[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:21

Hier een oude foto van m'n vorige verzorgpaard.. hier kun je goed het verschil zien hoe het zadel ligt
Afbeelding

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:22

@ Maayke, heb je een pb gestuurd ...

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:26

Freya schreef:
@ Maayke, heb je een pb gestuurd ...

pb back Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:27

Welkom love_shyboy, hiphopje en marjonrebel!

Ben paar dagen niet geweest, had Olympia op bezoek! Die is foto's van me komen maken en van de paardjes. Die volgen nog. Hier enkele foto's van mij, zijn wel leuk geworden. Ik ben normaal niet echt fotogeniek. *LOL*

Afbeelding Afbeelding
    Afbeelding

Afbeelding

Nog een weekje school en dan vakantie... Go jij! Go jij! Nou ja, 'blokverlof'. Heb examens gedurende heel januari. No Cheer

Mijn website is ook eindelijk af geraakt. Ben helemaal klaar voor fotoshoots. Haha!
PhotoVie
Doe voorlopig ook nog goedkopere shoots en dan krijg je foto's op CDtje, kwestie van portfolio uitbreiden.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:31

Maayke het klinkt heel erg als die van mij..

Daar hebben we ook te maken gehad met het niet harder willen dan een sukkel gangetje, enorme boksene's waarbij ik regelmatig ernaast lag, en staken. Bovendien heeft de mijne geen respect voor een zweep. Hij reageert er niet op, hij staat tikken gewoon op de vangen. Het was niets lichamelijks, en hij presteert het telkens weer wanneer er andere mensen op gaan rijden. Het werkt heel ontmoedigend.

Hoop voor je dat je snel door deze periode heen komt met je paardje!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:32

Gave foto's Vie!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:35

welkom aan de nieuwelingen Haha!

Haa Vie, leuke foto's Haha! Oei, nog een fotografe in de streek Tong uitsteken Vorig jaar geen, nu twee Clown

Zyta heeft het me gisteren weer geflikt... Telkens ze een sprong moet nemen knalt ze megahard de andere kant uit en sleurt ze mij met longe en al over de grond... Niet geinig om je haf zo aan de longe te leren springen!

Iemand tips Huilen van het lachen

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:36

Bluem schreef:
@ hiphopje: een zadelmarkt?

nee hoor, het is een montana 191
ik heb het daarstraks ietsje verder naar achteren gelegd en dat zag er al een stuk beter uit.
weer lekker door de bak gewandeld, en toen wilde mijn dochter er even op.
ze weegt niet veel, dus het mocht Bloos , en we hebben een paar rondjes door de bak gestapt (zal zoveel kwaad toch niet kunnen Bloos ???)
Lizzy bleef superrelaxed.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:37

zonder longe laten springen? dus gewoon vrij springen?

hihi die van mij begrijp uberhoubt niks van longeren dus dat doe ik ook altijd zonder lijn...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:37

Ik heb die periode ook gehad met mijn merrie. Staken, gewoon dienst weigeren. Zweep wat is dat, daar reageren we gewoon niet op, of we meppen terug, sporen werken gelukkig wel.
Rondje bak scheuren en dan lekker bokken , of net doen of je naar rechts gaat en dan uiteindelijk links af schieten, en jawel dan kon ik gaan zandhappen.
Ik herken zoveel in mijn merrie, gelukkig heeft ze deze periode achter zich gelaten.

Je moet er even doorheen, maar dan heb je ook wel een paardje die er 100% voor je is.
We slepen je er wel door heen Maayke ... komt goed, heeft tijd nodig ... En als je hulp nodig hebt, of advies, dan roep je maar ...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:44

hiphopje schreef:
Bluem schreef:
@ hiphopje: een zadelmarkt?

nee hoor, het is een montana 191
ik heb het daarstraks ietsje verder naar achteren gelegd en dat zag er al een stuk beter uit.
weer lekker door de bak gewandeld, en toen wilde mijn dochter er even op.
ze weegt niet veel, dus het mocht Bloos , en we hebben een paar rondjes door de bak gestapt (zal zoveel kwaad toch niet kunnen Bloos ???)
Lizzy bleef superrelaxed.

