[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:32

flexride beugels en ik heb geen idee of ze oook aan een gewoon zadel kunnen.. ik ken ze alleen aan een western zadel..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:34

Madeira_

chipieke schreef:
wat voor beugels zijn het en waar kun je ze kopen Haha! Kun je ze aan een gewoon zadel bevestigen?

@Madeira_ momenteel stap ik op op zo'n opstapje met twee niveau's. Zyta is 1.45m en ik raak er net met mijn been over, maar moet even kracht zetten op de schouder van mijn vriend om me erover te zetten. Ik ben van plan (of beter gezegd, mijn vriend is van plan) om deze zomer een betonnen muurtje te bouwen van ongeveer 1m hoog. Is relatief goedkoop en veilig.

Hoe hoog is dat opstapje als die op de tweede trede is zeg maar? Muurtje bouwen is veilig, maar dat kan denk ik niet zomaar op een stal..

jSophiaF

Misschien dat ze ze ergens anders ook wel hebben ...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:35

Oei ja, ik sta op een weide dus dat is wat anders Haha! En omdat ik niet de enige ben die met opstapje opstapt is het niet erg Tong uitsteken

Mijn opstapje is twee tredes hoog, ongeveer 3 traptredes dus. Ik denk dat ze ook wel bestaan met 3 traptredes. Ik pak wel een plastic trapje, vind dat veiliger als zo'n inklapding.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:36

Afbeelding bij divoza, kosten 48,50

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:38

Nathalie83 schreef:
flexride beugels en ik heb geen idee of ze oook aan een gewoon zadel kunnen.. ik ken ze alleen aan een western zadel..

Zowel foto 1 als foto 2 kunnen aan een gewoon engels zadel.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:44

chipieke schreef:
Oei ja, ik sta op een weide dus dat is wat anders Haha! En omdat ik niet de enige ben die met opstapje opstapt is het niet erg Tong uitsteken

Mijn opstapje is twee tredes hoog, ongeveer 3 traptredes dus. Ik denk dat ze ook wel bestaan met 3 traptredes. Ik pak wel een plastic trapje, vind dat veiliger als zo'n inklapding.

Dat denk ik ook Lachen

Mijn vader is erg handig, misschien wilt hij iets maken dat ongeveer 90 cm of 1 meter hoog is zodat ik makkelijk op Madeirtje kan stappen. Lachen

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:47

gewoon paar stukjes hout een trapje maken of bij de blokker hebben ze ook vaak van die kleine trapjes! erg makkelijk!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:06

Freya schreef:
Afbeelding

ja, zoiets zal het wel worden, maar weet je zeker dat die aan een westernzadel passen? de opening voor de ophanging lijkt me zo klein.....
ik zoek dus echt beugels met een groot voetbed
ik had deze al gevonden, die kunnen zelfs draaien, lijkt me voor mijn rechtervoet helemaal ideaal. (maar ze zijn zo duur)
Afbeelding

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:15

Dikke knuf voor Madeira_. Ach gut

Ik ging normaal naar Sint Niklaas chipieke (plan wijzigde door slecht gezinde boyfriend... Nagelbijten / Gniffelen ). Kerstmarkt weet ik niet of ik daar naartoe ga dit jaar. Ben daar twee jaar geleden geweest toen ik Kevin net kenden en verder niet meer geweest. Clown

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:43

Dames en misschien wel heren! Ik heb mijn Haffie te koop gezet! Hele klote beslissing zit ook al de hele tijd te janken als een klein kind maar het is wel het beste! dus wie zoekt er nog een grote haflinger die erg geschikt is om te mennen maar ook om lekker buiten mee onder het zadel te rijden!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:44

Maayke, sterkte met je moeilijke besluit! Hopelijk kan hij een nieuw fijn huisje vinden.

Wil je nu een nieuw paard?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:52

ik ga rustig opzoek! uiteindelijk komt er hopelijk wel weer een nieuwe ja! maar ik neem de tijd!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:53

Maayke, nee ik snap het Lachen zo bedoelde ik mijn vraag ook eigenlijk Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:03

Veel sterkte met de koop en succes met je zoektocht. Lachen

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:24

Madeira_ schreef:
Madeira loopt achter en vooruit als ik wil opstappen met een krukje-- ik weet het ze is het niet gewend, ik ben ook echt niet boos op haar! Naomi komt me binnenkort ook even helpen Lovers

