lotteluvah schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van paardrijden? De manier hoe de mens met het paard omgaan.
Ben ik best benieuwd naar.
ik vind het heerlijk om te doen, hoe die honza gisteren met zn paarden omging is natuurlijk een heel andere manier,
toch vind ik dat (net als politie honden) soms de paarden net robots zijn, wij willen dit zij moeten het uitvoeren,
aan de andere kant de meesten zijn blij ons mensen te zien en hinneken het uit als we komen, of drukken met hun neus tegen je wang dat ze blij zijn dat je er bent, op die momenten denk ik weer als ze het niet leuk vonden dat ze bereden werden, zouden ze ook niet op een goede manier je begroeten.
En weer een andere kant : ze weten niet anders meer, dus ik weet eigenlijk niet heel goed hoe ik erover moet denken, ik denk dat je met rijden gewoon zo zacht mogelijk in de hand en met je been moet zijn dat je hen dan al een stuk gelukkiger maakt.
Sandra zei vorige week tik hem er maar 1 op , zodat ie weet dat je direct reactie wil als je aangeeft dat hij moet draven, gewoon om het hem duidelijk te maken dat je reactie wil..
Toen dacht ik ook ff aan :"mijn as hoeft niet een robot te zijn". maar zonder hem consenquent aan te pakken zit je natuurlijk helemaal gebakken vooral als je eens een concourtje wilt mee pikken..