Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:18

Haha leuk he, zo'n jurysport :+
maar op naar het m2

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:27

Ja inderdaad, ach ja ik kom er wel over heen ;) Maar ook bij de ponyruiters heeft ze zo streng gejureerd, en dat vind ik gewoon sneu.. Haha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:53

Inderdaad erg fijn zo'n juysport!! Volgende keer beter en op naar de M2. Wel sneu inderdaad dat ze ook bij ponyruiters zo streng waren.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:57

Goedemorgen,

Met streng jureren is in mijn ogen niks mis, dat geld voor alle klasses en ongeacht bixie, ponyruiters of paardenruiters.
Als het maar eerlijk en rechtvaardig gebeurd en er ook bruikbaar commentaar op je coupon komt. Het kan niet altijd feest zijn. :)

In elk geval weer mooi een puntje er bij Lola! :) Succes in de M2! Toppers! :D

Ik heb vrijdag weer wedstrijd, nog ff veilig in t L1.. :))

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:01

Nee het kan zeker niet altijd feest zijn. Maar er reden zeker wel twee of drie ruiters echt heel keurig! En dan rij ik voor mijn doen een slordige proef. En blijkbaar vond ze dat beter.. hmmm ik was het er niet mee eens, en dat ben ik vaak wel. Tevens met mij was de rest ook beetje verbaasd. Maar goed, ik ben van mening dat je bij ponyruiters fair maar niet streng moet jureren, daar maak je de sport echt niet leuker van. En het ging over combinaties op B / C ponies! Niet eens die 16 jarige op dure E pony's hoor.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:28

paulien, hoe ging je les? heb je een beetje kunnen ontspannen?

Lola, jammer van de onrust, ach je hebt wel weer een puntje te pakken ;)

klasien; bij ons hetzelfde probleem! Jeszy spoot dinsdag onder me weg toen ik wou aangalloperen en nam daarbij een cavaletti mee, denk dat ze toen wat verrekte omdat ze zich zo oversprong want ze ging compleet uit dr plaat, was er bijna met zadel en al over de hals afgebokt, gelukkig beide blijven zitten haha. En gister toen mn zusje wou rijden was ze ook niet zuiver... Strax zelf maar even kijken.

Welkom Arlando

mikkiej; fijn dat je les zo goed ging

al die paarden die zo afvallen, die van ons is juist eindelijk op het gewicht dat we willen! Wij vonden haar vrij schraal toen ze kwam, maar dat kwam ook grotendeels doordat ze heel slecht in haar bespiering zat.
ze begint nu eindelijk Perzik-billen te krijgen! *\o/*

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:29

oooh en laatst hadden we het over caps en toen zei ik dat zo'n croco-cap me verschrikkelijk lelijk leek,
maar moet toch eerlijk bekennen dat ik deze cap prachtig vind;

Afbeelding

ik zou dr zelfs nog wel zelf mee durven rond rijden :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:33

Even een vraagje onder de haflingermensen hier ;-).

Storm is nu echt mooi slank geworden, nadat hij verhuist is naar zijn nieuwe stal. Omdat hij vreselijk snel dik wordt en van brok ook een energiebom wordt in de wintermaanden krijgt hij op dit moment een halve kilo sportbrok per dag, naast zijn reguliere hooi/kuil. Verder staat hij op stro waar hij ook lekker van knabbelt en geef ik hem zelf nog ongeveer halve voerschep Naturel Balance Muesli van Havens. Verder krijgt hij dagelijks ook nog wel een appeltje of een peentje toegevoegd. Hij doet het op dit moment prima op het voer wat hij krijgt, maar toch heb ik het gevoel dat hij misschien wat vitamines misloopt. Zat al te denken om hem zeewiegranulaat bij te geven. Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie je hafjes nog wat extra preparaatjes/vitamines/poedertjes geven. Storm wordt trouwens over 2 dagen 8 jaar, heeft 1 dag in de week vrij en loopt verder dagelijks een half uur tot een uur onder het zadel of aan de longeerlijn.

Die cap vind ik ook mooi, terwijl ik ook niet zo die dingetjes ben :-). Lekker hyper paard had jij dus ook Hanke.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:39

Jeszy krijgt magnesium, dit omdat ik op aanraden van de mensen in het cushing topic mn oudje het ook ben gaan voeren.
En eigenlijk vond dat jeszy ook wel een beetje sypmtomen liet zien van magnesium tekort- beetje stresserig, stijf in de spieren, spierpijn en daardoor verzet in het werk

Jeszy krijgt naast haar hooi een, halve kilo pony brok van subli per dag. Dit omdat er weinig energie en suiker in zit, maar wel de vitaminen en mineralen. En ongeveer een kwartje kentucky van havens voor de energie maar dan zonder de suikers.

