[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:33

Ik ben nog ook wel lid op een andere rijvereniging maar dat ik niet aan te rijden... Dan moet ik met trailer die ik nog niet heb haha

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:50

Ik krijg les van mijn oude instructrice van de manege. Toen ik daar tien jaar geleden begon gaf zij les aan de beginners. Nu komt ze naar de stal toe waar Wes staat om mij les te geven. Ideaal, want zij woont daar heel dichtbij en ik hoef Wes nergens mee naar toe te nemen. Voor een uur privéles van haar betaal ik 10,-. Prima prijs dus :) Als je die mogelijkheid hebt zou ik daar ook eens naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:55

Ja maar hier betaal je eerder 20/45,- of meer per uur haha

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:59

Misschien kun je eens op Facebook of Marktplaats o.i.d. kijken? Op Facebook ben ik lid van een groep genaamd ' Paardenmarkt Apeldoorn en omgeving'. Daarin zie ik ook regelmatig mensen voorbij komen die hun diensten aanbieden.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:36

Dat is duur voor een vereniging!

Inderdaad misschien kan je iemand op mp vinden?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:32

Gefeliciteerd eline!!!!

Ik ga hier wel de manegeles in over een tijdje, maar hier is het niet zo typische manege als overal :)
Is best kleinschalig, en echt goed les! (ik heb een keer gehoord dat adelinde ook hier les heeft gehad, maar ik weet niet of dat waar is, ze woont wel dichtbij)

10 euro per uur is echt weinig joh! hier meer dan het dubbele voor een half uur, het is het echt wel waard hoor, maar paard is al zo duur :+

Ik heb 2 dekens besteld :D een winterdeken van 300 grams, waterdicht en een staldeken van 200 grams. Ik heb al een regendeken en een zweetdeken, dus als het echt heeel koud wordt stapel ik zweet+winter+stal, en als het niet zo koud is alleen winter, en nog minder koud stal+regendeken
nog minder regendeken+zweet , enzzz

de deken is heeeeeuul mooi al zeg ik het zelf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:41

Hier betaal je voor een groeps les 30,- met eigen pony per maand. betaald ik 5,- meer in de maand dan krijg ik er 1 x in de maand ook een zit les bij!

Ik wil ook wel voor 10,- per keer les hebben! Jaloerss

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:58

noaxhorses schreef:
Ik heb geen enkel verstand van rijlaarzen :')

Vannochtend Starwien gereden dat ging goed, daarna tandarts dat was vies en net even bij de boer van de stalling geweest en een deal gesloten:

Vanavond rond half 7 komt hij met een van zijn arabische merries die hij gebruikt als dekmerrie, ze is een arabier , vos van rond de 20 jaar met de naam Gin ( Zeg: Djinn) en dat word voorlopig het weidemaatje voor Starwien, hopelijk klikt het tussen hun. Voor dat de boer komt zorg ik dat ik Jens gereden heb en dan ga ik rijdend naar stal toe ( 20 minuten ) ik erop, boer en mama ernaast. En dan de komende tijd staat Jens daar tot hij verkocht is maar ik denk niet dat dat nog heel lang duren gaat

Echt een onwijs fijne oplossing zo! Ook lief van de boer dat hij haar wil komen brengen. Fijn dat het rijden ook goed ging. Nu opeens weer wel he?

Westhof schreef:
Gefeliciteerd Naomi *\o/*

Noa, de hoefsmid heet Leon Jacobsen.

Nou, hij heeft dus naar Wes' hoeven gekeken en het eerste wat hij zei was: "Ik wil geen andere hoefsmeden afvallen, maar dit is niet goed". Nou, toen wist ik genoeg ;( Hij staat voor op hoefijzers en die ijzers zijn veel te kort. Bovendien zitten bijna alle nagels los. Ook is de ene hoef steiler dan de andere hoef vanwege een voorkeursstand en zijn zijn zolen erg dun, waardoor ik moet oppassen met harde ondergrond en stenen. En nog wat dingen, maar die kan ik me niet eens herinneren :\ Gelukkig is dit alles wel goed te verhelpen. De hoefsmid zei wel dat ik hem niet lang meer zo door kon laten gaan voordat er problemen ontstonden. Heb dus meteen een afspraak gemaakt. Volgende week komt hij Langs om Wes' hoeven eens goed aan te pakken. Gelukkig ben ik er dus nog op tijd bij!

Nou zeg, lekker is dat! :(:) Ik hoop dat het allemaal weer goedkomt!

