[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:14

en wat denken jullie van t doorgroeien,zal mijn hafje nog meer gaan groeien de hoogte in?..

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:19

Haaay.

Ik ben iris, en ik heb een super eigenwijs haflingertje.
Bonita 14 jaar. Bijnaam; BO!
laatst wou ik opstappen maar was me zweep vergeten bij de bak ingang, dus die moest ik nog pakken
Mijn vz haflinger blijft altijd keurig netjes staan wachten.
maar dit keer had ze geen zin, en ging ze opeens met zadel en al liggen, en wilde niet overreind komen.
pas nadat ik een wortel had, kwam ze langzaam overreind.
Haha, jammer genoeg heb ik geen foto's daarvan
he zag der namelijk best grappig uit.

Groetjes Iris

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:25

ik denk dat ons hafje rond de 1.45 zit, misschien ietsje groter?
ikzelf ben 1.70, en vind niet dat ik te lang ben
dit is een foto van mijn proefritje, en mijn enigste foto dat ik erop zit (tot woensdag Haha! )
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:28

nee hoor ziet er goed uit... kwa doorgroeien... haflingers groeien tot hun 5e.... hij zal nog wel een paar cm groter wordne... (denk an 2 3 cm)

Ik lijk heel klein op mara (148 ikke 1.65)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:32

inderdaad, haffies groeien door tot hun 5 a 6e levensjaar.
Dus een paar centimeter zal er nog wel bijkomen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:02

Ik kan niet slapen Verdrietig Laat ik hier maar eens wat posten...

chipieke schreef:
welkom aan de nieuwelingen Haha!

Haa Vie, leuke foto's Haha! Oei, nog een fotografe in de streek Tong uitsteken Vorig jaar geen, nu twee Clown

Zyta heeft het me gisteren weer geflikt... Telkens ze een sprong moet nemen knalt ze megahard de andere kant uit en sleurt ze mij met longe en al over de grond... Niet geinig om je haf zo aan de longe te leren springen!

Iemand tips Huilen van het lachen

Kun je zyta niet in de bak laten vrijspringen? Dus gewoon los? En dan tussen de hindernissen lint spannen? Longeer je trouwens in een longeercirkel? Dat scheelt nl wel.

Freya: Paarden groeien theoretisch gezien nog een paar centimeter door, maar volgens mij is dat echt minimaal. Ik denk zelf eerder 1cm ofzo.

Hiphopje:lastig te zien op die foto, het ziet er niet gek uit iig.
Ik ben zelf ook 1.70 en ankie maar 1.45 maar ik vind dat het er niet heel gek uit ziet. Zolang je zelf niet heel groot en zwaar bent en je haflinger niet heel dun en iel valt het wel mee.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 03:09

Hmm. Ik kan niet meer slapen. Heb echt pijn in mijn mond (word in februari iets aan gedaan, brrr).

Madeira is 1,50 en ik 1,72... Maar volgens mij ben ik niet te groot.. of wel?

Meiden wat vinden jullie hiervan.. Ik word gek van alle bijrijdsters die mijn paard willen bijrijden.. Want eh.. een slechtziend meisje heeft NATUURLIJk een super makke pony en kan zelf zekers niet rijden... pfff.. Uh, ja. Ik heb een super lieve pony. En ja. Ik ben niet een super goede ruiter. Maar ben er hard voor aan het werk Verdrietig

Blijf gewoon trots op Madeira, ken haar net 2 maanden en ze is lief, en ik heb er plezier in. Daar gaat het toch om?

Waarom hebben mensen toch die vooroordelen? Kijk naar ruiter Lis Hartel, was toch ook gehandicapt, maar ze kon dus wel goed rijden.

