[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:38

sorry lees even niet bij zo veel :p
bianca is vandaag drachtig gescant
en dracht van af 13 maart :p dus 13 feberuari ongeveer verwachten wij hier een mooi veulen van trotse mama bianca en paapa stakato:p

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:40

leuk leuk!

Ik zou maar wel bijlezen want het is leuk!!!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:40

ken je niet ff een korte inhoud geven heb er even snle door gebladerd:P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:42

Zo jeetje wat gaan jullie hard!!! Kan het nauwelijks volgen hihi.
Zal eens ff een foto van mezelf zoeken, lastig hoor!

Madeira_ schreef:
Muppetmayo, super dat het zo fijn ging :D Mooie foto’s van je mannetje. Is de eerste foto ook die je op je avatar hebt staan?

Nope.. Hij lijkt er wel op he! Mijn ava is van een jaar geleden, hij staat er bijna op dezelfde manier op :)
Als je ze groot naast elkaar zet zie je dat hij best veranderd is, echt een volwassener koppie gekregen :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:44

Gail weet ik, maar mijn pc is zooo traag .. dat ik daar niet op wilde wachten :oo

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:45

Kijk maar ;)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 21-05-09 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:46

sjees pagina 16, jullie gaan snel :P

Ik zie dat iedereen foto's van zichzelf aan het posten is, daar ga ik niet aan mee doen hoor :P

Pff zat om kwart voor acht in de trein naar utrecht, om kwart voor zes weer in de trein terug, eten gehaald, hardloopkleren aan gedaan en naar pony gerend, gereden (voor het eerst sinds tijden!) en weer terug gerend. Méen wat heb ik ineens een energie :D
Heb Ankie meteen ff in een nieuw stukje wei gezet en daar was ze wel érg blij mee aangezien daar wat meer gras stond :D

Kunnen jullie me even helpen met mijn keuze? Ik zit er over na te denken om óf een elastische singel te kopen (functioneel) of een marylot roze/rood hoofdstel (leuk maar niet noodzakelijk):
Afbeelding. Wat zal ik doen?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:47

Wat een mooie voorpluk heeft je haflinger muppetmayo!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:49

Muppet, ik kan je eerste foto niet zien, is geen link?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:50

Heb m er opnieuw neergezet, nu moet ie t wel doen ;)

Hinke tnx :) Ik wordt helemaal verlegen van jullie comlimentjes hihi.
Als ik m ff borstel is hij nog veel mooier en voller, er zit nu een deel van zn voorpluk naar achteren ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:51

Owja ik zie hem! Wat heeft hij toch een lief koppie :+:

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:56

Hebben jullie dat trouwens ook?

Als ik met hem ga wandelen op een later tijdstip op bijv de zondag, kom ik allemaal stellen met kinderen tegen.
Ouders tillen de kids gelijk op om te aaien, en lopen zo naar mijn paard toe ongevraagd.
Het is dat Daims super makkelijk is, en er niks om geeft, en ik snap het ook wel, vroeger was ik ook gek van paardjes en was ik super blij als ik mocht aaien, maar vroeg het wel altijd (als ik dat al durfte)
Ben ik de enige die dit zo aso vind? Ik ga uiteindelijk wel even stilstaan, bedenkent dat ik het vroeger ook leuk had gevonden. Maar toch, zomaar een vreemd paard gaan aaien? Zelfs volwassenen doen dit! Notabene als zij hun hond aan het uitlaten zijn, die aai ik toch ook niet zomaar?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:04

Ik loop dan gewoon door....

Als ze het vragen mag het wel maar zeg ik wel altijd dat mara een beetje lomp en onvoorzichtig kan zijn. Minder leuk voor hun, jammer dan.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:04

Muppet, bij mijn paard gebeurt dit niet zovaak (er zijn wel genoeg penny meisjes zeg maar die haar graag willen rijden 'want jij ziet slecht dus kan vast niet rijden' -ze hebben mij nooit zien rijden) maar ik heb dit dus altijd met mijn hond... En dan terwijl hij in de beugel zit. ''Ach, je mag hem eigenlijk niet aaien he?'' (ondertussen hem lekker zitten te aaien). Nu is Diezel heerlijk afgeleid.. We moesten ook een paar stapjes terug doen. En hij kan er gewoon niets aan doen. :(:) Hij doet het nu weer super overigens! En we hebben een dekje besteld met ''niet afleiden AUB ik werk''.