Kentucky Lite E
Deze exclusieve mix van zwarte en blanke haver, gerst, (gebroken) Franse maïs, sojaolie, tarwe en een speciale high-perfomance-vitaminekorrel kan gevoerd worden aan alle paarden, zowel als compleet krachtvoer of als aanvullend voer naast een ander krachtvoer.

En ja ze is vrij pittig soms, voornamelijk onder mn zusje en juist voor haar wouden we een rustige pony, oeps.... Ze heeft namelijk spierreuma en cvs waardoor ze soms echt niet meer kan doen dan een rustig ritje.
Ze is eigenlijk het tegenovergestelde van wat we zochten, maar juist daardoor is het rijden voor mij ook leuk, en ach mn zusje is zo gek op dr die vergeeft haar een hoop. En daar waar nodig spring ik extra bij om mn zusje te helpen of te ontlasten. En zo redden we ons eigenlijk ook wel weer :)
Laatst bijgewerkt door Hanke_k op 20-12-12 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:42

Hanke, hou normaal ook niet van dat soort caps, maar deze is niet zo opzichtig en daardoor wel leuk!

Faringo, ik doe helemaal niet aan poedertjes. Mijn haf staat op hooi, kilo brok en af en toe eens een worteltje. Momenteel staan ze niet op de weide, die is te nat, maar anders heeft hij wel de beschikking tot gras. En hij is kerngezond. Ik geloof ook niet zo in vitaminespuiten, poedertjes etc.

Je weet toch niet precies wat die dan eventueel zou missen, dus dan gooi je er maar wat is waar die misschien wel voldoende van heeft, dan betaal je alleen maar voor vitaminerijke urine. Want alles wat ze te veel hebben plassen ze toch uit. Zou je paard nou niet gezond zijn, of aan het kwakkelen zijn dan kan je best eens bloed laten trekken. Maar waarom zou je dat doen als je paard gewoon gezond is?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:53

Daar heb je ook absoluut een punt Elpatcho. Heb ook niet het idee dat hij wat mankeert, hij is gewoon vrolijk, blij en lekker aan het lopen. Maar toch zit er soms wel eens aan te denken. Inderdaad met een bloedonderzoek zou ik het zeker weten, maar ja zolang hij me gezond oogt vind ik dat ook niet echt nodig eigenlijk. Storm staat zomers inderdaad ook gewoon lekker een paar uur op de dag buiten op gras. In de wintermaanden staat hij in de paddock.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:55

Ik geef Arlie NAF compleet plus van de paardendrogist.
Zij raadden mij dat aan..nadat ik hem wat lusteloos vond van een vrij kaal land, en ik het idee had dat hij niet genoeg voedingsstoffen binnen kreeg. Het is een volledig vitamine/mineralen suplement, dosering van 1..2..of 3 schepjes a.d.h. Of je een sportpony hebt of recreatief..
Ik ben begonnen met 3 schepjes om hem aan te sterken, en daarna naar 2 schepjes gegaan. Hij doet het er super op! Hij krijgt zelf alleen na beweging een halfje muesli...;)
En uiteraard ook wel eens een appeltje erbij ofzo.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:57

@Faringo.. Mijn DA zei dat ik 2 weken een suplement kon proberen, als het dan niet beter ging...zouden ze bloed afnemen. Maar dat was achteraf niet meer nodig..
Dit suplement vond ik goed betaalbaar btw...je hebt er bij zitten :o !

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:59

Hoi Hoi,

Meld me ook weer eens eventjes..... Heb het tijdje druk gehad, dus vergeef me als ik niet alles bij lees....
Op dit moment was ik m;n meissie heerlijk aan het oppakken, totdat ze bleef hoesten en snot uitkwam tijdens het rijden...
Even aangekeken, DA gebeld, moest aan medicijnen en op rust zodat de medicijnen hun werk konden doen...
15 dagen lang..... In overleg van de DA mochten we gister even gaan longeren om te zien hoe ze het deed. Helaas bleef ze hoesten, weer overleg met DA gehad, staat nu tot eind deze week op weer terug op rust, is het dan nog niet over met DA overleggen om terug aan de medicijnen te zetten. Moet ook aantal dagen tussen zitten... Gelukkig heb ik er nog wat van over, was al een duur grapje! Maargoed, alles voor m'n meissie !! <3 <3 <3 Baal er alleen enorm van, waren net zo goed bezig, en 'kwil rijden! hahaha :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:04

Ja voor sommige dingen durven ze echt vreselijke bedragen te vragen inderdaad. Fijn dat ie NAF compleet voor Arlie goed werkt.

