[HK]Haflingergekken halen misschien nu de winter? [Deel 12]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Re: [HK]Haflingergekken halen misschien nu de winter? [Deel 12]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:23

suusiejj schreef:
lotteluvah schreef:
Ziet er goed uit!

Je ziet echt dat die pony bij die man wil blijven.

indd zowel die haflinger als zn arabier zijn echt gek met hem, hij kan echt spreken over een band met zn paarden!!!

heb je geleze van dat dresuur paard int gesprek met kyrene?

Ja super man! Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:25

lotteluvah schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van paardrijden? De manier hoe de mens met het paard omgaan.

Ben ik best benieuwd naar.

ik vind het heerlijk om te doen, hoe die honza gisteren met zn paarden omging is natuurlijk een heel andere manier,

toch vind ik dat (net als politie honden) soms de paarden net robots zijn, wij willen dit zij moeten het uitvoeren,

aan de andere kant de meesten zijn blij ons mensen te zien en hinneken het uit als we komen, of drukken met hun neus tegen je wang dat ze blij zijn dat je er bent, op die momenten denk ik weer als ze het niet leuk vonden dat ze bereden werden, zouden ze ook niet op een goede manier je begroeten.

En weer een andere kant : ze weten niet anders meer, dus ik weet eigenlijk niet heel goed hoe ik erover moet denken, ik denk dat je met rijden gewoon zo zacht mogelijk in de hand en met je been moet zijn dat je hen dan al een stuk gelukkiger maakt.

Sandra zei vorige week tik hem er maar 1 op , zodat ie weet dat je direct reactie wil als je aangeeft dat hij moet draven, gewoon om het hem duidelijk te maken dat je reactie wil..

Toen dacht ik ook ff aan :"mijn as hoeft niet een robot te zijn". maar zonder hem consenquent aan te pakken zit je natuurlijk helemaal gebakken vooral als je eens een concourtje wilt mee pikken..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:25

lotteluvah schreef:
Ja super man! Haha!

vet he Haha!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:26

biancailona schreef:
lotteluvah schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van paardrijden? De manier hoe de mens met het paard omgaan.

ik ben best wel een natural, ook met het voeren. Ik krijg ook les van iemand die ook zo les geeft
http://www.danceswithhorses.nl
Ik reed op een manege en ik zei ik ga natural horsemanship doen. Toen zeiden ze daar, daar gaat weer zo'n paardenfluisteraar, vond dit geen aardige opmerking.

Ik vind het heel fijn hoe jij met je paardje bezig bent!

Ik richt alles op zo vriendelijk mogelijk. Natural lijkt me ook heerlijk alleen vind ik het heel erg moeilijk om zo'n stap te zetten. Ik vind de dressuur sport en springsport het einde mits het goed gedaan wordt.

Ik wil op een lijn zitten met lot, met haar mee denken. Ook aan haar humeur denken. Als wij ergens geen zin in hebben doen we het toch ook niet? Ik wil haar niet meer dwingen tot dingen die niet gepast zijn voor dat moment. En als ze met les bijv. geen zin heeft wil ik haar er op een vriendelijke manier er bij houden.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:26

biancailona schreef:
lotteluvah schreef:

ik ben best wel een natural, ook met het voeren. Ik krijg ook les van iemand die ook zo les geeft
http://www.danceswithhorses.nl
Ik reed op een manege en ik zei ik ga natural horsemanship doen. Toen zeiden ze daar, daar gaat weer zo'n paardenfluisteraar, vond dit geen aardige opmerking.

is het ook niet, maar het lijkt me een heerlijke manier om met je paard om te gaan!
ik zei gisteren ook tegen vick dat die Honza Blaha donders goed weet hoe en wat en zn paarden weten ook precies wat zij aan Honza hebben dat is mooi om te zien

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:28

suusiejj schreef:
lotteluvah schreef:

ik vind het heerlijk om te doen, hoe die honza gisteren met zn paarden omging is natuurlijk een heel andere manier,

toch vind ik dat (net als politie honden) soms de paarden net robots zijn, wij willen dit zij moeten het uitvoeren,

aan de andere kant de meesten zijn blij ons mensen te zien en hinneken het uit als we komen, of drukken met hun neus tegen je wang dat ze blij zijn dat je er bent, op die momenten denk ik weer als ze het niet leuk vonden dat ze bereden werden, zouden ze ook niet op een goede manier je begroeten.

