Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:10

In het Groothandels gebouw bij Centraal Station.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:24

Ik weet waar de aliens die ons vandaag beloofd waren zijn! Die zaten rond mijn bak :')

Teminste dat denk ik, ik zag ze niet hoor. Damella daarintegen :')

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:46

:+

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:51

Aaaah die verrekte twee jarige van mij.. Ik was nogal laat thuis van school, dus hup hup paarden naar binnen en voeren. Nou daar hadden ze wel oren na. Dus die twee jarige van me beukt zich langs me heen door het hek. Ik grijp hem nog snel, maar zo dat ik half om mijn as heen draaide en met mijn kont in de modder belande. Staat die oetlul beetje dom naar me te staren van 'huh wat doe jij nou?'

Nou goed hup paarden in hun stal, maar ben van 's ochtends vroeg tot zonet naar school geweest dus er was nog niet gemest. Dus terwijl de paarden staan te knabbelen van hun hooi even deur open en de drollen eruit scheppen. Gaat bij iedereen goed. Kom ik bij mijn tweejarige als laatse, kruiwagen al bijna vol, je raadt het al duwt die hem om!!!!!!! ARRRRRGH! Kan merken dat er haflinger bloed in zit!!! Eigenwijze knol!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:52

Yvank_ schreef:
Ik weet waar de aliens die ons vandaag beloofd waren zijn! Die zaten rond mijn bak :')

Hahahahahahaha

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:32

Wentos schreef:
hallo allemaal! Even niet geweest, maar druk druk druk haha.
Heb alles bijgelezen, had een mega quote lijst, en toen ik op pagina 155 was, verkeerde knop en weg hele lijst.. Sorry geen zin om hem opnieuw te maken.

Heb niet zoveel onthouden sorry.

Suus: hoe is het met je hondje? wat heeft hij? En hoe ging het vandaag?

Zag ook nog een aantal nieuwelingen, welkom!

Madeira, als je het kwijt moet, de pb box staat open!

Hee Wen.
Sacha heeft een blaasontsteking wat ik al dacht.
Dus een kuur en pijnstiller/ontstekingsremmer.

Djaga heeft ook ontstekingsremmer gekregen want die begon de middag voor we naar de DA gingen beetje te kreupelen en naast mij te lopen.
Was wel zo over maar de DA vond een ontstekingsremmer/pijnstiller wel even terecht.

Het ging donderdag wel ,int begin goed mja toen bracht ik er weer 1 te vroeg naar de bak dat was ook niet goed dus moet echt op de tijd letten op de minuut niet maar 5 min te vroeg is niet goed dus.
Naarmate de dag vorderde werd het ook weer minder vriendelijk dus tja.

Paulien N, ik blijf het banketstaaf vinden :n en vooral niet correct.

Elpatcho hahah wat een beest _O- Gatverdamme helemaal onder de drek

Ik zag ook een nieuwe Arlando als ik het goed onthouden heb? Welkom!

De rest gaat weer eens langs me heen, Asra was niet helemaal goed met zijn been, hij liep gewoon uit stal niks opvallend gezien / gehoord maar op de wasplaats stond ie beetje te bungelen met dat been.
Met longeren beetje stijfjes, het is niet dik en niet warmer.

Dus misschien verkeerd gelegen of zo iig uitgestapt op het harde, alle benen gekoeld en het 'zere?' been 10 minuten.
En niet laten werken aan de longe gewoon beweging.
Even zien hoe ie morgen is, hij was verder wel goed te pas want zn spring-bok knop was er nog gewoon haha.
Morgenochtend even werken, en daarna even zien of ie al normaler doet met zijn been en alsnog longeren.
Morgenavond kerstborrel :D

Wiek je kaartje is onderweg :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:43

Yvank_ schreef:

_O-

ELpatcho schreef:
Aaaah die verrekte twee jarige van mij.. Ik was nogal laat thuis van school, dus hup hup paarden naar binnen en voeren. Nou daar hadden ze wel oren na. Dus die twee jarige van me beukt zich langs me heen door het hek. Ik grijp hem nog snel, maar zo dat ik half om mijn as heen draaide en met mijn kont in de modder belande. Staat die oetlul beetje dom naar me te staren van 'huh wat doe jij nou?'