Peelie, ik wilde niet vervelend tegen je doen daarnet. Maar ik probeer te begrijpen wat je probeerde te vertellen. Sorry!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:45

is al goed hoor Tong uitsteken

ik vatte het ook niet verveend op Tong uitsteken

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:52

Hoi, ik ben daydream
Heb zelf een KWPNer (Uniform x Lagima elite sport dr van Faram x Tolbert) Vingers aflikken
MAAR MIJN PAARD STAAT NAAST een supercoole haf (A) met een superbaasje
zon ouderwets type, lekker rond, gespierd, vierkant, lief, ondeugend, je kent het wel
Zijn jullie haffies ook zo leuk? vast niet "P Ach gut
Mijn paard is stiekem verliefd Lovers op A, maar af en toe maken ze ook slaande ruzie. En daarna weer knuffen. Ze vindt hem stiekem te klein voor haar denken we Haha! Lovers

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:47

ik ga ookmaar eens een par foto's van mij en mijn verzorgschat plaatsen :p
het kan zijn dat ik bij de rijfoto's niet goed zit, maar ik rij ook pas 1.5 jaar, waarvan 1 jaar op een manege waar ik bijna nix leerde.

rijden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stal:
Afbeelding

longe/losgooien:
Afbeelding

Afbeelding

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:30

Madeira, ik vind dat jij prima of je haf past hoor! Ik zou me daar echt niets van aantrekken. En om van de opdringerige bijrijdsters af te zijn.. Ik zou dat één keer klaar en duidelijk zeggen dat ik niet opzoek ben. (of ben je dat wel? Dan moet je 't natuurlijk niet zeggen Tong uitsteken )

Haflingers groeien inderdaad nog wel na hun 3 jaar (zowieso wordt dat van ruinen gezegd, haflingers specifiek zou ik niet echt weten), maar je moet niet geloven dat daar nog centimeters bij komen hoor. Zoals Hinke zegt zal dat maar rond 1cm liggen. Die van mij is het afgelopen jaar vooral in de breedte gegroeid en die wordt in mei '09 5 jaar. Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:34

Hinke schreef:
Ik kan niet slapen Verdrietig Laat ik hier maar eens wat posten...

chipieke schreef:
welkom aan de nieuwelingen Haha!

Haa Vie, leuke foto's Haha! Oei, nog een fotografe in de streek Tong uitsteken Vorig jaar geen, nu twee Clown

Zyta heeft het me gisteren weer geflikt... Telkens ze een sprong moet nemen knalt ze megahard de andere kant uit en sleurt ze mij met longe en al over de grond... Niet geinig om je haf zo aan de longe te leren springen!

Iemand tips Huilen van het lachen

Kun je zyta niet in de bak laten vrijspringen? Dus gewoon los? En dan tussen de hindernissen lint spannen? Longeer je trouwens in een longeercirkel? Dat scheelt nl wel.

De bak is 20 op 30 geloof ik, hoe ga ik die over de hindernis krijgen Clown is de kans niet groter dat ze er gewoon naast loopt Haha!

Ik longeer in een gewone piste. Ik kan wel longeercirkel maken met staanders en dik touw, maar dat is een heel gedoe...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:43

@ chipieke: Ik zet op de lange zijde een hindernis (ongeveer in het midden ervan), en maak van aan de korte zijde, de bocht, een soort van afspanning tot aan de hindernis. Dit dmv afspanningslint en van die prikkertjes om de weide op te delen of balken op staanders, hangt er vanaf. Die van mij crost eens over de hindernis toch weer rond tot aan die korte zijde. Dan is het een kwestie om hem daar verder in beweging te houden. Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:44

Ik heb daar echt zooo slechte ervaringen mee Clown Ik heb een springmerrie gehad die ik op die manier liet vrijspringen, helaas voor mij liep ze steeds door de touwen en staanders heen...

Maar goed, in de hoop dat mijn haflinger braaf zal zijn zullen we dat eens proberen Haha!

*edit: en als ze voor de sprong stopt? Want dat kan ze ook goed Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:54

Mja, ik heb er ooit één meegemaakt die over de balken aan de zijkant sprong (die stonden dan de helft hoger haha), maar verder heb ik er nooit problemen mee gehad.

