[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:34

Heb mijn haf eerst heel lang bijgereden, dus eigenlijk weet ik hoe het is om een bijrijdster te zijn en hoe blij mensen zijn met je hulp zeg maar.

mn vriendje mocht er pas wel even mee wandelen, en dat vond ik zo een gek gezicht joh!
Maar Boy vond het schijnbaar wel leuk, die gedroeg zich echt voorbeeldig ipv dansend mee te lopen Clown
Mannen onder mekaar he denk!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:35

hiphopje schreef:
dat dekens wisselen hoef ik gelukig niet, ze heeft haar eigen dekentje op. een lekkere wintervacht. zo hard hoeft ze nu ook weer niet werken dat ze kletsnat van het zweet is. en als ze toch een beetje nat is, dan gaat er een uurtje de zweetdeken op en ze is weer kurkdroog en dan weer lekker de wei in.

Die van mij is geschoren, en vandaag was het best mooi weer overdag, en dan is het in de stal (binnenstal) toch al gauw te warm voor hem.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:40

joopiexx schreef:
Heb mijn haf eerst heel lang bijgereden, dus eigenlijk weet ik hoe het is om een bijrijdster te zijn en hoe blij mensen zijn met je hulp zeg maar.

mn vriendje mocht er pas wel even mee wandelen, en dat vond ik zo een gek gezicht joh!
Maar Boy vond het schijnbaar wel leuk, die gedroeg zich echt voorbeeldig ipv dansend mee te lopen Clown
Mannen onder mekaar he denk!

Die van mij ook Tong uitsteken

Mijn merrie houd echt niet van mannen, maar mijn vriendje kan ze super goed leiden en die neemt ze ook gewoon een paar rondjes meer op haar rug... ziet e ook niet uit Tong uitsteken

hij is namenlijk 1,85 Bloos! en ik maar 1,65

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:50

Het erop zitten is me nog niet gelukt, maar wie weet haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:36

Ik ken dat.
Mijn man heeft in 6,5 jaar tijd er pas 2 keer opgezeten.

Afbeelding
Deze foto is genomen op onze trouwdag ( 12-9-2007), toen we alweer 5 jaar alweer waren. Had geen gewone camera bij me, maar wat een uitvinding een mobiel met camera ...
Daarna heeft hij er nooit meer opgezeten, ik hoop alleen dat dat straks als het veulen groot en sterk is, wel veranderd.

Zadel is een 16,5 inch zadel, ziet er daarom zo raar uit

Bijgewerkt, iets anders neer gezet en wat bijgevoegd

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:39

Maar manlief wandeld er wel mee, als ik een uitje met de zaak heeft en poetst haar en geeft haar, haar hapje enzo ... Dus dat is bij ons thuis de normaalste zaak ... dat manlief ook met me poonie aan de wandel gaat, alleen is het dan letterlijk wandelen als ik niet kan.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:49

nou ik krijg mijn vriend pas mee naar stal als er een biertap staat haha Knipoog die is wel geteld 1x mee geweest en toen stond hij er 10 meter vanaf haha

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:27

HAHAHA hier heeft gister mijn man ook voor het eerst op Lizzy gezeten, hij vond het wel stoer, zo'n cowboyzadel. Haha!
als mijn kids erop willen, dan rent hij vrolijk rondjes door de bak met Lizzy aan het halster. volgens mij vind ie dat zelfs leuk om te doen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:41

geef mij zo'n vent echt! ik moet hem bijna mee sleuren! haha

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:41

Mijn vriend vond Ankie eerst helemaal geweldig... Totdat hij een tijdje geleden er ook op wilde, er af is gevalllen, en nog een trap na kreeg van ankie Rolleyes
Ik probeer hem nu op manegeles te krijgen maar hij is nog niet zo enthousiast. Hij gaat wel af en toe mee naar ankie en poetst haar en kamt haar manen Tong uitsteken en hij wil ook wel met haar wandelen. Maar voorlopig durft hij er niet meer op.

Ik weet nu niet of ankie bang is voor mannen... Zoals ze toen bij mijn vriend deed heeft ze bij mij nl nog nooit gedaan. Maar ik ben tot nu toe ook de enige geweest die op haar heeft gereden, mss heeft dat er mee te maken.

Vandaag buitenritje gemaakt, en dat ging goed Go jij! Go jij! maar ik merk wel dat haar conditie achteruit gaat nu ze stil staat. Ik kon haar nu gelukkig goed houden. Gisteren heb ik een K&k scholingsbit besteld speciaal voor buitenritten maar ben nu al weer aan het twijfelen of dat eigenlijk wel nodig is. Heeft iemand ervaring met dit scholingsbit? Het is zo een:

Afbeelding

Volgens mij is dit een behoorlijk scherp bit...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:51

Nee geen ervaringen mee. Ik reed die van mij buitenritten en springen op een dangerbitje. Zal ff foto zoeken. Dat is een dubbelgebroken trensje en zodra je op beide teugels vraagt wordt het een stang.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:53

Oh ja daar heb ik ook van gehoord, wist niet dat het een dangerbit heette. Ben benieuwd hoe zoiets er uit ziet.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:55

Afbeelding
door de zeer kleine afwerking van het middenstuk kan het bit het gehemelte niet raken
bij een harde inwerking werkt dit bit als een stang
(bron Divoza.nl ) staat vermeld bij de watertrensen.

