Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:24

Ja precies, sommige zeggen dat mn band dan nog hechter word maar ook al zie ik haar 3 maanden niet
(zelf nog geen rijbewijs, en er word heel goed voor haar gezorgd ) zij herkent mij altijd en komt elke keer weer in volle galop aan kletteren.
Ik trek ander publiek indd maar belangrijker is dat ik er zelf bij ben met hoe ik d'r in rijd en ik zeker weet dat dat niet met zweep spoor en ander lomp gebruik gebeurt.

Diegene die mijn hafveulen kocht van mij, is helaas al te vroeg er op gaan zitten terwijl ik haar nog zo 'geadviseerd' en 'gewaarschuwd' had.
Vooral omdat hij 1,54 zou worden omdat zn papa ook best groot was leek het ons het beste niet te vroeg op hem te gaan rijden i.v.m groei.

Ik denk dat ze heel braaf is in het bos , want toen er een tijd geleden kijkers waren liep ze ook super braaf met een vriendin van me over de harde straat te draven.
Zij is zo niet snel onder de indruk in tegenstelling vn Asra.
heel eerlijk en rustig is ze, maar op de mini hindernisjes die we haar een paar keer toen just for fun hebben laten springen werd ze wel heel heet.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:36

Plus dat inrijden het leukste gedeelte is :P hihi vind ik dan.
Ik ben vandaag gaan fietsen met mijn twee jarige, echt ze deed zo braaf! Super leuk, kan niet wachten tot ik er op mag van de zomer :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:52

Oh leuk!
Ja ik vind dat ook heel leuk, met Asra ook :j
Ik zou met Fuut bijvoorbeeld ook eerder durven te fietsen als met Asra haha bij ons op stal als het weideseizoen begonnen is fietsen ze met sommige paarden ook terug maar met Asra niet :=

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:52

zo veel geschreven in een dag tijd...

me kerstkaart is klaar met king en de kids..
is niet makkelijk hem dan zo op de foto te zetten..

janouk in paars vind gaaf maar mij man zou dat ook niet vinden had laatst rasberry kleur onwijs gaaf maar manlief vond niks...
en je hebt pb...

hebben jullie beetje goeie bak zo met weer
ik heb geen drainage(schrijf het fout sorry)
maar met gultje scheppen gaat het aardig..
king geef er geen moer om in plassen rijden...

vanmorgen na 3 keer uitstellen kwam me smid op zondag beslaan.. super van hem
hij had geen tijd dus king heeft voor nieuwe ijzers.

king had vandaag nieuw vriendje ongelovelijk ook al heeft hij een cool karakter en vind alles best
mij bijrijdster is een buddy van iemand..
zie foto...

Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:13

hoi hoi!
viet, beterschap..
janouk, paars is hip!!
madeira, fijn dat je het alsnog met een goed gevoel kon afsluiten vandaag!
esmee, wat doet mando dat toch allemaal maar weer braaf!!
haha suus, les in het engels, dat zou bij mij echt niet goedkomen, ik zou dan met een woordenboekje op mn paard moeten zitten whaha
lijkt me wel leuk om een ander op je paard te zien, zeker als je paard zo zn best doet, kan je trots op zijn!! alleen zal ik wel jalours zijn als luxje mega dr best zou doen voor een ander :P
en succes met de keuze die je moet maken voor future, lastig lastig...
ohja, enne, niet te zenuwachtig zijn voor morgen, je bent niet voor niets gevraagd he!! ;)
kiddokids, ik heb hier thuis geen bak, rij in de wei ;) op zich goed te doen, ik mag wel gebruik maken van de bak op mijn werk, zonder drainage, maar nooit mega-nat, en ook niet zwaar! geultjes graven werkt hier idd ook goed!

ik heb vanmiddag gezellig geholpen op het secretariaat van de DAH wedstrijd in zevenaar, ik ben nu bestuurslid van De aangespannen halfinger regio oost, dus dat is wel leuk!! Dus ik zal nog wat vaker te vinden zijn op de wedstrijden en andere dingetjes van regio oost als ik al was :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:14

Suus, ’t gevoel dat ze trager is is denk ik inderdaad omdat ze ruimer beweegt. Soms is ze wel echt even traag maar wat been erbij loopt ze weer super :) haha ja vage foto, sorry :P Heel veel succes morgen meis! En heel sterkte met de verkoop.. blijven moeilijke dingen!

