[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:49

Silletje schreef:
gaan jullie 2 feb. naar de hengstenkeuring??

Nope, ik heb net een veulen uit mijn merrie. Ik vind het wel weer even best :+ Ik moet eerst maar eens een startkaart aanvragen en een beetje fatsoenlijk de klassen door komen :P Uiteindleijke doel is miminaal L2 met winstpunten, zodat ik een hengst kan starten, en nouja, als het even mee zit Z natuurlijk :D maar minimaal l2 met winst :)

Dat merrieveulen van jou uit Allacher is trouwens een stevige tante zeg.. Jeetje mina!

monique1983

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:36

welkom silletje
knappe hafjes heb je hoor;)

ik weet nog niet of ik na de keuring ga
aangezien ik 30 januarie al na de nrps keuring ga dus moet ff kijken hoe het loopt maar anders ben ik er om foto's te maken

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:59

is dat ook een keuring waar merries me doen?
ik zou graag mijn merrie een x laten keurn

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:14

nee is alleen echt hengsten keuring februarie
maar op de site van stamboek staat ook wel waneer er merrie keuring enzo is voor jou regio

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:05

suus_elviera schreef:
is dat ook een keuring waar merries me doen?
ik zou graag mijn merrie een x laten keurn

let wel op, dat de haffie die nog niet in het stamboek vermeld staan, voor een keuring aangeboden worden, minimaal 1.40 stokmaat moeten hebben , lager dan dit, dan worden ze niet meer opgenomen in het stamboek.
Dit staat te lezen in het laatste blad wat verzonden is.

Helaas kan ik Donna niet meer laten keuren ( geen ramp, want ze gaat toch de trailer niet meer in )

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:27

elviera is wel ingeschreven bij stamboewk en heeft ook stamboek papieren

maar helaas is ze mnaar 1.34

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:14

staat ze in het veulenboek ?

Donna staat ook in het veulenboek, en heeft ook gewoon stamboek papier, maar ik krijg haar het veulenboek niet uit.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:54

hoe weten jullie dat ze in het veulen stamboek staan??? Ben ik wel benieuwd naar.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:01

:wave:

Mandy net weer gedaan. Gelongeerd ging echt zo goed ! :+: :oo

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:20

Amanda schreef:
Hier kun je wel schaatsen op natuurijs :j
Het is hier ook verdomde koud :=

Hier ook & hier ook :+

Silletje schreef:
En rijden? Staan jullie paardjes nu ook stil i.v.m de gladheid??

Die van mij hebben al 3 weken vakantie :'(

Ik heb zondag voor het laatst gereden. Ze staat de hele dag buiten & snachts op stal. Elke dag werkt ze een halfuurtje aan de hand :) .

Silletje schreef:
gaan jullie 2 feb. naar de hengstenkeuring??

Nee :P

Peelie schreef:
Amanda en dieuwke, ik ben het helemaal met jullie eens hoor...

ik ga ook verder niks mee met hem doen als het op zoenen oid aan komt... Hij snoept idd heerlijk van 2 walletjes, en dat ben ik zat... hij is er over ongeveer een half uur, en dan ga ik het er ook over hebben met hem. Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen, maar ik verzin het wel :+

Als ik heel eerlijk ben, begin ik hem ook behoorlijk irritand te vinden, uberhaubt. Niet alleen vanwegen het smsen, maar gewoon zijn hele gedrag...

En kijk, als het nou uit is met zijn vrienidn vind ik het prima om een keertje af te spreken, maar nu wil ik dat niet... Ik heb ook helemaal geen zin om hem zo te ontvangen... maargoed, moet het er toch even over hebben..

Inderdaad. Vooral eerlijk zijn ! :j
Ben benieuwd hoe het gegaan is :) .

Mandy heeft ook papieren en staat ook bij het stamboek. Maar ga er geen keurings mee doen te ver weg := .
Ze is goed genoeg :+: .

