Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:58

je merkt bij ons nu ook dat het laatste morgen de deur uitgaat.

Gisteren wilde ik naar de zonnebank, vond het zo gek dat ik bij een leeg pand kwam... zijn ze 20m verder verhuisd.
Dus ik ga zo ff, had ze gebeld. Ik wil zonnnnnnnnnnnnn.............

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:04

Oh echt Mando!! Hadden ze niet ff een briefje op het raam kunnen plakken ;-).

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:13

Haha 20 meter!? Wat een wereldreis!

Ik heb vanavond nog een M1 wedstrijd staan, die had ik al opgegeven en ben nog niet klaar voor M2 dus nog maar keertje starten :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:15

succes straks Elpatcho.

Ja tom tom stuurde me verkeerd hahahahaa
Dus ik ga zo maar even en dan vrijdagmiddag ook en dan maandag en dan is het wel even goed.
even de warmte en de zon voelen... even dromen van een hangmatje hahahahah
(wat zal ik lekker slapen hahahaha)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:28

Ja soms kun je echt behoefte hebben aan zon, licht en warmte. Denk dat ik binnekort ook maar een keertje ga. Geniet er maar lekker van :-)

Succes vanavond Elpatcho!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:32

Succes Elpatcho! :)

Probleem is... ik ben alleen bang als er een hindernis in de bak staat, want daar is ze nu inmiddels 6x (terwijl we er langs rijden, ene keer reageert ze niet dan weer wel) aan de kletter gegaan... Dus als er geen hindernis in de bak staat en ze zet 't op een rennen vind ik veel minder eng.. maar ben nu gewoon bang dat ik op een balk val en als er veel ruiters zijn dat ze ineens stilstaan (omdat er een paard in de weg staat zeg maar) en dan lig ik er naast (zie dit niet aankomen).. brrr.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:33

Paulusjuh schreef:
@ mies: heel begrijpelijk.. Sterkte ermee en knuffel van ons!

@ elpatcho: succes!

@ madeira: dt is echt heel herkenbaar! Heb het 3 jaar geleden ook zo erg gehad dat ik bang werd en ben afgestapt. Ben toen in de andere bak er nog wel even opgegaan.
Vriendin heeft me toen heel goed geholpen en me aan de longeerlijn genomen... Wellicht kun je dat
Proberen?

We hebben alleen nog een bak buiten die staat behoorlijk onder water.. (en dan is ze nog frisser..). Maar inderdaad mijn instructrice gaat me helpen, denk niet met een longeerlijn (vorige keer ook niet gebeurt) maar ze kan behoorlijk op mij inpraten (lukt niet bij andere, haha).

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:44

Is eigenlijk altijd in november, december( vakantie uitgezonderd), januari en februari. Gelukkig voor mij valt Pasen dit jaar erg vroeg, dus de duitsers komen ook weer vroeg. Nadeel is dan wel dat het seizoen erg lang is. Loopt tot eind oktober. We zitten in De Koog, echt de badplaats van Texel, dus erg seizoensafhankelijk.

Lekker Mando, onder de zonnebank. Heb ik ook wel zin in. Een eigen zonnebank staat nog steeds op mn verlanglijstje. Valt alleen zo tegen als de tijd voorbij is :brr:

Succes Elpatcho. Heb je wel al genoeg punten voor de M2?

Madeira: Is er niet even ruimte, dat je alleen in de bak bent bedoel ik. Dan zou het kunnen oefenen met vallende balken en er rustig langs lopen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:00

Ja ik heb nu 11 winstpunten in de M1 dus we mogen M2 gaan starten :)

Madeira, waarom gaat ze aan de kletter als er een hindernis staat? Wilt ze er niet over, wordt ze enthousiast, is ze bang van balken die vallen o.i.d. Lijkt me handig om daar achter te komen, dan kan je aan het probleem werken!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:13

Jullie gaan al weer snel!

Ik heb vanmiddag weer gereden. Ging niet heel fijn helaas. Rechtsom in draf op de volte voelde ze wat onregelmatig zo af en toe, maar er was niets te zien. Inbuigen ging ook niet helemaal zoals normaal het geval is. Misschien wat stijf? Gisteren ging ze nog volledig uit haar panty, ook toen was er niets te zien.