Wat betreft dat stoppen, ik denk dat het heel belangrijk is dat je het rustig opbouwd. Daarmee bedoel ik: eerst losse balken op de grond en daar misschien aan de hand over stappen, als ze dit nog niet kent. Vervolgens zou ik de laatste 2 balken lichtjes omhoog zetten als een kruisje, ik leg ze hier dan gewoon op de kant van de staander beneden, 10 cm hoog ofzo. En zo zou ik dat gaan uitbreiden. Ineens ook een handige oefening opdat ze zelf afstanden leren inschatten, is telkens, wanneer de balken op de grond liggen, de afstanden anders maken, zodat ze echt moeten gaan kijken waar ze hun voeten neerzetten. Dat kan natuurlijk pas als ze rustig en goed over de normale afstanden gaat. Arno vindt dat echt superleuk om te doen! Als ze echt stopt stopt zit er niet veel anders op dan haar rustig om te laten keren en haar bij de volgende poging goed voorwaarts te houden. Knipoog Maar echt stoppen kan ik me alleen voorstellen bij een opeens hoge hindernis waarmee ze niet vertrouwd is, of ze moet er compleet niets aan vinden. Haha! Of moe worden. Echt vrijspringen heb ik Arno nog maar 2 keer laten doen. Voornamelijk omdat er behoorlijk wat tijd in kruipt om alles klaar te zetten en er vrij snel moe van is, wegens gebrek aan conditie. Clown

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:17

love_shyboy schreef:
hooiii, het is nu bijna zeker dat ik een haflinger mag! weet een van jullie er misschien nog 1? het liefste tussen de 4 en de 10 jaar oud, ruin of merrie, voorwaarts met rijden, moet een sprongetje kunnen maken, het liefst een wat grotere maat, aangezien ik zelf 1.75 ben en 64Kilo weeg. het liefst een hafje dat van knuffelen en poetsen houd, en een maatje voor het leven. het liefst ook zonder zadel met alleen halster en 2 touwen te rijden. trailer mak hoeft niet, het liefst wel verkeers mak, hoeft niet. bedankt voor het lezen! Haha!

@
heey love_shyboy
ik had zeker al aan jouw verteld over matilla
]na ik moet haar ds nog beleren ik denk da tik in het nieuwe jaar ongeveer begin
laat me weten of je interese heb
naomi

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:27

Madeira_ schreef:
Hmm. Ik kan niet meer slapen. Heb echt pijn in mijn mond (word in februari iets aan gedaan, brrr).

Meiden wat vinden jullie hiervan.. Ik word gek van alle bijrijdsters die mijn paard willen bijrijden.. Want eh.. een slechtziend meisje heeft NATUURLIJk een super makke pony en kan zelf zekers niet rijden... pfff.. Uh, ja. Ik heb een super lieve pony. En ja. Ik ben niet een super goede ruiter. Maar ben er hard voor aan het werk Verdrietig

Blijf gewoon trots op Madeira, ken haar net 2 maanden en ze is lief, en ik heb er plezier in. Daar gaat het toch om?

Waarom hebben mensen toch die vooroordelen? Kijk naar ruiter Lis Hartel, was toch ook gehandicapt, maar ze kon dus wel goed rijden.

Peelie, ik wilde niet vervelend tegen je doen daarnet. Maar ik probeer te begrijpen wat je probeerde te vertellen. Sorry!

moet je niks van an trekken hoor van die gasten
jij en madeira zijn een perfect stel net als ik met madeira was/ben:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:50

lis hartel Tong uitsteken heb k gewerkt, die manege die ze op had gericht

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:03

Hinke schreef:
Freya: Paarden groeien theoretisch gezien nog een paar centimeter door, maar volgens mij is dat echt minimaal. Ik denk zelf eerder 1cm ofzo.

Ik bedoelde ook geen centimeters zoals 5 ofzo. Maar tussen de 1 en 2 centimeter, vandaar dat ik ook de s achter centimeter had weg gelaten. En daarbij is het in de gene ook bepaald hoe groot ze worden en of ze niet te vroeg zijn ingereden,daarbij bedoel ik echt doorgereden. Er zijn verschillende factoren die bepalen hoe groot en/of breed een paard of pony wordt.
Mijn merrie is rond de 2 jaar ingereden en liep met 2,5 jaar op wedstrijdnivo western, die door zijn de groeischijven beschadigd waardoor ze niet verder is gaan groeien in de hoogte, wel in de breedte.

