[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:31

Wat een mooie foto's komen er toch voorbij Haha!

Vandaag kwam DivaMiep @ bokt bij mij even op Madeira rijden. Was erg gezellig Lachen (hopelijk vond ze dat ook!)

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:52

Laatst bijgewerkt door missymb op 20-12-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:59

haha ik zag je foto's al jullie zijn echt een leuk stel Haha! hoop die klik en band ook snel te krijgen met een paardje Haha!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:03

zoiets blijft moeilijk, bij mijn vorige paardje Diego heb ik die klik achteraf nooit gehad, dat voelt nu anders en bij mijn 1ste haf had ik die klik ook al gelijk, alleen zon band dat moet natuurlijk nog groeien...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:28

Ik had gelijk een klik met Madeira! Lovers
Ben echt verliefd op haar gewoon Haha! voel me helemaal happy met haar. Lachen

Maar goed, ik wilde jullie wat vragen.
Als ik met Madeira flink heb gereden, zweet ze ontzettend. Ik denk dat dit niet erg is (?). Ik stap lang uit, zet haar daarna lekker onder een zweet en een waterdichte deken. Maar haar hals.. blijft gewoon ontzettend nat.. Wat moet ik daar tegen doen? Ik ga haar denk ik binnenkort wel even onder het solarium zetten. Is het slecht voor een paard om elke dag even lekker afgekoeld na het werken met water te worden en daarna onder het solarium te staan?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:30

ik laat hem altijd even lekker rollen in de longeerbak! vind het stuk lekkerder en zweet gaat er ook mee weg over solaruim weet ik niets

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:31

Hinke, dan moet ze dat buiten doen, in de binnenbak word zeg maar bezet gehouden voor rijden. Maar is dat dan niet koud.. ? In de buitenbak? Kan het wel is gaan proberen. Weet alleen niet of ze gaat rollen uit zichzelf.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:33

Mijn vriendje in vanochtend met familie vertrokken met wintersport en het is best saai alleen Boos!
vet veel sneeuw daar en ik kon niet mee want moet werken :S lang leven de zorg!

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:47

Hee! Ja ik vond het ook heel leuk hoor Paulien! Haha! Gaan we nog eens doen!

Wat je misschien nog kunt doen; Ik heb een zweetdeken met hals voor Diva. Daar staat ze dan altijd een paar uur onder totdat ze bijna helemaal is opgedroogd. Dat vind ik wel wat fijner met een hals erop.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:51

Gelukkig maar Seline Lachen

Ik ga misschien ook maar met hals halen.. Anders zweet ze zo enorm..

Is wel goed toch dat een paard flink zweet na het rijden?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:18

Madeira, die van mij heb ik geschoren omdat die ook zoveel zweet.. Maar met die van mij kan ik nog niet eens een rondje stappen of hij was zeiknat de uitslover, en hij droogde helemaal niet. (Na een lange rit stond hij de andere morgen nog klam op stal.)

Maar indd een tijdje met een deken oplaten staan, of laten rollen. Die van mij liet ik alleen rollen als hij niet warm meer aanvoelde maar dan was hij nog wel klam.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:56

Goedeavond dames Haha!

Ik voel me zó slecht Verdrietig
Ik vertelde iemand dat ik het niet leuk vind als iemand oordeeld over het rijden van mij, tewijl ze mij nooit hebben zien rijden (dat gebeuren met bijrijdsters enzo wat ik jullie volgens mij al heb verteld). Zegt diegene: nou misschien is het juist goed voor Madeira om doorgereden te worden door andere. Ik zeg, ik leer het vanzelf wel toch.. ik bedoel, krijg goed les enzo. Nu heb ik 't gevoel of ik Madeira mishandel ofzo, omdat ik alleen op haar rijdt (ja, af en toe een nicht, vriendin, schoonzus ofzo, maar ik voornamelijk). Mag ik jullie mening? Want anders moet het maar zo als ik het toch niet kan volgens iedereen Verdrietig

Het liefst zou ik het zelf doen.. Ik heb haar sinds 8 oktober en ik vind dat het aardig gaat, ze is hartstikke braaf enzo.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:20

Als het goed gaat, waarom veranderen? Is toch nergens voor nodig? Als jij kan doen met haar wat je wil doen is het goed toch?
Je krijgt goed les, dus niks mis mee! Dat vind ik het belangrijkste.
Ik ben (ook) geen ster-ruiter, maar heb er toch voor gekozen om mijn paardje zelf in te rijden. Wel met super begeleiding trouwens!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:23

muppetmayo schreef:
Als het goed gaat, waarom veranderen? Is toch nergens voor nodig? Als jij kan doen met haar wat je wil doen is het goed toch?
Ik ben (ook) geen ster-ruiter, maar heb er toch voor gekozen om mijn paardje zelf in te rijden. Wel met super begeleiding trouwens!

