Haflingerdagen 11/12/13 mei 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

enefde

Re: Haflingerdagen 11/12/13 mei 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:43

@Succubi, ze komen bij Toril vandaan in thuringen... ze wou heel graag een veulen van rick hebben dus dat had ze al een keer geprobeerd met een andere haflnger van hun maar dat is toen mis gegaan.. dus nu hebben ze kaba!
en dan is het de bedoeling dat dancer en kaba nog een veulen krijgen, en als dat veulen een hengstje is gaat die als ie oud genoeg is op mika.. maar eerst moeten we kaba en dancer een beetje aan het zadel laten wennen.. Kaba gaat over een paar maand zadelmak gemaakt worden geloof ik en dan word ze gedekt..
daarna gaan de ballen van dancer er ook af :}

@nala26, Haha ja het scheel dat wij op onze manege maar 1 Z-paard hebben, de rest rijd wel wedstrijden maar dat bestaat uit: L2, L2, B, Bixie Aa, en dan gewoon niet zegmaar.. dus bij ons is het altijd wel gezellig.

ik zou het ook wel lekker hebben, 31 maart hasselt, 22 april dalfsen, 12 mei leusden, 19 mei nieuwleusen, en dan miss nog 6 mei in gronginen ergens hafwedstrijd maar dat gaat voor mij niet door ivm mn schouder en familieweekend en opwekking enzo..
en enjoy the ride 9 april in ermelo heb ik samen met hasselt en dalfsen af moeten zeggen..

dus ik zit er komende zaterdag jammer genoeg niet op maar ik ga wel het dochtertje van de eigenaar voorlezen, die doet mee met Mika en met haar shetlander silver.. allebij voor het eerst B.. reden eerst altijd bixie.. ben dus benieuwd!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:59

wij komen ook nog steeds hoor! We hebben er zin in, hopen ook hard op mooi weer!

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:15

Das wel balen dat je zoveel heb moeten afzeggen door je schouder! Maar je heb ook een aardige planning staan die ik!

Mijn planning was eerst zo dat hafweekend de eerste wedstrijd zou zijn, omdat ik verwachtte dat de wedstrijden op stal pas in de zomer zouden zijn, maar daarvan vallen er nu dus 2 voor het hafweekend, en das voor mij natuurlijk wel erg makkelijk aangezien ik zelf geen vervoer heb dus wle afhankelijk ben van wedstrijden op stal of waar ik te paard heenkan. ( of anders mensen moet regelen enzo)
Bij ons staan wel meer die hoger dressuur lopen, maar gelukkig lopen die mensen niet naast hun schoenen, en moet zeggen dat het ook wel stimuleert als je hun dan ziet rijden. ( willik ook kunnen! haha)

@Pris, jaaaaa mooi weeeer! zou wel fijn zijn aangezien wij in de trailer gaan slapen!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:55

ik slaap in de camper van mijn ouders. Heb je geen tent of zo?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:12

Succubi schreef:
@Bitje: Zo ver ik weet kan je je gewoon nog opgeven hoor! Gezellig! :D

oke super! Beau is gelukkig weer helemaal de oude dus lijkt me leuk om deel te gaan nemen!
Nu mijn ouders nog even lief aankijken :j

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:05

gina2003 schreef:
ik slaap in de camper van mijn ouders. Heb je geen tent of zo?

Nee heb geen tent, maar tent of trailer is denk ik net zo warm of koud. en dan is trailer wel zo makkelijk.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:10

Baal er altijd zo van dat ik geen eigen vervoer heb..... Ben altijd afhankelijk van anderen. Zou heel graag met Anka meedoen maar op de een of andere manier krijg ik niemand zover om met me mee te gaan... Helaas.

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:38

gina2003 schreef:
wij komen ook nog steeds hoor! We hebben er zin in, hopen ook hard op mooi weer!

haha ja ik hoop echt dat ik niet nog meer af moet zeggen.. ik kan nu namlijk 29 april ook niet meedoen aan de doopdioenst in onze kerk.. ik kan met een beetje geluk vanaf 5 mei weer rijden..

dan heb ik nog 7 dagen om mn vetrouwen weer terug te krijgen en met mika te oefenen zodat we een springparcours van 60 cm rondkomen en de cross in leusden dus.. en vanaf dan maar heel veel wedstrijden proberen te rijden in de hoop dat ik dan ook eindelijk officieel mag springen..

maar ik zit er nu over na te denken om 12 mei dus te gaan dressuren in plaats van springen.. want ik ging springen en crossen omdat ik dus nog 3 wedstrijden had staan van alleen dressuur.. met de gedachte gang dat ik in een van die wedstrijden wel een winstpunt zou halen zodat ik officieel mag gaan springen.. maar nu heb ik alleen nog 19 mei en dan 25 augustus in ermelo.. en 19 mei kan ik ook springen als ik een wp heb..
dus miss ga ik 12 mei wel dressuren en crossen.. maar dan mis ik wel de kans om 60 cm te kunnen springen.. officieel moet ik nmlk 70..
en crossen kan ook bijna nooit en dat vind ik nog leuker als springen..

dus ik heb een dilemma :}

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:54

ik heb mij opgegeven, ma k heb nog steeds geen bevestiging gehad dat ik mee kan doen,
is dat bij jullie ook zo?

