Geschoren Haflingers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geschoren Haflingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:24

Ik scheer het hoofd tot aan de bakstukken , zie je niks van :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:29

Ik bij Mara ook, maar ik vind het gewoon netter als het koppie ook helemaal kaal is :)

Een stalbenootje van me heeft mini's en die scheerd het hoofd ook helemaal, vind ik mooier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:39

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:43

bij de jouwe is het idd wel heel weinig verschil. Mara die is best wel donker op haar hoofd, en haar oren zijn heel wollig, dan vind ik het wel netter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:46

Ja dan zie je het meer natuurlijk :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:27

mijn paardje is ook kaal, ik heb tot zijn kaaklijn geschoren. zijn oren heb ik zo gelaten aangezien hij overdag gewoon buiten staat, heeft hij tenminste nog warme oren!, die van mij is ook helemaal wit

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:44

Yvank, als ik het bij mijn haf net zo weinig verschil zie scheer ik ook niet door. Ziet er super uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:52

Dankje :)

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:44

Ik ben vanplan mijn haflinger ook te gaan scheren,
Hij staat in een geiisoleerde stal. Zou een 200/300 grams genoeg zijn (heel de winter) of moet hij echt meer hebben als het koud word?

en dan buiten een regendeken eroverheen O:)

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:54

Heb die van mij afgelopen vrijdag laten scheren. Het hoofd is ook tot de bakstukken en de oren zijn ook niet geschoren. Bij de benen tot over de hak en tot over de knieën. Dit omdat hij in de winter ook gewoon buiten staat en vind zijn sokken mooi. Die van mij word ook helemaal wit/grijs. Komt veelal door huidvet en stof wat normaal in de vacht zit. Over een week of 2/3 heeft ie een caramel kleurtje. Ohja en hij heeft een figuurtje op zijn kont! Haha, vind ik altijd wel grappig.

Momenteel staat ie onder een deken van 200 grams, maar heeft het eerder warm dan koud. Qua dikte van de dekens moet je echt per paard bekijken. Die van mij heeft het bijvoorbeeld totaal niet snel koud, terwijl anderen staan te rillen onder een 200 grams. :)

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:54

Laatst bijgewerkt door Leo op 02-11-10 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto --> link

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:59

Mooi hoor!

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:04

Ik meld me hier ook maar even.
Twijfel zo erg of ik wel of niet moet gaan scheren en als ik ga scheren wil ik het zo doen zodat ik niet hoef te gaan rommelen met dekens. Paardebeest staan winter 24/7 op stal waar het niet snel koud is.
Hij is 5,5 jaar, wordt ongeveer 4 dagen in de week op gereden. Met mij erop gaat het allemaal best maar de verzorger neemt hij nogal in de maling. Ben bang als hij te bloot wordt dit voor haar nog erger gaat worden.

@Amanda, die foto van Jim op pagina 3, heb je daar ook de buik geschoren? En heb je het zonder deken(s) kunnen redden? Ik had namelijk in gedachten zo'n model erin te scheren.
Zou eerst alleen de hals en boeg willen doen en als blijkt dat het nog te warm is dan zou ik de streep pas doorgaan trekken.

Gister stond hij beetje down in stal, ik denk vanwege het te warm hebben want toen hij even lekker buiten had gestaan kwam hij helemaal bij. Maar binnen 10 minuten draven was hij echt zeik en zeiknat, vooral aan de hals en boeg en al snel ook z'n pens(je)

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:40

Mijn haf is vorige week ook geschoren. heb ook het hoofd gedaan.
Afbeelding
hier kun je zien hoe donker ze was. ze is vrij licht geworden, wat ik wel heel mooi vind.
Afbeelding
Ze staat onder een 300 grams deken en heeft nog een regen deken op.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:41

justmenatas schreef:
Twijfel zo erg of ik wel of niet moet gaan scheren en als ik ga scheren wil ik het zo doen zodat ik niet hoef te gaan rommelen met dekens. Paardebeest staan winter 24/7 op stal waar het niet snel koud is.
Hij is 5,5 jaar, wordt ongeveer 4 dagen in de week op gereden. Met mij erop gaat het allemaal best maar de verzorger neemt hij nogal in de maling. Ben bang als hij te bloot wordt dit voor haar nog erger gaat worden.