En weer een andere kant : ze weten niet anders meer, dus ik weet eigenlijk niet heel goed hoe ik erover moet denken, ik denk dat je met rijden gewoon zo zacht mogelijk in de hand en met je been moet zijn dat je hen dan al een stuk gelukkiger maakt.

Sandra zei vorige week tik hem er maar 1 op , zodat ie weet dat je direct reactie wil als je aangeeft dat hij moet draven, gewoon om het hem duidelijk te maken dat je reactie wil..

Toen dacht ik ook ff aan :"mijn as hoeft niet een robot te zijn". maar zonder hem consenquent aan te pakken zit je natuurlijk helemaal gebakken vooral als je eens een concourtje wilt mee pikken..

Hier ga ik in mee.

Wat ik ook zo zonde vind is al die scheve paarden, scheve aanleuning enzo zie je ook steeds vaker. Ik vind het zo zonde dat zo'n paardje scheef gereden wordt door de hand van de ruiter. Lot vind het ook heel moeilijk om zich recht te stellen (waarschijnlijk door die poedersuiker manege) en hier zijn we dan ook druk mee bezig.

Ik vind het zo vreselijk hoe sommige paardjes naar de hel gebracht worden he. Al die manege paardjes vinden hun werk echt niet fijn.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:31

Hallo Doei!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:32

Babsiee Haha!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:32

Viet heb zin in woensdag Hyper!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:34

lotteluvah schreef:
Hier ga ik in mee.

Wat ik ook zo zonde vind is al die scheve paarden, scheve aanleuning enzo zie je ook steeds vaker. Ik vind het zo zonde dat zo'n paardje scheef gereden wordt door de hand van de ruiter. Lot vind het ook heel moeilijk om zich recht te stellen (waarschijnlijk door die poedersuiker manege) en hier zijn we dan ook druk mee bezig.

Ik vind het zo vreselijk hoe sommige paardjes naar de hel gebracht worden he. Al die manege paardjes vinden hun werk echt niet fijn.

poeh wat een opluchting dat je in mijn dubbele gevoel qua paardrijden mee gaat Lachen

Ik heb wel zoiets net als met as,ze zeggen "hij moet je hand zoeken en volgen"

Ik denk dan als As dat niet wil doet hij het ook niet , want ik heb me handen ontspannen, als ik ze nou dik gespannen had en ze vet vast zette dan MOET ie wel. maar nu heeft die eigenlijk zelf een keus, en met liefde kom je er wel, en ik merk hier dat hij wel wil dus.

Het rechtstellen gaat as en mij ook aardig goed maar voor de zekerheid heb ik dus sandra om hulp gevraagd omdat ik niet wil dat er ook maar iets door mij de fout in gaat, want dat krijg je niet snel goed, en ik wil niet dat hij pijn krijgt doordat ik hem het verkeerde aan leer omdat ik nogal wat dingen kwijt ben sinds die 4jaar verplicht stoppen.

Ze zeggen vaak over manege's :"ooooooooooh wat een schatje zeg die ziet er zo goed uit wat een topverzorging hier ze vinden hun werk leuk kun je zien".

Sorry hoor maar haha zelfs mijn vader ziet dat zij niet gelukkig zijn haha

kom op , er is hier toen 1 stal op bokt geweest een manege, en daar heb ik met veel heel veel plezier naar gekeken weet zo niet eens meer welke stal

maar daarover durf ik te zeggen JA die paarden hebben lol, ze rijden 2 uur per dag en dan lekker rust, smorgens een keer en smiddags of smiddags en savonds enz dat zijn DE manege;s vind ik

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:35

lotteluvah schreef:
Viet heb zin in woensdag Hyper!

dan komt ehm babs bij jou? of wat was er ook alweer? Tong uitsteken

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:43

Halooooo mensenn!
Ik ben weer bij!
Kwam veel gafe bewerkte foto's tegen
en mooie foto van Lot
en gafe foto's van Expo!

Nou de pakjes rit was errruug leuk! Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:50

Afbeelding
volgens mij is dit parcour rond filmpje

en de laatste ereronde op de rechterhand(altijd rechterhand haha maar klinkt vet Clown )
Afbeelding

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:51

vind ht nogsteeds een banketstaaf die kerl van Subli veevoeders Boos!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:52

ben er ook weer Lachen
en inderdaad hele leuke foto's tegen gekomen Lachen
en leuk dat de pakjesrit leuk was kyrsell Lachen !

ik kwam vanochtend aan bij haffie, dus shonnie zegt, naomi haffie staat er niet, lloopt ze dichterbij kijkt ze in stal, lag haffie, dus wij die stal in , konden we er zo bij gaan zitten, heeel erg lief Lachen Lovers

en toen even zonder zadel en hoofdstel gereden Lachen

en daarna naar het tuincentrum gewest met me paps en mams

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:54

Fijn dat het leuk was kyr!