Oh oké, dacht het even vanwege de pad. Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:46

freya wat jij zegt heb ik dus ook gehad met mijn merrie... iss idd iets waar je doorheen moet. Ik had in die periode ook echt zoiets dat ik haar gind verkopem... Ik had gewoon helemaal de klik niet meer met haar (kan je na gaan zij heeft mij uitgekozen). Nu zijn we er nogsteeds niet uit (we zijn nu ongeveer 1.5 jaar verder) maar het begind al weer een beetje op te helderen tussen ons.. Ik begin ook echt een wereld paardje aan haar te hebben.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:46

het pad? wat is daarmee?
ik ben nog niet zo thuis in de westernwereld (heb alleen les gehad bij iemand op haar eigen paard)
het is een behoorlijk dik en zwaar pad, ik krijg het bij het zadel als ik het koop.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:49

@vie mooie fotos op die derde foto springen je blauwe ogen er echt ontzettend uit!!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:50

Zadelmarkt verkoopt deze pads (ook), vandaar dat ik je zadel linkte aan de zadelmarkt. Maar verder geen idee of het degelijke pads zijn of niet, ben niet zo into western. Knipoog

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:51

Die van mij is nu bij mn zusjes aan het etteren.
Al is hij wel wat milder, maar ook al veel jaartjes ouder..

Ik kan echt lezen en schrijven met dat beestje nu..
En nu kan ik lachen om zijn kuren.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:51

Ik heb zelf eerst ander half jaar alleen met haar gespeeld, en niks gevraagd.Daarna hebben we goed 2 jaar gevochten en voordat ze drachtig werd ook nog wel eens. Maar op heel veel vlakken gaat zo voor 100% voor me door het vuur.
Haffie's zijn nou eenmaal maffie's met een eigen karakter. Die je met heel veel tijd en liefde en consequent zijn naar je hand kan zetten, maar met met respect van beide kanten. Anders lukt het niet. Maar dat geldt eigenlijk voor elk paard en elke dier.
Maar ja Haffie's zijn nou eenmaal een ras apart en daarom hou ik zo veel van dat ras.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:54

Hoe groot zijn jullie hafjes eigenlijk?..die van mij zal rond de 1.40 zijn denken jullie dat ie nog zou groeien?...hij is in juli 3 geworden..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:54

altijd blijven lachen heeft bassie gezegd! haflingers blijven rare eigenwijze donderstenen! heb vrijdag weer les! mijn lesgeefster heeft vandaag ook gezien wat er gebeurde dus we gaan er vrijdag nog even over door! is wel erg fijn! we zijn beiden nog erg aan het zoeken en volgens haar heeft hij gewoon 1 duidelijk lijn nodig maar ik ben zelf ook nog beetje aan het zoeken! vooral hoe ik goed kan zitten houding enz duidelijkheid naar hem toe dat hij het gewoon niet meer snapt... allemaal dingen die wel kunnen kloppen en waar we verder mee gaan! toch nog even een leuke foto's spammen van vorige week toen het erg goed ging
(cap was alleen voor de foto af Knipoog )
en ja de vetjes moeten er nog vanaf
Afbeelding
Afbeelding

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:56

mijn haf is 154 ben zelf 180 dus is een erge mooie combi vind ik!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:56

Ik longeer haar dus in een halve piste aan de longe en aan de andere kant van de piste staat op de hoefslagje een kleine sprong. Dus ik longeer eerst aan de ene kant en schuif dan op naar de andere kant. Ze gaat dus aan de longe over de sprong. Wel ja, dat heeft ze 1x gedaan Clown voor de rest ging ze op de loop Haha!

Ik doe het rustig aan, volgende keer als ze er goed overgaat stop ik. Ga er niet teveel van vragen, maar het is best frustrerend. Ben er nu een jaar mee bezig en ze snapt het principe van de longe toch al. Ze is zo slim en ze kan echt veel en snel leren, maar als ze er geen zin in heeft weigert ze dienst langs alle kanten helaas.

Heb haar er ook niet voor gestraft, iedereen heeft al eens een slechte dag en mij kun je ook niets dwingen.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:03

Goh je ziet het er helemaal nie vanaf dat je 1.80 bent!!..ik ben 158 dus dan zal mijn lengte ook nie misstaan bij mijn paardje denk, donderdag zal ik eens leuke fotos maken..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:05

Mijn haffie is maar 1,38 en met schoenen 1,40 hahahahaha alleen gaat ze op blote voeten door het leven

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:07

volgens mij allemaal kleintjes van wilbert of niet? die van barbalala op bokt is ook van hem en is ook maar 139!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:07

Die van mij is 1.35m