Ik heb trouwens lieve foto's van doggie.. willen jullie zijn koppie nog is zien? :D
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 21-05-09 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:05

Dat vind ik ook not done... Maar zou er zelf ook niks van zeggen. Ik zou gewoon op een ander tijdstip gaan wandelen. En liever dat je lastig gevallen wordt door mensen die je pony willen aaien dan dat je lastig gevallen wordt door autos die je van de weg af toeteren.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:06

Afgeleid van zijn werk? Begrijp ik dat nou goed?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:07

Madeira dat lijkt me echt heel vervelend! Dat is gewoon een hond aan het werk, die moet je gewoon met rust laten!

Peelie ik heb het er ook bij gemeld, van joh hij is wel nogal lomp... Maar dat maakt ze helemaal niks uit.
Kijk, als ze het vragen heb ik er geen problemen mee. Maar ik was nu verbaasd dat het meerdere keren gebeurde zonder te vragen. Dat het 1 keer gebeurd, ok, maar meerdere malen!

Ow en Madeira, tuurlijk willen wij foto's zien :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:09

Gewoon inderdaad aaien terwijl de beugel er omheen zit. En ik zag het eerst niet, en toen zei mijn klasgenootje: ''weet je dat je hond nu geaaid wordt?'' En toen werd ik beetje boos :oo ik zei van, wilt u dat alstublieft niet doen? Hij werkt. Ik heb mij ingehouden..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:09

Hinke schreef:
Dat vind ik ook not done... Maar zou er zelf ook niks van zeggen. Ik zou gewoon op een ander tijdstip gaan wandelen. En liever dat je lastig gevallen wordt door mensen die je pony willen aaien dan dat je lastig gevallen wordt door autos die je van de weg af toeteren.

Dat had ik vandaag met een motort :P Heel stoer naast me optrekken, kijken of ie het paardje aan het schrikken kreeg. Daims keek er echt zo naar, hmmm herrie, komt daar eten uit? :+
Ben ik natuurlijk wel heeeeeeeeeeel blij mee dat hij zo reageert :) Ik zag mezelf al over straat skieen...

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:10

Ik heb trouwens lieve foto's van doggie.. willen jullie zijn koppie nog is zien? :D[/quote]

Tuurlijk willen we die zien, altijd leuk toch lieve foto's.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:15

Als Diezel met mij speelt, gaat hij op ten duur bij mij liggen:
Afbeelding

Hij vind ALLES goed wat ik met hem doe
Afbeelding

Baasje is ziek. Dan ga ik bij haar bed waken :+:
Afbeelding

Weet je hoe leuk water is?
Afbeelding

Maar ik ben ontzettend onschuldig! O:)
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:17

Gelukkig heb ik er bij mara nooit zo heel erg veel last avn... Als ik op buitenrit ben willen er nog wel eens kinderen opme afgerend komen en mara is daar niet echt van onder de indruk. maar dan zeggen hun ouders van ga maar even bij het paardej kijken... Na 2 minuten is mara het zat en wil ze door maar dan gaan die kinderen gillen als we weer door willen...
echt super vervelend...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:19

Ahhh wat een schatje Madeira :) Diezel blijft leuk!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:19

LEUKE FOTO"S!!!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:21

Hoi

Zou ik me eigen hier ook mogen melden :o

Ik zou me even voorstellen zodat jullie weten wie ik ben 8-)

Ik ben kimberley woonachting in ridderkerk een dorp naast rotterdam. Ondertussen bezig een leuk huisje tevinden in rotterdam. en ben 19 jaar oud. ik verzorg een haflinger genaamd charmeur die in ridderkerk bij een boer staat. sinds 1 mei staat charmeur op de wei wat helaas niet zo goed gaat. het vocht trekt zijn zijn ijzer en hoef in waardoor zijn hoefwand afbrokkelt. van de week de smit er bij gehaald en we hebben hem van zijn ijzers gehaald en besloten hem eind deze maand terug te doen naar stal. Zonder ijzers kunnen we niet naar buiten met hem en ook niet de 20 minuten lopen naar stal om in de bak te rijden.. dus helaas is voor charmeur het weidesiezoen snel afgelopen. want op aanraden van de hoefsmid mag die nog maar 1 uur per dag op de wei gaat dit goed kunnen we het wel gaan opbouwn maar niet langer dan 3 uurtjes per dag ( en danhet liefst 2 x 1,5 uur) Vandaag heb ik foto's gemaakt van hem en kan ik jullie gelijk een beeld geven van hoe die er uit ziet.
Het is en ouderwets type erg breed en 7 jaar oud.
Hij heeft trouwens nu wel een gras buik van hier tot en met .... en oogt die klein wat hij absoluut niet is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding