Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wentos

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:46

hallo allemaal! Even niet geweest, maar druk druk druk haha.
Heb alles bijgelezen, had een mega quote lijst, en toen ik op pagina 155 was, verkeerde knop en weg hele lijst.. Sorry geen zin om hem opnieuw te maken.

Heb niet zoveel onthouden sorry.

Suus: hoe is het met je hondje? wat heeft hij? En hoe ging het vandaag?

Zag ook nog een aantal nieuwelingen, welkom!

Madeira, als je het kwijt moet, de pb box staat open!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:22

Bah Madeira, vervelend! Als je je verhaal kwijt wilt staat mijn pb zeker open! Hopelijk kan je er met iemand over praten!

Hanke, altijd leuk om jezelf kerstkadootjes te geven! ;) Hier ook geschoren, hoewel we vroeg met dekens beginnen wordt het echt een teddybeer. Vind het zó veel makkelijker dat steeds een langharig, zweterig paard. Die krijg je ook amper schoon geborsteld etc.

Achja, streng jureren is helemaal niks mis mee. Het was vooral de klassering waar ik, en andere nogal verbaasd van opkeken. Maar goed we gaan indd door naar de M2! Ben wel benieuwd hoe het ons zal vergaan, heb tot nu toe met al mijn andere paarden M1 gereden en ben zelf nog nooit M2 gestart. Wel startgerechtigd maar er kwam altijd wel wat tussen om het dan ook daadwerkelijk te kunnen gaan starten (te groot voor pony, overgang paard en blessure aan mijn kant en blessure aan paard kant etc.)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:41

Goeiemorgen!!

Zo nog 1 dagje en dan lekker 11 dagen vakantie :-)

Hoe is het je Madeira vandaag. Balen zeg dat slechte nieuws. Mij mag je ook altijd PBen hoor!

Ben ook erg benieuwd hoe het met jou en je hondje is Suus. Hoe was het werk gisteren?

Altijd handig inderdaad om zelf een scheerapparaat te hebben. Storm van mij begint langzaam alweer in een beertje te veranderen ondanks dat ie geschoren is. Twijfel nog een beetje of ik hem nog een keertje scheer of het zo laat.

Gisteren zat ik echt in twijfel om te gaan rijden. Voelde me moe en het was natuurlijk vreselijk vies weer en koud. Stalgenootje van me had privéles dus hebben we samen besloten om die les met zijn 2en te rijden. Moet zeggen dat hij lekker liep vooral omdat ik zelf 3 dagen niet had gereden. Veel overgangen gereden waarbij hij ontspannen en laag moest blijven. Vindt Storm moeilijk maar ik ook. Wil dan net alles even te mooi doen waardoor ik juist net te veel spanning heb waardoor hij er juist weer uit komt. Uiteindelijk een paar heerlijk draf/galop/draf overgangen gereden waarbij erg netjes bleef. Maandag weer eens een groepsles mee rijden en dan dinsdag weer een privélesje. Ben goed bezig haha.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:51

Streng jureren mag inderdaad, maar soms heb je sterk het idee dat de klassering idd niet klopt. Ik had het afgelopen jaar een keer. Het ging echt bagger en had ook geen winst, was wel 2x eerste. Terwijl rest van zichzelf vond dat het wel goed ging. Maarja dat hou je altijd ;)

Zo Capelle bestaat ieder geval nog! En hoe ist elders in het land? Ik zit nu in de metro naar mijn werk. Normaalgesproken ben ik vrij op vrijdag maar mijn directe collega is met vakantie. Betekend dat ik he nog ff enorm druk heb de laatste dag... Maar dan is het lekker snel half 6 en ben ik 11 dagen vrij!! Woehoe!

Wil vanavond nog even rijden en heb morgenochtend om11 uur les. Duimen duimen duimen dat het droog wordt/is/blijft...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:57

Whahahaha Doe je Rotterdam de groeten van me....