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:31

XxNooh schreef:
ik heb mij opgegeven, ma k heb nog steeds geen bevestiging gehad dat ik mee kan doen,
is dat bij jullie ook zo?

Ik heb net de laatste mailtjes verstuurd. Als je er geeneen hebt ontvangen, pb me dan even want dan is er wat fout gegaan.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:00

Vandaag heeft mijn moeder voor het eerst in 30 jaar weer gereden (kan ze eigenlijk niet meer met haar rug) en ze heeft genoten. Ze zat al te grappen dat ze maar wat springles moest nemen en mee moest doen :D.
We zijn heerlijk het bos in geweest en heeft 20 min. tot een half uurtje gereden en de rest hebben we gewandeld.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:34

Wij hebben ons net opgegeven voor de dressuur op vrijdag en zondag!

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:47

gezellig! :D ik ben er als het goed is zaterdag :)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:42

eridinges schreef:

Leuk!

Ga je heen en weer rijden?

Wij hebben zojuist betaald :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:50

_Aurora_ schreef:
eridinges schreef:

Leuk!

Ga je heen en weer rijden?

Wij hebben zojuist betaald :D

haha ja wij blijven niet overnachten, maar rijden heen en weer :)
Hubbie vind dat helemaal niet erg, dat scheelt!

Dit weekend ook wedstrijd. Rijden gaat op zich goed, maar moet weer even in het ritme komen van de wedstrijden ;)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:46

@Nala26: Gelukkig ben ik niet alleen :D
Lekker dat je nog even kan starten voor het haf weekend! :)
Tja... Qua punten... Het is en blijft een jury sport :)

@enefde: Aah, dat verklaard dat ze zo bekend voorkomen :D
Drukke bedoeling! :)
Kan je niet gewoon dressuur, springen en cross? Start je vrijdag niet?

@_Bitje_: Fijn dat hij weer de oude is! :)

@Madeliefjes: Helaas geld dat voor veel mensen :(:)

@Carolien007: Heerlijk!

@eridinges en _Aurora_: *\o/* Gezellig! :D

Nou, de bijrijders hebben zich als het goed is opgegeven. Jongste doet dressuur, springen, estafette, hindernisbaan en iig 1 crossles.
Oudste bijrijdster 3 dagen ondering dressuur en de bosrit :)
Zelf zit ik met een lichaam dat niet meewerkt ^). Wss wil ik de laatste crossles doen, dressuur, estafette en hindernisbaan... En twijfel of ik nog wil springen en cross :o (moet voor Marny ook wel te doen zijn := )

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:08

Ik vind het echt zooo jammer dat de pas de deux geen kur op muziek is..

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:40

Kur op muziek is leuk inplaats van dat andere,ik neem mijn verkleedsetje wel mee hoor!!moet alleen kijken of mijn trailer voor die tijd goed is,ik start geen Z maar M2 omdat ik ook meedoe met de Golden Horse Competitie en die heeft in Utrecht geen Z bak,dus misschien gaan we in Ermelo knalle in de Z[hoop ik]

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:38

Leuk hoor!! Ben benieuwd!!

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:01

@Succubi , nou het is voor ons een uur rijden, en ik vond het eigenlijk teveel voor de pony om alles op een dag te doen..

maar ik denk dat ik het ga overzetten naar dressuur en 40cm springen..
ik vrees namelijk dat ik tegen die tijd nog wel last heb van mn schouder... met een beetje pech zit in dan zelfs nog in de mitella dus..

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:02

enefde, heel verstandig Nienke!
Denk goed aan jezelf en natuurlijk je schouder. Je kan nog vaak genoeg op wedstrijd, dan kan je beter met een simpel rondje beginnen en eerst weer alle vertrouwen terug krijgen ;)

En ja, wij komen natuurlijk ook nog steeds! :D

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:15

apollootje schreef:
enefde, heel verstandig Nienke!
Denk goed aan jezelf en natuurlijk je schouder. Je kan nog vaak genoeg op wedstrijd, dan kan je beter met een simpel rondje beginnen en eerst weer alle vertrouwen terug krijgen ;)

En ja, wij komen natuurlijk ook nog steeds! :D

haha ja ik moet me toch nog even opnieuw opgeven, ga ik denk ik gewoon 2x dressuur doen en dan 40cm springen. kan springen altijd nog afzeggen!

haha gezellig Herma! :P

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:23

Heb zaterdag weer een wedstrijd gehad met ponylief. Dressuur F9 en Springen 50cm.
Bij de dressuur had ik op het nippertje een Promotiepunt en springen ging echt superlekker. Ze weigerde alleen op een rothindernis met blokken eronder. Die vond ze blijkbaar heel erg eng :')

Hoop dat we bij de haflingerdag wel helemaal foutloos zijn!

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:05

Haha ik heb besloten om met de haflingerdag toch maar niet te gaan springen..
Als ik nu merk hoe stijf mijn arm/schouder al is na 1 week dan wil ik niet weten hoe het is over 5 weken..

Ga dus gewoon 2x officieel dressuren!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:58

-O- Kan onverwachts niet mee doen aan de crosstraining 1 april. *Baalt*