[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:24

Hinke, zeker. Je bedoelt dat je niet eerst met een voet in de beugel moet, maar gelijk kunt opstijgen?

Maar ja.. die krengen kan ik niet vinden.. Ik hoop dat mijn vader iets wilt maken..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:29

Ja precies! Je gaat toch zeker niet stoppen met rijden daardoor Knipoog En tot die tijd kun je madeira mss longeren ofzo? Dat is altijd goed voor je paard.

Ik hoor net dat het weideseizoen van mn stal afgelopen is.. oftewel dat ze elke dag max 1 uur in de paddock mogen. Ik ga denk ik nu wel voorlopig mijn stalhuur opzeggen... En dan hopen dat ik in de zomer weer terug kan komen oid. Ik sta daar nl wel heel goed, ze hebben alle voorzieningen en de huur is betaalbaar... *zucht*

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:31

Hinke, neeeeeeeeeeeee nooit! En als ik zou stoppen met rijden omdat het zou moeten op 1 of andere reden, blijft Madeira bij mij! Lovers Moet wel iets heel ergs gebeuren (ik lig op sterven ofzo) als Madeira weg moet. En dan gaat ze terug naar Naomi, dan weet ik dat ze het goed heeft namelijk Lachen

Maar goed, ik hoop maar dat ik iets vind dat 1 meter hoog is ofzo, waardoor ik goed kan opstappen. Lachen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:38

Precies Knipoog En anders kun je altijd nog gaan mennen met madeira! Of is ze niet beleerd voor de kar?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:42

Weet ik eigenlijk niet.. Maar ik wil gewoon rijden! Nouja, als het niet zou kunnen oke.. Maar het kan wel! Onder het zadel is ze hartstikke lief en braaf en alles Lachen

Moet gewoon iets vinden dat ongeveer 1 m hoog is, waardoor ikgelijk mijn been over haar heen kan slaan en niet eerst in de beugel moet. Ik ga dat wel oefenen met iemand anders. Het lukt mij gewoon niet met mijn knie.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 01:15

Ik vind er ook niks aan hoor, mennen Knipoog En daarnaast vind ik het gewoon te eng, er kan zoveel mis gaan als je met een kar rijdt!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:25

Madeira_ schreef:
Weet ik eigenlijk niet.. Maar ik wil gewoon rijden! Nouja, als het niet zou kunnen oke.. Maar het kan wel! Onder het zadel is ze hartstikke lief en braaf en alles Lachen

Moet gewoon iets vinden dat ongeveer 1 m hoog is, waardoor ikgelijk mijn been over haar heen kan slaan en niet eerst in de beugel moet. Ik ga dat wel oefenen met iemand anders. Het lukt mij gewoon niet met mijn knie.

Kom weer even binnen vallen en heb niet alles gelezen Bloos
Maar als je een vaste plek heb waar je opstapt kan je iets van hout wat goed stevig is in elkaar knutselen.(vader,oom handige buurman)
De gehandicapten bij ons op de manege gebruikte ook een mooie loopbrug. Die was mege groot omdat er ook begeleiders bij moesten staan en rolstoelen, maar een houten bak met trap treden kan je mooi breed maken. Zoiets staat dan ook steviger dan een huishoud trapje. Anders sturen we voor je wel een mailtje naar Paul de leeuw met een wens hoe kom ik op mijn paardje Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:27

Jomaro, hihi bedankt Lachen ik zoek nu ook iets wat ongeveer even hoog is als de beugel van mijn zadel als het op Madeira's rug ligt. Zodat ik gewoon in 1x kan opstappen. Ik denk dat ik mijn vader maar is heel lief ga aankijken Ja

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:55

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:47

heey,
Ik ben Jacqueline en ben 16 jaar Knipoog
ik heb ook 2 hele lieve haflingers Haha!.
Amor is een 11jarige ruin en een afstammeling van Aram van het Maathuis x Louise.
Ik heb hem nu 4 jaar. Ik rijd dressuur(B) en springen(L) met hem Knipoog
Hij staat bij mij thuis want we hebben een pensionstal Tong uitsteken. Hij is heel erg liief, leuk en mooi Haha!
Hij is 1.43m.
Ik heb ook Melody een 12 jarige eigenwijze merriehaflinger. Ze is een afstammeling
van Magic van de Bosrand x Silvia van het Vossehol en 1.46m. Ik heb haar 6 jaar
en ik spring met haar in het L en dressuur in de B Go jij! Go jij! Tong uitsteken en zij staat ook bij mij thuis Pling
en ze staan naast elkaar op stal Knipoog ( wel in een aparte box Tong uitsteken )

http://jacqueline-kuijs.hyves.nl/fotos/431898726/0/X1Ql/

de linker is Amor en de rechter is Melody

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:51

@Maaykekramer: veel sterkte met de verkoop Ach gut altijd sneu om een paard te moeten verkopen, ik zou het zelf niet kunnen...