Hier leven we ook nog hoor, vieze natte sneeuw.... en de laatste dag met geen bal te doen dus smurf maar een beetje rond
Hoop op tijd klaar te zijn dan kan ik nog even naar de zonnebank en mando rijden en weet ik veel wat....

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:07

Hier leven we ook nog hoor. Ging wel bijna mis want mijn collega stootte een glas water om en dat druppelde zo in een contactdoos. Dat ding dat begon me toch te knetteren. Snel de stekker uit het stopcontact getrokken haha. Is goed afgelopen.

Paulusjuh nog even een drukke dag voor de boeg. Ik duim dat het droog blijft en je niet zo zeiknat regent als ik gisteravond :-)

Ook bah Mando, natte sneeuw is echt heel vies. Niets te doen dus vandaag, tja dan maar wat rondsmurfen haha. Zou lekker zijn als je op tijd klaar bent en nog even kunt zonnebanken en rijden.

Storm had gisteren ook nog een neem stalgenootjes in maling actie (mijn eigen schuld). Na het rijden had ik hem zijn zweetdeken om gedaan en muesli gegeven en ben ik zelf in de kantine een patatje gaan eten. Had ik dus blijkbaar zijn staldeur niet goed dicht gedaan. Tja moet je bij Storm niet doen want dan gaat ie op pad. Kwam ik terug om dekens te wisselen zegt stalgenootje 'je paard was ontsnapt'. Was ie dus in een stal gaan staan aan de overkant. Die stal is van zijn oom die aan het rijden was. Ze lijken behoorlijk veel op elkaar. Hij stond dus prinsheerlijk in die stal naar buiten naar de les te kijken en niemand had wat door, want iedereen dacht dat het Sam was haha. Moest echt lachen toen ik het hoorde. Echt typisch Storm :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:31

Hier in het noorden leven we ook nog *\o/*

Maar als mijn projectgroepje zo doorgaat vergaat de wereld zo wel hoor _O- is echt oorlog hier. Wordt geschreeuwt en gevloekt :') .

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:44

Jaaa..krimpen a/d ijssel&ouderkerk liggen ook nog op de kaart.
Straks even kijken of Arlie er nog is, dan bestaat Lekkerkerk ook nog.
Nog 2 weekjes, dan gaan we weer terug naar de kliniek voor de tweede peesscan. Hopelijk krijgen we goed nieuws!
Voorlopig was het alleen een irritatie van de aanhechting.. En de eerste 10 weken boxrust zitten er bijna op :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:10

@ mando: de groeten terug van rotjeknor!
@ faringo: oeh dan schrik je wel even ja haha. Ik heb eens een volle kop thee over mijn toetsenbord gegooid haha, oeps!
En die actie van Storm, wat grappig haha! En dat niemand het doorheeft zal die zelf ook wel mooi hebben gevonden haha. Ik heb wel eens als ik in Anne der stal sta ( deken wisselen ofzo ) dat ik de deur open laat. Ze weet dat ze er niet uit mag maar probeert toch steeds haar voetje over het randje te doen. Bij 'uhh!' gaat ze weer terug. Er komt een keer dat ik niet oplet en ze de stal uit sneakt! :+

@arlando: hopelijk goed nieuws straks! Zou fijn zijn als je het voorjaar weer kan opbouwen! Rijd je zelf ook wedstrijden of alleen Clau?

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:15

Ik leef ook nog! Super druk alleen..

Hier geen natte sneeuw helaas, blijft gewoon liggen :(

Ik heb alles bijgelezen, ben nu onderweg naar de dokter. Moet een afspraak maken voor een mri scan.. De osteopaat denkt dat ik een hernia heb.. Heel fijn!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:16

Oepsie
Succes

Rug of nek???