Welkom WB! :)

Viet & Yvanka, dikke knuf voor jullie :(:) Ik zelf heb hier wel hele fijne pijnstillers liggen maar die krijg je
alleen op doktersrecept.. misschien morgen even de dokter bellen vragen voor iets sterkers?

Lieve foto Kiddokis! :+:

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:26

Madeira_ schreef:
Suus, ’t gevoel dat ze trager is is denk ik inderdaad omdat ze ruimer beweegt. Soms is ze wel echt even traag maar wat been erbij loopt ze weer super :) haha ja vage foto, sorry :P Heel veel succes morgen meis! En heel sterkte met de verkoop.. blijven moeilijke dingen!

Welkom WB! :)

Viet & Yvanka, dikke knuf voor jullie :(:) Ik zelf heb hier wel hele fijne pijnstillers liggen maar die krijg je
alleen op doktersrecept.. misschien morgen even de dokter bellen vragen voor iets sterkers?

Lieve foto Kiddokis! :+:

HELEMAAL GELIJK.. ongelovelijk hoe mijn paard met hem omging...

king is nog al van het friemelen en happen aan uitstekende lusjes ritsen haarklemmen noem maar op.
hij is pas 4 jaar en hij vond allemaal best ze handen op ze neus kroelen kussen.
en die man genoot zo erg.. hij wilde hem bijna mee naar huis nemen. ik heb 10 foto's achter me kaar gemaakt en hij geniet en ziet er zo gelukkig uit..
<3 <3 <3 <3 <3

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:22

Bijzonder is dat he kiddokids! Mooi gezicht vind ik dat altijd.

Beterschap Yvanka en Viet! Misschien idd iets sterkers vragen van de dokter? Dat het wel helpt?

Altijd lastig zulke situaties Suus..! Maar je moet doen wat je gevoel zegt. Zoals je omschrijft lijkt het me idd ook een bijzonder beestje! Naar mijn idee iets om niet (zomaar) op te geven. Maar ik geloof dat jij je daar wel bewust van bent :j

Pff ik (of eigenlijk we, ook de eigenaresse) zitten een beetje in dillema met Stitch..
De eigenaresse heeft gister gereden. Weer veel staken en niet in draf willen. Daarna wou hij ook niet meer in stap.
Bij mij vandaag ook weer staken de eerste keer. Maar daarna ging het eigenlijk prima. Soms voelde ik hem kort worden in zijn rug en zijn rug wegdrukken, maar dan rijd ik hem naar voren en dan is het prima.
Maar wat ik me dan afvraag, is dit pijn wat hij aangeeft? Of denkt hij dat hij pijn heeft. Want hij drukt alleen zijn rug weg als ik een volte rijd en dan op het stukje dat hij geen steun meer heeft aan de bakrand. Het is overgens iet zo dat hij heel erg kleeft aan de bakrand. En hij begint te staken als hij bij de uitgang van de bak is.
Maar, is dit dan klieren? Of dat hij het moeilijk vind? Of heeft hij pijn..
Hij loopt wel een stuk ruimer sinds de massage's en hij springt weer in de goede galop aan.. Dus ik weet het niet zo goed..

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:39

Nikita ging 2 jaar geleden ook vaak stilstaan en niet verder willen, die zat toen vast in der rug. Die is toen losgemaakt door een osteopaat. Paarden gaan niet zomaar dwars doen, er zit altijd een rede achter.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:40

Kiddokids: Wat een hartverwarmende foto zeg <3, hij kan King natuurlijk niet mee nemen, maar dan komt hij toch over een tijdje nog een keer mee? Als je merkt dat je daarmee iemand zo ontzettend gelukkig kan maken voor even. Heel mooi :)

Lisette: gefeliciteerd met je bestuursfunctie :).

Suus: ik hoop dat je vandaag een leuke eerste werkdag hebt!