Iris is nu zó slank, zo slank hebben we haar nog nooit eerder gehad! :) De volgende keer maar even een bontje onder mijn zadel, er zit nu wat ruimte waar normaal vetjes zitten ;)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:15

Hallo!
Ik ben ook 21+ met al iets meer dan 7 jaar mijn haflinger :D
Heb net mijn hele profiel vernieuwd, dus daar is mijn knapperd te bewonderen!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:31

@ Madeira: Hopelijk ben je er snel weer overheen. Het is inderdaad een kwestie van het vetrouwen terugkrijgen. En inderdaad, waarom doet ze het als er een hindernis staat? Enthousiasme? Angst?

@ Elpatcho: Nogmaals succes! We willen wel verslagje van je he! ;)

@ ArlandoO: Ah, een bekende! Welkom! Weet je ook wie ik ben? :+

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:32

@Paulusjuh, jaaaaa :D hahahaha.... Meestal heb ik dat niet, maar ik ken jou nog wel :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:36

Ik denk inderdaad angst .. (eerst enthousiasme, nu overgegaan op angst, zou dat kunnen?)

Welkom ArlandoO! :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:49

Madeira_ schreef:
Ik denk inderdaad angst .. (eerst enthousiasme, nu overgegaan op angst, zou dat kunnen?)

Ja als er iets negatiefs is gebeurd of ze is geschrokken ofzo? Dan kan dat best. Of misschien ben jij meer gespannen? Kan dat ook?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:53

ArlandoO schreef:
@Paulusjuh, jaaaaa :D hahahaha.... Meestal heb ik dat niet, maar ik ken jou nog wel :P

Hahaha, moet ik dat zien als een compliment? :+ Haha ;)

Heb ook even in je profiel geneusd natuurlijk. Ik had het er met Clau wel eens over dat ik het idee heb dat ik jou al langer ken, van langer geleden oid. Nu zag ik in je profiel Chester, die ken ik ook! Heb daar een tijdje bij op stal gestaan bij Verduin. Kwam jij daar misschien ook vaker? Ik had toendertijd een shetlander, Joy!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:54

Welkom ArlandoO!

Hm, das is minder Madeira, misschien idd dat jij (onbewust) meer gespannen bent? Hopelijk vind je de oorzaak, kan je er idd wat aan doen!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:55

Citaat:
Heb ook even in je profiel geneusd natuurlijk. Ik had het er met Clau wel eens over dat ik het idee heb dat ik jou al langer ken, van langer geleden oid. Nu zag ik in je profiel Chester, die ken ik ook! Heb daar een tijdje bij op stal gestaan bij Verduin. Kwam jij daar misschien ook vaker? Ik had toendertijd een shetlander, Joy!

Ja! Ik heb heel even samen met Eva, Bandit gedaan :P
En Elianne ken ik idd ook al heeeel lang :D
Klein wereldje!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:57

Vandaag trouwens les gehad met Stitch!
Een rustig lesje uiteraard, gezien zijn conditie, maar erg leerzaam.
Hij heeft nog wel een aantal behandelingen nodig voor hij helemaal los is. Maar de les ging super! Veel overgangen gereden en dan op zo'n manier dat je de rug zoveel mogelijk ontlast, maar dat hij wel zijn spieren moet gebruiken.
Ik had er niet zo'n vertrouwen in, maar ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben! Zonder protest en hij ging zowaar mijn hand opzoeken en volgen, was super aan mijn been (wat voorheen ook een drama was) en liep heerlijk ruim, dat was ook altijd een groot punt. :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:00

ArlandoO schreef:
Citaat:

Ja! Ik heb heel even samen met Eva, Bandit gedaan :P
En Elianne ken ik idd ook al heeeel lang :D
Klein wereldje!

Yeah ik had dus toch gelijk! *\o/* Ik stond naast Bandit (nouja, Joy stond ernaast). Is echt al jaren geleden maar ik herkende je toch. Clau zou het voor me vragen later zei ze, haha ;) Ik dacht al zoiets... :P Grappig!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:33

Welkom Arlando!! Superleuk haffebeest heb je :-). Kleine wereld toch dat bokt dat jij en Paulusjus elkaar nog kennen van 'vroeger'.

Jammer Madeira dat ze zo heftig op de balken reageert. Dat is inderdaad iets wat met veel rust en geduld aangepakt moet worden, maar snap best dat je daar toch wat spanning/angst voor hebt.

