[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:02

Gelukkig dat je het nog droog heb kunnen houden :) die van mij zou straks wel weer varkentje zijn,
ik heb vanmiddag les gehad met mijn nieuwe zadel. wat was dat wennen zeg hahaha

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:07

Naomi_Haffie schreef:
Gelukkig dat je het nog droog heb kunnen houden :) die van mij zou straks wel weer varkentje zijn,
ik heb vanmiddag les gehad met mijn nieuwe zadel. wat was dat wennen zeg hahaha

Wat voor zadel heb je? Zal wel wennen zijn ja een andere haha.

Ik heb trouwens een topic gestart... Misschien hebben jullie een idee :-)

AMBERRTJEE @ [VS] Zelf snoepjes maken?!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:07

Een Tekna dressuurzadel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:19

Pff jammer weer, ik ben opzoek naar een 2de hond vriendlief doet er moeilijk over maarjaaaa een leuke gezien maar die was al weg dus we wachten gwn af!

En je 3 effe naar de wei brengen? 3 kwartier lopen? :O

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:37

:wave:

Golden retriever Tamara!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:42

Naomi_Haffie schreef:
[HK] Zomercollecties #6

pagina 171 ergens halverwege

oliebol deze collectie gaat me echt geld kosten. :') Vind die Ice Biq Square prachtig, maar veel te duur. Denk dat ik sowieso de Ice Cotton koop en misschien die donkerblauwe ook. <3 Die zijn gelukkig meestal maar €30 dus daar zou ik er zelfs 4 van kunnen kopen per maand. Lang leve bijbaantjes! *\o/*

cheidie schreef:
Goed nieuws Kim!
Ik had vandaag les met Heidie, ze liep best fijn :)

Dat is mooi! Priveles?

Welkom Amber! :D Nog een Amber. Nu hebben we 2 Ambers, 3 Tamara's, 2 Sanne's en 2 Noa's. :')

Nordsvensk schreef:
Succes op school en werk Dames! Ik geniet nog 3 weken van mijn vakantie :D

Waaaaaaaaaaaarom heb jij als Noorderling zo lang vakantie? :oo Hoort dat bij HBO?

Westhof schreef:
Leuke foto's Naomi!

En welkom Amber :wave: Leuke Haflinger heb je! Je zou niet zeggen dat hij al 21 is +:)+

Hier ook een setjes fan <3 Heb op dit moment alleen nog andere dingen nodig die even voorrang krijgen en het geld groeit niet op mijn rug helaas. Misschien dat ik voor kerst een leuk setje vraag :)

Waar is die nationale tentoonstelling voor trekpaard en Haflinger? Als ik tijd heb wil ik misschien vrijdag gaan.

Ik heb nog 2 weken vakantie. Dan heb ik er in totaal 13 weken vakantie opzitten *\o/* Examen doen is zo erg nog niet haha.

Jammer dat je de verkeerde deken hebt gekregen Mignonne :\

Ik ben vandaag een dagje naar Utrecht geweest en heb daar een boek gekocht over grondwerk met je paard. Afgeprijsd van €23,50 naar €6,99. Dat is nog eens een leuk prijsje. Hopen dat het weer wat beter wordt zodat ik met Wes aan de slag kan :)

Dat is een leuke aanbieding! Ben benieuwd of het wat is en je lekker kunt grondwerken met met Wes! :D

AMBERRTJEE schreef:
Ik heb net een deken gekocht van Harry Horse maat 185 300 gr met zo'n klein halsje, maar mijn lieve meneer heeft weer een te brede borst natuurlijk!

Hahahaha achter Marnix staat trouwens echt een fotogeniek paard!! _/-\o_

[ Afbeelding ]

Jammeeeerrr -O-

Balen dat de borst te breed is! -O- Hij staat wel mooi! HH viel bij mijn Haflinger ook altijd wat smal bij de borst. EJ eigen merk zat daarentegen wel onwijs goed. Misschien een tip?