Nou goed hup paarden in hun stal, maar ben van 's ochtends vroeg tot zonet naar school geweest dus er was nog niet gemest. Dus terwijl de paarden staan te knabbelen van hun hooi even deur open en de drollen eruit scheppen. Gaat bij iedereen goed. Kom ik bij mijn tweejarige als laatse, kruiwagen al bijna vol, je raadt het al duwt die hem om!!!!!!! ARRRRRGH! Kan merken dat er haflinger bloed in zit!!! Eigenwijze knol!

Overduidelijk haflingerbloed. Hij moest je flink hebben vandaag das duidelijk. Ondertussen zal ie flink gegrinnikt hebben :+

Balen Suus dat het allemaal niet zo fijn gaat met de gezondheid van de diertjes. Hopen dat de pijnstillers en antibiotica snel hun werk gaan doen. Ga duimen dat het morgen weer goed is met Asra zijn been! Jammer ook dat het gisteren naarmate de dag vorderde ook minder vriendelijk werd en dat alles op de minuut af geregeld moet zijn en niet eerder of later. Maakt het toch allemaal wat minder plezierig. Gelukkig morgenavond een gezellige kerstborrel in het vooruizicht :-)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:45

:wave:

Hahaha Lola, ik moet stiekem wel een beetje lachen.. :)) Stoute paarden.. ;)

Suus, :(:) voor jou meis...

Vandaag best druk dagje!
Vanmorgen vroeg klanten gehad om te kijken voor pensionstalling.. Die wilden nog even nadenken maar vanmiddag belden ze of ze alsje- alsjeblieft morgen al konden komen. Ze hadden gezegt tegen hun huidige stalhouder dat ze weg wilden en die was op zn zachtst gezegt Not Amused.. := Dus alles ging ff in sneltreinvaart.
Als t ff meezit heb ik straks dus al mn 6 boxen vol ipv de bedoelde 4.. :)
Morgen komen dus al 4 pensionklanten.. Echt leuk! Stuk voor stuk leuke jonge mensen van mijn leeftijd!

Ook nog even 2 uurtjes wezen werken en dan naar huis.. Had wedstrijd! Toen ik thuis kwam was Gonnie Willy al aan t wassen.. Echt lief!
Nou, op naar wedstrijd dus. Eerste proef was matig, netjes maar gewoontjes, daar ook geen winst. 2e proef had ik hem goed voor elkaar en mezelf ook eindelijk, heel fijn gereden en 190 punten kunnen scoren. Oa 8 op middengalop, en eindelijk komen ook de 6'en voor t wijken en de middendraf op de coupon! :D *\o/*

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:49

Zo dan heb je morgen letterlijk een stal vol! Wel leuk hoor dat het allemaal mensen van jou leeftijd zijn en je hen gelijk uit de brand kan helpen.

Lief dat ze Willy al voor je aan wassen was. Netjes gereden hoor de tweede proef. Geeft toch een lekker gevoel dat de puntjes op de middendraf en het wijken omhoog gaan!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:50

Ja echt wel! Eerder waren t allemaal 3'en, 4'en en 5'en... := Dus we worden langzaamaan beter.. :))
Idd de stal vol! Zal ff n omschakeling zijn! :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:58

Ja een stal vol zal ff wennen zijn, maar is ook wel weer gezellig. Toch wat meer bedrijvigheid.
Een 6 is dan uitstekend als je bedenkt dat het 3en en 4en waren haha.

Storm en ik hebben 1x een onderling wedstrijdje gereden in september. Was voor Storm zijn eerste proefje ooit. Heb me een bult gelachen want de mensen keken niet naar Storm, maar hij keek naar hun. Hij had me een pret met zijn kop in de lucht en oren er op. Wist dat beest veel die kwam van een ieniemienie stal waar zelden iemand keek. Ineens liep ie alleen in 20x60 bak met mensen langs de kant. Het meest onvoorstelbare was nog dat we tweede werden met 198 punten. Hij liep verder het proefje ook wel heel braaf, maar 198 punten, nou nee dat nooit. Als het officieel was geweest had ik denk zo rond 170 of lager gereden denk ik haha. Was echt hilarisch.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:01

Hahaha, ach! Jullie hebben iig lol gehad toch! :D Het klinkt wel heel grappig!