Fijn Mikkiej dat je les zo goed ging. Gewoon lekker nog even doorgaan met de behandelingen dan komt het zo te lezen best goed :-)

Klasien ook nog even gereden. Voelde niet helemaal zuiver af en toe. Misschien dat ze wat spierpijn had/heeft door het gek doen met losgooien gisteren. Iris dus ook erg veel afgevallen. Dat herken ik wel. Storm is ook enorm afgevallen, kreeg ik in maart mijn singel op gaatje 4 en 5, zo krijg ik hem nu op 7/7. Was wel nodig ook want hij werd echt ongezond dik en werd zelfs echt bang voor hoefbevangenheid. Binnenkort laat ik even de zadelmaker komen voor een check.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:38

Paulien, ben jij zelf ook een beetje gespannen als je gaat springen met Madeira? Misschien voelt ze goed aan dat je onzeker bent en gaat ze daarom er langs. Omdat ze bang is dat je wat overkomt, ze is ook zo voorzichtig met je vanwege je 'handicap'.. Dus ik zou wel kunnen denken dat dat een beetje het probleem is.. :)

Theadora51

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:41

:D Hihihihi....en ik ben bijna 3x zo oud! Leuk deze forum. Eigenlijk ben ik een Friesepaarden liefhebber maar sinds 10 jaar ongeveer (weet het niet meer precies) heb ik een Haflinger merrie genaamd Sariena (van de Sabrinahoeve). Zij is een hittepetitje! Superbraaf als ze je kent. Je moest bij haar echt een band opbouwen. Hoe kom ik aan een Haflinger?? Eigenlijk is het een triest verhaal. We hebben haar gepikt! ....ja ja, je leest het goed! Komt namelijk zo....., Ik ging verhuizen waar ik de stallen bij huis hebt en weide. Mijn oude stal die verhuurde ik. Om een lang verhaal kort te maken, na een paar maanden ging ik kijken hoe het bij me oude stal verkeerde. Ik ben me rot geschrokken!!! Het was winter en er stonden 2 Haffie's in 1 stal (3x3m), een shetje met veulen en nog 2 shetjes. Paardjes stonden tot de knieén te soppen, geen water en de tussenwanden en wandschotten waren van de honger opgegeten. En waren al bezig met de stutbalken! Wat bleek, na te hebben nagevraagd....? Ze kregen alleen een handje biks en de eigenaar zagen ze nooit. Sta je daar met je mond open!!! Heb de politie gebeld of ik de paardjes mocht weg halen en na een goed gesprek heb ik ze daar weggehaald. ALLE PAARDJES!
En zo ben ik aan de Haflinger gekomen. 1 van de Haflingers heb ik na een paar jaar verkocht aan lieve mensen en die hebben haar nog. De andere is Sariena die ik nog steeds hebt. En inmiddels is ze 19 jaar en goed gezond en niet slank te krijgen :P
En nu ben ik vanwege gezondheidsreden op zoek voor een juiste plekkie waar ze vertroeteld wordt, regelmatig wordt bereden, lekker op de wei kan en met een lekker warm stalletje. Het doet me pijn als ik haar moet missen maar ik kan haar de aandacht niet meer geven die zij zo verdiend! Zij is superbraaf, met vlakke gangen wat heerlijk rijden is, ook zonder zadel. Ze zal in het begin onzeker zijn maar met geduld en eerlijkheid komt dat helemaal goed! :j
Wil jij haar hebben of weet je iemand die haar dat kan geven mag je haar gratis hebben maar dan wel SUPERPLEK! /3

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:20

Welkom theodora51!
Dat is nog eens een verhaal zeg! Wel super dat je ze hebt opgevangen.
Helaas is mijn tuintje te klein voor een paard. :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:00

Welkom theodora! Fijn Mikkiej dat je les met stitch goed ging, wat een leuke naam trouwens was me nog niet opgevallen maar is dat niet dat disney figuurtje?

Nou ik had zojuist wedstrijd.. Ahum wat zou ik er eens van zeggen, hihi. Gelijk met opzadelen merkte ik al dat hij een bijzonder drukke bui had, wou niet stil staan etc. Maargoed, ik erop. Ook met rijden was hij ontzettend kietelig. Eerste proef was ronduit slordig. Hij schrok nog paar keer van de spiegel etc. Had voor die proef ook 175, geheel terecht dus!

Tweede proef een stuk kalmer gereden maar nog wel slordig op sommige punten die we normaal veel strakker rijden. Je kon merken dat we dus al poos niet wedstrijdgericht gereden hadden. Maargoed, had voor die proef 182. Bleek dat ik de enige in deze klasse was met een winstpunt, ontzettend laag gejureerd dus. En vond het zelf beetje onterecht dat ik met een eerste prijs naar huis ging. Er reden andere naar mijn gevoel veel netter. Met de eerste proef was ik vierde. Maar ach, snel vergeten! En op naar de M2!