Naomi_Haffie schreef:
Voorproefje :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En het zadel ( is een voorbeeldfoto ) :)

[ Afbeelding ]

Oohhh wauww! <3 Je zadel vind ik ook erg mooi. Bevalt volgens mij erg goed bij verschillende Haflinger-eigenaren. Ben benieuwd wat jij ervan vindt!

faithjee schreef:
Super noa! maar dat wist je al!!!

naomi, Gefeliciteerd *\o/* mooie foto's en jaloers op zadel! wou ook graag een bruine tekna, heb nu sinds week een bruine hopfner dus is ook super fijn!

tamara, hopelijk komt het goed mijn zijn hoeven!

JA marrit! wil ze graag met meer kwaliteit zien haha

---
ik had vandaag les ging zo perfect! <3 <3
linker galop gaat nog wat lastig, maar ze was ontspannen en zonder getrek en gehang.
ben benieuwd hoe het zaterdag op wedstrijd gaat!

Oooh fijn Faith! Ik ben benieuwd en wens je alvast veel succes! +:)+ Waar ga je heen?

Nordsvensk schreef:
Heel denderend is de kwaliteit ook niet op de laptop :')

Drafje links

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Drafje rechts

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Rechtergalop

[ Afbeelding ]

Jij zit echt zo netjes, Marrit! :oo Echt heel mooi met je benen zo enzo. Gewoon heel recht. :j

Elinex304 schreef:
Sorry mensen, ben een beetje jarig vandaag en ga bij Pooh slapen, tot morgen allemaal :wave: dan lees ik weer bij.

Gefeliciteerd! Veel plezier! :D

ApolloPaard schreef:
Gevellie Eline!!

TamaraS vind ik een heel goed plan haha

Net Apollo gelongeerd met een halster wat normaal goed gaat maar vandaag besloot meneer er maar keihard van door te gaan tot 3 a 4 x toe, fijn zo'n paard...

Ik heb ook maar besloten dat ik 1 a 2 x in de week met hem naar les toe ga, zou dat helpen?

Leuk zeg! Lessen is heel leerzaam (logisch). Ik zou het dus zeker doen. Vooral die tip van TamaraW vind ik slim. :j Dan hoef je ook niet allemaal van die dure lidmaatschappen af te sluiten. Ik bedoel 300 per jaar?! :oo Ik ben voor €32,50 lid van een vereniging zonder verplichtingen waar ik dus ook wedstrijden mee kan rijden. Desondanks ben ik wel altijd welkom om wat te komen drinken of even hun binnenbakken te gebruiken voor €5 per keer. En lessen mag ook maar dat komt er dan nog bij enzo.

Nordsvensk schreef:
Ik heb wat tegen manege les haha :=

Is er geen vereniging in jouw buurt? Daar krijg je vaak veel beter les :j

Ik ook. :') Jij bent ook niet begonnen op een manege zeker? Op de maneges die ik ken hier in de buurt kun je 5 jaar rijden wat je wil, maar na 5 jaar kun je nog geen proef rijden waar je officieel een winstpunt op zou krijgen en verder hebben ze meestal geen buitenrijdervaring enzo. Kortom, je leert er leuk hobbelen, maar verder leer je er vrij weinig van het wereldje en alle andere dingen omheen. :=

Westhof schreef:
Ik krijg les van mijn oude instructrice van de manege. Toen ik daar tien jaar geleden begon gaf zij les aan de beginners. Nu komt ze naar de stal toe waar Wes staat om mij les te geven. Ideaal, want zij woont daar heel dichtbij en ik hoef Wes nergens mee naar toe te nemen. Voor een uur privéles van haar betaal ik 10,-. Prima prijs dus :) Als je die mogelijkheid hebt zou ik daar ook eens naar kijken.

Mooi bedrag! :j

mignonne2403 schreef:
Gefeliciteerd eline!!!!

Ik ga hier wel de manegeles in over een tijdje, maar hier is het niet zo typische manege als overal :)
Is best kleinschalig, en echt goed les! (ik heb een keer gehoord dat adelinde ook hier les heeft gehad, maar ik weet niet of dat waar is, ze woont wel dichtbij)

10 euro per uur is echt weinig joh! hier meer dan het dubbele voor een half uur, het is het echt wel waard hoor, maar paard is al zo duur :+

Ik heb 2 dekens besteld :D een winterdeken van 300 grams, waterdicht en een staldeken van 200 grams. Ik heb al een regendeken en een zweetdeken, dus als het echt heeel koud wordt stapel ik zweet+winter+stal, en als het niet zo koud is alleen winter, en nog minder koud stal+regendeken
nog minder regendeken+zweet , enzzz

de deken is heeeeeuul mooi al zeg ik het zelf :D

Ik ben benieuwd naar foto's! :) Wel fijn dat jouw manegeles anders is dan andere lessen.