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:21

Bijgelezen en nu niet meer zoveel praten :')

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:40

zo was ik ook weer
vandaag op me ouder stage plek gewerkt
was weer als van ouds

weer hele maal leuk

ze hadde me ook gevraagt om daar elk weekend te werken maar helaas is het daar even net te ver voor
maar zn af en toe een dagie kan wel :p

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:45

En gail ben je nog wat wijzer geworden vandaag met die jongen?

Wenner is fit joh! haha hij ging helemaal uit zn plaat net.
De waterbakken zijn bevroren dus nu mogen we met emmers sjouwen pfff...\

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:15

Welkom Silvana:)
Mooie hafjes heb je :D
Gail; en?? Hoe is het gegaan?
Amanda; Wauw mooie foto's van Jim!

Atlas staat ook al een tijdje stil :( Heb zondag voor het laatst met hem gewandeld, maar dat raakt hij (en ik) ook een beetje zat..
Ik heb het idee dat het hier wel iets minder koud aan het worden is maar miss krijgen we wel weer sneeuw. :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:45

Rozie vind jij het minder koud?
Ik heb het echt zo ijskoud en die wind is koud bah! Wenner gaat alleen nog even los, en verder nix.. Ik kijk m na op wondjes en haal er even een borstel overheen maar daar houdt het echt bij op, want ff uitgebreid poetsen en dan 400gram deken eraf trekken is ook zo banketstaaf voor m. Ik probeer wel 2x per dag te gaan maar dat lukt niet altijd, jammer genoeg.

Er komt inderdaad meer sneeuw aan maar dat is beter dan die gladde boel. Dan kun je tenminste normaal lopen zonder uit te glijden is ook niet verkeerd!

Silvana Welkom, was ik in mn vorige post vergeten! Wat mij betreft ben je hartstikke welkom hoor! Gezellig :D

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:47

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:52

Het is eigenlijk heel goed gegaan!!!

Ik had echt geen idee hoe ik moest beginnen, dus ik ben maar gewoon begonnen met, We moeten het over dat smsen en bellen hebben, ant het zit me niet lekker.
ik ben nu eindelijk tot hem door gedrongen volgens mij. Ook vroeg hij aan mij wat ik van hem vond. Dus ik heb hem een heeeel eerlijk andwoord gegeven en dat ik het idee heb dat hij mij leuker vind dat dat ik hem vind... En dat vond hij niet leuk om te horen.

Hij heeft heeeel wat stof tot nadenken. en we zijn daarna een filmpje gaan kijken en hij heeft ook echt zitten piekeren. Ik zag het gewoon aan hem. Maar volgens mij is hij tot de conclusie gekomen dat ik gelijk had en dat hij idd hard van stapel liep.
Hij stuurde me daarnet een sms dat hij mij niet meer gaat smsen totdat ik hem sms, wat top is natuurlijk. En dat hij geen groot geheim meer heeft, dat komt er du ok neer dat hij uit is met zijn vriendin, als ik het goed begrijp. Dus dat ga ik nog even navragen :)

Wel heeel erg lief en charmant was, hij kwam aan de deur, ik deed de deur open en hij stond daar een beetje raar te doen met zijn handen achter zijn rug. Haald hij een bosje roze rozen achten zijn rug vandaan!! :o Zo lief :D

daardoor was het wel wat lastiger het minder leuke gesprek te starten, maar het is wel gelukt ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:06

Candace nieuwe schoenen :D welke heb je gekocht? :)

Blondiev, oh nee dat is best gevaarlijk inderdaad als je een paard hebt dan snel loopt op het gladde..

melody93 schreef:
Hahaha jongens, zaterdag komt er iemand snowboarden achter Mel en worden er weer foto's gemaakt :=
Ben benieuwd! :D

Leuk :D

Jody, gelukkig is het goed gegaan :) ik durf Madeira niet in de paddock te zetten.. doe het wel gauw weer als het lekker weer is merk dat ze het echt mist om even lekker gek te doen enzo :)

Hinke, ik had wel verwacht dat ik gauw op Madeira mocht zitten (in stap zeg maar) maar had niet verwacht dat ik zo snel mocht
draven/galopperen. :D

Gail, fijn dat het gesprek goed liep :) lucht op he :D

Suus_elviera, ook zoiets meegemaakt? Heerlijk he als je dan weer mag rijden :+:

