een dubbel gebroken watertrensje

Dat ziet er uit als een normaal bit. Kon je haar daar goed mee houden? Ik heb mijn scholingsbit nog niet uit kunnen proberen want hij is nog niet bezorgd Boos! Hij wordt nu op zijn vroegst zaterdag bezorgd, en dan ben ik al weer weg. Nouja dan probeer ik hem over 2 weken wel uit, als ik weer naar mijn ouders ga.

Madeira: http://www.vrijheidsdressuur.info/ Het is volgens mij best simpel je paard zoiets te leren. Ankie had met 2 keer oefenen het commando voor achteruit door. Zolang je bij ankie snoepjes gebruikt kan ze alles leren! Verder ben ik niet gekomen Tong uitsteken Ik heb er geen geduld voor. En dan moet je ook nog met zoń clicker geval werken, pff!

Gisteren weer ff buitenritje gemaakt. We kwamen een tractor tegen, niks aan de hand. Toen was er zoń grote laadwagen met boomstammen. Er waren 2 mannen bezig met boomstammen op die laadwagen te tillen. Die man ziet mij aankomen en wachtte heel netjes met waar hij mee bezig was, zodat ankie niet zou schrikken. En dat vond ankie wel heeeeel eng! Ze ging er vandoor, en mn vader liet haar meteen los Koe Nu weet mijn vader ook dat ankie een tank is Haha! Daarna was ze trouwens meteen weer rustig. Morgen ga ik proberen buiten te galopperen, ben benieuwd hoe dat gaat!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:48

Touw om de hals het ook goed. Door de druk die ze voelen op de borst stoppen ze.
Het scholings bit is voor een paard die voor of achter de teugel loopt.
Ik heb hem ook. Ze reageerd er wel gevoelig op. Ik wissel wel vaak of, K&K urtra dubbel gebroken, bitloos en een enkele keer een scholingsbit.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:01

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:07

Dankje Joopiexx & Hinke, ga is kijken op die site Haha! lijkt me erg leuk om te doen Haha!

Smartie, wouww wat een mooie foto's! Mooie haf heb je! Lovers

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:08

smartie: Ik rij nog steeds met een touw om haar nek, zodat ik me kan vasthouden als ankie gek doet. Maar jij bedoelt dat iemand anders ankie dan aan een touw om de nek vasthoud? Ik denk niet dat dat gaat werken voor Ankie Knipoog Mn vader had haar nu met een touw aan het bit vast, en daar trok ze zich ook niks van aan. Als ze echt bang is is ze supersterk Tong uitsteken Maar goed, volgende keer ga ik gewoon meteen maar los rijden. Als ze schrikt is ze meestal weer heel snel rustig gelukkig, dus ik vertrouw het wel.

Heb jij het k&k scholingsbit? Duur zijn die krengen he? Gelukkig heb ik hem 2dehands kunnen kopen. Ik heb tot nu toe ook altijd met dubbelgebroken k&k bit gereden. Ze hangt niet oid, ze loopt er eigenlijk wel heel fijn op, maar op buitenrit maakt ze zich soms nogal sterk en ik wil toch wel veilig naar buiten kunnen Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:10

O god smartie heb je je haflinger daar los lopen!!?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:22

ohh haat kerst mis me papa ( 9 jaar geleden overleden) en nu mijn vriend er niet is is het nog erger Boos!

gave foto's smartie Haha!
word hier gek van de kerkklokken mis is afgelopen dingen zijn al 10 min aan het luiden!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:23

@Hinke ik heb Smartie vorig jaar onbeleerd gekocht.
Inrijden was niet zo'n probleem de fokker longeerde haar al en hier door reageerde ze zeer goed op de stem.
Om haar te stoppen heb ik in het begin een touw om de hals gedaan, dit was mijn rem.
Scholings bitten zijn idd erg prijzig, ik heb er net een verkocht via MP omdat deze iets te groot was.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:33

ohh help bij het voorstukje begin ik al te janken van all you need is love haha emo trutje Knipoog

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:15

Hinke schreef:
Freya schreef:
Afbeelding
door de zeer kleine afwerking van het middenstuk kan het bit het gehemelte niet raken
bij een harde inwerking werkt dit bit als een stang
(bron Divoza.nl ) staat vermeld bij de watertrensen.