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:36

Madeira: Echt niet doen hoor! Het is jou paard! Laat je niet gek maken! Het gaat toch prima zo! Als je het echt niet red met school enzo kan je het eens overwegen. Maar ik zou het zeker niet doen om zo`n kind te plezieren! Ondanks je handicap kan je toch prima zelf voor je paard zorgen! Anders koop je toch ook geen eigen paard.:p

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:17

helemaal gelijk Divamiep

kijk dat je mij er nouw op laat rijde oke;p
maar ikb ne anders dan die andere maar dat weet jij ook paulien..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:41

Madeira_ andere mensen denken het altijd beter te weten.
Niets van aantrekken en lekker je ding doen! (makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:43

Bluem & DivaMiep & Naomi: jullie hebben gelijk. Ik ga er ook altijd tegen in. Ik koop toch geen paard als ik niets zou kunnen? Ik laat soms bijvoorbeeld mijn nicht, Naomi ofzo even op rijden, maar dat is gewoon voor plezier, maar ik wil zelf gewoon verder alles doen Tong uitsteken
VivaLaVida, wat leuk Haha! ik heb daar ook geholpen op Lis Hartel en ik heb daar ook heel lang gereden op de haflinger daar (Stafke) Haha!

Ik ben daarnet bij Madeir geweest. Heb haar gewoon even losgegooit en daarna even in de binnenbak gestapt waar ook nog iemand anders aan het rijden was en er kwam ook nog iemand bij. Het ging super Haha! ze was mega lieffffff!!!! Lovers

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:51

Madeira_ schreef:

Ik vind je prima staan op madeira. Wat die bijrijders betreft: als je het niet ziet zitten moet je het niet doen. Penny's doen met een verzorgpony net alsof het hun eigen paard is,dat lijkt me onwijs irritant. Al zouden die meisjes vinden dat je je paard niet goed zelf kunt rijden, daar heb jij niks mee te maken!
Ik wil ooit misschien wel een bijrijder, over een jaar ofzo, maar dan puur en alleen om de lasten te delen, dus ook het uitmesten enzo. Dat een ander iemand op je paard rijdt vind ik best een vervelend idee nl Knipoog

chipieke schreef:
Ik heb daar echt zooo slechte ervaringen mee Clown Ik heb een springmerrie gehad die ik op die manier liet vrijspringen, helaas voor mij liep ze steeds door de touwen en staanders heen...

Maar goed, in de hoop dat mijn haflinger braaf zal zijn zullen we dat eens proberen Haha!

*edit: en als ze voor de sprong stopt? Want dat kan ze ook goed Haha!

Maar als je ipv touwen afzetlint gebruikt? Dat breekt als ze erdoor heen springen. En als ze voor de sprong stopt, ga je er met de zweep achteraan Vork Niet slaan maar gewoon ff omhooghouden.

Freya schreef:
Hinke schreef:

Ik bedoelde ook geen centimeters zoals 5 ofzo. Maar tussen de 1 en 2 centimeter, vandaar dat ik ook de s achter centimeter had weg gelaten. En daarbij is het in de gene ook bepaald hoe groot ze worden en of ze niet te vroeg zijn ingereden,daarbij bedoel ik echt doorgereden. Er zijn verschillende factoren die bepalen hoe groot en/of breed een paard of pony wordt.
Mijn merrie is rond de 2 jaar ingereden en liep met 2,5 jaar op wedstrijdnivo western, die door zijn de groeischijven beschadigd waardoor ze niet verder is gaan groeien in de hoogte, wel in de breedte.

Ah okee. Wat ontzettend matig dat jouw haflinger zo vroeg is ingereden! Heb je dat bij de dierenarts vast laten stellen, dat haar groeischijven beschadigd zijn? Echt te idioot voor woorden dat mensen dat in hun hoofd halen.
Ik zou trouwens best willen dat ankie nog 5 cm groeit, maar ze is van haar 2de tot haar 3,5 amper gegroeid dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:01

Hinke; ik wil geen bijrijdster zover ik alles zelf kan regelen. Maar ze hebben mij nooit zien rijden, hoe kunnen ze dat dan vooroordelen? Verdrietig