Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1987

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:18

Ik heb geen bijrijder, zou het ook niet fijn vinden als een ander op mijn paard rijdt. Toen ik samen met mijn zusje nog 1 haf had, was ik het eerste half uur bezig om haar aan mijn been te maken en lekker in de hand zoals ik dat graag heb. Mijn zusje rijdt wat anders als ik, vandaar dat ik daar tegenaan liep, en ik nu blij ben met mijn eigen paardjes :D

Ik rij 3 of 4 keer per week gemiddeld, en als ik geen tijd heb, dan vermaakt ze zichzelf wel in de wei

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:27

Ik heb een nijrijdertje voor Mara. Die betaald wel. Hij maakt echt gebruik van haar die dagen en betaald dan dus voor de "huur" van mar en de spullen ed. Daarbij heeft hij van mij les 1x in de 2 weken. Hij hoeft verder helemaal geen klusjes te doen, dat wordt door stal geregeld.

Het zou er aan liggen wat voor paard het is en wat voor locatie. Aangezien ik niet zou betalen voor een pauper paard en een pauper stalletje. Als het echt een goed paard is en een grote stal met veel mogelijkheden dan zou ik wel betalen.

Ik kan niemand anders op Nash zetten. Dat is echt niet te doen en na afgelopen zondag heb ik de hoop opgegeven.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:37

De reden van Lisette is ook de reden waarom ik geen bijrijder durf te zoeken.. Als mn zusje een keertje rijd en ze hoeft bij haar niks te doen denkt mevrouw dat ze bij mij ook lekker lui kan zijn en ben dan eerst bezig om haar weer goed voorwaarts te rijden.. Ik rijd zelf ongeveer 3x per week dressuurmatig en 1x in de week een bosrit. Ik heb 1x per 2 weken priveles en merk ook niet aan haar dat ze zich verveeld oid..

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:56

Ik wissel ook veel af, springen en bosritten doen we regelmatig! en om de week een priveles.
Soms rij ik hier thuis in de wei, soms neem ik haar mee naar mijn werk om daar in de bak of bos te rijden
misschien ligt het ook wel aan het paard, of ze wel of niet makkelijk omgaan met verschillende ruiters

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:00

Ik begrijp heel goed dat je wil dat er les word genomen op je paard! Vind het niet meer dan logisch!

Zelf geen eigen paard, maar wel de geweldige mogelijkheid met Hyrano!
Ik rij hem 3x per week. Wedstrijden, mest 1x per week (soms 2x) uit (staan op zaagsel met stro eroverheen, de andere dagen alleen opstrooien) en heb 1x per 2 weken les. (30 euro)

Ik rij zelf ma Di en vrij.. dochter van de eigenaar op donderdag (in de les bij mij) en op za en zo staat hij voor de kar of heb ik wedstrijd!
Hij vind het heerlijk!

Ik betaal niks voor de pony, alleen mijn eigen lessen en wedstrijden!
Ik mag alles met hem, en als er iets is, kan het zo overlegt worden!

Ik denk dat je als non paarden eigenaar heel erg blij mag zijn met zo'n situatie.

Ik betaalde voor mijn eerste verzorgpaard 75 euro in de maand.. en daarnaast les 1x per 2 weken.. tegenwoordig niet meer dan normaal!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:41

Ik heb nooit een bijrijder gehad voor mijn paarden maar een paar weken terug toch een oproepje geplaatst
waar ik een hele leuke reactie op kreeg.
Dus het avontuur aangegaan en haar 2x per week te laten komen voor Feyda,
maar nu na 4 weken al weer de beslissing genomen om met haar niet
verder te gaan, dit omdat ze niet zo goed kon rijden als ze aan had gegeven en
eigenlijk heel onzeker is.
Ik merkte aan Fey dat ze als maar schever werd en ik had haar eindelijk net een beetje recht :')
Zij betaalde verder ook niks alleen les die ik wel verplicht stelde minimaal 1x per maand.

Ik ga het nu eerst maar weer zelf doen en kijken of ik iemand anders kan vinden die wel bij Fey past :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:25

Ik hoop voor je dat je iemand vind die bij haar past.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:41

ik rijd ook zelf een haflinger bij, andor. betaal verder niets ( tenzij er door mij spullen kapot gaan, dan betaal ik die netjes). lessen hoeft niet verplicht en wedstrijden ook niet. ben begonnen toen zij zwanger was, en eigenlijk er blijven haken. reed tijdens de zwangerschap 5/6/7 dagen in de week. en dit is nu terug na 1 /2 dagen in de week. wat mij prima bevalt. :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:21

Ik heb afgelopen zomer een paardje bijgereden. Maar daar betaalde ik ook niet voor. Ik kwam zelf uit Blaricum en paard stond in Maarssen. Ik vond het te gek om dan ook nog eens te betalen. Daarbij leerde het paard veel van mij en niet andersom. Dus dan betaal ik er ook niet voor, dan zou ik betaald moeten worden :P hihi

Afbeelding

Ik kan het niet laten deze foto's zo tegenover elkaar te leggen. Er zit maar amper 7 maanden tussen. Echt bizar, zo hard dat hij is gegroeid. :D ik ben er zo super trots op... Maar dat was nog niet duidelijk natuurlijk :P

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:02

Wat heeft hij een power gekregen zeg! <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:21

[Peelie wat voor paard heb je bij gereden en waar in Maarssen stond het paard??