Normaal rij ik haar op een dubbel gebroken watertrensje

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:58

Ziet er uit als een gewone dubbel gebroken watertrens, alleen deze kan maar een kant op buigen, de andere kant is het een stang
Ik vind het ideaal, zeker als ze door je hand heen lopen, een keer een goede ophouding en ze weten gelijk wie de baas is.
Ik kon naderhand gewoon weer met me "normale bitje ) buitenrijden en springen. En ze liep daarvoor gewoon echt door me hand heen , dat niet eens een martingal of een thielemanteugel meer hielp.

Ze zijn wel aardig prijzig, kosten zijn 54 euries ...

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:01

rij de mijne of met de hackamore buiten of met een bit met rolletjes omdat hij er een sport van maakt om bitten vast te pakken! kan die uren zoet mee zijn haha

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:09

Die van mij is ingereden met een D-trens met rolletjes. En daar speelt ze nog wel eens mee, als ze weer vervelend gaat doen met de buitenritten of springen ( nu natuurlijk niet meer ) dan doe ik eerst de D-trens in, en als dat niet helpt, gaat de volgende rit het dangerbit in en daar kan ik van met 1 keer in te doen, weer maanden op teren.
Ze blijft het wel iedere keer proberen, een maflinger he, hardleers

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:10

Meiden, wens jullie allemaal weltrusten, ik ga me mandje opzoeken.... ben kapot van het Wii-en, hahahahah hebben we pas sinds vrijdag avond en heb overal spierpijn, als dat maar goed gaat met me les morgen ... op me verzorg/bijrijd-fjordje

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 03:46

Ik ben weer wakker. Kon niet slapen meer Tong uitsteken

Maar ik heb geen manlief.. Komt voorlopig ook niet, teveel meegemaakt daarvoor denk ik. Wel 2 lieve vriendinnen die er af en toe opstappen.

Ik heb gewoon een dubbelgebroken bit, watertrens geloof ik. Lachen Gaat goed hiermee.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:33

Gisteren hebben Naomi en ik ook Madeira gewassen. Hier een paar fotootjes, ik zie het verschil zelfs (zegt best veel he haha) Tong uitsteken

Eerst dat ze VIES is:
Afbeelding
Afbeelding

En dan even opwarmen na het wassen. Er werd pas op het laatste moment tegen ons verteld dat de solaruim omlaag moest.. Haha. Daar is geen foto van:
Afbeelding

Ze was nog aardig nat na het solarium. Dus hebben we even een flink stuk binnen, en later ook nog even buiten met zweetdekentje op gelopen. Hier was ze SCHOON:
Afbeelding
Afbeelding

Ook had Naomi foto's van gemaakt dat ik er op zat, en ik van haar dat ze erop zat.
Ik schrok een beetje toen ik mezelf zag.. Ik heb echt het gevoel dat ik veeeeelste zwaar voor haar ben als ik dat zo zie.
Ik ben hard aan het afvallen hoor (-22 kilo) maar ja, gaat natuurlijk niet super hard.
Afbeelding

Vooral als ik Naomi zelf zie.. Die past perfect op Madeira Lovers
Afbeelding

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:50

Madeira_ schreef:
Gisteren hebben Naomi en ik ook Madeira gewassen. Hier een paar fotootjes, ik zie het verschil zelfs (zegt best veel he haha) Tong uitsteken

Eerst dat ze VIES is:
Afbeelding
Afbeelding

En dan even opwarmen na het wassen. Er werd pas op het laatste moment tegen ons verteld dat de solaruim omlaag moest.. Haha. Daar is geen foto van:
Afbeelding

Ze was nog aardig nat na het solarium. Dus hebben we even een flink stuk binnen, en later ook nog even buiten met zweetdekentje op gelopen. Hier was ze SCHOON:
Afbeelding
Afbeelding

Ook had Naomi foto's van gemaakt dat ik er op zat, en ik van haar dat ze erop zat.
Ik schrok een beetje toen ik mezelf zag.. Ik heb echt het gevoel dat ik veeeeelste zwaar voor haar ben als ik dat zo zie.
Ik ben hard aan het afvallen hoor (-22 kilo) maar ja, gaat natuurlijk niet super hard.
Afbeelding

Vooral als ik Naomi zelf zie.. Die past perfect op Madeira Lovers
Afbeelding

LIEFFFFFFF(l) Lovers Lovers Lovers NAOMI LoversMADEIRA:+:PAULIEN
VOOR ALTIJD

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:56

Leuke foto's Madeira_

Hinke ik ken dat scholingsbit niet.. Ga wel ff googlen straks, ben wel benieuwd.
Nu hebben we met buitenrijden een martingaal, hij werd toch iets te enthousiast.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:02

je heb een enkel gebroken bit paulien:P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:11

naomimak schreef:

Owja dat bedoelde ik Tong uitsteken

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:17

Madeira_ schreef:
naomimak schreef:

Owja dat bedoelde ik Tong uitsteken

Tong uitsteken Tong uitsteken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:21

Wow. Madeira was vandaag echt eigenwijs (en hengstig!!).

Ze wilde weer niet langs de bakrand. Uiteindelijk, met een zweepje erbij ging ze wel. Ik heb toen beloond en ben ook gestopt (ja was al 3 kwartier ofzo bezig voordat ze daar netjes langs draafte). Ik heb dus uiteindelijk gewonnen toch? Is het goed hoe ik heb gehandeld? Of moest ik het opgeven? Of moest ik juist doorgaan tot ze 3x goed deed ofzo? (Pfff vond het echt moeilijk..)