Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
noaxhorses schreef:Ik heb geen enkel verstand van rijlaarzen![]()
Vannochtend Starwien gereden dat ging goed, daarna tandarts dat was vies en net even bij de boer van de stalling geweest en een deal gesloten:
Vanavond rond half 7 komt hij met een van zijn arabische merries die hij gebruikt als dekmerrie, ze is een arabier , vos van rond de 20 jaar met de naam Gin ( Zeg: Djinn) en dat word voorlopig het weidemaatje voor Starwien, hopelijk klikt het tussen hun. Voor dat de boer komt zorg ik dat ik Jens gereden heb en dan ga ik rijdend naar stal toe ( 20 minuten ) ik erop, boer en mama ernaast. En dan de komende tijd staat Jens daar tot hij verkocht is maar ik denk niet dat dat nog heel lang duren gaat
Westhof schreef:Gefeliciteerd Naomi
Noa, de hoefsmid heet Leon Jacobsen.
Nou, hij heeft dus naar Wes' hoeven gekeken en het eerste wat hij zei was: "Ik wil geen andere hoefsmeden afvallen, maar dit is niet goed". Nou, toen wist ik genoegHij staat voor op hoefijzers en die ijzers zijn veel te kort. Bovendien zitten bijna alle nagels los. Ook is de ene hoef steiler dan de andere hoef vanwege een voorkeursstand en zijn zijn zolen erg dun, waardoor ik moet oppassen met harde ondergrond en stenen. En nog wat dingen, maar die kan ik me niet eens herinneren
Gelukkig is dit alles wel goed te verhelpen. De hoefsmid zei wel dat ik hem niet lang meer zo door kon laten gaan voordat er problemen ontstonden. Heb dus meteen een afspraak gemaakt. Volgende week komt hij Langs om Wes' hoeven eens goed aan te pakken. Gelukkig ben ik er dus nog op tijd bij!
Naomi_Haffie schreef:Voorproefje![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En het zadel ( is een voorbeeldfoto )
[ Afbeelding ]
faithjee schreef:Super noa! maar dat wist je al!!!
naomi, Gefeliciteerdmooie foto's en jaloers op zadel! wou ook graag een bruine tekna, heb nu sinds week een bruine hopfner dus is ook super fijn!
tamara, hopelijk komt het goed mijn zijn hoeven!
JA marrit! wil ze graag met meer kwaliteit zien haha
---
ik had vandaag les ging zo perfect!![]()
![]()
linker galop gaat nog wat lastig, maar ze was ontspannen en zonder getrek en gehang.
ben benieuwd hoe het zaterdag op wedstrijd gaat!
Nordsvensk schreef:Heel denderend is de kwaliteit ook niet op de laptop
Drafje links
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Drafje rechts
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Rechtergalop
[ Afbeelding ]
Elinex304 schreef:Sorry mensen, ben een beetje jarig vandaag en ga bij Pooh slapen, tot morgen allemaaldan lees ik weer bij.
ApolloPaard schreef:Gevellie Eline!!
TamaraS vind ik een heel goed plan haha
Net Apollo gelongeerd met een halster wat normaal goed gaat maar vandaag besloot meneer er maar keihard van door te gaan tot 3 a 4 x toe, fijn zo'n paard...
Ik heb ook maar besloten dat ik 1 a 2 x in de week met hem naar les toe ga, zou dat helpen?
Nordsvensk schreef:Ik heb wat tegen manege les haha
Is er geen vereniging in jouw buurt? Daar krijg je vaak veel beter les
Westhof schreef:Ik krijg les van mijn oude instructrice van de manege. Toen ik daar tien jaar geleden begon gaf zij les aan de beginners. Nu komt ze naar de stal toe waar Wes staat om mij les te geven. Ideaal, want zij woont daar heel dichtbij en ik hoef Wes nergens mee naar toe te nemen. Voor een uur privéles van haar betaal ik 10,-. Prima prijs dusAls je die mogelijkheid hebt zou ik daar ook eens naar kijken.
mignonne2403 schreef:Gefeliciteerd eline!!!!
Ik ga hier wel de manegeles in over een tijdje, maar hier is het niet zo typische manege als overal
Is best kleinschalig, en echt goed les! (ik heb een keer gehoord dat adelinde ook hier les heeft gehad, maar ik weet niet of dat waar is, ze woont wel dichtbij)
10 euro per uur is echt weinig joh! hier meer dan het dubbele voor een half uur, het is het echt wel waard hoor, maar paard is al zo duur
Ik heb 2 dekens besteldeen winterdeken van 300 grams, waterdicht en een staldeken van 200 grams. Ik heb al een regendeken en een zweetdeken, dus als het echt heeel koud wordt stapel ik zweet+winter+stal, en als het niet zo koud is alleen winter, en nog minder koud stal+regendeken
nog minder regendeken+zweet , enzzz
de deken is heeeeeuul mooi al zeg ik het zelf
ApolloPaard schreef:Hier betaal je voor een groeps les 30,- met eigen pony per maand. betaald ik 5,- meer in de maand dan krijg ik er 1 x in de maand ook een zit les bij!
Ik wil ook wel voor 10,- per keer les hebben! Jaloerss
SuperAssie schreef:ik heb een 0 grams voor op de wei als het wat kouder word, een 100 grams staldeken, een 200/300 grams staldeken en een 150 grams winterdeken(voor buiten).
Dus in principe niet zo heel veel maar kan de staldekens stapelen als het echt heel koud word en eventueel de staldeken nog onder de winterdeken houden als hij buiten staat. Maar als het zo'n winter word als afgelopen jaar kan de 200/300 grams weer in de kast blijven liggen haha
Welk merk hebben jullie 100 grams dekens van? Heb er nu een van Weatherbeeta, hele fijne deken die echt goed ligt maar die word volgens mij niet meer gemaakt. En op internet vind ik staldekens eigg alleen maar zo heel dik, en ik wil maar een 100 grams eigenlijk.