@ROoszs: welkom! Leuke paarden zeg!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:05

Madeira_ schreef:
Naomi, iemand hield Madeira al vast. Sterker nog; op ten duur stond iemand bij de beugel (ik ben altijd bang dat het zadel schuift) en iemand haar vast te houden..

Ik kan niet via de andere kant op stappen: dan moet ik met mijn 'slechte knie' kracht geven om op te stijgen.

Man, maak me zo zorgen, kan gewoon niet slapen Verdrietig

rustig meisie
nog een week en 3 dagen en ik ben bij je:P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:07

Madeira_ schreef:
Hinke, neeeeeeeeeeeee nooit! En als ik zou stoppen met rijden omdat het zou moeten op 1 of andere reden, blijft Madeira bij mij! Lovers Moet wel iets heel ergs gebeuren (ik lig op sterven ofzo) als Madeira weg moet. En dan gaat ze terug naar Naomi, dan weet ik dat ze het goed heeft namelijk Lachen

Maar goed, ik hoop maar dat ik iets vind dat 1 meter hoog is ofzo, waardoor ik goed kan opstappen. Lachen

zo schatig Ja Haha! maar bij jouw heft ze het ook gedo dat weet ik:P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:14

Maayke, sterkte met deze toch moeilijke beslissing ...

joopiexxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:31

ROoszs: Welkom!

Maayke; Dapper dat je de knoop hebt doorgehakt! Hopelijk vindt je een leuk nieuw baasje, en op den duur ook een ander leuk paardje natuurlijk! In ieder geval sterkte, want ondanks alles is het niet makkelijk.

Nog een half dagje dan heb ik vakantie, ooh wat ben ik dan blij!
Mn paardje is al gedaan vandaag, mn moeder heeft zelfs al gemest dus ik hoef niet naar stal. Dat is echt een raar idee!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:46

R0oszs: Welkom!!

Ik ben ziek... Zij zijn groot en ik is klein! Hoofdpijn, duizelig, enorme buikkrampen... Oh wat is het toch fijn een vrouw te zijn. Clown Vanochtend bijna flauw gevallen, had last van mijn evenwicht. Nog nooit zo vreselijk gehad... Hormonen slaan op hol ofzo. Nagelbijten / Gniffelen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:48

mensen nog wat spulletjes nodig toevallig? (zie onderschrift) Ik wil er zograag van ahaaaff.. (wil mijn huis leeg hebben!)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:48

Vie, beterschap! Ach gut

Ik heb daarnet op Madeira gereden. En hoe ben ik erop gekomen? Paps tilde me er zo op.. En ik maar zorgen maken Tong uitsteken

We hebben een krukje van 50 cm, die ga ik eerst proberen (moet ik dus met mijn benen 1 meter overheen klimmen). Als dat niet lukt.. moet ik 80 cm gaan kopen (daar zitten Madeira's beugels ook als ze de zadel op heeft). Lachen

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:59

kan paps niet altijd mee Knipoog Knipoog Knipoog
ik stap ook altijd met een stoel op! is makkelijker en fijner voor paard

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:00

Maayke, is als iemand een voetje geeft, ook beter voor het rug? Of is 't dan hetzelfde?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:11

Klijntjuh: Ik vind die Anky sand set wel gaaf, maar heb eigenlijk al zoveel dekjes. Nagelbijten / Gniffelen Maar de sand, ja daar kwijl ik al weer zo lang op. *LOL*
Ik denk er even over na, maar zou em liefst wel een keertje ophalen. (Vriendin woont ook in den Haag), omdat het anders nogal duur wordt om te verzenden naar België.

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:30

Wat ook beter schijnt te zijn is afwisselend opstappen (beide kanten) Lachen
oeh ik krijg 2 nieuwe HH rijbroeken en een pad voor onder me western zadel Haha!
soo happy en voor me verjaardag een westernhoofdstel Haha!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:32

voetje geeft ook minder druk op het rug van het paard! als je vanaf de grond opstapt dan hang je als het ware echt een het zadel en dus ook de rug! met bijv een voetje ontlast je dat wel maar een krukje of andere opstap krijgt mijn voorkeur

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:35

Maayke: nou krukje is niet ideaal de laatste x dat ik da bij Ciska deed draaide ze dich ff en liep toen door met gevolg... ik zat op me paard maar zij was midde in het krukje gestapt en ze schrok zich dood toen het aan der voet bleef hangen... Gelukkig is ze braaf en bleef ze meteen staan toen ik HO zei Vork

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:44

ja moet natuurlijk wel kunnen met het paard! de ene blijft staan en der andere niet het meest ideale is natuurlijk een muurtje!