Wij starten in groepjes van 3, en dan om en om.. Er zat in mijn groepje ook een oud type tuiger.. Echt, t zag dr niet uit, ging dr vandoor.. Sprong wissels, liep met de kop in de lucht.. Maar die kreeg wel 2x winst, en nog dik ook.. :=
De jury die er zat is ook nooit een pijl op te trekken.. Moest er wel om lachen.. :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:09

Ja we hebben zeker wel lol gehad. Kan niet wachten op het volgende proefje. Hij stond toen ook net 2 weken op die stalling dus alles was ook nieuw nog. Moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben hoe hij het nu zal doen, want hij is wel een stuk fijner gaan lopen.

Ja echt he, soms snap je niets van die jury's hoor. Soms is het ook maar net wat ze zelf leuk vinden en/of naar op zoek zijn.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:49

Haha dat kijken herken ik! Ooit eens met mijn pony gestart, hingen er van die rode doeken aan de bakrand.. dus gehele proef in buitenstelling en op de binnenhoefslag gelopen. Bij elke diagonaal op het eind op de rem etc. Kreeg nog net een winstpunt, stond erbij: mooi vriendelijk gebleven. Tja mijn moeder en ik lagen in een deuk. Eerste moment baal je nog ff, maar daarna denk ach er is toch niks meer aan te redden en toen werd het wel komisch!

Achjaa die tweejarige wou geloof ik even laten weten dat ze vandaag toch echt te weinig aandacht hadden gekregen.. :P

Zo Sita dat is gelijk een hele bult! Komt er dan iemand met 4 paarden?? Of 4 met ieder een eigen paard. Zal wel wennen zijn als je opeens je stal en faciliteiten deelt met anderen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:58

Ja, 4 met ieder een eigen paard. Ze komen allemaal van 1 en dezelfde stal.. :=

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:36

@ sita: wow goed bezig! Gelijk de stal vol haha. Leuk hoor!

@ suis: sterkte met de beestjes! Wel balen zeg, zo alles tegelijk... En ook wel balen van je werk. Is het nou op de stal waar je staat? Of bij je instructrice thuis?

@elpatcho: je paardje zal diep van binnen wel gegrinnikt hebben :D hahaha

En waar yvank het al over had... Ik had ook nog een verdwaalde Alien in de bosjes bij de bak. Dus we gingen weer in noodvaart naar de andere kant van de bak. Zoo irritant! Deze keer geen bokpartij erachteraan dus ik kon het wel uitzitten :o . Daarna rustig verder gegaan, wel direct aan het werk, en toch nog aardig kunnen rijden. Had ook een poedersuiker op mijn werk en ging helemaal over de zeik naar huis. Normaal ga ik dan niet eens rijden maar ik heb morgenochtend les en had zelf maandag voor het laatst gereden dus vond dat ik moest. Al met al ging het aardig. Hopelijk werkt ze morgen gewoon direct mee! :(:)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:38

Sita_ schreef:
Ook nog even 2 uurtjes wezen werken en dan naar huis.. Had wedstrijd! Toen ik thuis kwam was Gonnie Willy al aan t wassen.. Echt lief!
Nou, op naar wedstrijd dus. Eerste proef was matig, netjes maar gewoontjes, daar ook geen winst. 2e proef had ik hem goed voor elkaar en mezelf ook eindelijk, heel fijn gereden en 190 punten kunnen scoren. Oa 8 op middengalop, en eindelijk komen ook de 6'en voor t wijken en de middendraf op de coupon! :D *\o/*

Netjes!!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:49

Ik kom me ook weer even melden,

Balen Suus dat het wat minder gaat met je beestjes. Gelukkig is een blaasontsteking gemakkelijk te verhelpen. :)
Hopelijk is het niks ernstigs met Asra!

