[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:20

@ Vie: hope you don't mind, maar ik heb je gegevens doorgegeven voor een shoot. De mevrouw is van Sint Pauwels en dat is voor mij op dit moment bijna onmogelijk te doen en ik dacht meteen aan jou dus heb de website door gegeven. Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:22

Weten jullie waar ik mee bezig ben ? VD, hij kan al iemand tikken Cool

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:27

uh , nee ... waar ben je dan mee bezig Balou_k

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:22

Thx Bluem. Clown Is niet erg hoor. Haha!

Chipieke: staat genoteerd!!

Ik ga zo kerstshoppen, hopelijk schiet mijn vent een beetje op. *LOL*

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:43

http://nl.youtube.com/watch?v=Gj2ALXTmtec
Hier zie je ook beelden net de dag voor hij een spuitje kreeg... Kan schokkend zijn aangezien als je goed kijkt op een foto bloed te zien is hij veel te mager is een niet kan rectstaan...
Ik heb m'n pony NOOIT verwaarloosd of te weinig eten gegeven! De veearts wist eerst gewoon niet wat te doen etc en toen vermagerde hij fel en de DA kwam haast dagelijks...
Ik weet dat het hier niet hoort maar wou het tog ffies plaatsen:D
@ Balou : vet joh ! Wat leer je je haf?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:50

Hey meiden. Kom net terug van stal, HUILEND. Ben heeeel erg teleurgesteld in mezelf Verdrietig

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:52

Madeira_ schreef:
Hey meiden. Kom net terug van stal, HUILEND. Ben heeeel erg teleurgesteld in mezelf Verdrietig

achjee, wat is er dan gebeurd?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:54

Madeira loopt achter en vooruit als ik wil opstappen met een krukje-- ik weet het ze is het niet gewend, ik ben ook echt niet boos op haar! Naomi komt me binnenkort ook even helpen Lovers

Maar ik ben zo teleurgesteld in mezelf: waarom heb ik zo'n stomme knie waar ik steeds doorheen zak? Waarom kan ik niet gewoon opstappen zonder krukje? Grrr. Ik ging toen ook weer door mijn knie. Deed best wel pijn. Maar gelukkig niet zo erg als de vorige keer (moest ik weer paar dagen op krukken lopen). Verdrietig

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:56

jump_girl schreef:
http://nl.youtube.com/watch?v=Gj2ALXTmtec
Hier zie je ook beelden net de dag voor hij een spuitje kreeg... Kan schokkend zijn aangezien als je goed kijkt op een foto bloed te zien is hij veel te mager is een niet kan rectstaan...
Ik heb m'n pony NOOIT verwaarloosd of te weinig eten gegeven! De veearts wist eerst gewoon niet wat te doen etc en toen vermagerde hij fel en de DA kwam haast dagelijks...
Ik weet dat het hier niet hoort maar wou het tog ffies plaatsen:D
@ Balou : vet joh ! Wat leer je je haf?

jeetje, ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan.
maar zo op die foto zie ik echt dat je pony het genoeg vind zo, hoe hij daar in dat donkere hoekje ligt, klaar om te gaan Verdrietig
sterkte meid Ach gut

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:00

Madeira_ schreef:
Madeira loopt achter en vooruit als ik wil opstappen met een krukje-- ik weet het ze is het niet gewend, ik ben ook echt niet boos op haar! Naomi komt me binnenkort ook even helpen Lovers

Maar ik ben zo teleurgesteld in mezelf: waarom heb ik zo'n stomme knie waar ik steeds doorheen zak? Waarom kan ik niet gewoon opstappen zonder krukje? Grrr. Ik ging toen ook weer door mijn knie. Deed best wel pijn. Maar gelukkig niet zo erg als de vorige keer (moest ik weer paar dagen op krukken lopen). Verdrietig

joh, je bent zoals je bent hoor, niet teleurgesteld wezen, maar trots op jezelf! Laat ze maar een poepie ruiken en doe de dingen op jouw eigen manier!!(ik heb zelf ook een handicap, en kan ook niet alles)
Ik weet zeker dat je pony straks gewoon netjes stilstaat, ze moet het denk ik nog leren. Heb je niet iemand die je even kan helpen met opstappen? Ik heb ook hulp nodig bij het opstappen èn hulp nodig om mijn voet in de beugel te zetten, èn mijn hafje staat ook nog niet netjes stil. Ik heb haar ook nog maar pas, dus ze moet het ook nog leren dat ze bij mij wèl stil moet staan. Meid, niet opgeven, gaat allemaal goedkomen Ach gut