SuperAssie schreef:
Mooie deken zeg! En wat een prachtig vies hoofd haha!

Andor en ik kunnen er weer tegenaan. Mijn zadel is nagekeken en aangepast, dus dat is een hele opluchting. Als iemand een zadelbontje heeft met ruggengraat uitsparing waar die vanaf wilt voor een kleine prijs, dan mag je het zeggen :')

Fijn dat het zadel weer goed ligt en je weer aan de gang kunt! *\o/*

mignonne2403 schreef:
o wat fijn dat je weer kan rijden tamara (andor)
jammer dat de deken toch te groot is voor marnix :(
oei beterschap met marnix! stiekem wilde hij zelf aandacht zeker :')

dat is balen sanne!
ik was net bij dutchie, eerst regende het, toen scheen de zon, en toen plenste het weer :?

maar de dekens passen wel hier *\o/* de roze staat hem echt goed, zie hier:
de staldeken:
[ Afbeelding ]
en de waterdichte 300 grams:
[ Afbeelding ]

(nog steeds jammer dat de rode er niet was, maar dit staat hem ook wel)

zaterdag waren er trouwens mooie foto's gemaakt met rijden :D ik zie nog even waar ik ze op zet

Mooie dekens! :)) Ze liggen daarnaast ook netjes. Ben benieuwd naar de rijfoto's!

Kim_97 schreef:
dit is een van haar fleecedekentjes:
[Harry's Horse - 185]
[ Afbeelding ]

regendeken:
[Harry's Horse - 185 - 0 grams]
[ Afbeelding ]

winterdeken:
[Baseline - 185 - 200 grams]
[ Afbeelding ]

van haar winterdeken 300 grams heb ik geen foto.
[S&K - 185 - 300 grams]

Jij hebt ook mooie dekens Kim! Die roze is leuk. <3

faithjee schreef:
155
Tamarawes, er zijn idd aso mensen, snap ook soms niet waar hun hersens zijn..
-- ik begin denk ik eind september met dekens..
pernille, aah oke, ik was in sappermeer

156
marrit, super dat mia fijn liep!
wil eigenlijk nu wel me regen deken opleggen, ook om die teddy tegen te houden maar ben al te laat volgens mij... ze is al heerlijk aan het verharen :Y)
tamara apolo, dat dekje staat nog best leuk!

157
super kim dat je mag opbouwen *\%/*
naomi, leuke foto!
welkom amber! leuke haflinger
ik ben faith met Linn :D

158
ik hou ook van setjes! ook van eskadron maar zo duuur!

160
ik heb een taupe dekje zou hem zo even plaatsen
deken zit hem mooi amber! en wat een lekker smoel!
mignonne2403 (even je naam kwijt :+ )mooie dekens ik heb ook een harryhorse staldeken, ze liggen echt super!
mooie dekens kim!

zooo jullie hebben veel gekletst !
ik spam nog even fotos van me wedstrijd :o

volgens mij middendraf
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

poging tot een mooie middenstap zonder dribbelen :+
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Prachtige foto's Faith! <3 Was dat gewoon een fotograaf die aanwezig was? Je zadel is echt gaaf!
Kim_97 schreef:
Vandaag begonnen met ons opbouwschema. Ik mocht 10 minuten op haar stappen, het is niet veel maar na précies 6 weken niet op haar rug te hebben gezeten waren die 10 minuten fantastisch! :D
Ik merkte dat ze veel spieren kwijt is geraakt, maar daar gaan we langzaam aan weer aan werken.