Ik ben zo blij!!!! Heb vandaag een trailer gekocht!!! Zaterdag gaan we hem ophalen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 04:46

Flicka12 schreef:
Wat heeft hij een power gekregen zeg! <3

Nou he <3

Het was een overo donker bruine. Kwpn geloof ik.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 06:07

Wat een mooie trailer.
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:29

Ik had vanavond weer les van onze vereniging. Met een hele stoute Haflinger... Heel sterk en echt op zijn ''Storms''. Uiteindelijk is mijn instructrice (die zelf ook een Haflinger rijdt) erop gegaan. Daarna ben ik zelf nog even opgestapt en toen liep die een stuk fijner! Niet perfect, maar ik was in iedere geval weer aan het rijden ipv Storm met mij.. :=

Stukje uit de les van vanavond:
http://vid802.photobucket.com/albums/yy ... tzwkp4.mp4

28 mei gaan wij (waarschijnlijk) naar de Haflingerwedstrijd in Houten, Ik hoop dat ik vrij krijg op werk en vervoer kan regelen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:34

Gisteren lesje onderhands vlechten gekregen van Linda.
Mando dacht er het zijne van. _O-

Afbeelding

Hij dat je les goed ging.
Wij hebben gisteren maar getut. Was te moe voor iets anders.
Had het de hele dag koud. Vreselijk terwijl het zulk mooi weer was.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:12

Stanley was ook gisteren heeel vervelend met grondwerk.

Hij wou zelf daarna z'n eten niet opeten, hij wou liever terug naar z'n maatjes in t land. Sinds z'n verhuizing is hij daar weer plakkerig in geworden (hij heeft soort verlatings angst)

Vabdaag heb ik weer les in grondwerk en wil ik buiten gaan wandelen met hem, want dat gaat op dit moment niet! Hou nu al m'n hart vast haha.

Denise_storm: leuk dat je misschien mee gast doen in houten! Ik ga ook mee doen.

Wat leuk mando lesje vlechten! En die hoofd van mando is geweldig hahaha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:03

Hahahaha, nash kan ook van die gekke bekken trekken als ik hem ga vlechten. Het is ook niet zijn favoriete hobby :P

Ik vind onderhands vlechten vaak mooier en strakker zitten. :D

Ik heb gisteren ook wat grondwerk net Nash gedaan. Hij spuit er altijd enorm vandoor zodra hij de longeerton in gaat en het hek dicht is. Als ik hem los klik is dat niet zo'n punt. Maar als ik hem aan de longeerlijn heb, dan is dat minder cool.

Uiteindelijk heeft hij braaf staan wachten totdat ik klaar was met het hek en lekker rustig weg stappen, niet dat scheuren. We hadden even een meningsverschil, maar daat is het een Haflinger voor :P

Ook heeft mn bijrijder Mara gisteren gereden. Hij gaat steeds beter rijden, zo leuk om te zien :D Mara is zo voorzichtig met hem :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:03

Mocht iemand nog iemand weten omgeving Arnhem die een bijrijdster nodig heeft geef dan een gil.

Dinnetje van mij zoekt een leuk paardje.
Zij is 40+ dus geen jonkie.
Dochter rijdt ook. ..

Onderhands kon ik niet dan lagen mijn vingers in de knoop haha
Maar ik snap het nu. ... nu nog wat op de manenkam leren vechten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:23

Mocht je nog eens vlechtcursus nodig hebben, geef maar een gil :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:26

Gil.... _O-

Ah op zich bovenlangs lukt me wel maar dat onderlangs snapte ik geen bal van haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:37

Mando schreef:
Gil.... _O-

Ah op zich bovenlangs lukt me wel maar dat onderlangs snapte ik geen bal van haha

Volgens mij woon je niet zo dichtbij dat ik even langs kan komen. Maar ik kan wel een keer een tutorial maken met stap voor stap gesproken uitleg over hoe je het moet doen. ;)

Even in jou profiel gekeken. Je woond idd ernstig uit de buurt :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:14

Peelie schreef:
Mando schreef:
Gil.... _O-

Volgens mij woon je niet zo dichtbij dat ik even langs kan komen. Maar ik kan wel een keer een tutorial maken met stap voor stap gesproken uitleg over hoe je het moet doen. ;)

Even in jou profiel gekeken. Je woond idd ernstig uit de buurt :P

een tutorial maken ik stem voor!! hahah

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:26

Ik wil je ook wel een keer helpen hoor es :)

JN82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:01

Toevallig is onderlangs vlechten mijn specialiteit. Op de "normale" manier vlechten kan ik niet

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:06

Ik vind onderhands ook makkelijker dan bovenhands.. Nu eindelijk na een dik jaar oefenen kan ik strak vlechten.. :P En ik was echt een vlechtwonder (not :+ ) Gewoon veel oefenen dan komt t vanzelf :j