Ja, ik wil het liefst ook zelf doen. Maar hoor steeds dat het 'beter voor je paard is'. En ik wil het beste voor mijn paard... Ik krijg ook super begeleiding. Daar ben ik erg blij mee. En neem ook zeker 1x per week privéles.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:19

Madeira_ schreef:
Ik had gelijk een klik met Madeira! Lovers
Ben echt verliefd op haar gewoon Haha! voel me helemaal happy met haar. Lachen

Maar goed, ik wilde jullie wat vragen.
Als ik met Madeira flink heb gereden, zweet ze ontzettend. Ik denk dat dit niet erg is (?). Ik stap lang uit, zet haar daarna lekker onder een zweet en een waterdichte deken. Maar haar hals.. blijft gewoon ontzettend nat.. Wat moet ik daar tegen doen? Ik ga haar denk ik binnenkort wel even onder het solarium zetten. Is het slecht voor een paard om elke dag even lekker afgekoeld na het werken met water te worden en daarna onder het solarium te staan?

Als je goed uitgestapt hebt zou ik me er niet teveel zorgen over maken dat ze nog nat is bij de hals. Het schijnt dat het niet uitmaakt of het bovenste haar nat is ,zolang ze op de huid maar droog zijn (wat je dus niet kunt controleren Haha! )
Ik zelf had dat eerst ook met een ijslander, die werd gewoon nooit droog omdat hij zo'n dikke vacht had. Maar op de huid zijn ze dan wel droog dus dan kun je ze gerust buiten zetten.
Met ankie heb ik dit probleem nog niet want ze zweet nooit als ik iets met haar doe Nagelbijten / Gniffelen

Heb vanavond ankie op stal gezet, en ze is weer dik geworden! Vraag me af hoe dat kan, ze staat nu de laatste week dag en nacht in de wei maar wordt helemaal niet bijgevoerd... Hoe kan ze daar nou dik van worden?!

muppetmayo schreef:

Dat vind ik dus ook...Als jij alles kunt doen met je paard wat je wil en helemaal geen problemen hebt waarom zou je dan iemand anders je paard laten doorrijden?!

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:11

misschien zijn diegene gewoon jaloers op jou!! want ik heb dat verhaal ook meegemaakt! dat ze denken het beter te weten.terwijl ze niet eens les hebben ofzo.
Ik heb mijn haflinger ook zelf ingerede met mijn instructrice

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:14

Loontjjeee, snap niet waarom ze jaloers zijn op mij Tong uitsteken maar dat is wel een betere gedachten dan dat ze mij echt zo slecht vinden.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:19

nou omdat jij een paardje hebt, en hun niet.
En ik denk dat ze het doen om je wijs te maken dan je slecht rijd, wat helemaal neit zo is. Zodat hun op jou haflinger kunnen rijden. Laat ze maar gaan, trek je niks van hun aan:D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:21

Mooi zinnentje: laat ze maar gaan, trek maar niets van ze aan Tong uitsteken

Maar je hebt gelijk hoor. Ben gewoon echt veelste bang om iets fout te doen bij Madeira.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:26

als je het gwoon doet zoals je in je lessen doet,, dan doe je het toch gwoon goed:D

Het komt allemaal goed:
Ik heb mijn haflinger nu 4 jaar en ze kon alleen bijten schoppen trappen, bokken en stijgeren. En ze was hartstikke wild.
En nu is ze een schat van een paard, altijd hinneken als ik kom.
Ze is nou ook heel lief onder het zadel. Ze is verkeersmak en trailermak. Maar dat heb even geduurd.. en nu rij ik ook wedstrijden met haar!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:33

@ Madeira: Ik zou niet helemaal gaan afkoelen met water, denk dat je haar dan beter gewoon onder een fleece op stal zet. Het enige wat ik nu doe is de benen/buik afspoelen als er echt veel modder op hangt. En die van mij is dan nog geschoren ook, arm schaap. Haha! Maar een wintervacht heeft het eens zo moeilijk met opdrogen.