Normaal rij ik haar op een dubbel gebroken watertrensje

Dat ziet er uit als een normaal bit. Kon je haar daar goed mee houden? Ik heb mijn scholingsbit nog niet uit kunnen proberen want hij is nog niet bezorgd Boos! Hij wordt nu op zijn vroegst zaterdag bezorgd, en dan ben ik al weer weg. Nouja dan probeer ik hem over 2 weken wel uit, als ik weer naar mijn ouders ga.

Ja dat werkt voor Donna perfect. Zodra je meer vraagt krijgt hij een hardere inwerking en wordt het een stang, 9 van de 10 paarden lopen niet zo gauw door een stang heen.
Ik wou niet aan de pasoa en thieleman bitten en heb zodoende hiervoor gekozen. Omdat ze na het inrijden met een D-trensje met rollen over zijn gegaan op een western scharenbit die heel scherp is, wou ik een vriendelijk bit, waar ze niet door heen zou lopen.
Misschien dat de pasoa en thieleman bitten deze zelfde eigenschap hebben, zodra je normaal vraagt werken ze normaal in, maar ik heb al meerdere nare ervaringen gezien met de pasoa en thieleman bitten dat ik niet voor die heb gekozen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:46

Smartie2004 schreef:
@Hinke ik heb Smartie vorig jaar onbeleerd gekocht.
Inrijden was niet zo'n probleem de fokker longeerde haar al en hier door reageerde ze zeer goed op de stem.
Om haar te stoppen heb ik in het begin een touw om de hals gedaan, dit was mijn rem.
Scholings bitten zijn idd erg prijzig, ik heb er net een verkocht via MP omdat deze iets te groot was.

Maar als je pony echt ff in paniek is, kan je haar dan ook stoppen met het touw om haar nek?

Freya schreef:
Ja dat werkt voor Donna perfect. Zodra je meer vraagt krijgt hij een hardere inwerking en wordt het een stang, 9 van de 10 paarden lopen niet zo gauw door een stang heen.
Ik wou niet aan de pasoa en thieleman bitten en heb zodoende hiervoor gekozen. Omdat ze na het inrijden met een D-trensje met rollen over zijn gegaan op een western scharenbit die heel scherp is, wou ik een vriendelijk bit, waar ze niet door heen zou lopen.
Misschien dat de pasoa en thieleman bitten deze zelfde eigenschap hebben, zodra je normaal vraagt werken ze normaal in, maar ik heb al meerdere nare ervaringen gezien met de pasoa en thieleman bitten dat ik niet voor die heb gekozen.

Wat is een thieleman bit?
Dit staat er bij het k&k scholingsbit:
Citaat:
K&K scholingsbit
Scholingsbit gemaakt van Aurigan. Het scholingsbit geeft bij normaal gebruik van de teugels geen extra inwerking, echter bij meer druk van de teugels heeft het bit een kantelende werking en werkt het dunnere middenstuk harder in.

Dus het zou dan ongeveer als jouw danger bit werken denk ik? Maar het scholingsbit zal vast wel scherper zijn. Vind het wel jammer dat ik hem nu nog niet binnen heb, ik ben wel benieuwd naar het verschil. Misschien gaat ze wel heel erg lopen etteren met dat bit omdat ze een dubbelgebroken bit gewend is.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:48

joopiexx schreef:
http://www.pink-horizon.nl/vrijheidsdressuur.htm

Deze site heb ik een keer gevonden en goed doorgelezen.
Daarna ben ik heeeeeel lang met de basis bezig geweest, die er eigenlijk wel inzat, maar omdat hij ontzettend dominant is werd hij opdringerig. Dus net zo lang tot hij deed zoals ik het wilde.
Kusje geven kan hij, en mooi kijken zeg maar.
Verder kan hij nog nix ervan hoor, maar goed ik vind de basis wel erg belangrijk en dat gaat goed.

ik ga denk ik ook vrijheids dressuur oven met dulsenea en met lucky denk ik ook wel:P:+:
bedankt voor je site