Ik hoop vandaag Josie nog te kunnen gaan longeren, maar het blijft hier maar regenen. Als het niet te hard regent laat ik het gewoon door gaan. Mevrouw kan wel wat beweging gebruiken. De kilo's zitten er weer aan na een paar maanden stil staan.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:55

Dapnik schreef:
Nikita ging 2 jaar geleden ook vaak stilstaan en niet verder willen, die zat toen vast in der rug. Die is toen losgemaakt door een osteopaat. Paarden gaan niet zomaar dwars doen, er zit altijd een rede achter.

Klopt,
Maar het punt is, hij is net behandeld. Is nu 2x gemasseerd en heeft cranio sacraal behandeling gehad. Binnenkort nog 1..
Maar ik merk dat hij gewoon echt boos wordt. Bij de eigenaresse laatst met opzadelen, en met rijden is hij ook soms heel boos. Maar waarom? Paarden staken idd niet zomaar.. Maar kan het zijn dat hij denkt dat het nog pijn doet? Omdat het rijden natuurlijk wel pijn heeft gedaan in het verleden en dat hij hier nu even doorheen moet?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:02

Dan is er iets toch niet goed gegaan
Toch maar weer naar laten kijken en dan nu door een goede osteo

Lieve foto zeg echt aandoenlijk.

Ja Doos vind alles eetbaar tot het tegendeel bewezen is dus is inderdaad wel braaf.
Ook pas sinds de laatste 2 jaar hoor.

Hier hadden ze vorige week gevraagd of ik nog wilde blijven, zowiezo nog voor een jaar.
Moest wel iets in salaris achteruit maarja de economie is ook slecht dus een baan hebben is wel
brood op de plank ook al is het minder.

Dus ik heb ja gezegd en ben in iedergeval verzekerd voor een baan tot eind febr 2014.
Hele opluchting hoor, ben toch ook geen 18 meer.

Dus .......... wie wil er taart.

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:42

Goed nieuws, Mando! *\o/*

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:46

Zo wat is er een hoop bijgekletst zeg.

Beterschap voor Viet!!
Yvanka; hoop dat ze snel wat vinden. Die onzekerheid is ook maar niets en best beangstigend.
Suus die ook niet heel lekker in haar vel zit. Hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen.

Verder zag ik superschattige caviaatjes voorbij komen.

Supermooie foto van kiddokids. Wat heerlijk dat je iemand op deze manier zoveel plezier kan doen.

Stich die staakt tijdens het rijden. Vaak zit er wel wat achter, maar het hoeft niet altijd. De haf van een vriendin van mij doet het ook regelmatig en die heeft echt alles laten checken tot aan foto's enz. aan toe, maar daar is niets bij gevonden. Moeilijke dingen zijn dat altijd, konden ze maar praten, dat zou soms zo handig zijn.

Fijn Mando dat je contract is verlengd. Je taart was lekker ;-)

Sorry aan iedereen op wie ik niet heb gereageerd, is geen opzet, maar het was zo veel.

Gisteren heb ik weer lekker met Storm gereden. Gaat steeds beter de laatste tijd, maar ben ook wel serieus aan oefenen nu. Hoop binnenkort een paar fotootjes te kunnen maken. Daarna nog een rondje buiten uitgestapt.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:19

@Mando: Dat is inderdaad fijn om te horen! En ook makkelijker voor als je straks wat anders tegenkomt, heb je even de tijd om om je heen te kijken.

@Mikkiej: Balen dat het nog niet beter is, kan óf nog de associatie zijn met de pijn die hij had met rijden, of idd echt nog pijn zijn. Paarden doen nooit om niks staken.. (beetje kromme zin geloof ik :+ )

@Kiddokids: Wat super om te zien die foto, heerlijk om mensen met zoiets kleins blij te kunnen maken!

@Wiek3: Regenpak maar aan :P Ik heb vanochtend ook gelijk maar even gereden, het was gelukkig droog, denk voor het hier ook weer begint te regenen..

@Janouk: Stoer setje!! Van wat voor merk zijn die beenbeschermers? Zoek ook nog een paar in een leuk kleurtje, maar nog niet echt iets leuks kunnen vinden..

@Suus: moeilijke beslissing hoor! Als je de mogelijkheid hebt zou ik idd ook gaan voor haar houden tot ze beleerd is. Dan kun je ook gerichter zoeken naar een geschikte koper. (en voor een koper is t makkelijker zoeken omdat ze ook kunnen proberen onder het zadel) Enne nieuwe baan is altijd spannend! Gewoon er voor gaan en jezelf niet te bang maken ;) Gaat helemaal goedkomen!