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:02

Hiphopje, mag ik vragen wat jouw beperking is? (Mag via pb als je dat liever hebt?) Naomi, oude eigenarese wilt me helpen. Alleen ik krijg mezelf niet omhoog. Ik kan met 1 been namelijk geen kracht meer zetten sinds mijn ongeluk (en als dit is als ik op gewicht ben, moet ik ook weer geopereerd worden)...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:17

ohjahoor, mag je gerust vragen.
ik heb op kleuterleeftijd een ernstig ongeluk gehad met vuur, en daardoor mijn beide onderbenen ernstig verbrand. Vooral mijn rechtervoet, die staat in een giga spitstand en mijn tenen zijn verdwenen. Ik heb ook totaal geen bespiering in mijn onderbenen, dus heel weinig kracht. Mijn rechtervoet kan ik niet bewegen, dus ik ben altijd aan het vechten om die in een beugel te krijgen, hahahaha. Op mijn lespaardje, quarterhorsje, moest ik met sporen rijden, en deden we een postelastiek achter mijn spoor langs en dan onder de beugel door over mijn voet heen. Zo bleef mijn rechtervoet tenminste in de beugel. Maar ja, moet natuurlijk wel iemand voor mij doen, want in mijn uppie krijg ik die elastiek er niet om. Lizzy hoef ik echt niet met sporen te rijden, die is al voorwaarts genoeg. Ik moet nu op zoek naar een passend zadel en kijk dan ook meteen voor andere beugels. Heb al iets op het oog, maar die zijn loeiduur!! En ik wil perse de westernkant op, en die beugels zijn een ramp voor mij. Maar ik zoek net zo lang tot ik een oplossing heb, ha! Wacht maar, over een paar maanden gaat alles beter. Ik moet zelf ook nog veel leren, dit is mijn eerste hafje. Voorheen had ik een superbrave grote kwpn´er. Maarja, toen was ik een stuk jonger en leniger, hahahaha, nu ben ik oud en stijf Haha!
Meid, gaat helemaal goedkomen met jou, kijk naar de dingen die je wel goed kan, en so what als je hulp nodig hebt, is toch helemaal niet erg.
Nu ging het even niet zoals je wilde, en daar heb je weer van geleerd, zo kun je het ook bekijken.
Mijn eerste ritje op Lizzy ging ook niet volgens plan en daar heb ik ook van geleerd Cool

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:20

laat ze lekker kletsen ene oor in andere oor uit! sta met je beide benen op de grond en laat zien dat jij samen met je haf de wereld aan kan laat ze maar lekker een poepie ruiken!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:21

Hiphopje, sorry voor mijn gezeik van daarnet! Want jij hebt is ook geen pretje! Vind het heeeel stoer van je dat je alsnog paardrijd (en zeker blijven doen zolang je gezondheid dat toelaat)! Volgens mij ga jij er zeker ook komen meis!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:40

Madeira_ misschien kan je dan met Naomi samen oefenen met het opstappen! Zij kent madeira tenslotte ook goed, en het is nog gezellig ook! Leuk trouwens dat jullie nog contact hebben zo!

jump_girl: Sterkte!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:46

Madeira_ schreef:
Hiphopje, sorry voor mijn gezeik van daarnet! Want jij hebt is ook geen pretje! Vind het heeeel stoer van je dat je alsnog paardrijd (en zeker blijven doen zolang je gezondheid dat toelaat)! Volgens mij ga jij er zeker ook komen meis!

je zeikt niet hoor Knipoog
ik snap maar al te goed hoe je je voelt Ach gut
maar niet vergeten, van fouten kun je leren!!
ik weet zeker dat het goed gaat komen met jullie twee Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:16

@Vie: welke kerstmarkt ga jij? Ik hoop zondag even naar Antwerpen te gaan als die te doen is.

@Madeira_: opstappen met een krukje is trouwens veel gezonder, dus laat je zeker niet kennen!

Ik weet hoe het voelt om niet alles zomaar te kunnen doen. Heb een rugletsel en kan zelfs niet met krukje opstappen. Moet al op een laddertje staan en zo m'n been over m'n pony slaan, anders geraak ik er niet op. En ja ze lachen met mij, tot ze mijn verhaal kennen, maar ik trek het me niet aan Knipoog Beter voor mij, beter voor de pony!

Veel plezier nog met madeer!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:18

@ Hiphopje: Misschien iets voor jou voor als je je zadel hebt.. ze hebben voor western zadels ook dichte beugels (dicht aan de voorkant) ff googlen misschien? flexride beugels

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:21

Afbeelding

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:21

kijk jij kent ze Haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:22

ow wat voor beugels zijn dat? Lijkt me super voor mijn vriend! Die heeft last met zijn voeten op een correcte manier te houden Haha!

Wat kosten die dingen?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:23

Op stal rijden er een aantal ook mee. Vond ze eerst er raar en vreemd uitzien, maar ze zijn een stuk veiliger dan de gewone stijgbeugels.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:26

Het rijd echt heerlijk, we hadden ze op de manege als we met kamp kinderen een dagtocht gingen makken.. ze zijn ook breder dan normale western beugels dus erg comfortable met rijden.. En omdat ze dicht zij van voor schiet je nooit met je voet door de beugel..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:26

Handige beugels!

Hiphopje, bedankt Lachen.

Chipieke, ik zoek nu eigenlijk ook iets wat 1 meter hoog is zodat ik gelijk kan opstappen zonder eerst mijn voet in de beugel te doen.. Weet jij iets?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:28

wat voor beugels zijn het en waar kun je ze kopen Haha! Kun je ze aan een gewoon zadel bevestigen?

@Madeira_ momenteel stap ik op op zo'n opstapje met twee niveau's. Zyta is 1.45m en ik raak er net met mijn been over, maar moet even kracht zetten op de schouder van mijn vriend om me erover te zetten. Ik ben van plan (of beter gezegd, mijn vriend is van plan) om deze zomer een betonnen muurtje te bouwen van ongeveer 1m hoog. Is relatief goedkoop en veilig.