ApolloPaard schreef:
Hier betaal je voor een groeps les 30,- met eigen pony per maand. betaald ik 5,- meer in de maand dan krijg ik er 1 x in de maand ook een zit les bij!

Ik wil ook wel voor 10,- per keer les hebben! Jaloerss

En dat is dan 4 keer les? Want dat kan er best mee door. :j Al ben ik persoonlijk niet zo van de groepslessen. Ik geniet altijd van de ruimte en ik denk dat meerdere mensen het daar wel met me eens zijn. Daarnaast heb je lekker alle aandacht als je een priveles hebt!

Ik heb vorig jaar een paar maanden les gehad voor €7,50 per uur! :oo De eigenaresse van Peggy is ook instructrice en geeft ook heel veel les. Bij haar mag je voor €20 een uur lang priveles. Omdat ik lease mag ik volgens mij ook iets van 1 a 2 keer per maand daar gebruik van maken, wat ik best wel vet vind! <<)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:13

Ik heb een nieuw filmpje gemaakt:

Rijtechnisch vrij prut, maar ik word zenuwachtig van de camera en deze filmpjes zijn inmiddels al weer oud. :')

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:31

Ik ga het filmpje morgenavond bekijken :D heb hier geen wifi.

ben nu stiekem aan het kijken naar een trailertje lijkt me nu leuk om zelf op pad te kunnen

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 06:54

ik betaal 40 euro per maand, voor 1x per week les. ;)

ik kijk je filmpje vanavond (na het werk even, want hij is op mobiel niet beschikbaar om te kijken. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:59

Goede morgen, leuk filmpje!

Mijn border collie is loops en mijn oppas hondje (lapje) heeft dr gedekt.... Oeps xD

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:03

nog gefeliciteerd eline!

ik betaald voor manege les springen 2x inde maand 17 euro en 75 voor de jaar
dressuur les 10 en me privespringles ook 10 :D

pernille, ziet er goed uit! heb je een dressuur zadel?

apollo, dat was niet de bedoeling zeker :+

----
ik heb me eerste L1 wedstrijd gehad! ging wel goed, alleen zat ze is droomeland ofzo want ze lette niet echt op en reageerde heel laat!
maar toch 1 winstpunt *\o/* met 176 en 182 punten

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:32

tamara: oepssiee.. haha
faith: toch mooie punten en weer een winstpuntje binnen! :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:11

Heb je foto's van de dekens Mignonne? Ben wel benieuwd namelijk :) Ik zoek zelf ook nog een nieuwe winterdeken voor Wes.

Faith een winstpunt erbij +:)+

Ik heb vanmiddag weer een buitenritje gemaakt met Wes en man, wat een asociale mensen heb je toch in het verkeer zeg. Ik reed met Wes op een voorrangsweg en aan de kant stond een groepje fietsers stil. Net toen ik eraan kwam met Wes fietsten ze in een keer vlak voor me langs. Kon nog net uitwijken anders waren ze ook nog tegen Wes aan gereden. En dan nog boos op me worden ook nog :n

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:52

oei tamara(v apollo) dat is nie zo mooi :+

gefeliciteerd met je wintstpunt faith!

jaa zekers heb ik foto's, ik heb ze bij goedkopepaardendekens besteld:
http://www.goedkopepaardendekens.nl/pro ... Dpink.html
http://www.goedkopepaardendekens.nl/pro ... ehokt.html

ik denk dat ze dinsdag komen :)

er zijn idd veel aso mensen, heb ik nu toch ook al gehad. Fietsers denken altijd dat ze voorang hebben...er waren een keer wat oudjes die opeens voorbijzoeven zonder geluid, schrikt hij en dan is het mijn schuld... rare mensen

ElineRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:45

Bedankt allemaal :D

Tamara (van Wes :P) ja zo'n blubberbak is echt vervelend he.

Tamara (van Apollo), ojee, komt het wel uit dan :P? Ben benieuwd of je over een paar maanden puppies hebt.

Oooohh jullie zijn al dekens aan het kopen? Doen jullie ze binnekort al op?

Leuk filmpje Peer! Wat een hoge galop heeft ze.