Welkom Silvana! Leuke hafjes :+: de eerste twee ogen aardig hoog, of zie ik dat verkeerd? :) Mijne heeft geen vakantie; we hebben een binnenbak op stal :)

Daarnet gereden :D ging goed ze was echt braaf :+: (mijn moeder vertelde nog dat er iemand bij de bak stond te kijken en zei ‘’jeetje wat is Madeira braaf bij haar!’’ Maar ik vraag natuurlijk ook niets van haar :) en misschien voelt ze ergens dat ik nog best kwetsbaar ben ofzo?? Ik weet het niet) maar zo trots :+: veel gedraafd, had helemaal geen pijn in mijn knie :D en 2 stappen linksom (goede kant) gegaloppeerd, wilde wel langer maar waren bijna meer dan 10 mensen in de bak en ook al heb ik voorgang omdat ik het niet zie ik vind het dan niet zo prettig om te rijden..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:08

ja lucht zeker op... Ik vond het heel erg eng om er over te beginnen. maar ik ben wel blij dat hij nu ook weet hoe ik er over denk.

Wat goed dat het zo soepel gaat met madeira!!! En ze is idd heeeel erg braaf bij jou, bij mij is ze helemaal niet zo braaf :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:17

Peelie schreef:
ja lucht zeker op... Ik vond het heel erg eng om er over te beginnen. maar ik ben wel blij dat hij nu ook weet hoe ik er over denk.

Wat goed dat het zo soepel gaat met madeira!!! En ze is idd heeeel erg braaf bij jou, bij mij is ze helemaal niet zo braaf :P

Inderdaad goed dat je erover begonnen bent :) nu weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn :j

Ja Madeira is zeer braaf bij mij.. ik weet ook niet waarom.. ik vermoed omdat ik niets van haar vraag.. ze kent me ook, ik vertrouw haar zo, zou echt verbaast zijn als ze iets heel raars zou doen.. Nu wil ik gewoon lekker conditie opbouwen en straks weer lessen :) maar eerst maar is even conditie opbouwen :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:21

nee het is gewoon omdat zij door heeft dat hij een beperking hebt. Mijn moeder heeft ook een beperking. Mara is ZOOOOOO braaf als mijn moeder er op gaat. Maar bij mij kan het zo'n draak zijn... Ook bij mijn broertje... Dat is ze ook super lief!!!

Zou zou ik jou ook op Mara durfen zetten :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:49

melody93 schreef:
Even voor de duidelijkheid, dit staat er:

Haar manen zijn kort omdat ze een lichte zomereczeem heeft maar ze groeien alweer goed en zijn alweer aardig op lengte, zijn sneeuwwit als ze gewassen is! Ze heeft nog wel een hele mooie volle dikke staart, die ook super wit is na een wasbeurt.

Dus wel exceem ;)

Heb advert voor de 20e keer nog keer gelezen en idd zie het nu ook.. :o zal wel bananen in me ogen hebben gehad ofzo want had het ECHT niet gelezen.. en idd dan had ik m ook niet neergezet..

goed zeg Gail dat je het gesprek begonnen bent :) en idd vet lief van die bloemen :+

Natuurijs is hier ook heeel slecht allemaal bulten en gaten door de vastgevroren sneeuw.. beetje jammer.. ze zijn nu bezig met branders om het nog een beetje te herstellen..
van het weekend maar ff heen om te kijken het er bij ligt..

Heb net ff flinke fles Cowboy Magic besteld bij de Paardendrogist. Hebben leuke aanbiedingen :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:55

ja die bloemen verbaaste me echt!!!

en kevin heeft het idd uit gemaakt...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:59

Kijk dat is dan weer een meevaller :D kun je hem toch gewoon blijven zien zonder dat het stiekem gaat :D en wie weet gaat het beter nu je hem verteld hebt hoe je er over denkt :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:01

ja idd :) dat denk ik ook...

en nu het uit is, voel ik me ook niet zo'n bitch als hij er is...

nu kunnen we in alle rust elkaar leker kennen zonder spanning oid...