Wat lief Noom!

Leuke filmpjes suus.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:59

ik ga Doei!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:00

doeéeg bianc Doei!
de filmpjes zijn inderdaad ook leuk Haha!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:00

Doeg Bianc Kusje

Ik verveel me dood Hyper!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:01

Anseltje schreef:
Jasia schreef:
palomino kleurige belg ken niet Tong uitsteken
Dan ist gewoon een vos.. Net als Marie.. Lachen
Heel veel mensen denken ook dat dát een Haflinger is Nagelbijten / Gniffelen

niet zo bijdehand jij Nors opkijken
Je hebt idd vosbelgen, maar je hebt ook belgen die zijn palominokleurig.. Goud van lichaam en witte manen Knipoog Die palmpaarde zijn vaak palomino of zweetvos Lovers ik hou van die knollen *LOL*

De zg 'palm paarden' zijn Belgische Trekpaarden en allemaal vos van kleur! De palomino kleur bestaat niet in deze ras (ook niet in de Haflinger ras).
Meer informatie over deze trekpaarden van de Palm Bier en stoeterij Diepenstijn: http://www.palmbreweries.com/nl/index.php?n=1042

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:02

Zo Wendy is bij Haha!
HAFxGEK schreef:
nee even serieus Huilen van het lachen ik wil ook zo;n lange toch maken, maar ik wil wel water meenemen maar heb geen idee hoe, behalve zo'n grote emmer mee te nemen..

Bij ons in de buurt hebben ze op heel veel plaatsen plekken waar je even kan stoppen met je paard en daar staat ook altijd een kraan met een emmer Haha!

SmeeJ schreef:
Afbeelding
Schijnheilig.

omg esmee, je maakt hem er niet mooier op Tong uitsteken Huilen van het lachen

@ Gitta: leuke foto op pag. 135 en 136 Haha! (sorry ff geen zin om te quoten)

@ Emma: dat is k*t zeg dat er echt zo'n lelijke wond zit! Beterschap met Katie!

Anseltje schreef:
niet zo bijdehand jij Nors opkijken
Je hebt idd vosbelgen, maar je hebt ook belgen die zijn palominokleurig.. Goud van lichaam en witte manen Knipoog Die palmpaarde zijn vaak palomino of zweetvos Lovers ik hou van die knollen *LOL*
Afbeelding

Lovers Die is gaaf!!

knabbelgirl schreef:
Wij hadden er 1 op stal, maar dat was geen belg maar zo'n ding waar er maar 3 van n nederland zijn

Schwarzwalder fuchs?? (of hoe je het ook schrijft Tong uitsteken )

@ Suus: fijn dat Asra lekker liep!
En hoezo kon je die kearl van subli wel schieten? heb het al gelezen Knipoog
En suus een dressuurknol??

suusiejj schreef:
Feli btw met je broertje haha

dank u
Leuke foto's trouwens van Expo! en filmpjes Haha!

@ Ilona: Ben benieuwd naar de rest van de foto's van je shoot!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:02

ik verveel me ook,
heb bij t tuin centrum nieuwe balletjes voor me kerstboompje gekocht Tong uitsteken lime groene , en bruin achtige, en een bruine ketting voor erin, en een bruine slingertje, en dan heb ik van die groene steentjes voor eronder Huilen van het lachen

en dan nog voor op me kamer, een bruin ding waar olie in kan, met 2 van die bijpassende dingen waar kaarsjes inkunnen Haha!

en ook nog een bruin met goud lint, voor kerstfoto's [ voor een kerstkaartje Haha! ] voor haffie Lachen

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:03

Fotooo's

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van m'n pa heb ik nog niet.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:03

Peterina schreef:
De zg 'palm paarden' zijn Belgische Trekpaarden en allemaal vos van kleur! De palomino kleur bestaat niet in deze ras (ook niet in de Haflinger ras).
Meer informatie over deze trekpaarden van de Palm Bier en stoeterij Diepenstijn: http://www.palmbreweries.com/nl/index.php?n=1042

ROFL

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:04

Wat een onwijs gave foto's kyr! Jullie zijn echt een leuk stel.

Wta zit ie al weer dik in zijn vacht Bloos!. ZO zit lot ongeschoren ook in dr vacht.