Hier nog niks weer gehoord van de sollicitatie, in de loop van de week zei ze, dus moet nog maar even geduld hebben. (Heb ik met zulke dingen dus echt totaal niet haha!)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:26

Gefeliciteerd Mando met je contractverlenning! Is idd een taart waard :)) Helemaal gezien de crisis tegenwoordig.

Fijn dat het rijden goed ging Faringo! Ben benieuwd naar foto's!
Meassie, het is nog maar maandag he... :') Maar ik weet het, wachten duurt lang! Vooral als je iets graag wil weten. Hopelijk wordt je aangenomen!

En ja met Stitch.. Het kan zeker pijn zijn.. Maar toen ik zeker wist dat hij pijn had kon ik echt helemaal niks meer met hem.. En nu krijg ik hem toch in draf en galop.. En zelfs de goede galop, iets wat eerst onmogelijk was..
De 27e komt de masseur weer.. Ik zal haar eens vragen waar het aan ligt.
Ze zei bij de eerste cranio sacraal behandeling wel dat het een paard is met een hoop frustratie.. Misschien dat dat het is.. Nou vindi k "een hoop frustratie" erg subjectief dus niet echt duidelijk.. Dus zal haar even om verduideleking vragen..

Ik rook nog een sigaretje en dan is volgend paard aan de beurt. Weer geen haf, maar wel een haf kruising met een fries! Hij is 2,5 jaar.. Dus lekker poetsen en grondwerk in de bak :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:50

HE..
ja hij had al aan me bijrijdster die er achter staat of hij geen hele dag mocht komen..
gaan we picknicken ect..
hij heeft zelf vroeger ook gereden maar sinds 4 jaar zit hij in deze stoel.

mijn zoon van 12 moest gisteren spontaan huilen omdat hij zag dat hij echt zo naar ze zin had met king samen dat hij genoot van king.. en ik krijg het er dan zelf zo warm van dat je zo iemand zo gelukkig kan zien..en king vind alles best die snapte het ook ondanks hij net 4 is...kan hij soms wel lomp zijn ect maar nu totaal niet

marry22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:53

Jahoor ik ben 22 en op mijn 21e heb ik anna gekocht. Ik rijd voornamelijk recreatief.
Zijn er ook brabantse of zuid-hollanders hier? Ik zoek tevens een plekje voor anna. Ik stel weinig eisen, een weilandje en 3 ruwvoerbeurten minimaal. Een bak is leuk maar niet noodzakelijk, ik zou het wel leuk vinden om samen met iemand te rijden. Ook wil ik best mijnhanden uit de mouwen steken.

Groetjes Marianne

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:23

Brabander hier ;). Verzorgpaardje staat in Drunen. Waar kom jij vandaan dan marry22?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:26

Hier een Zuid Hollander, omgeving Spijkenisse.

marry22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:48

Ik woon zelf in alblasserdam. Mn haflinger staat in tilburg reeshof momenteel

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:12

Hier westerse allochtoon in frysland dus helaas.... _O-

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:15

Oh dat is nog wel een aardig stuk rijden om bij Anna te komen! Hoe komt het zo dat je paard zover weg gestald staat?

marry22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:37

Sinds ik mijzelf verdiept heb in het natuurlijke gedrag van paarden heb ik besloten dat als ik ooit een paard zou kopen ik hem/haar 247 buiten wilde hebben. Ik woonde eerst zelf op kamers in Breda en heb toen samen met een vriendin van daar mijn pony bij haar 2 kwpn'ers gezet. Zij huurt een veld van Brabant Bosbeheer. Inmiddels ben ik gaan samenwonen in Alblasserdam,niet echt handig. En hier is veengrond waardoor de paarden hier in de buurt in de wintermaanden bijna niet buiten kunnen komen willen ze niet tot hun knieën in de modder staan.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:57

Dat is inderdaad niet naast de deur nee! Vind je het geen grote afstand om erheen te gaan? Wss ga je dan ook niet dagelijks..

Zooooo ik ga vanavond een enorme bijleespost maken, yeah!