Wel leuk om te lezen trouwens wie wat geeft en hoe de ervaringen zijn.

Tjee wat balen Lyzet, maar hopen dat het na deze rustperiode weg is!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:09

Mn oudje krijgt trouwens ong 3x per jaar een vitaminestoot, en die verdeel ik dan over een aantal dagen.
Dit omdat ik haar niet bij kan voeren met brok omdat ze daar allergisch voor is....

Momenteel krijgt ze wel elke avond wat slobber met haar magnesium en een roggebroodje met appelstroop voor haar pilletje. En tot nu toe gaat dat goed zonder jeuk! *even afkloppen*

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:08

Ik heb zojuist een scheerapparaat, kerst cadeautje voor mezelf haha!
Was nou zo goedkoop via zo'n online-deal site en de recensies waren wel goed, ik kon het niet laten!
Kan ik volgend jaar meer paarden voor anderen scheren, en hoeft er geen apparaat gehuurd te worden! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:24

Ik geef Mando al jaren multivit van Phytonics omdat hij uit zijn granen niet voldoende vitamine en mineralen zou halen.
Daarbij krijgt hij glucobalance omdat het een insulineresistentje is
en zodra hij onder de deken gaat en onder de deken vandaan komt krijgt hij detox comp van phytonics en een rondje osteopaat

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:15

Scheren jullie je hafjes in de winter?
Ik probeer meestal het ergste op te vangen d.m.v. dekens..
Arlie zweet eigenlijk het hele jaar door heel snel, wel heeftie energie voor 10.
Vind dat altijd zo lastig...
Nu geen problemen mee omdat zowel hij als ik in de lappenmand zitten ;)..
Ik hoop van het voorjaar alles weer lekker op te kunnen pakken.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:57

Ik scheer Anne wel ieder jaar. Ik rijd best wel intensief met haar en ze krijgt anders een enorme vacht waardoor ze totaal haar warmte niet meer kwijt kan. Na het scheren vrolijkt ze altijd weer op en kunnen we weer 'verder'. Ik wil misschien komend seizoen L2 starten bij DAH dus moeten wel lekkerdoor kunnen trainen.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:03

Ik heb Iris dit jaar voor het eerst geschoren en ben er heel blij mee! Geen oververhit paard meer wat niet op adem komt. En, het zal vast toeval zijn, ze hoest niet. Iris is iedere winter aan het hoesten. Ik had eerder al het gevoel dat het door het zweten/nat worden kwam, nu ze geschoren is hoest ze niet. Maar zoals ik zeg, dat kan ook toeval zijn ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:02

Welkom terug Lyzet! :)

ELpatcho, blijft inderdaad jurysport.. maar jullie gaan wel naar de M2 he? Toppers!

Sorry verder niet echt bijgelezen.. ik ben heel erg verdrietig, poedersuiker nieuws gehad net.. weet even niet wat ik moet doen.. kan het alleen via pb vertellen i.v.m. meelezers, maar ben mezelf even kwijt..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:13

Ow jee meis
Als je je verhaal kwijt wil pb je maar hoor

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:20

:(:)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:57

hoi hoi!
over streng jureren, ik vind dat altijd juist wel fijn, ik rij (straks) wedstrijden om puntjes/opmerkingen mee naar huis te krijgen om lekker mee aan het werk te gaan, dus wil juist graag weten wat niet goed gaat, en daarnaast natuurlijk ook graag wat wel goed gaat. dus streng jureren prima, maar dan wel met commentaar erbij waarom de punten zijn gegeven!

madeira, weet niet wat er aan de hand is, maar Y;(
ArlandoO, ik scheer lux dit jaar niet, ze is net ohz, en ik doe nog rustig aan met haar, als ik fanatiek aan het rijden ga en ze zweet snel, gaat het scheerapparaat er wel overheen! :)

mijn paardjes krijgen trouwens naast muesli zonder ook een vitaminebrokje, waar ze maar heel erg weinig van hoeven te hebben, was een advies van de hoefsmit, omdat shin slechte hoeven had en biotine niet werkte (na 2 jaar geven nog niet) wij geven iets uit een gele emmer, weet zo even t merk niet