En Faringo, dat kijken naar mensen is erg bekend! Stitch gaat zelfs hinneken als mensen weg lopen bij de bak :')
Ik had me vanochtend trouwens flink verslapen! Waarschijnlijk in mijn slaap de wekker uit gedrukt ipv op snooze toen hij af ging... Toen ik wakker werd was het al te laat voor Stitch, moest werken vanmiddag/vanavond.. Dus dan gaan we maandag vol goede moed in de herkansing hihi. :D
Hopelijk heeft mijn lichaam dan voldoende rust gehad om bewust de wekker te horen :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:02

Goeiemorgen!!

Tjeempie heb ik weekend en vakantie, ben ik nog zo belachelijk vroeg wakker. Was zelfs nog eerder wakker dan dat normaal gesproken mijn wekker gaat. Dus ben nog maar even blijven liggen en een boek gaan lezen, maar dat kon me niet boeien dus dan maar mijn bed uit en de laptop aan.

Vandaag is Storm jarig. Is ie alweer 8, de tijd vliegt :-). Hij heeft trouwens deze rare datum als verjaardag omdat hij op een paardenmelkerij geboren is. Zo maar even naar de winkel voor wat lekkere appeltjes en peentjes voor hem.

Dit is trouwens Storm als zijn vriendje weg is. Wordt een beetje hyper en arrogant dan :+ . Blijft wel 1 van de mooiste foto's die ik van hem heb.

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog even een foto met familie van hem. Sam zijn vader is Storm zijn opa. Lijken toch best op elkaar.

Afbeelding

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:38

Wow wel mooie foto's! En gefeliciteerd met Storm!

Over door mijn wekker heen slapen, is bij mij ook bekend. Half slapend op ok drukken ipv snooze haha :+

ik heb om 11 uur les en het ziet ernaar uit dt het droog blijft.. Laten we t hopen! En laat Anne zich gedragen! :D

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:13

Van al die rij-verhalen krijg ik ook helemaal de kriebels.
Ik heb al zo'n 3 maanden niet op een paard/pony gezeten... *afkickverschijnselen*

Foto's hierboven: woww zeker wel veel gelijkenissen zeg! Ik heb in de buurt het halfzusje van Arlie staan, ook grapig hoeveel gelijkenissen je daarin ziet. Ze hebben dezelfde papa ;)

2 jarigen.. hihi, toen werd arlie eindelijk een beetje handelbaar na zijn castratie..
Ik vond veulentjes altijd heel schattig en lief en zachtaardig.. Nouuu die van mij heeft het tegendeel bewezen :P hahahah...
Tijd gaat snel, in april word meneer alweer 8! Heb hem gewoon al ruim 7jaar...

Iedereen veel plezier vandaag bij jullie poonies, ik ga vanavond even stappen en mesten (voor de verandering :P )

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:28

Ah das idd wel lang geleden haha. Wanneer moest je ook alweer terug naar de kliniek?

Mijn les ging wel aardig vandaag. Van de week natuurlijk heel fijn gereden en nu liep ze wel een beetje te mekkeren... Maarja wel aardig aan kunnen rijden. Gebeurt zooo vaak, als ik dan voor mezelf rij gaat t heel goed, zodra ik dan weer les heb WIL ik te graag en dan gaat ze drammen... *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:16

Fijn dat je les wel goed ging :)

grrr wil ik net naar stal gaan longeren regent het en dat blijft zo :x misschien doe ik dr dan wel in de stapmolen en ga ik binnen tuig poetsen _O-

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:32

Het weer is inderdaad echt bagger. Het is hier sinds half elf vanmorgen niet meer droog geweest. Voor de tweede keer deze week weer zeiknat geregend. Verder deed storm echt super zijn best. Heb heerlijk gereden.

Dat teveel wilken tijdens een les herken ik wel. Vandaag reed ik ook superfijn terwijl de les van donderdag dan weer mwah ging. Gelukkig heb je toch wel lekker gereden verder.

Dan zul je inderdaad wel last van afkickverschijnselen hebben. 3 maanden niet rijden is echt lang.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:46

Ik had nog net aan droog gereden! En inderdaad met de les wil je laten zien dat je weer een stap verder bent en dan zal pony lief wel even het tegendeel bewijzen haha. Ik ga zo met mijn vriend gourmetten bij mijn zus. Gezellig! Heb lekkere vleesjes gehaald dus moet goedkomen. Ben alleen wel onwijs moe... Maar dat is iets van de laatste tijd.