Ik zou het trouwens nóóit goed gevonden hebben moest Arno doorgereden worden door anderen. Als het 1) iemand is die ik goed ken 2) vertrouw met het handelen in de omgang en met rijden, zou ik dat geen slecht idee gevonden hebben. Maar wat is nu wijsheid? 1 ruiter die misschien geen 2de anky is, maar wel zorgt voor goede begeleiding, of een stel bijrijders zonder begeleiding én die elk een andere manier van werken hebben en niet noodzakelijk beter rijden als jou. Dan wordt het helemaal moeilijk voor je beestje om nog te kunnen volgen. Knipoog
Normaal gesproken had Arno in januari/februari ook naar een africhtingsstal gegaan. Echter was er maar één die voor mij nog over bleef, dus ging ik daar naartoe om eens rond te horen. Ik wou uiteraard weten wanneer ze met mijn paard gingen werken, omdat ik er zoveel mogelijk wou kunnen bij zijn en ik kreeg daar vlakaf te horen 'liever niet, soms moet je al eens iets doen dat een meisje beter niet ziet..' Nou.. Doei! . Ik heb het dus uiteindelijk ook zelf gedaan als rasechte boscrossruiter, met een goede kennis waarvan ik wist dat ze ervaring had hiermee. En nog geen spijt hoor. Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:36

Loontje, goed van je dat je zover bent gekomen! Haha! Ik zou al SUPER TROTS zijn als ik een B proefje zou kunnen (Madeira kan dit uiteraard wel, ik zelf wil alleen eerst nog even oefenen enzo voordat we dat gaan doen).

Bluem, ik geef je groot gelijk.. Ik wil het ook helemaal niet-- maar als het zoveel beter is voor een paard, zou ik het misschien moeten? Maar ik heb wel super goede begeleiding van verschillende mensen die er verstand van hebben Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:49

Kleine toevoeging aan mijn post: ik wil hier dus niet mee beweren dat bijrijders alleen maar slecht zijn of zo hé, maar ik vind wel dat als je je paard aan het leren bent, je dan met die persoon (en dan ook maar liefst 1 goede bijrijder) helemaal op één lijn moet staan betreffende de manier van omgaan/rijden/aanpak en begeleiding hierin. Lachen

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:12

Madeira_ schreef:
Mooi zinnentje: laat ze maar gaan, trek maar niets van ze aan Tong uitsteken

Maar je hebt gelijk hoor. Ben gewoon echt veelste bang om iets fout te doen bij Madeira.

volgens mij is Madeire hardstikke braaf met jou!
Dus laat die domme lui lekker l*llen joh.
Mijn vorige paard liep altijd scheef en kreeg ik ook niet echt verzameld omdat ik gewoon de kracht niet heb in mijn benen.
So what? Kreeg ook wel eens opmerkingen hoor. En in het begin trek je dat natuurlijk erg aan, want je ben onzeker, hebt net een eigen paard en wil het allemaal zo goed mogelijk doen. Dus heel logisch dat je bang bent iets fout te doen.
Lieverd, JE GAAT ZE ALLEMAAL EEN POEPIE LATEN RUIKEN!!
Dat weet ik zeker! Doorzetten, je doet het helemaal goed, geniet van het rijden op je eigen Madeira, geniet van de dingen die jullie wèl samen kunnen.
Ik ben nu bezig om mijn nieuwe haffie om te scholen naar western, en ook daar zal ik straks tegen problemen stuiten door mijn rechterbeen, maar daar vinden we dan wel een oplossing voor. Ik rijd voor mijn plezier, en niet voor het oog van een ander.
AMEN

Lovers

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:35

he bah ligt een bewoner van het werk in het ziekenhuis! sinds vrijdagavond! is die avond gewoon 4x overleden en aangezien hij niet geranimeerd wil worden is hij ook 4x op eigen kracht terug gekomen ga er vanavond even langs in het ziekenhuis met een collega en pas 34 :S altijd erg moeilijk :S