@Amanda, die foto van Jim op pagina 3, heb je daar ook de buik geschoren? En heb je het zonder deken(s) kunnen redden? Ik had namelijk in gedachten zo'n model erin te scheren.
Zou eerst alleen de hals en boeg willen doen en als blijkt dat het nog te warm is dan zou ik de streep pas doorgaan trekken.

Gister stond hij beetje down in stal, ik denk vanwege het te warm hebben want toen hij even lekker buiten had gestaan kwam hij helemaal bij. Maar binnen 10 minuten draven was hij echt zeik en zeiknat, vooral aan de hals en boeg en al snel ook z'n pens(je)

Ik zou idd. beginnen met de boeg en de hals te scheren. Daarna kun je altijd verder kijken, als zou ik niet veel meer scheren zonder dekens.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:41

Pfoe, die is idd. licht geworden.
Mijn Haf is nu ook zo donker, alleen het randje om zijn oren heeft nog de lichte kleur van zijn zomervacht, dus die zal na het scheren ook weer super licht zijn! :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:56

Morgen wordt Elin geschoren, weet niet of ze ooit eerder geschoren is dus ben benieuwd. Ben er niet zo bang voor, ze is nogal nuchter.
Zit nu alleen een beetje te twijfelen over de deken die ik erop zal leggen. Ik zit te denken aan een 200 grams. 300 is sowieso te warm en normaal zet ik haar rond de 12-13 graden onder een fleecegevoerde regendeken, maar dan is ze niet geschoren.. :=
Nou ja, we zien het morgen wel denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:57

Ik heb 300 grams op nu.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:04

Ik zit heel erg te twijfelen of ik die van mij moet scheren of niet...
Ze staat op dit moment aardig goed in training, ze word toch zeker 5 dagen in de week getraind. Ze zweet over het algemeen niet super veel maar krijgt al wel een aardige vacht. Ze heeft nu een 200grams halsdeken op.
Ik heb haar afgelopen 2 winters ook niet geschoren en toen hebben we het ook gered. Ik ben ergens een beetje bang dat ze lelijk word van kleur :P hihi
Wat zouden jullie doen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:08

Als het afgelopen winters niet nodig was, waarom nu dan wel?

De meesten worden gewoon dezelfde kleur als hun zomervacht.

Wie ben jij??? Ik heb bij jou op school gezeten. :')

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:11

Omdat ik eerder niet vaker reed dan 3x in de week en gewoon echt basis. Nu rijden we dus al gauw 5x per week en op L2 niveau, wat dus ook al wat zwaarder is. Verder doen we nu ook wel eens springtraining en conditietraining in het bos, wat dus echt wel een stukje zwaarder is kwa training.
Op dit moment gaat het allemaal nog goed maar ze begint ook nu pas wat haar te krijgen.

@Chaos, ik zat inderdaad bij jou in de klas ;)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:13

mijnes heeft al ruim 400 grams op :)
afgelopen zaterdag weer geschoren, en ze voelt niet warm onder haar dekens,
ze stond eerste 300 maar toen voelde ze wat kouder aan en haren ging iets overeind staan

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:15

Tja de meningen zijn ook zo verdeeld, de één zegt dat je met het model zoals Jim op pagina 3 niet met dekens hoeft te tobben en de ander weer wel.
Mijn haf staat nu gewoon ligt te zweten in stal, zonder dekens. En tot april staat hij helaas dag en nacht op stal maar heeft daar dus ook weinig kou te lijden.
Bedankt voor je antwoord.

Chaos schreef:
justmenatas schreef:

Ik zou idd. beginnen met de boeg en de hals te scheren. Daarna kun je altijd verder kijken, als zou ik niet veel meer scheren zonder dekens.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:17

Je kan het scheren altijd proberen en als het niet bevalt volgend jaar niet weer doen.

Wout wordt morgen in dekenmodel geschoren (staat nogal een koude wind op de weides, zijn net verhuist, en hij mag wel wat warmte op zijn kont houden zit ik ook niet met inrij/ uitrijdeken :o )

Hij krijgt 100gr op, staat snachts binnen. Ook als ik zijn kont zou scheren kreeg hij gewoon 100 gr op. Scheer hem mede omdat hij het op stal (is wel heel erg open) het ook warm heeft. Daarna de 200 op en als het vriest de 300.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:18

Oh! Maar als hij alleen maar op stal staat, en er is een goed stalklimaat, geen tocht!!!!! Dan kun je makkelijk meer scheren!