[ Afbeelding ]

Jaaaaa je zit er weer op! *\o/*
Laatst bijgewerkt door PeerAppel op 20-08-14 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Nee ik wil er dan nog een border collie bij maar ik wil er 1 die weg moet uit een gezin omdat ze gaan scheiden ofso zo'n rede =)

PeerAppel

Ik had gister les en het ging zoooo goed! <3 Peg deed echt super haar best. Zo goed dat de instructrice zei dat we maar eens een onderlinge moesten doen. Dus 6 September staat er een gepland voor ons. Dat is echt al heel snel, maar het is gewoon oefenen en hopen dat ik tevreden ben aan het eind. :D

Vandaag ging rijden prut, maar ik reed bij iemand in die les had en die had een Haflinger die echt heel leuk was, maar nog moeite had met galop enzo. Dus dan moest ik al alle ruimte geven en ik was constant afgeleid omdat ik aan het opletten was. Dus dat werkte niet en dat vond Peggy ook. Ze was niet vooruit te branden. :')

Na het afspoelen heb ik haar dekentje opgedaan en toen stond ze me zo lief aan te kijken. Ik kon het niet laten om snel even het touw over haar hals te gooien, mijn mobiel te pakken en een foto te maken. <3

Afbeelding

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:46

Mooie bijleespost Peer!

Fijn dat het gister goed ging, jammer van vandaag :/.
Succes 6 september :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:58

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:09

P.160
Oei dat klinkt niet zo goef nee amber!
P.161
Mooie foto's faith! (Mijn naam is heel makkelijk, staat in mn profielnaam , mignonne)

Haha tamara (? Wes) mijne is ook een kerel :') maar anders had ik een helemaal zwarte zonder buikriem dus dan maar roze :+ succes met wassen! Een regenpak is niet overbodig ......haha

Ik zit niet op kb Facebook

Super dat je weer even op vrouwke kon rijden kim hopelijk gaat het steeds beter

Jammer dat het rijden minder goed ging maar wel een mooie foto mooi koppie <3

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:39

Als jullie benieuwd zijn, ik had een topic geplaatst over zelf snoepjes maken. Paar berichtjes terug staat ie:-) mijn ervaring, recept en een foto. Het is eeeeecht een aanrader!!! :)F

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:22

Sanne: Welkom terug , leuke vakantie gehad ? ^^
Faith: Echt weer super foto's he ! Echt verliefd op jouw hafje , haar koppie <3
Amber: Ik zit ook op die facebook pagina !
Kim: zo blij voor jou dat je terug mag beginnen opbouwen, die "simpele" 10min kunnen zo hemels zijn he :D
Naomi: Kan ik geloven dat een nieuw zadel wennen is. Wil binnen een paar maand (geld van nieuwjaar ofz :P) mij ook een nieuw kopen en een dressuurzadel en kom van springzadel dan dus dat zal ook heel anders zijn ..
Tamara (apollo) : Border Collie ! Heb er ook 1 en zijn echt de beste ! :D
Pernille: Zo een cute foto van Peggy !

Begint school in Nederland al zo vroeg ?

Laatste keer gereden was dinsdag en mevrouw had niet veel zin. Als ik iets vroeg deed ze het wel maar ze was zo sloom. dus maar 20min gereden en dan nog met haar een beetje los in de bak gespeeld :)
En terug vlechtjes gemaakt. De laatste dagen heeft ze terug zo veel last van de jeuk echt zielig. Dus heb terug veel lotion erop gedaan hopelijk slaat het terug goed aan .. Mijn zielig meisje zo ..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:25

Mijn meisje dinsdag in het avondzonnetje !

Afbeelding

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:17

knappe peggy! jullie gaan de goede kant op samen! +:)+

ik heb gereageerd in je topic sanne. :)

wat vervelend dat ze zoveel last heeft van jeuk. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:59

Goede middag!