Maar ik ben zo teleurgesteld in mezelf: waarom heb ik zo'n stomme knie waar ik steeds doorheen zak? Waarom kan ik niet gewoon opstappen zonder krukje? Grrr. Ik ging toen ook weer door mijn knie. Deed best wel pijn. Maar gelukkig niet zo erg als de vorige keer (moest ik weer paar dagen op krukken lopen). Verdrietig

sneu voor je meisie ja ik kom e zeker helpen voor jouw en madeira het beste dat weet je
laat iemand anders der even vast houden dan met opstapen
xx hvjullie

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:28

hiphopje schreef:
ohjahoor, mag je gerust vragen.
ik heb op kleuterleeftijd een ernstig ongeluk gehad met vuur, en daardoor mijn beide onderbenen ernstig verbrand. Vooral mijn rechtervoet, die staat in een giga spitstand en mijn tenen zijn verdwenen. Ik heb ook totaal geen bespiering in mijn onderbenen, dus heel weinig kracht. Mijn rechtervoet kan ik niet bewegen, dus ik ben altijd aan het vechten om die in een beugel te krijgen, hahahaha. Op mijn lespaardje, quarterhorsje, moest ik met sporen rijden, en deden we een postelastiek achter mijn spoor langs en dan onder de beugel door over mijn voet heen. Zo bleef mijn rechtervoet tenminste in de beugel. Maar ja, moet natuurlijk wel iemand voor mij doen, want in mijn uppie krijg ik die elastiek er niet om. Lizzy hoef ik echt niet met sporen te rijden, die is al voorwaarts genoeg. Ik moet nu op zoek naar een passend zadel en kijk dan ook meteen voor andere beugels. Heb al iets op het oog, maar die zijn loeiduur!! En ik wil perse de westernkant op, en die beugels zijn een ramp voor mij. Maar ik zoek net zo lang tot ik een oplossing heb, ha! Wacht maar, over een paar maanden gaat alles beter. Ik moet zelf ook nog veel leren, dit is mijn eerste hafje. Voorheen had ik een superbrave grote kwpn´er. Maarja, toen was ik een stuk jonger en leniger, hahahaha, nu ben ik oud en stijf Haha!
Meid, gaat helemaal goedkomen met jou, kijk naar de dingen die je wel goed kan, en so what als je hulp nodig hebt, is toch helemaal niet erg.
Nu ging het even niet zoals je wilde, en daar heb je weer van geleerd, zo kun je het ook bekijken.
Mijn eerste ritje op Lizzy ging ook niet volgens plan en daar heb ik ook van geleerd Cool

whoo Afgod Afgod vet knap jo
ik zeg altijd wel als me been er af moet of zo blijf ik paard rijden maar jij heb het emaal echt goed jo

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:30

joopiexx schreef:
Madeira_ misschien kan je dan met Naomi samen oefenen met het opstappen! Zij kent madeira tenslotte ook goed, en het is nog gezellig ook! Leuk trouwens dat jullie nog contact hebben zo!

jump_girl: Sterkte!

leuk he

ja ik ken madeira als e beste zeg maar;p
was natuurlijk heeel verdrieting dat ze weg ging maar het iede dat madeira eigleijk paulien ging helpen deed me heel goed
ik heb van af dag 1 dat madeira kwam bij mij alles op gescreven dus ongveeer 7 8 maanden of zo

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:08

Ik stap op met een krukje omdat het beter is voor je pony.
Ik het begin was het moeilijk maar naar een paar keer begrijpen ze het en blijven ze netjes stilstaan.
Wij hebben in de bak een houten krukje met twee treden staan.
Bijna iedereen maakt hier gebruik van.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:54

MaaykeKramer schreef:
Dames en misschien wel heren! Ik heb mijn Haffie te koop gezet! Hele stinkmodder beslissing zit ook al de hele tijd te janken als een klein kind maar het is wel het beste! dus wie zoekt er nog een grote haflinger die erg geschikt is om te mennen maar ook om lekker buiten mee onder het zadel te rijden!

Als ik de plek en het geld had had ik hem zo van je overgenomen!
Ik doe niets liever dan recreatief rijden! Heerlijk buitenritten maken zonder moeten. Ik ben zelf ook niet zo'n bak-mens.
Wat dat betreft ideaal.
Ik ga nog een paar jaardjes wachten tot mijn mannen oud genoeg zijn. Hopen dat het ook van die buiten paardjes worden! (vast wel!! Knipoog )