Super faith! Goeie eerste wedstrijd met een winstpunt!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:03

Ik weet nog niey wanneer ik met dekens begin :+ maar omdat dit onze eerste winter met dutchie wordt wouden we goed voorbereid zijn. Ik heb ook pbh antibijtspray gekocht:+

ElineRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:16

Hahaha oke. Deze winter viel wel mee geloof ik toch? Paar keer gevroren maar. Wel in veel water emmers staan stampen :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:20

Ik heb mijn dekens wel bij elkaar denk ik. Misschien nog een reserve staldeken(100grams) ergens vandaan halen. Mam heeft de mijne deze week helemaal genaaid maar die overleeft het niet tot volgend jaar ben ik bang :')

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:29

Ik ga het denk/hoop ik ook wel redden met de dekens die ik nu heb. :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:36

ik heb een 0 grams voor op de wei als het wat kouder word, een 100 grams staldeken, een 200/300 grams staldeken en een 150 grams winterdeken(voor buiten).
Dus in principe niet zo heel veel maar kan de staldekens stapelen als het echt heel koud word en eventueel de staldeken nog onder de winterdeken houden als hij buiten staat. Maar als het zo'n winter word als afgelopen jaar kan de 200/300 grams weer in de kast blijven liggen haha
Welk merk hebben jullie 100 grams dekens van? Heb er nu een van Weatherbeeta, hele fijne deken die echt goed ligt maar die word volgens mij niet meer gemaakt. En op internet vind ik staldekens eigg alleen maar zo heel dik, en ik wil maar een 100 grams eigenlijk.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:40

Ego: Heb het allemaal zo druk gehad afgelopen week. Ook voor de app heb ik weinig tijd. Zelfs voor Jolina, heb der nou al vanaf dinsdag (of maandag, weet ik niet meer) niet meer gezien!

Heb dinsdag pas weer tijd om bij te lezen en wat actiever te reageren.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:46

Ben je veel aan het werk, Sanne?
Thanks voor de complimentjes over mijn filmpje. Gelukkig ziet het er tegenwoordig wat beter uit qua nageeflijkheid en ik zit wat meer op m'n r**t tijdens de galop. O:) Ze gooit inderdaad met galop vrij hoog op, maar het zit wel fijn. Draf gooit ze ook best hoog op, maar kan erger. :j
Ik heb een KN Symphonie, dressuurzadel dus.
Lekker bezig Faith! +:)+ Waar was je ook alweer? :P
TamaraW, jemig lekker dan van die fietsers! :oo

Ik ben deze week begonnen met werken bij de Mc. Maandag orientatie en de rest van de dagen training. Gister mijn training afgemaakt en werd direct al gebeld vanmiddag of ik extra wilde werken. Dus net even 4,5 uur tijdens de rush gewerkt. Ik zit nu op 27 uur voor deze week en 12,5 uur gepland voor volgende week. Ik voel het geld gewoon binnenstromen. :))

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:50

SuperAssie schreef:
ik heb een 0 grams voor op de wei als het wat kouder word, een 100 grams staldeken, een 200/300 grams staldeken en een 150 grams winterdeken(voor buiten).
Dus in principe niet zo heel veel maar kan de staldekens stapelen als het echt heel koud word en eventueel de staldeken nog onder de winterdeken houden als hij buiten staat. Maar als het zo'n winter word als afgelopen jaar kan de 200/300 grams weer in de kast blijven liggen haha
Welk merk hebben jullie 100 grams dekens van? Heb er nu een van Weatherbeeta, hele fijne deken die echt goed ligt maar die word volgens mij niet meer gemaakt. En op internet vind ik staldekens eigg alleen maar zo heel dik, en ik wil maar een 100 grams eigenlijk.

ik heb een 100 grams van EJ eigen merk voor romy.
Was in de aanbieding voor 17,50.
Erg fijne deken met een goede pasvorm!
Waarschijnlijk kom ik met horse event toch langs deurne.
Dus dan ga ik meteen langs EJ eindhoven.
Als je wilt kan ik je een 100 grams meenemen?

Of van mij mag je ook 3 dagen mee naar Deurne?
Het is vrijdag, zaterdag en zondg.
Dan hoef je maar 2,50 ofzo per persoon extra te betalen om bij ons te blijven overnachten.
Ik zit 15 kilometer van Deurne af, maar mijn moeder brengt mij elke dag.
We zitten met 2 personen in een 6 persoons blukhut, dus ruimte zat!