Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
chipieke schreef:welkom aan de nieuwelingen
Haa Vie, leuke foto'sOei, nog een fotografe in de streek
Vorig jaar geen, nu twee
Zyta heeft het me gisteren weer geflikt... Telkens ze een sprong moet nemen knalt ze megahard de andere kant uit en sleurt ze mij met longe en al over de grond... Niet geinig om je haf zo aan de longe te leren springen!
Iemand tips
Hinke schreef:Ik kan niet slapenLaat ik hier maar eens wat posten...
chipieke schreef:welkom aan de nieuwelingen
Haa Vie, leuke foto'sOei, nog een fotografe in de streek
Vorig jaar geen, nu twee
Zyta heeft het me gisteren weer geflikt... Telkens ze een sprong moet nemen knalt ze megahard de andere kant uit en sleurt ze mij met longe en al over de grond... Niet geinig om je haf zo aan de longe te leren springen!
Iemand tips
Kun je zyta niet in de bak laten vrijspringen? Dus gewoon los? En dan tussen de hindernissen lint spannen? Longeer je trouwens in een longeercirkel? Dat scheelt nl wel.
love_shyboy schreef:hooiii, het is nu bijna zeker dat ik een haflinger mag! weet een van jullie er misschien nog 1? het liefste tussen de 4 en de 10 jaar oud, ruin of merrie, voorwaarts met rijden, moet een sprongetje kunnen maken, het liefst een wat grotere maat, aangezien ik zelf 1.75 ben en 64Kilo weeg. het liefst een hafje dat van knuffelen en poetsen houd, en een maatje voor het leven. het liefst ook zonder zadel met alleen halster en 2 touwen te rijden. trailer mak hoeft niet, het liefst wel verkeers mak, hoeft niet. bedankt voor het lezen!
Madeira_ schreef:Hmm. Ik kan niet meer slapen. Heb echt pijn in mijn mond (word in februari iets aan gedaan, brrr).
Madeira is 1,50 en ik 1,72... Maar volgens mij ben ik niet te groot.. of wel?
Meiden wat vinden jullie hiervan.. Ik word gek van alle bijrijdsters die mijn paard willen bijrijden.. Want eh.. een slechtziend meisje heeft NATUURLIJk een super makke pony en kan zelf zekers niet rijden... pfff.. Uh, ja. Ik heb een super lieve pony. En ja. Ik ben niet een super goede ruiter. Maar ben er hard voor aan het werk![]()
Blijf gewoon trots op Madeira, ken haar net 2 maanden en ze is lief, en ik heb er plezier in. Daar gaat het toch om?
Waarom hebben mensen toch die vooroordelen? Kijk naar ruiter Lis Hartel, was toch ook gehandicapt, maar ze kon dus wel goed rijden.
Peelie, ik wilde niet vervelend tegen je doen daarnet. Maar ik probeer te begrijpen wat je probeerde te vertellen. Sorry!
Hinke schreef:Freya: Paarden groeien theoretisch gezien nog een paar centimeter door, maar volgens mij is dat echt minimaal. Ik denk zelf eerder 1cm ofzo.
Madeira_ schreef:Hmm. Ik kan niet meer slapen. Heb echt pijn in mijn mond (word in februari iets aan gedaan, brrr).
Madeira is 1,50 en ik 1,72... Maar volgens mij ben ik niet te groot.. of wel?
Meiden wat vinden jullie hiervan.. Ik word gek van alle bijrijdsters die mijn paard willen bijrijden.. Want eh.. een slechtziend meisje heeft NATUURLIJk een super makke pony en kan zelf zekers niet rijden... pfff.. Uh, ja. Ik heb een super lieve pony. En ja. Ik ben niet een super goede ruiter. Maar ben er hard voor aan het werk![]()
Blijf gewoon trots op Madeira, ken haar net 2 maanden en ze is lief, en ik heb er plezier in. Daar gaat het toch om?
Waarom hebben mensen toch die vooroordelen? Kijk naar ruiter Lis Hartel, was toch ook gehandicapt, maar ze kon dus wel goed rijden.
Peelie, ik wilde niet vervelend tegen je doen daarnet. Maar ik probeer te begrijpen wat je probeerde te vertellen. Sorry!
chipieke schreef:Ik heb daar echt zooo slechte ervaringen meeIk heb een springmerrie gehad die ik op die manier liet vrijspringen, helaas voor mij liep ze steeds door de touwen en staanders heen...
Maar goed, in de hoop dat mijn haflinger braaf zal zijn zullen we dat eens proberen
*edit: en als ze voor de sprong stopt? Want dat kan ze ook goed
Freya schreef:Hinke schreef:Freya: Paarden groeien theoretisch gezien nog een paar centimeter door, maar volgens mij is dat echt minimaal. Ik denk zelf eerder 1cm ofzo.
Ik bedoelde ook geen centimeters zoals 5 ofzo. Maar tussen de 1 en 2 centimeter, vandaar dat ik ook de s achter centimeter had weg gelaten. En daarbij is het in de gene ook bepaald hoe groot ze worden en of ze niet te vroeg zijn ingereden,daarbij bedoel ik echt doorgereden. Er zijn verschillende factoren die bepalen hoe groot en/of breed een paard of pony wordt.
Mijn merrie is rond de 2 jaar ingereden en liep met 2,5 jaar op wedstrijdnivo western, die door zijn de groeischijven beschadigd waardoor ze niet verder is gaan groeien in de hoogte, wel in de breedte.