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:56

naomimak schreef:
hiphopje schreef:
ohjahoor, mag je gerust vragen.
ik heb op kleuterleeftijd een ernstig ongeluk gehad met vuur, en daardoor mijn beide onderbenen ernstig verbrand. Vooral mijn rechtervoet, die staat in een giga spitstand en mijn tenen zijn verdwenen. Ik heb ook totaal geen bespiering in mijn onderbenen, dus heel weinig kracht. Mijn rechtervoet kan ik niet bewegen, dus ik ben altijd aan het vechten om die in een beugel te krijgen, hahahaha. Op mijn lespaardje, quarterhorsje, moest ik met sporen rijden, en deden we een postelastiek achter mijn spoor langs en dan onder de beugel door over mijn voet heen. Zo bleef mijn rechtervoet tenminste in de beugel. Maar ja, moet natuurlijk wel iemand voor mij doen, want in mijn uppie krijg ik die elastiek er niet om. Lizzy hoef ik echt niet met sporen te rijden, die is al voorwaarts genoeg. Ik moet nu op zoek naar een passend zadel en kijk dan ook meteen voor andere beugels. Heb al iets op het oog, maar die zijn loeiduur!! En ik wil perse de westernkant op, en die beugels zijn een ramp voor mij. Maar ik zoek net zo lang tot ik een oplossing heb, ha! Wacht maar, over een paar maanden gaat alles beter. Ik moet zelf ook nog veel leren, dit is mijn eerste hafje. Voorheen had ik een superbrave grote kwpn´er. Maarja, toen was ik een stuk jonger en leniger, hahahaha, nu ben ik oud en stijf Haha!
Meid, gaat helemaal goedkomen met jou, kijk naar de dingen die je wel goed kan, en so what als je hulp nodig hebt, is toch helemaal niet erg.
Nu ging het even niet zoals je wilde, en daar heb je weer van geleerd, zo kun je het ook bekijken.
Mijn eerste ritje op Lizzy ging ook niet volgens plan en daar heb ik ook van geleerd Cool

whoo Afgod Afgod vet knap jo
ik zeg altijd wel als me been er af moet of zo blijf ik paard rijden maar jij heb het emaal echt goed jo

hahaha, als je je been kwijt wil, ik wil wel een ander ROFL ROFL ROFL

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:08

Freya schreef:
Afbeelding bij divoza, kosten 48,50

Zulk soort beugels heb ik ook gehad. In dit filmpje heb ik ze nog: http://www.youtube.com/watch?v=_ikaTsgO ... annel_page (let niet op hoe ik op stap en zit Nagelbijten / Gniffelen ) Ze reden wel fijn maar ik vond het er nogal raar uitzien altijd Tong uitsteken Volgens mij heb ik ze verkocht met mijn zadel maar dat weet ik eigenlijk niet eens zeker..

Maaykekramer: Wat een snel besluit! Rot voor je, maar als je alleen maar frustraties hebt met je paard kan ik het me wel voorstellen. Wat voor probleem had je precies? Kon je niet dressuur met hem rijden?
Er staan zooooveel leuke haflingers op marktplaats dus je komt vast wel weer wat leuks tegen. Of wil je geen haflinger meer?

Madeira: kun je niet aan de andere kant opstappen zodat je je andere been moet gebruiken? Of heb je last van beide benen? Een krukje is sowieso goed voor je paard, eigenlijk zou ik dat ook moeten doen. Maar dan moet je paard idd wel heel braaf stil blijven staan...

Ik ben weer ontzettend aan het twijfelen wat ik met ankie ga doen. Ze staat nu bij mijn ouders vanwege problemen met buiten en binnenzetten, zoals jullie weten. Ik zou haar na de kerst mee terug nemen was de bedoeling. Maar ik denk dat ik vroeg of laat weer problemen krijg met het buiten en binnen zetten. En ook staan de paarden van maart tot en met april de hele dag op stal en dat zie ik ook niet zo zitten. Mijn idee was nu om haar anders misschien van januari tot en met maart bij mijn ouders neer te zetten. En dan in april weer terug te halen want dan begint het weide seizoen weer.
Of ik moet een andere stal zoeken... Maar er zijn bijna geen stallen waar ze swinters naar buiten mogen, en die een beetje befietsbaar zijn. Pfff! Ben ik de enige met dit soort problemen?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:20

Naomi, iemand hield Madeira al vast. Sterker nog; op ten duur stond iemand bij de beugel (ik ben altijd bang dat het zadel schuift) en iemand haar vast te houden..

Ik kan niet via de andere kant op stappen: dan moet ik met mijn 'slechte knie' kracht geven om op te stijgen.

Man, maak me zo zorgen, kan gewoon niet slapen Verdrietig

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:23

Maar als je nou gewoon een opstapblok van een meter met trappetje hebt? Dan moet het toch wel lukken?