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:17

Onderin mijn rug rond de 5de wervel volgens mij..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:30

Dat dachten ze bij mij toen ook Viet. Heb daarvoor toen ook een MRI gehad. 3x raden, niets op te zien. Blijkbaar heb ik instabiele rugwervels die soms van hun plek gaan en mijn zenuwen klem zetten. Veroorzaakt op dat moment ook herniaklachten. Moet met oefeneningen die spieren banden om de wervels sterker krijgen. Nou dat probeer ik al 3 jaar maar het helpt allemaal niets. Hoop echt voor jou dat het geen hernia is!!

En ook nog eens sneeuw bij jullie. Hier is het best redelijk weer, in ieder geval droog.

Dat wat Anne doet, doet Storm ook altijd. Hij weet dat ie er niet uit mag, maar ja als de kat van huis is dansen de muizen :-)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:24

@Paulusjuh: voorlopig was Claudia eerst begonnen. Ik kamp zelf met een vorm van reuma waardoor ik slechte en goede periodes doormaak. Ik liep vooral tegen mijn rugproblemen aan, waardoor ik arlie ook vastdrukte en zo werkten wij elkaar tegen ;).. dus deed ik vooral lekker buitenritjes, korte dressuurlesjes/training en het grondwerk.. Clau heeft hem aardig bijgespijkert! En zeker niet zonder resultaat :D!!
@Viet: sterkte...hopelijk valt het mee.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:57

@Viet: He bah hoop voor je dat er wat uit de MRI komt. Tip: vraag ze of ze ook beginnende slijtage of scheve wervels oid kunnen zien, mijn vriend heeft het ook een keer gehad, dan zit er wel wat maar is t voor hun niet verontrustend maar kan t voor jou wel de trigger zijn ;)

Pff ben net terug van de paarden, wat een pokkeweer weer zeg, de hele ochtend al natte sneeuw! Hoop maar dat het morgen wat beter is, want dan moet ik weer rondje half nederland richting Harfsen. Paardjes hebben in elk geval weer een heerlijk schone stal enzo :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:04

Goh dan zitten jullie qua weer aan de slechte kant van Nederland. Hier is het helemaal niet koud, wel een beetje bewolkt, maar eigenlijk prima weer.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:25

Hier veel regen maar gelukkig geen sneeuw.

Mijn smid belde net, hij zou vanochtend Anne doen maar heeft zijn bestelde ijzers nog niet binnen. Dus komt hij maandag! Prrrima, kan ik er zelf bij zijn :)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:33

Hier komt de zon door!
Koud, geen idee...zit lekker binnen :p

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:34

Hier ook zon nu, maar wij zitten ook niet zo heel veel van elkaar vandaan :-)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:38

@Paulusjuh: ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen, dat mijn poown zich erg heeft misdragen...
Hahahaha, clau heeft er dr handen af en toe vol aan! Geloof dat hij nu onderhand wel klaar is met die boxrust, hij gedraagt zich weer als een stuiterbal.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:52

Zo 2 dagen vrij, is weer erg wennen dat werken, maar het gaat wel goed.

Viet: Sterkte hopelijk valt het mee!

Hier regen en mist, geen zon te bekenen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:55

ArlandoO schreef:
@Paulusjuh: ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen, dat mijn poown zich erg heeft misdragen...
Hahahaha, clau heeft er dr handen af en toe vol aan! Geloof dat hij nu onderhand wel klaar is met die boxrust, hij gedraagt zich weer als een stuiterbal.

Uh ohhhhh stoute poooownieee. ~~}>

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:57

Faringo schreef:
Hier ook zon nu, maar wij zitten ook niet zo heel veel van elkaar vandaan :-)

Ohhh serieus? Ik ben zo a-topografisch als maar zijn kan :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:01

Werk in Rotterdam, woon in Spijkenisse

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:49

Faringo schreef:
Werk in Rotterdam, woon in Spijkenisse

Waar in Rotterdam? Ik vlakbij Beurs. Jij?