Ik heb ook gereageerd in je topic =)

Ik ga zo de afwas doen & dan lekker richting me paardje & effe lekker het bos in =)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:27

Fijn dat je les zo goed ging Pernille! Wel jammer dat het rijden vandaag minder ging. Hele lieve foto ook :D

Leuke foto Lara! Mooie bos manen heeft je paardje :~

Wes is vandaag naar de hoefsmid geweest. Er was dus al van alles mis en daar is vandaag nog meer bij gekomen. Rechtsvoor is hij de vorige keer (voordat ik hem kocht) vernageld. Dat was ook niet verwonderlijk, want het leven in de hoef loopt dus in een soort kronkel waardoor het moeilijk te nagelen is. Omdat zijn zolen zo kort zijn moet hij misschien achter ook hoefijzers. En de hoefsmid heeft ook geconstateerd dat hij White Line disease heeft |( Dat houdt in dat hij schimmel in zijn hoeven heeft. Gelukkig niet in een ernstige vorm, maar ik moet er zeker wel iets mee aan. Dat kan nu alleen nog niet omdat de hoefijzers in de weg zitten. Pas als die eraf zijn kan de hoefsmid een deel van de wand eruit halen en dan kunnen we het behandelen. Voordat dat kan moeten de hoeven eerst wat beter worden. Heel jammer allemaal :( Wes vond het ook totaal niet leuk. Hij probeerde een paar keer te steigeren en was constant aan het draaien :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:30

Jeetje wat een gedoe met Wes zn hoeven zeg!
Hopelijk gaat het snel beter! Wanneer gaan de ijzers er dan onder uit?

Ik heb vandaag weer gereden, en Andor wil volgens mij weer daar oppakken waar we gebleven zijn voor de stop, hij liep alleen maar de drammen en te crossen.
Mja dat zal ook wel weer minder worden haha.

aangezien ik toch belachelijk weinig werk deze week begin ik zo maar weer mijn kamer onder handen te nemen denk ik.. :') Mag wel weer gebeuren XD

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:44

De hoefijzers kunnen er pas onder weg als de hoeven qua conditie beter zijn. Het was kiezen tussen eerst de hoeven of eerst de schimmel aanpakken. De hoefsmid noemde het ook kiezen tussen twee kwaden. Inderdaad een heel gedoe. Vind het vooral ook gewoon heel jammer voor Wes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:39

Arme Wes, ik zou even oude eigenaar contacte er over.... Niet netjes!

[***], Andor. [***] vandaag ook.. ik draaf aan op een wandelpad.. (rij er vaker) meneer springt over een plas heen & gaat er als een gek van door & de rem was nergens te vinden, pfff Hij verhaart ook al weer heel erg iemand anders ook met zijn hafje?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:18

ik heb ook gereageerd op je topic over jolina sanne!

leuke foto lara

oei dat is niet zo best met wes! veel beterschap met zn schimmel niet netjes inderdaad van zn vorige eigenaar, die wist het vast prima....

Hahahaha tamara (andor), ik heb net mn kamer gedaan, suc6 :D

tamara (apollo) dat is niet fijn dat hij zo doet. Dutchie rent gelukkig alleen weg als hij echt heel bang is.
Dutchie verhaart ook, niet heel erg maar er komen wel allemaal haren af. Vandaag maar zn regendeken 0 grams opgedaan met pbh erop, man wat stinkt dat spul! :+ nu maar hopen dat dutchie dat ook vindt O:)

trouwens ik heb de foto's van het rijden goed bekeken, sommige zijn echt raar qua moment, met beenligging(mij) en hoofdhouding(dutchie)
(ik trek hem niet naar beneden, dat doet hij als hij het doet zelf)
stappen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mignonne2403 op 21-08-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:53

mignonne, leuke foto & [***] had de kolder effe in zijn kop haha

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:02

haha

deze foto is trouwens van voor dat we hem gewassen hadden, dat verklaart de gele manen :')

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:02

zo jeetje dat is niet zo best met Wes's hoeven. de oude eigenaar had dat toch eigenlijk we moeten weten.

haha stoute andor!

leuke foto mignonne. :) ik ben benieuwd naar je topic!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:06

bij nader inzien toch maar geen topic :+
ik ga heel hard werken aan naar het bos gaan, en ik hoop dan over een tijdje dat mn oom(die ook deze foto's heeft gemaakt) mee wil naar de hei en de genieput(meertje) om mooie foto's te maken, als hij ook echt schoon is, en ik er beter uitzie :')